Το “Journey to the West” είναι μία από τις πιο γνωστές και αγαπημένες ιστορίας της κινεζικής μυθολογίας, γνωστό όχι μόνο στην ευρύτερη ανατολική Ασία, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι εκδοχές του αμέτρητες, με κάθε μια από αυτές να δίνει την δική της πινελιά στην κλασσική ιστορία. Ακόμα και στο gaming μπορούμε να βρούμε τίτλους που είτε προσπάθησαν να δώσουν την δική τους εκδοχή (όπως το Odyssey: Journey to the West) ή άντλησαν έμπνευση και επηρεάστηκαν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό από το κλασσικό έργο (όπως το Beyond Good and Evil). To Black Myth: Wukong ανήκει στην πρώτη κατηγορία και εξιστορεί τις περιπέτειες του Βασιλιά του Ήλιου, έτσι όπως τις φαντάστηκε η ομάδα της Game Science, που προέρχεται και από την Κίνα. Το αποτέλεσμα είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες τίτλους της χρονιάς που σιγά σιγά φτάνει στο τέλος της – και ένα hit που εν τέλει ήρθε από το πουθενά και έφτασε μέχρι τα Game Awards.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ο τίτλος είναι μια μεταφορά του Journey to the West και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στον Wukong. Μια σχετική εξοικείωση με τον μύθο σίγουρα βοηθάει πολύ, αν και όποιος ακολουθήσει προσεκτικά την ιστορία και το Lore που προσφέρεται ήδη, θα αποκτήσει μια καλή ιδέα περί τίνος πρόκειται. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής όμως δεν είναι άλλος από την μάχη, και ευτυχώς οι κινέζοι έχουν κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Αν και χαρακτηρίστηκε ως soulslike από αρκετούς, δεν μοιράζεται πολλές ομοιότητες με το είδος – παρά μόνο το αυξημένο επίπεδο δυσκολίας. Το Black Myth: Wukong είναι ένα action τρίτου προσώπου με rpg στοιχεία, και πιο συγκεκριμένα δε θα ήταν καθόλου υπερβολή να χαρακτηριστεί boss rush. Ο πρωταγωνιστής μας εξερευνά τα επίπεδα και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν περιπλανιέται και πάρα πολύ μέχρι να συναντήσει το επόμενο boss.
Κάποια από αυτά είναι εύκολα, κάποια από αυτά είναι κάπως πιο δύσκολα και ορισμένα λειτουργούν σαν “skill/upgrade” checks, ούτως ώστε να φέρουν τους παίκτες στη θέση να χρειαστεί να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους ή να εξερευνήσουν καλύτερα τα talent/skill trees και να υιοθετήσουν τακτικές και skills που θα φέρουν ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία στον τρόπο παιχνιδιού και θα εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο κινήσεων. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις που κάποιο boss θα δημιουργήσει ψυχικά τραύματα σε ορισμένους, αλλά αυτά είναι λίγα και ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το πως ορισμένα bosses είναι αδυσώπητη τιμωρία για κάποιους, ενώ για κάποιους άλλους ήταν υπόθεση κυριολεκτικά δευτερολέπτων – και το αντίστροφο. Κάθε αντίπαλος και boss προσφέρει xp (με την αντίστοιχη in-game ονομασία) και σε κάθε level απονέμεται ένας πόντος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλούσιο σύστημα skills και talents.
Με τα upgrades εμπλουτίζεται η γκάμα των κινήσεων και σταδιακά η μάχες αποκτούν βάθος που σπάνια βλέπει κανείς σε τίτλους πέρα από Devil May Cry και Bayonetta, χωρίς όμως να έχει την ίδια απαίτηση απομνημόνευσης αμέτρητων combos και διαφορετικών εντολών, λειτουργώντας πιο «στακάτα», υφαίνοντας έναν συνδυασμό από επιθέσεις, spells και dodges που έχει τη δική του γοητεία. Βοηθάει και το γεγονός ότι δεν υπάρχει ουσιαστική άμυνα με την παραδοσιακή έννοια του όρου (turtling, ασπίδες κτλ) και οι όποιες αμυντικές κινήσεις περιορίζονται σε καλά συντονισμένα dodge και skills που προσφέρουν κάποιο στιγμιαίο invulnerability και ανοίγουν τους αντιπάλους για αντεπιθέσεις. Ταυτόχρονα, παρά την δομή της δράσης και τον «κύκλο» του gameplay, αμέτρητα μυστικά κρύβονται στον κόσμο του Black Myth: Wukong και περιμένουν τους παίκτες να τα ανακαλύψουν, από upgrades που βρίσκονται πιο πέρα από την πεπατημένη, μέχρι μυστικά bosses, εναλλακτικά cutscenes και ολόκληρες μυστικές περιοχές.
Το περιτύλιγμα σε όλα τα παραπάνω είναι κάτι παραπάνω από κολακευτικό, με γραφικά που σίγουρα εντυπωσιάζουν – εκ πρώτης όψεως, τουλάχιστον, όμορφες λεπτομέρειες που ζωντανεύουν τον μύθο και έναν ηχητικό τομέα που κάνει παραπάνω από καλή δουλειά, θέτοντας μια εξαιρετική ατμόσφαιρα με τις όμορφες συνθέσεις και τα πολύ καλά εφέ. Αφήνοντας στην άκρη τις αναλύσεις επί αναλύσεων και την καταμέτρηση των… pixels, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό, ακόμα και στο «απλό» PlayStation 5, η έκδοση του οποίου χρησιμοποιήθηκε και για τις ανάγκες αυτού του review.
Με αυτές τις γραμμές να γράφονται κάποιο καιρό μετά την κυκλοφορία του τίτλου και αφότου το αρχικό hype φαίνεται πως έχει καταλαγιάσει, είναι εύκολο να δει κανείς γιατί το Black Myth: Wukong έκανε τόση αίσθηση, και γιατί ακριβώς βρήκε τόσο μεγάλη απήχηση. Η Game Science ουσιαστικά παρουσίασε έναν τίτλο που θυμίζει άλλες εποχές, με δυσκολία που δεν απολογείται για τίποτα, έναν γρήγορο ρυθμό και συνεχείς δόσεις δράσης που κρατάνε τους παίκτες σε εγρήγορση, με έναν εντυπωσιακό τεχνικό τομέα. Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς, τόσο περισσότερο καταλαβαίνει ότι είναι το αποτέλεσμα μιας ομάδας που αγαπάει αυτό που κάνει, και με σεβασμό στο αρχικό υλικό.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity