Η νέα περιπέτεια του πασίγνωστου franchise αλλάζει τα πράγματα κατά μεγάλο βαθμό και θεωρούμε ότι αυτό είναι και το πρώτο στοιχείο που πρέπει να αποκαλυφθεί. Το Digimon Survive είναι στο μεγαλύτερό του κομμάτι ένα visual novel, ένα ψηφιακό ημι-διαδραστικό μυθιστόρημα το οποίο έχει μακρά ιστορία σαν genre στα βιντεοπαιχνίδια, ειδικά από ιαπωνικές εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι χρήστες οι οποίοι ευελπιστούσαν μία συνέχεια του Digimon Story: Cyber Sleuth μάλλον θα απογοητευτούν. Ή μήπως όχι; Η αλήθεια είναι ότι η ομάδα που βρίσκεται πίσω από τον τίτλο δεν ήθελε να δημιουργήσει ένα καθαρό visual novel και γι’αυτό έχει προσθέσει μάχες με μηχανισμούς από turn-based και tactical RPGs. Καθώς προχωράει το σενάριο συναντάμε αλλά και μαζεύουμε Digimon με διαφορετικούς τρόπους, είτε λόγω της ιστορίας η οποία εξελίσσεται και μας τα δίνει, είτε μέσα από τις μάχες μ’ ένα σύστημα που θυμίζει Soul Hackers με recruitment και φιλίες. Ομολογούμε ότι το στήσιμο της συλλογής αλλά και του gameplay συνολικά μοιάζουν λίγο φτωχά, αφού βασίζονται σε πάρα πολύ βασικές ιδέες ενός tactical RPG, ειδικά στις μάχες. Συναντάμε εχθρούς, δημιουργείται μία αρένα και μέσα εκεί προσπαθούμε να υπολογίσουμε τις κινήσεις μας και τις επιθέσεις των τεράτων μας. Το όλο σύστημα δεν είναι κακό, αν εξαιρέσει κανείς την ποιότητα των γραφικών και της απεικόνισης που στις μάχες κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Μοιάζει όμως ξεπερασμένο και πολλές φορές μας δίνεται η εντύπωση ότι τσεκάρει απλώς βασικά κουτάκια του είδους που εκπροσωπεί σαν παιχνίδι. Μπορεί οι επιθέσεις, κάποια τακτικά πλάνα και οι εξελίξεις των τεράτων που επηρεάζονται από το karma να κρύβουν φυσικά και θετικές στιγμές, αλλά νιώσαμε ότι τα στοιχεία που έχουν μέσα τους περισσότερο gameplay πιο πολύ μας κούρασαν παρά μας ανανέωσαν την εμπειρία.
Το ακριβώς αντίθετο μπορούμε να πούμε για το σενάριο και το γενικότερο στήσιμο της ιστορίας του Digimon Survive τα οποία ξεχωρίζουν και κουβαλούν κυριολεκτικά τον τίτλο στις πλάτες τους. Η ιστορία μπορεί να μην ελκύει αμέσως κάποιον που θα την ακούσει να του την περιγράφουν, αφού στηρίζεται σε διάφορα κλισέ νεανικών σειρών και βιντεοπαιχνιδιών. Μία παρέα νεαρής ηλικίας-μαθητών, κατασκήνωση, σχολείο, μυστηριώδης εξαφάνιση, πνεύματα και διάφορες άλλες λέξεις που αν τις ακούγαμε έτσι μαζεμένες χωρίς να ασχοληθούμε με τον τίτλο, μάλλον θα αδιαφορούσαμε. Το Digimon Survive ξεκινάει όμως μ’ ένα πράγματι σκοτεινό γεγονός και συνεχίζει να χτίζει με σκοτεινή ατμόσφαιρα που δεν την είχαμε συναντήσει στο παρελθόν με τέτοια δομή στον κόσμο των Digimon. Παρόλο που η ομάδα απαρτίζεται από βασικούς χαρακτήρες – με κατά βάση - ανάλαφρο και θετικό ύφος, η ατμόσφαιρα παραμένει σε αρκετά σημεία σκοτεινή και μυστηριώδης. Θεωρούμε ότι αυτό το πέτυχαν οι developers επειδή έχουν γραφτεί ενδιαφέροντες χαρακτήρες που ξεχωρίζουν για διάφορους λόγους, είτε επειδή είναι η ήρεμη δύναμη του cast, είτε επειδή αποτελούν το comic relief και τον ατακαδόρο της παρέας. Όλοι τους όμως έχουν κάτι να πουν, ενώ η γραφή του σεναρίου τους ενσωματώνει όμορφα στο μεγάλο μυστήριο που κρύβεται στην καρδιά του Digimon Survive, κάνοντάς μας να θέλουμε να μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει και σε τι κόσμο τηλεμεταφέρθηκε η παρέα του συμπαθητικού Takuma, του “αρχηγού” της σχολικής αυτής παρέας.
Όσοι γνωρίζουν από visual novels αντιλαμβάνονται άμεσα το τι τους περιμένει στο μεγαλύτερο μέρος του τίτλου. Το πάτημα του κουμπιού Α ξανά και ξανά ώστε να προχωρήσει η ιστορία και μπόλικο διάβασμα. Παρ’ ό’τι έχει ενσωματωθεί η touch δυνατότητα του Nintendo Switch σε σχεδόν όλες τις εντολές που μπορούν να δοθούν, σε κάποια σημεία απαιτούνται τα κουμπιά, με αποτέλεσμα να καταλήγουμε μ’ ένα υβριδικό concept το οποίο στο τέλος μας οδήγησε απλά στο να χρησιμοποιούμε μονάχα τα κουμπιά. Το Digimon Survive δεν αφήνει όμως τον παίκτη εντελώς αμέτοχο κατά την διάρκεια της ανάγνωσης. Υπάρχουν πολλά σημεία όπου πρέπει να πάρουμε κάποιες αποφάσεις ή να δώσουμε απαντήσεις που θα επηρεάσουν τις σχέσεις μας με τους υπόλοιπους χαρακτήρες αλλά και στο RPG κομμάτι του τίτλου. Μπορεί οι περισσότερες επιλογές να μην αλλάζουν αμέσως την ροή της ιστορίας, αλλά πρέπει να αναφέρουμε ότι αξίζει να κυνηγήσει κανείς παραπάνω από ένα playthrough ώστε να αποκαλυφθούν όλα τα πιθανά σενάρια, το true ending και τα εναλλακτικά storylines γενικότερα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι μιλάμε για μία ιστορία που διαρκεί εύκολα 30 ώρες μ’ ένα απλό playthrough, χωρίς να αναφερόμαστε σε completionist gameplay όπου κάποιος θέλει να πιάσει και τα 113 τέρατα, να ολοκληρώσει το new game+ ή να ξεκοκκαλίσει όλα τα δωμάτια και τα μέρη που μπορεί να επισκεφτεί κάποιος κατά την διάρκεια του free roaming. To παιχνίδι προσφέρει ουσιαστικά στους παίκτες στιγμές όπου μπορούν να επιλέξουν σε ποιο μέρος του χάρτη θα πάνε ή ποιους διαλόγους θα ολοκληρώσουν, προσπαθώντας προφανώς να τους ανταμείψει για όσο περισσότερο ψάξιμο ρίξουν. Όσοι πάντως κυνηγήσουν να κάνουν κυριολεκτικά τα πάντα, μάλλον θα χρειαστούν τουλάχιστον 150 με 200 ώρες για να φτάσουν το άτυπο 100%.
Ομολογούμε ότι μετά τις 10-15 ώρες δεν είχαμε και τόσο όρεξη να ψαχτούμε και να υπεραναλύσουμε τις περιοχές και το εκάστοτε κεφάλαιο και οι λόγοι είναι απλοί. Πρώτος και καλύτερος προφανώς η ιστορία που μας τράβηξε από το πρώτο κι όλας λεπτό και για την οποία θέλαμε να μάθουμε πώς ολοκληρώνεται, αδιαφορώντας για τα αδύναμα side activities. Θέλαμε ουσιαστικά να ξεφυλλίσουμε το ψηφιακό οπτικοακουστικό υλικό του Digimon Survive όσο πιο γρήγορα γίνεται για να απολαύσουμε τα γεγονότα που εξελίσσονται στην πορεία. Ο δεύτερος λόγος ήταν οι μάχες οι οποίες όπως αναλύσαμε και νωρίτερα, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, με αποτέλεσμα να μοιάζουν με κάτι που προστέθηκε στο παιχνίδι επειδή οι developers μπορεί να φοβήθηκαν να κυκλοφορήσουν ένα κανονικό, ατόφιο visual novel. Ακόμα και το οπτικοακουστικό υλικό μας δημιούργησε μία αίσθηση ότι το κομμάτι του tactical RPG μοιάζει σαν τον φτωχό συγγενή, αφού στα κομμάτια του visual novel υπάρχουν πανέμορφα animated σκίτσα με εξαίρετο art-style βγαλμένο από τηλεοπτική σειρά και όταν έρχεται η στιγμή για τις μάχες ερχόμαστε αντιμέτωποι με απλοϊκά μοντέλα και μία οπτική χαμηλότερης ποιότητας. Eπίσης, το Nintendo Switch χαροπάλευε να κρατήσει σταθερά τα frames κατά την διάρκεια των μαχών και αυτό το πρόβλημα ήταν ακόμη πιο έντονο σε docked mode για κάποιον πολύ περίεργο λόγο. Δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα που έπεφτε κάτω από τα 30FPS, μιας και μιλάμε για turn based μάχες, αλλά από την στιγμή που παρακολουθούσαμε αυτό το πρόβλημα σ’ έναν οπτικό τομέα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, σαν γενικότερη εικόνα μας άφησε αρνητικές εντυπώσεις.
Είναι ξεκάθαρο ότι το βασικό πρόβλημα του Digimon Survive στο Nintendo Switch δεν είναι τα frame drops ή το stuttering όταν μπαίνουμε στο βασικό μενού, αλλά κατά την άποψή μας η αχρείαστη προσθήκη ενός συστήματος μαχών. Προφανώς και η παρουσία των μαχών κάτω από το πέπλο ενός RPG project έχει λογική για μία κυκλοφορία σαν το Digimon Survive, αυτά τα στοιχεία είναι άλλωστε συνυφασμένα με την ιστορία του franchise. Μερικές φορές όμως, το παρελθόν δεν πρέπει να τραβάει πίσω νέες ιδέες ή διαφορετικές προσεγγίσεις και όταν κάτι δεν λειτουργεί με την πρώτη, ίσως να αξίζει να αφεθεί για λίγο στην άκρη. Οι άνθρωποι της Hyde έγραψαν μία πολύ ωραία ιστορία με μπόλικό ενδιαφέρον και ωραίους χαρακτήρες, με το κομμάτι του tactical RPG να φαντάζει περισσότερο σαν βάρος που τραβάει τη συνολική διάρκεια του τίτλου και λιγότερο σαν οργανικό κομμάτι του παιχνιδιού. Σίγουρα θα υπάρξει και το hardcore κοινό που θα απολαύσει την τζούρα από monster hunting, μάχες και εξελίξεις, αλλά στο τέλος της ημέρας θεωρούμε ότι χάθηκε μία καλή ευκαιρία να κυκλοφορήσει ένα visual novel που θα κυλούσε πιο γρήγορα και ευχάριστα μέσα σ’ ένα σεναριακό πλαίσιο που ακόμη και με τις όποιες αστοχίες του κρίνεται σίγουρα πετυχημένο και διασκεδαστικό.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity