Το The Last of Us αποτελεί φαινόμενο που θα μπορούσε εύκολα να μετατραπεί σε case study. Μια σειρά που σημάδεψε τους παίκτες από το πρώτο κιόλας παιχνίδι, ενώ το sequel – παρά το διχασμό που προκάλεσαν ορισμένες δημιουργικές αποφάσεις του Neil Druckmann – αναγνωρίστηκε τελικά ως ένας από τους πιο σημαντικούς τίτλους στην ιστορία του PlayStation, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές από παίκτες και δημοσιογράφους. Ο παλμός του παραμένει ζωντανός και εκτός παιχνιδιών, με την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν της τηλεοπτικής σειράς του HBO στις 13 Απριλίου, αποδεικνύοντας ότι το The Last of Us δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι – είναι ένα φαινόμενο που συνεχίζει να γράφει ιστορία.
Για όσους δεν ζουν κάτω από μια πέτρα, η ιστορία του The Last of Us Part II δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Όπως είχε χαρακτηριστεί και στο review της αρχικής έκδοσης, η πλοκή του παιχνιδιού συγκρίθηκε με το The Godfather Part II, καθώς πρόκειται για μια συγκλονιστική αφήγηση γεμάτη συναισθηματικό βάρος και ηθικά διλήμματα. Οι παίκτες θα βιώσουν το ταξίδι της Ellie και της Abby, δύο χαρακτήρων διψασμένων για εκδίκηση που προκλήθηκε από τις πράξεις του Joel. Αυτό που αρχικά φαίνεται ως ξεκάθαρη αντιπαράθεση, μετατρέπεται σε έναν ασταμάτητο γολγοθά, όπου οι προθέσεις δεν είναι τόσο διαφορετικές όσο φαίνονται – αντίθετα, αποτελούν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Ένα ταξίδι λύτρωσης που έχει ως σκοπό την εκδίκηση, αλλά οδηγεί αναπόφευκτα σε έναν κύκλο αυτοκαταστροφής, βουτηγμένο στο αίμα και την απώλεια.

Η αριστουργηματική σειρά της Naughty Dog έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στους υπολογιστές με το The Last of Us Part I τον Μάρτιο του 2023. Ωστόσο, η μεταφορά αυτή συνοδεύτηκε από ένα σοβαρό στραβοπάτημα, καθώς η δουλειά της Iron Galaxy Studios δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες. Τεχνικά προβλήματα, το optimization και η αστάθεια στην απόδοση άφησαν πικρή γεύση, υπονομεύοντας το κύρος ενός από τα πιο εμβληματικά παιχνίδια της Sony. Το ερώτημα είναι αν το The Last of Us Part II Remastered θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αποτελέσει μία από τις κορυφαίες μεταφορές που έχουμε δει σε PC. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες μεταφορές τίτλων του PlayStation στους υπολογιστές, το The Last of Us Part II Remastered φέρνει μαζί όλο το περιεχόμενο της αρχικής έκδοσης για το PlayStation 5, διατηρώντας την πλήρη εμπειρία του βασικού παιχνιδιού. Παράλληλα, περιλαμβάνει επιπλέον υλικό, όπως τους Bill και Marlene ως playable characters στο No Return mode, καθώς και τέσσερις νέους χάρτες, που θα γίνουν διαθέσιμοι και στην έκδοση του PlayStation 5, εμπλουτίζοντας περαιτέρω το πακέτο. Η έκδοση για υπολογιστές διαθέτει βελτιώσεις και σημαντικά features που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες κάθε συστήματος. Υποστηρίζει προηγμένες τεχνολογίες upscaling όπως Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3.1, AMD FSR 4.0, καθώς και frame generation και Intel XeSS, διασφαλίζοντας υψηλή απόδοση και βελτιστοποιημένα γραφικά. Επιπλέον, το υποστηρίζει αναλύσεις 21:9 ultra-widescreen και 32:9 super ultra-widescreen, καθώς και native 4K, ενώ για το χειρισμό υπάρχει πλήρης υποστήριξη για DualSense controller.
Για τις ανάγκες του review, το The Last of Us Part II Remastered δοκιμάστηκε σε very high preset και ανάλυση 1440p σε υπολογιστή με επεξεργαστή AMD Ryzen 5 5600X, κάρτα γραφικών Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aorus Windforce OC (πρόσφατοι drivers), 32GB RAM και αποθηκευτικό χώρο σε SSD. Για το χειρισμό, το παιχνίδι δοκιμάστηκε εξολοκλήρου με χρήση mouse and keyboard. Από τα πρώτα λεπτά και καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπειρίας του The Last of Us Part II, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η Nixxes Software κατάφερε να δημιουργήσει μία από τις καλύτερες μεταφορές που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Η χρήση ενός ισχυρού μηχανήματος επέτρεψε την απόδοση ενός οπτικού υπερθεάματος στο έπακρο, με κάθε λεπτομέρεια να αποτυπώνεται με εξαιρετική ακρίβεια, προσφέροντας μια εντυπωσιακή εμπειρία που αναδεικνύει στο μέγιστο τις τεχνικές δυνατότητες. Ο τεχνικός τομέας αναδεικνύεται πλήρως στις περιοχές και τα μοντέλα των χαρακτήρων, με τις πόλεις Jackson και Seattle να ζωντανεύουν, με κάθε καιρική συνθήκη να μεταμορφώνει το τοπίο, κάνοντάς το άλλοτε ειρηνικό και γαλήνιο και άλλοτε σκοτεινό και απειλητικό, ενισχύοντας την ατμόσφαιρα. Οι χαρακτήρες, οι NPCs και οι εχθροί τονίζονται σημαντικά σε κάθε σκηνή που συμμετέχουν, είτε εντός του gameplay είτε σε cutscenes, αποτυπώνοντας με εξαιρετική ακρίβεια κάθε λεπτομέρεια. Οι εκφράσεις στα πρόσωπα και τα διαμελισμένα άκρα αναπαράγονται επίσης με εξαιρετική λεπτομέρεια.

Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι αντιμετωπίσαμε ορισμένα τεχνικά ζητήματα, καθώς ο τίτλος ήταν διαθέσιμος για το review πριν από την επίσημη κυκλοφορία και ευελπιστούμε ότι θα διορθωθούν μόλις ο τίτλος λανσαριστεί επίσημα. Τα τεχνικά αυτά θέματα περιλάμβαναν μερικά freezes που συνέβαιναν κατά τη διάρκεια εναλλαγής περιοχών ή στη ροή ενός cutscene, λόγω της διαδικασίας του shader compilation. Αυτό ήταν το μοναδικό θέμα που επηρέασε το performance, το οποίο διατηρήθηκε αρκετά σταθερό σε σχεδόν όλο το παιχνίδι. Παράλληλα, υπήρξε και η αστοχία στην τοποθέτηση κάποιων αντικειμένων που είχαν να κάνουν με το περιβάλλον ή με αντικείμενα σε χαρακτήρες. Αν και σπάνιο ως πρόβλημα, ήταν άμεσα ορατό. Ο χειρισμός δεν διαφέρει σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Το user interface είναι απλό και λειτουργικό, και κάθε ενέργεια ανταποκρίνεται άμεσα, είτε ο παίκτης περιπλανιέται είτε βρίσκεται σε μάχη. Η χρήση του mouse προσφέρει σωστή ακρίβεια στις βολές των όπλων, ενισχύοντας την εμπειρία.

Για να αποτυπώσουμε ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα στα benchmarks, στο The Last of Us Part II Remastered χρησιμοποιήσαμε ως βάση το Very High preset, με ενεργοποιημένο V-Sync, DLAA στο anti-aliasing και το Low Reflex της Nvidia. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν και με τη χρήση του DLSS της Nvidia σε ποιότητες Quality, Balanced και Performance. Δεν έγινε χρήση του Frame Generation, καθώς, αν και αυξάνει αισθητά τον ρυθμό καρέ ανά δευτερόλεπτο, προτιμήσαμε μια καθαρή μέτρηση με βάση τις επιλογές γραφικών. Ως αποτέλεσμα, το παιχνίδι πέτυχε κατά μέσο όρο 117,1 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με ελάχιστο τα 72,3 και μέγιστο τα 149,8.
Με τη χρήση του DLSS:
• Στην ποιότητα DLSS Quality, ο μέσος ρυθμός ήταν 119,5 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με ελάχιστο 73,4 και μέγιστο 154,4.
• Στην ποιότητα DLSS Balanced, ο μέσος ρυθμός ήταν 116,8 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με ελάχιστο 351,7 και μέγιστο 154,7.
• Στην ποιότητα DLSS Performance, ο μέσος ρυθμός ήταν 117,3 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με ελάχιστο 72,9 και μέγιστο 154,8.
Συγκριτικά, η χρήση του DLSS προσφέρει μια μικρή αύξηση στον μέσο ρυθμό καρέ, με το Quality να παρουσιάζει αύξηση περίπου 2% σε σχέση με την απόδοση χωρίς DLSS, ενώ τα Balanced και Performance διατηρούν παρόμοια αποτελέσματα, με το Performance να παραμένει περίπου στο ίδιο επίπεδο. Σε σχέση με τα αποτελέσματα χωρίς DLSS, παρατηρήθηκε μια αύξηση της τάξης του 2-3% στον μέσο ρυθμό καρέ με τη χρήση του DLSS, ενώ η απόδοση των κατώτερων και ανώτερων τιμών (ελάχιστο και μέγιστο) ήταν πολύ κοντά. Τα αποτελέσματα αυτά, σε συνδυασμό με τον τεχνικό τομέα, δείχνουν ότι έχει γίνει εξαιρετικό optimization από την Nixxes Software, διασφαλίζοντας ομαλή απόδοση και χωρίς σημαντικές διακυμάνσεις στην ποιότητα.
Το The Last of Us Part II Remastered αποτελεί μια από τις πιο εντυπωσιακές μεταφορές τίτλων του PlayStation σε υπολογιστές. Το παιχνίδι αποδίδει εξαιρετικά σε υψηλές ρυθμίσεις γραφικών, με την Nixxes Software να έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο optimization, προσφέροντας ομαλή και σταθερή απόδοση. Αν και το αποτέλεσμα της πρόσφατης κυκλοφορίας του Marvel's Spider-Man 2 άφησε κάποια παράπονα, η Nixxes Software αποδεικνύει την αξία της με αυτήν την αριστουργηματική μεταφορά. Ο τίτλος ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες του κοινού και ξεχωρίζει όχι μόνο ως μία από τις καλύτερες κυκλοφορίες του PlayStation, αλλά και ως μια από τις καλύτερες κυκλοφορίες σε υπολογιστές για φέτος.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity