Η σειρά αυτή αποτελεί μία ονείρωξη για όσους θέλουν μία χαοτική hack and slash εμπειρία με αμέτρητους εχθρούς. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Dynasty Warriors Origins επικεντρώνεται κυρίως στον χειρισμό παντοδύναμων χαρακτήρων που αντιμετωπίζει εκατοντάδες και χιλιάδες εχθρούς, όπου ανάμεσά τους υπάρχουν και κάποιοι πιο ισχυροί officers ή boss fights. Οι προκάτοχοί του στηριζόντουσαν στο ίδιο ακριβώς concept, προφανώς πραγματοποιώντας κάποιες εξελίξεις σε διάφορους τομείς και μηχανισμούς, μιας και μιλάμε για σειρά που έχει ξεπεράσει τις δύο δεκαετίες. Τα παιχνίδια αυτά επικεντρώνονται στην Κινεζική ιστορία και στην εποχή των Τριών Βασιλείων και παρ’ ό,τι στηρίζουν το περιεχόμενό τους σε ιστορικά γεγονότα και φιγούρες της εποχής, προφανώς και μιλάμε για μία απόλυτα υπερβολική παρουσίαση με χαρακτήρες που έχουν κατά κάποιον τρόπο υπερηωικές δυνάμεις.
Το καλό στο νέο αυτό παιχνίδι είναι ότι η λέξη “Origins” εστιάζει ουσιαστικά στην ιδέα ενός reboot σε κάποιους τομείς και όχι να επιστρέψει στο παρελθόν και να φαντάζει απαρχαιωμένο. Για τους λάτρεις της σειράς μπορεί το franchise να έχει δύο, πέντε, δέκα προβλήματα, εμείς θεωρούμε όμως ότι τα μεγαλύτερα θέματα ήταν ο τεχνικός τομέας και το στάσιμο gameplay. Φαίνεται ότι η Omega Force και η Koei Tecmo συμφώνησαν μαζί μας και ακριβώς αυτοί οι δύο τομείς ανανεώθηκαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Το πρώτο πράγμα που αντιληφθήκαμε ήταν τα άκρως αναβαθμισμένα γραφικά και ο τρομερά σταθερός τεχνικός τομέας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι υπήρχαν εποχές όπου νιώθαμε ότι η σειρά έχει μείνει στάσιμη στην εποχή του PlayStation 3 και παρ’ ό,τι κατανοούσαμε ότι οι χιλιάδες εχθροί ευθύνονταν για το μέτριο οπτικό αποτέλεσμα, από ένα σημείο και μετά πιστεύαμε ότι το πράγμα είχε απλά αφεθεί στην τύχη του.
Μπορεί το Dynasty Warriors Origins να μην μπορεί να κοντράρει οπτικά ένα Black Myth: Wukong, αλλά μία τέτοια σύγκριση είναι και άτοπη, αφού μιλάμε για φρενήρη ρυθμό με κυριολεκτικά χιλιάδες εχθρούς, εχθρικούς στρατούς να πολεμούν μεταξύ τους και ήρωες που χρησιμοποιούν εντυπωσιακά lightning effects και combos που εκσφενδονίζουν εκατοντάδες στρατιώτες. Όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή και σε πραγματικό χρόνο και παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι είναι εμφανώς αναβαθμισμένο συγκριτικά με το παρελθόν, με αποτέλεσμα να νιώθουμε (επιτέλους) ότι παίζουμε έναν τίτλο τωρινής εποχής και όχι περασμένων δεκαετιών. Το απλό PlayStation 5 δεν είχε θέμα σε ό,τι συνδυασμό και αν τρέξαμε, είτε Performance, είτε Graphics mode, είτε 30fps, 60fps ή 120fps, η κονσόλα σε συνδυασμό με το VRR της τηλεόρασής μας έκανε άριστη δουλειά, οπότε φανταζόμαστε ότι μ’ ένα PS5 Pro τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη καλύτερα. Σχετικά με τη μουσική οι επιλογές είναι λίγο αμφιλεγόμενες, μιας και ενώ υπάρχουν απαλές κινεζικές νότες, εν ώρα μάχης κάνουν την εμφάνισή τους και οι χαρακτηριστικές ροκιές οι οποίες σε άλλους θα αρέσουν επειδή ταιριάζουν με τον ρυθμό του τίτλου, σε άλλους ενδεχομένως να ξενίσουν γιατί θα ήθελαν ίσως μία παραδοσιακή νότα.
Πέρα όμως από τον οπτικό τομέα, οι developers ανανέωσαν αισθητά και το gameplay, χωρίς όμως να απομακρυνθούν από αυτό που έχουν αγαπήσει οι hardcore fans. Ο κεντρικός χαρακτήρας μας μπορεί να αποφεύγει, να blockάρει, να πηδάει και να συνδυάζεται με light και heavy attacks, ενώ μπορούμε κρατώντας πατημένο το δεξί shoulder button να επιλέξουμε ανάμεσα σε τέσσερα special attacks (arts) καταναλώνοντας Bravery points. Όταν συμπληρωθεί μάλιστα μία ειδική μπάρα (Musou Gauge ), τότε μπορούμε είτε να εξαπολύσουμε μία πανίσχυρη Musou attack, είτε να γεμίσουμε εντελώς και τις δύο μπάρες ώστε να μπούμε στο God Rage mode. Σε αυτή την κατάσταση ο χαρακτήρας είναι άτρωτος, ενώ παράλληλα αυξάνει την δύναμη και το εύρος των επιθέσεών του.
Επίσης, τα special arts που εκτελούνται σε αυτή την κατάσταση χρησιμοποιούν το Musou Gauge αντί για Bravery, ενώ μπορούμε να εξαπολύσουμε πατώντας το πλήκτρο “Ο” την απόλυτη Musou Attack, η οποία βέβαια θα ολοκληρώσει και το God Rage mode. Κάποια από αυτά τα στοιχεία είναι προφανώς γνωστά στους θαμώνες των Dynasty Warriors, απλώς φέτος έχουμε έναν ιδιαίτερα διασκεδαστικό τρόπο λειτουργίας και ενσωμάτωσης των parry και evade μηχανισμών, με αποτέλεσμα να έχουμε την ίσως πιο φρέσκια και έντονη μάχη της σειράς εδώ και χρόνια. Ανάμεσα στο πετσόκομμα χιλιάδων εχθρών, έρχονται οι 1vs1 καταστάσεις με τους πιο ισχυρούς αντιπάλους που αλλάζουν τον τρόπο που κινούμαστε και παλεύουμε. Οι officers έχουν διαφορετικά όπλα και διαφορετικές κινήσεις, ενώ ακόμα και οι αναλώσιμοι στρατιώτες είναι πιο μάχιμοι φέτος, με αποτέλεσμα να μας ενοχλούν πολύ περισσότερο, ωθώντας μας αρκετές φορές να αλλάξουμε προσέγγιση, π.χ. προσπαθώντας να εξαλείψουμε πρώτα κάποιouς τοξότες.
Βέβαια, ο βασικός σχεδιασμός του τίτλου παραμένει όπως τον έχουμε συνηθίσει, ανοίγεται ένας χάρτης όπου μας παρουσιάζονται οι εχθρικές και οι δικές μας βάσεις, μαζί φυσικά με τους στόχους της εκάστοτε μάχης. Να πάρουμε συγκεκριμένες βάσεις, να κερδίσουμε συγκεκριμένους αντιπάλους-heroes και φυσικά να μη χάσουμε συγκεκριμένους φιλικούς ήρωες από εχθρικές παγίδες ή ενέδρες που έστησαν οι αντίπαλες στρατιές. Μέσα σε όλα αυτά έχουμε και την προσθήκη κάποιων tactical μηχανισμών, τα οποία εισάγονται αρκετά αργότερα στο παιχνίδι. Ουσιαστικά μέσω ενός νέου υπομενού μπορούμε να δώσουμε εντολές σε δικούς μας στρατιώτες, π.χ. να εξαπολύσουν βέλη σε συγκεκριμένο σημείο ή να επιτεθούν σε αντιπάλους μ’ έναν συγκεκριμένο στρατιωτικό σχηματισμό. Αν και στην αρχή μας φαινόταν σαν αχρείαστο gimmick, ομολογούμε ότι υπήρξαν στιγμές όπου μας βοήθησε να σπάσουμε το combo ενός (mini) boss σε απαιτητικές συνθήκες. Όλο αυτό το σύστημα μάχης πλαισιώνεται από ένα leveling system και από διαφορετικά όπλα τα οποία αλλάζουν άρδην τις επιθέσεις μας. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε ένα συγκεκριμένο όπλο, τόσο ανεβαίνει το affinity του το οποίο είναι χωρισμένο σε levels τα οποία ξεκλειδώνουν νέες δυνατότητες.
Αυτά επηρεάζουν το συνολικό leveling system μέσω του οποίου ανοίγουν καινούργιες καρτέλες με talent trees. Tα περισσότερα skills βασίζονται σε τυπικές ιδιότητες, όπως +5 attack, μεγαλύτερο inventory για consumables εν ώρα μάχης και γενικότερα δεν μιλάμε για κάτι το εξωπραγματικά καινούργιο, δένει όμως πολύ ωραία με το υπόλοιπο σκέλος του gameplay το οποίο κουβαλάει το παιχνίδι στις πλάτες του.
Το τελευταίο το τονίζουμε γιατί η ιστορία του Dynasty Warriors Origins είναι καλή σ’ ό,τι αφορά τους χαρακτήρες, το σενάριο και το γενικότερο vibe, αλλά ο κεντρικός αμίλητος χαρακτήρας κινείται σε ρηχά νερά. Στο καινούργιο αυτό παιχνίδι είμαστε αρκετά περιορισμένοι στο να αλλάξουμε χαρακτήρες και υπάρχει μία προσωποκεντρική προσέγγιση από τους developers. Σε κάποιες μάχες μπορούμε όταν δούμε την κατάλληλη ένδειξη να αλλάξουμε σ’ έναν συμμαχικό ήρωα που επιλέξαμε να μας συνοδέψει στη μάχη, αλλά αυτό διαρκεί για λίγο. Είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα ξενίσει σε αρκετό κόσμο, αλλά επειδή μιλάμε για ένα concept και μία ιστορία ενός μοναχικού μυστηριώδη ήρωα που εμφανίζεται και κάνει την διαφορά, η προσέγγιση μόνο ενός fully playable ήρωα είναι κατανοητή. O περιορισμός αυτός βέβαια είναι καθαρά αισθητικός, από την στιγμή που ο ήρωας μπορεί να αλλάξει το βασικό του όπλο πριν από την εκάστοτε μάχη. Σε παλαιότερες κυκλοφορίες είχαμε μεν πολλούς fully playable χαρακτήρες, αλλά ο καθένας τους ήταν κλειδωμένος σ’ ένα μόνο όπλο. Αν το εξετάσουμε όμως το project σαν ένα single player game, ήθελε ένα καλύτερο χτίσιμο του χαρακτήρα, γιατί δύσκολα θα τον θυμόμαστε π.χ. σε τρεις μήνες από τώρα. Λίγο οι διάλογοι, λίγο το pacing, λίγο η συνολική του παρουσία σε συγκεκριμένα cutscenes, δεν μπορέσαμε να γίνουμε έναν με τον ήρωα, όπως θα επιθυμούσαν μάλλον οι developers.
Επίσης, μας φάνηκε λίγο περίεργο που δεν έχει Co-Op mode ή ένα Free Roaming mode με τους έξτρα χαρακτήρες. Ναι, δεν θα ταίριαζε ενδεχομένως με την ιστορία και το βασικό concept του campaign που μας παρουσιάστηκε, αλλά θα μπορούσαν π.χ. να τα ξεκλειδώσουν μετά την ολοκλήρωση της ιστορίας σαν πολύ καλά εξτραδάκια. Για να μην παρεξηγηθούμε, το Dynasty Warriors Origins έχει αρκετά πράγματα στον τομέα του post-game content, όπως το ξεκλείδωμα νέου όπλου και ενός σημαντικού χαρακτήρα σαν playable companion, να ξαναπαίξουμε συγκεκριμένες αποστολές ώστε να δούμε όλες τις διαφορετικές διακλαδώσεις που υπάρχουν μέσα στην ιστορία, τα διαφορετικά cutscenes και διάφορα άλλα πραγματάκια που απαιτούν σίγουρα πάνω από 50 ώρες. Απλώς λείπουν κάποια χαρακτηριστικά modes και επιλογές και ελπίζουμε να προστεθούν αργότερα, κάτι που δεν το θεωρούμε και εντελώς ανέφικτο, αν θυμηθούμε πόσα πράγματα έκανε η εταιρεία για να διορθώσει και να ανανεώσει το Dynasty Warriors 9.
Φέτος όμως δεν έχουμε μία προβληματική περίπτωση, το ακριβώς αντίθετο θα λέγαμε. Το Dynasty Warriors Origins πατάει πολύ γερά στα πόδια του και παρά τις όποιες ελλείψεις του, προσφέρει μία ολοκληρωμένη εμπειρία που θα κρατήσει ζεστό το fanbase μετά από αρκετά χρόνια όπου είτε έμοιαζε στάσιμο σε κάποια σημεία, είτε κάποιοι νεοτερισμοί δεν λειτουργούσαν τόσο καλά. Από την μία έχουμε ένα περιεχόμενο που μοιάζει ενδεχομένως πιο φτωχό συγκριτικά με κάποιους προκατόχους του, από την άλλη μοιάζει πιο μετρημένο και focused με τη καλή έννοια. Μπορεί να παραμένει αυτό που είναι σαν παιχνίδι και να μοιάζει μερικές φορές περιορισμένο ως προς το κοινό στο οποίο απευθύνεται, αλλά αυτό που κάνει το κάνει πολύ καλά και χαιρόμαστε που οι developers βρήκαν τον τρόπο να εμβαθύνουν σε κάποια σημαντικά στοιχεία του gameplay και να κάνουν το άλμα που χρειαζόταν στον οπτικό τομέα. To Dynasty Warriors Origins θα είναι για κάποιους το απόλυτο hack and slash musou game, για άλλους μία από τα ίδια, για κάποιους πιο περιορισμένο από παλαιότερες κυκλοφορίες, για εμάς αποτελεί ξεκάθαρα μία από τις καλύτερες και πιο σοβαρές στιγμές του franchise.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity