Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Έρχεται prequel του Killing Eve με πρωταγωνίστρια την Carolyn Martens

NEWS
  • 17 λεπτά πριν

Ο πρωταγωνιστης του Iron Fist θέλει άλλη μια ευκαρία στο MCU

NEWS
  • 3 ώρες πριν

H Disney ακυρώνει την live action ταινία για το Tangled (Μαλλιά Κουβάρια) μετά την αποτυχία του Snow White

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Shuhei Yoshida: «Το PlayStation θα πρέπει να πάψει να εστιάζει σε γραφικά αιχμής»

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Έρχονται οι Emma Frost και Ultron στην επόμενη σεζόν του Marvel Rivals (trailer)

VIDEO NEWS
  • 7 ώρες πριν

Five Nights at Freddy’s 2: Teaser trailer με επανεμφάνιση του William Afton

VIDEO NEWS
  • 13 ώρες πριν

“Ο κόσμος πρέπει να αποδεχτεί τις αλλαγές” λέει ο artist του Donkey Kong Country για το νέο design του χαρακτήρα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 15 ώρες πριν

Ο Showrunner της σειράς The Last of Us του HBO πιστεύει πως οι συνολικές πωλήσεις του GTA 6 θα έχουν ως μόνο ανταγωνισμό… τη Βίβλο

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Φόβοι πως οι νέοι δασμοί του Trump θα εκτοξεύσουν τις τιμές των iPhone που θα φτάσουν τα 2300 δολάρια!

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Η Nintendo εξηγεί γιατί το Nintendo Switch 2 δε θα μπορεί να αναπαράγει όλους τους τίτλους του πρώτου Switch στην εντέλεια

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Digital Foundry: Το The Last of Us: Part II Remastered του PC τα πηγαίνει χειρότερα -αναλογικά- από την PS4 έκδοση! (video)

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Μάθαμε ποια θα είναι τα GameCube games του Nintendo Switch Online στο launch του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Προσφορά: Μπορείς να αποκτήσεις τώρα δωρεάν ένα smartphone Redmi Note

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Αυτή θα είναι η τιμή του Nintendo Switch 2 Welcome Tour demo

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Νέα gameplay videos για τα Mario Kart World, Donkey Kong Bananza και άλλα Nintendo Switch 2 games

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Πρώτα σημάδια αντίστασης κατά της νέας τιμολογιακής πολιτικής της Nintendo στα games του Switch 2

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Επί του πιεστηρίου: Ακυρώνεται η έναρξη των προ- παραγγελιών του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Tsamba_Gamer: Mafia III: Definitive Edition, South of Midnight και άλλα δωρεάν games

FREE GAMES
  • 21 ώρες πριν

H Hori ανακοίνωσε Nintendo Switch 2 Camera σε μορφή Piranha Plant!

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Χάος από παράπονα χρηστών στο Treehouse: Live του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Επιτέλους, ημερομηνία κυκλοφορίας για το Drive Rally σε PC και κονσόλες (trailer)

NEWS
  • 04/04

Θα έχουμε θέματα drift στα Joy-Cons 2 του Nintendo Switch 2; Η Nintendo απαντά… πλαγίως

NEWS
  • 04/04
  • 1

Nintendo Switch 2: Τιμή για κονσόλα, παιχνίδια και περιφερειακά στην Ευρώπη

NEWS
  • 04/04

Gametech Playground Ep83: €470 για το Nintendo Switch 2, €90 για το Mario Kart World!

GAMETECH PLAYGROUND
  • 04/04

The Odyssey: Η ταινία του Christopher Nolan είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, αλλά η Universal ήδη την εκθειάζει και λέει πως ο Όμηρος θα ήταν περήφανος

NEWS
  • 04/04

To Marathon της Bungie κατακλύζει τα social media του PlayStation

NEWS
  • 04/04

Φήμη: Το Titanfall 3 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2026

NEWS
  • 04/04

Με South of Midnight οι επόμενες προσθήκες στο Game Pass

FREE GAMES
  • 04/04

Ο Ryan Hansen χειραγωγεί τη Rainey Qualley στο μουσικό δράμα Off the Record (trailer)

VIDEO NEWS
  • 04/04

KidFlix: Η Europol έκλεισε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα παιδεραστίας στον κόσμο

NEWS
  • 03/04

Πρώην στέλεχος της Blizzard κατακεραυνώνει την τιμή του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 03/04

Αγελάδες, κάβουρες και νεκρά ψάρια ανάμεσα στους 50+ playable χαρακτήρες του Mario Kart World

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: 10x οι επιδόσεις της GPU σε σχέση με τoν προκάτοχό του, λέει η Nvidia και υποστήριξη DLSS

NEWS
  • 03/04
  • 1

H Amazon πάει για το μεγάλο «μπαμ»

NEWS
  • 03/04

The Last of Us: Part II Remastered PC Review

REVIEWS
  • 03/04

Το GTA 5 επιστρέφει σύντομα στο Game Pass

FREE GAMES
  • 03/04

Cyberpunk 2077: Πρώτες πληροφορίες για τις επιδόσεις στο Nintendo Switch 2 και την τιμή του

NEWS
  • 03/04

Το Nintendo Switch 2 φέρνει στα Zelda Breath of the Wild και Tears of the Kingdom κάτι που ζητούσαν πολύ οι παίκτες

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έρχεται με ανανεωμένη διαδικασία διαμοιρασμού εικόνων και videos, αλλάζει και το mobile app

NEWS
  • 03/04

Αυτά είναι τα 46 third party games που έχουν επιβεβαιωθεί ήδη για το Nintendo Switch 2 (λίστα)

NEWS
  • 03/04

Ο Satoru Iwata είχε απορρίψει την ιδέα των μαγνητικών Joy-Cons για το Nintendo Switch 2!

NEWS
  • 03/04

Αυτό είναι το μοναδικό παιχνίδι του Nintendo Switch που δεν παίζει στο Nintendo Switch 2, ποια έχουν ζητήματα συμβατότητας (λίστα)

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έτσι θα είναι τα εξώφυλλα των physical εκδόσεων, κάποια κουτιά θα έχουν μόνο ένα «κλειδί» και όχι το game (εικόνες)

NEWS
  • 03/04

OnePlus 13 Review

REVIEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έτσι θα είναι η home screen του! (εικόνα)

NEWS
  • 03/04

Γιατί δεν ονομάστηκε τελικά Super Nintendo Switch τo Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 03/04

Ποια θα είναι η διάρκεια της μπαταρίας του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 03/04

Ανακοινώθηκε το The Sinking City Remastered για PS5, Xbox Series και PC

NEWS
  • 03/04

To Doom: The Dark Ages δεν έχει multiplayer για ένα συγκεκριμένο λόγο

NEWS
  • 03/04

Παραμένει region locked το The Last of Us Part 2 Remastered για PC

NEWS
  • 03/04

«H Nintendo ίσως αποχαιρετήσει στην εποχή του Nintendo Switch 2 όλη την παλιά φρουρά της»

NEWS
  • 02/04

20 χρόνια μετά την… πτώση του, το N-Gage υποδέχεται νέο videogame σε physical μορφή! (video)

NEWS
  • 02/04

Οι... σπεσιαλίστες των remasters στοχεύουν στην εποχή των Xbox 360 και PS3

NEWS
  • 02/04

Όλες οι ανακοινώσεις από το Nintendo Switch 2 Direct

NEWS
  • 02/04

Αυτοί οι τίτλοι θα λάβουν δωρεάν αναβάθμιση στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2: Άλλες τιμές οι φυσικές και άλλες οι ψηφικακές εκδόσεις games

NEWS
  • 02/04

Συνδρομή Nintendo Switch Online: Παιχνίδια GameCube, δωρεάν αναβαθμίσεις και άλλα νέα οφέλη στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 02/04

Και στο Nintendo Switch 2 το Story of Seasons: Grand Bazaar (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Η Nintendo θα κυκλοφορήσει μια φθηνότερη έκδοση του Nintendo Switch 2 αποκλειστικά για την Ιαπωνία

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2: Επί πληρωμή αναβαθμίσεις συγκεκριμένων τίτλων για καλύτερα γραφικά και ρυθμό ανανέωσης (video)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Daemon X Machina: Titanic Scion (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Προπαραγγελίες Nintendo Switch 2: Προτεραιότητα στους «αφοσιωμένους» fans

NEWS
  • 02/04

Και στο Nintendo Switch 2 το James Bond game της IO Interactive

NEWS
  • 02/04

Στα $80 η τιμή του Mario Kart World για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Οι τιμές για τα περιφερειακά που είδαμε στην παρουσίαση

NEWS
  • 02/04

Μέσα στο 2025 το Hollow Knight: Silksong

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Και το Cyberpunk 2077 στο Switch 2

NEWS
  • 02/04

Έρχεται και το Final Fantasy 7 Remake Intergrade για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 02/04

Έρχεται το Borderlands 4 για Nintendo Switch 2

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Τα παιχνίδια του GameCube έρχονται στο Nintendo Classics του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε και το Split Fiction, που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα με την κονσόλα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Έρχεται το Hyrule Warriors Age of Imprisonment στο Nintendo Switch 2 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Υπό ανάπτυξη το Kirby Air Riders με director τον Masahiro Sakurai, φέτος η κυκλοφορία του (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Ο Donkey Kong καταστρέφει τα πάντα στο νέο 3D platformer Donkey Kong Bananza (trailer)

VIDEO NEWS
  • 02/04

Έρχεται το The Duskbloods της FromSoftware αποκλειστικά στο Nintendo Switch 2

VIDEO NEWS
  • 02/04

Παρουσιάστηκε η εξελιγμένη δυνατότητα GameShare για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε έκδοση του Street Fighter 6 με υποστήριξη για Amiibos και αποκλειστικά game modes

NEWS
  • 02/04

Τα Metroid Prime 4 Beyond, Zelda και Pokémon αποκτούν Nintendo Switch 2 Edition

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Elden Ring για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2 Direct: Παρουσιάστηκε το νέο Pro Controller με νέα πλήκτρα και χαρακτηριστικά

NEWS
  • 02/04

Nintendo Switch 2: Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

NEWS
  • 02/04

Το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 ενεργοποιεί το GameChat, παρουσιάστηκε και η Nintendo Switch 2 Camera

NEWS
  • 02/04

Ανακοινώθηκε επίσημα το Mario Kart World, αποκλειστικά για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 02/04

Stray Review

  • Stray
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://stray.game/ FOLLOWERS 1 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8

    ENTERNITY SCORE
*
Στην εποχή των memes και των γλυκών βίντεο με γατάκια που διαμοιράζονται αστραπιαία από κινητό σε κινητό, η επιλογή της BlueTwelve Studio να δημιουργήσει ένα βιντεοπαιχνίδι με κεντρικό ήρωα ένα γατί, μοιάζει με σίγουρη επιτυχία. Από την άλλη όμως, το Stray επικεντρώνεται κυριολεκτικά σε μία απλή, κοινή γάτα χωρίς υπερδυνάμεις ή κάποια ιδιαίτερα υπερφυσικά χαρακτηριστικά όπως π.χ. η ομιλία, που θα της έδιναν τη δυνατότητα να δεθεί πιο γρήγορα με τον χρήστη. Προσπερνώντας, λοιπόν, τα πρώτα γλυκά συναισθήματα που βγάζει η όμορφη γάτα με τις κινήσεις και τα νιαουρίσματά της, το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται γύρω από την ιστορία, την ατμόσφαιρα και τα υπόλοιπα εργαλεία των developers που χρησιμοποιήθηκαν στο χτίσιμο της βάσης του παιχνιδιού.



Το Stray καταπιάνεται με την περιπέτεια μίας γλυκύτατης γάτας σ’ έναν σκοτεινό κόσμο γεμάτο από άλυτα μυστήρια, εχθρούς και διάφορα χαρακτηριστικά που μιλούν στην καρδιά των γατόφιλων. Ο χρήστης ξεκινάει από το πρώτο κιόλας λεπτό να χειρίζεται μία γάτα σ’ έναν κόσμο χωρίς ανθρώπους και έντονο το φυσικό στοιχείο, θυμίζοντας λίγο τον έξω κόσμο του The Last of Us σαν setting. Η post apocalyptic αύρα γίνεται όλο και πιο έντονη και αλλάζει σε μεγάλο βαθμό, καθώς η γάτα πέφτει σ’ ένα κενό, με αποτέλεσμα να χωριστεί από τις υπόλοιπες γάτες και να βρεθεί σ’ ένα σκοτεινό και βροχερό περιβάλλον το οποίο κατοικείται κυρίως από ένα είδος ρομπότ-droids. Η ατμοσφαιρική ηλεκτρονική μουσική μας μεταφέρει με εξαιρετικό τρόπο στην ιστορία και το περιβάλλον μίας ξεχασμένης πόλης που βγάζει έντονα vibes από Blade Runner, αλλά και λίγο Walled City από Shenmue 2, παρακολουθώντας μία cybercity με έντονα neon lights και μπόλικο σκοτάδι. Αν και δεν υπάρχουν κάποια αξιομνημόνευτα κομμάτια, η μουσική είναι όμορφη και ταιριάζει σε απόλυτο βαθμό με τον τίτλο, με σωστές αυξομειώσεις σε ένταση και διάρκεια χωρίς να καπελώνει ποτέ την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, ενώ τα sound effects των ήχων στο περιβάλλον είναι καταπληκτικά.



Όλη αυτή ατμόσφαιρα βέβαια δε θα μπορούσε να ξεκινήσει έτσι πετυχημένα, εάν δεν υπήρχε ένας εξαίρετος οπτικός τομέας με πανέμορφη HDR εικόνα για να υποστηρίξει το εγχείρημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με εξαίρεση ένα συγκεκριμένο δωμάτιο όπου αντιμετωπίσαμε ισχυρό stuttering και πάγωμα της εικόνας, ο τίτλος έτρεχε σ’ όλα τα σημεία απροβλημάτιστα. Το Stray μπορεί να μην είναι ένα νέο Horizon: Forbidden West από άποψη γραφικών, άλλα αυτό που είδαμε ξεπέρασε τις προσδοκίες μας ή τις προβλέψεις που κάναμε επειδή επρόκειτο για έναν indie τίτλο. Πολλά χρώματα, αφίσες, βαμμένοι τοίχοι, δωμάτια με μπόλικα πράγματα ως ντεκόρ, τα οποία αποτελούν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να πεταχτούν στο πάτωμα από μία ζημιάρα γάτα. Οι χρήστες μπορούν να ρίξουν από τα τραπέζια και τις οροφές των κτηρίων σχεδόν τα πάντα ελέγχοντας την πανέμορφη τιγρέ γάτα, όπως και φυσικά μπορούν να επιλέξουν απλώς να κοιμηθούν σε κάποια ζεστή γωνίτσα. Η BlueTwelve Studio φαίνεται ότι τρέφει ιδιαίτερα συναισθήματα για τις γάτες και δημιούργησε μία digital έκδοση μίας αξιολάτρευτης γάτας με ομοιόμορφες κινήσεις, πετυχημένα physics και μπόλικα εξτραδάκια που αναδεικνύουν τα στοιχεία που αγαπήσαμε στο DualSense. Πέρα από το haptic feedback και τις δονήσεις που προέρχονται από τις κινήσεις της γάτας, ο χρήστης μπορεί να ακούει τα νιαούρισματα και διάφορους άλλους ήχους μέσα από το χειριστήριο, ή κυριολεκτικά να νιώθει το ροχαλητό-γουργούρισμά της ή την στιγμή που πίνει νερό με την γλώσσα της από κάποιο τυχαίο σημείο της πόλης. Μπορεί αυτά τα στοιχεία να μη φαντάζουν ικανά να αλλάξουν το παιχνίδι σε γιγάντιο βαθμό, αλλά αποτελούν τις μικρές λεπτομέρειες που θα ωθήσουν το παίκτη να αγκαλιάσει το όλο εγχείρημα πιο γρήγορα, καθώς εξερευνεί την πόλη γρατζουνώντας καναπέδες και χαλιά χωρίς ιδιαίτερο λόγο.



Σε αυτό το σημείο όμως, πρέπει να πούμε ότι το πρώτο μισάωρο μας ανησύχησε αρκετά, παρ’ όλα τα θετικά στοιχεία που βλέπαμε στον τεχνικό τομέα. Στα πρώτα 30 λεπτά μαθαίνουμε να χειριζόμαστε την γάτα σ’ ένα περιβάλλον που έμοιαζε λίγο άδειο, χωρίς να υπάρχουν collectibles ή διάφορα πραγματάκια που θα μας ιντρίγκαραν λίγο περισσότερο, απουσίαζαν στοιχεία που θα ταίριαζαν σ’ ένα action-adventure παιχνίδι με πολύ ξεκάθαρο και απλό χειρισμό. Μέχρι να συναντήσουμε και να γνωρίσουμε τον ρομποτικό μας φίλο που μας βοηθάει και κατ’ επέκταση μας προσφέρει νέες δυνατότητες από άποψη gameplay, το Stray προχωρούσε με πιο αργό ρυθμό απ’ ότι θα θέλαμε και χωρίς να επιβραβεύει την περιέργεια της γάτας σ’ ό’τι αφορά το ψαχούλεμα του περιβάλλοντος. Σ’ ένα παιχνίδι που ολοκληρώνεται σε περίπου 6 ώρες με αρκετά έξτρα πράγματα και συμπληρωματικά tasks, το κενό πρώτο μισάωρο μπορεί να ενοχλήσει τους παίκτες που θα ήθελαν μία πιο άμεση και στρωτή ένταξη στον κόσμο του Stray. Με το που ανακαλύπτουμε ένα ιπτάμενο μικρό droid B-12 το οποίο μας προσφέρει μία ειδική στολή μέσω της οποίας αποκτούμε κάποια έξτρα χαρακτηριστικά, η ιστορία παίρνει αρκετά τα πάνω της. Το ιπτάμενο droid αναλαμβάνει την επικοινωνία με τους υπόλοιπους ρομποτικούς κατοίκους της πόλης και μαζί προσπαθούμε να ανακαλύψουμε την ιστορία πίσω από αυτόν το μουντό κόσμο που μοιάζει καταδικασμένος. Όσο συμπαθέστατη και αν είναι η γατούλα μας, είναι ξεκάθαρο ότι η επικοινωνία που προσφέρει ο B-12 μέσω των διαλόγων προσθέτει πολλά στην εξιστόρηση των γεγονότων και στο δέσιμο μεταξύ του παίκτη και των χαρακτήρων που συναντάμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτό, βέβαια, μας έβαλε σε σκέψεις γύρω από την ένταξη ενός character creator, ή για να το θέσουμε πιο σωστά, cat creator. Θεωρούμε ότι από την στιγμή που υπάρχει αυτή η passive και active αφήγηση που αναλαμβάνουν η γάτα και ο B-12 αντίστοιχα, θα ήταν πολύ όμορφο να μπορούσαν οι χρήστες να πειράξουν λίγο τα χρώματα και κάποια χαρακτηριστικά της γάτας, ώστε να μοιάζει ενδεχομένως με το δικό τους πραγματικό κατοικίδιο και να προσφέρει στον χαρακτήρα μία ακόμη πιο ζεστή και προσωπική παρουσία.



Το Stray χωρίζεται σε δύο πολύ ξεκάθαρους μηχανισμούς προσέγγισης από άποψη gameplay. Από την μία έχουμε την ήρεμη προσέγγιση της περιήγησης στο εκάστοτε περιβάλλον όπου πρέπει να βρούμε αντικείμενα με τα οποία ολοκληρώνουμε βασικές αποστολές της κεντρικής ιστορίας αλλά και κάποια side activities που προσφέρουν collectibles ή συμπληρωματικές πτυχές για το lore του παιχνιδιού. Από την άλλη υπάρχουν οι περιοχές με εχθρούς τους οποίους πρέπει να τους αντιμετωπίσουμε με αποφυγές ή μ’ ένα συγκεκριμένο όπλο που αποκτούμε αργότερα. Τα έντονα σημεία του Stray δεν έχουν κάποιο υψηλό βαθμό πρόκλησης, ενώ τα checkpoints ήταν αρκετά δίκαια εφόσον δεν τα καταφέρναμε σε κάποια πιο δύσκολα σημεία. Είναι ξεκάθαρο ότι οι developers δεν ήθελαν να αυξήσουν πολύ την δυσκολία στα κομμάτια όπου έπρεπε να βασιστούμε στο stealth ή σ’ ένα είδους combat system, το οποίο ενδεχομένως να ξινίσει σε εκείνους που αναζητούν μία άλφα πρόκληση. Από την άλλη, βέβαια, αυτό το μοτίβο ταιριάζει απόλυτα με το υπόλοιπο μέρος του παιχνιδιού και τον βασικό σκελετό του Stray.



Ο τίτλος ωθεί τους παίκτες στο να πάρουν τον χρόνο τους να εξερευνήσουν τα διαμερίσματα, τις σκεπές και γενικότερα ό,τι μπορεί να προσεγγίσει μία γάτα, ενώ οι πιο hardcore χρήστες μπορούν να κρύψουν τις ενδείξεις του πλήκτρου “X” που εμφανίζεται σε σημεία όπου μπορούμε να σκαραφαλώσουμε. Η απουσία αυτής της ένδειξης προσφέρει μία πιο σκληροπυρηνική προσέγγιση στον τίτλο και ανεβάζει κάπως την δυσκολία σ’ ένα παιχνίδι που έχει εξαιρετική διαρρύθμιση στις μικρές πόλεις, αφαιρώντας ουσιαστικά την ανάγκη για έναν χάρτη. Μας έκανε εντύπωση το πόσο απροβλημάτιστο ήταν το σκαρφάλωμα και το πόσα λίγα λάθη κάναμε σκαρφαλώνοντας ή πέφτοντας κατά λάθος κάπου όπου δεν έπρεπε, αποδεικνύοντας ότι οι developers είχαν εξασφαλίσει μία θετικότατη εμπειρία σ’ ό,τι αφορά την περιήγηση του χώρου. Βέβαια, επαναλαμβάνουμε, ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους δυσκολία στο platforming, αφού μιλάμε για μία άκρως ασφαλή προσέγγιση για το πού θα πηδήξουμε και που θα καταλήξουμε, το οποίο για κάποιους ενδεχομένως να φανεί σαν ένα έντονο και πιο πολύπλοκο walking simulator. Μπορεί να μην χρειάζονται ικανότητες σε timing και συνδυασμούς πλήκτρων, το πώς θα φτάσουμε όμως σ’ ένα συγκεκριμένο παράθυρο ή ένα συγκεκριμένο σημείο, αυτό είναι κάτι που πρέπει να ανακαλύψουμε μόνοι μας.



Παρ’ ό,τι υπάρχουν κάποιες ανισορροπίες ως προς το περιεχόμενο των περιοχών το οποίο θα μπορούσε να διορθωθεί με λίγο περισσότερο content αυξάνοντας οργανικά την διάρκεια του “Stray”, ομολογούμε ότι το παιχνίδι μας παρέσυρε στο να επενδύσουμε παραπάνω χρόνο για να λύσουμε ακόμη και κάποιους γρίφους που δεν επηρέαζαν το βασικό progress. Γύρω από την ιστορία υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον για το τι συνέβη στον κόσμο του Stray και γενικότερα πιάσαμε τους εαυτούς μας να θέλουμε να μιλήσουμε με κάθε περίεργο κάτοικο των περιοχών που συναντήσαμε, όχι από αγγαρεία, αλλά επειδή ο τίτλος μας έσπρωχνε με όμορφο τρόπο προς αυτήν την κατεύθυνση. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα από την αναζήτησή μας για το τρίτο κουτάκι αναψυκτικού ώστε να το δώσουμε στον πλανόδιο πωλητή δεν υπάρχει, αφού η ολοκλήρωσή του δεν επηρέαζε σε κάποιο βαθμό το αν θα προχωρήσουμε στο επόμενο κεφάλαιο του Stray. Τα συγκεκριμένα κουτάκια θα μας έδιναν απλώς την ευκαιρία να αγοράσουμε ένα item που ήταν καλυμμένο με πανί και πραγματικά επενδύσαμε πολύ χρόνο ώστε να λύσουμε το μυστήριο από καθαρή περιέργεια. Μία περιέργεια που μεγάλωνε ώρα με την ώρα ακριβώς επειδή η πρώτη πόλη μας έδινε πολλά από άποψη εξερεύνησης και σεναρίου.



To σενάριο και η ιστορία του Stray είναι σίγουρα τα στοιχεία που ξεχωρίζουν, αν και επαναλαμβάνουμε ότι θα μπορούσε να υπάρχει μία ακόμη μεγαλύτερη εμβάθυνση στην θεματολογία με την οποία καταπιάνεται. Από ένα σημείο και μετά γνωρίζουμε πού μας πήγαινε η γραφή του project και έχοντας απολαύσει κάποιους έξυπνους και διασκεδαστικούς γρίφους, θεωρούμε ότι υπήρχε χώρος για να αναπτύξει η ομάδα μία μεγαλύτερη και εντονότερη εμπειρία. Το Stray είναι η περίπτωση παιχνιδιού που ακριβώς επειδή κάνει κάποια πράγματα πολύ καλά και ξεχωρίζει ανάμεσα στις υπόλοιπες μεγάλες κυκλοφορίες λόγω της ίδιας της φύσης του ως παιχνίδι, μας έκανε να θέλουμε παραπάνω πράγματα και αυτό προφανώς μπορεί να μεταφραστεί ως ένα θετικό συναίσθημα.



Αυτό που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε είναι ότι τα θετικά συναισθήματα δεν πηγάζουν απλώς από την αγάπη που τρέφουμε για τους τετράποδους φίλους, αλλά από διάφορα στοιχεία του Stray σαν μέσο διασκέδασης. Κοιτώντας τον κατάλογο της Annapurna Interactive, είναι ξεκάθαρο ότι η BlueTwelve Studio ήθελε να δημιουργήσει έναν τίτλο με αυθεντικό χαρακτήρα, με περισσότερο gameplay απ’ ότι είχε το “What Remains of Edith Finch” και με μία βάση που δε θα στηριζόταν τόσο έντονα στον οπτικοακουστικό και καλλιτεχνικό τομέα όπως στην περίπτωση του “Journey”. Μπορεί μέσα σε αυτά τα πλαίσια να μην δημιούργησαν ένα αξέχαστο έργο του οποίο θα  χαραχθεί στο μυαλό μας για τις επόμενες δεκαετίες, αλλά κυκλοφόρησαν μία όμορφη ιστορία και ιδιαίτερη εμπειρία που είναι αναγκαία να υπάρχει στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, ειδικά όταν είναι τόσο ποιοτική και προσεγμένη.



Πώς να μην είναι άλλωστε προσεγμένη, όταν το η αγάπη των developers για τις γάτες έχει μεταφερθεί σε αρκετές πτυχές και του υπόλοιπου παιχνιδιού, με το μεράκι των ανθρώπων πίσω από το εν λόγω project να φαίνεται σε σχεδόν κάθε βρεγμένη γωνία της δυστοπικής cybercity. Ανάμεσα στις δεκάδες ώρες των open world κυκλοφοριών τύπου Horizon Forbidden West και τις απαιτητικές προκλήσεις των “Sifu” και “Returnal”, υπάρχουν αυτές οι στιγμές που προσφέρουν μία διαφορετική ζεστασιά στους παίκτες και η οποία είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη στον χώρο των video games. Στην περίπτωση του Stray, αυτή η εμπειρία δεν προσφέρεται μ’ έναν κλασικό gaming χαρακτήρα που στηρίζεται σε super δυνάμεις και υπερφυσικά χαρακτηριστικά, αλλά μέσω μίας απλής (αλλά και άκρως θαρραλέας) γάτας και πολλές φορές αυτή η απλότητα μπορεί να σε ταξιδέψει με έναν πολύ ανάλαφρο τρόπο ακόμη και στα στα πιο σκοτεινά και αφιλόξενα μέρη. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφος κόσμος που πετυχαίνει διάνα σε ατμόσφαιρα και σενάριο
  • Ιδιαίτερη έμφαση στην λεπτομέρεια τόσο σε ό,τι αφορά την γάτα, όσο και των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία που κυλάει και ολοκληρώνεται με ωραίο τρόπο
  • Εξαιρετικά ηχητικά εφέ και όμορφο soundtrack
  • Η δομή των πόλεων βοηθάει στην εξερεύνηση και την επίλυση των γρίφων
  • Με εξαίρεση ένα συγκεκριμένο δωμάτιο, ο τεχνικός τομέας ήταν απροβλημάτιστος
  • Έξυπνη χρήση των λειτουργιών του DualSense
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Θα μπορούσε να εμβαθύνει και να απλωθεί περισσότερο το σενάριο, παρουσιάζοντας μία πιο ικανοποιητική διάρκεια και πιο έντονη ιστορία
  • Κάποιες ανισορροπίες σε ρυθμό και περιεχόμενο σε συγκεκριμένα σημεία του τίτλου
  • Το stealth συγχωρεί περισσότερα λάθη απ’ ό,τι θα θέλαμε
  • Ένα character creator θα έδινε άλλη γλύκα για τους γατόφιλους gamers
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • PORTAL
    • Ειμαι κανα διωρο στο παιχνιδι. Παρα πολυ ωραιο. Εκπληκτικη ατμοσφαιρα. Πετυχαινει συνδεση με τον παιχτη απο την πρωτη στιγμη και χωρις να ειπωνεται μιση λεξη. Με την ατμοσφαιρα του, με τα interactions του, με το σωστο direction του, με τις ωραιες του εικονες και ηχους. Κανει αυτο που μονο το gaming μπορει να κανει, σε βαζει στον κοσμο του και βγαινεις οταν εσυ επιλεξεις. Χρειαζομαστε τετοια διαμαντια. Δυο ωρες και ηδη το ευχαριστηθηκα περισσοτερο απο αλλα παιχνιδια που δεν λενε να τελειωσουν. Μπραβο στην BlueTwelve Studio.

      • Dural
      • Είναι ιδιαίτερο παιχνίδι και το απόλαυσα πολύ. Το βασικό του χαρτί είναι η ατμόσφαιρα που βγάζει σαν σύνολο. Πράγματι προσφέρει κάτι διαφορετικό από άλλου είδους παιχνίδια και είναι αναγκαίο να υπάρχουν τέτοιοι τίτλοι στην αγορά.

        Βέβαια πρέπει και ο κόσμος να τα στηρίζει με όλους τους τρόπους για να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε τέτοιου είδους concepts σε μικρά ή μεγάλα studio. Το "Stray" πάντως βλέπω να το αγκαλιάζει ο κόσμος, οπότε προβλέπω χαρμόσυνα νέα και αριθμούς για την Bluetwelve.

*
Loading...