The truth is out!
Τι γίνεται, όμως, όταν το port από PC σε κονσόλα αφορά ένα turn-based strategy game και μάλιστα ένα σαν το XCOM 2, το οποίο επιτρέπει ελάχιστα περιθώρια λάθους στον παίκτη, αλλά του προσφέρει και μια πληθώρα κρίσιμων πληροφοριών μέσω του GUI; Καταλαβαίνει κανείς ότι και ο ακριβής χειρισμός είναι απολύτως απαραίτητος, αλλά και η σωστή μεταφορά και μετατροπή του GUI, όπου η δεύτερη απαιτείται, έχει βασικό ρόλο. Με κάποιον σχεδόν ανεξήγητο τρόπο η ομάδα The Workshop, που ανέλαβε το δύσκολο έργο της μεταφοράς του XCOM 2 στο Xbox One (και στο PS4), πέτυχε άψογα στον τομέα του χειρισμού, ενώ αφήνει ελάχιστα περιθώρια για παράπονα όσον αφορά στο στήσιμο του interface. Κατά τη διάρκεια της μάχης με τα shoulder buttons μεταφέρουμε τον έλεγχο από τον ένα στρατιώτη στον άλλο, ενώ με τη δεξιά σκανδάλη η κάμερα περνά σε οπτική τρίτου προσώπου, απ' όπου μπορούμε να αποφασίσουμε την επόμενη κίνησή μας. Οι επιλογές που δεν απαιτούν στόχευση (reload και overwatch) είναι αντιστοιχισμένες σε ένα κουμπί για άμεση πρόσβαση και τις υπόλοιπες τις επιλέγουμε χρησιμοποιώντας το cross. Τόσο απλά.
Μπορεί να μη βλέπετε τους εξωγήινους, αλλά τους ακούτε.
Με την αριστερή σκανδάλη επιτυγχάνουμε ένα μερικό zoom out, το οποίο μας επιτρέπει να έχουμε μια καλύτερη άποψη της μάχης, πράγμα πολύ χρήσιμο όταν πρέπει να τοποθετήσουμε σωστά έναν ακροβολιστή (βλ. sharpshooter). Εδώ είναι το μοναδικό σημείο όπου βρήκαμε κάτι για να γκρινιάξουμε, καθώς ενίοτε δεν επαρκεί το zoom out για να διακρίνουμε αν έχουμε οπτική επαφή με έναν εχθρό σε μεγάλες αποστάσεις ή όχι. Αν κάποιος ήθελε να γίνει πολύ σχολαστικός, φυσικά, θα παρατηρούσε και το σχετικό (όσο και αναμενόμενο) downgrade που έχουν υποστεί τα γραφικά σε σχέση με το PC.
To tutorial σάς βάζει στο κλίμα. Και ναι, θα χάσετε στρατιώτες ακόμα και στο tutorial.
Ωστόσο, μιλάμε πάντα για ένα strategy/tactical game και μάλιστα ένα από τα πλέον σκληροπυρηνικά όσον αφορά το επίπεδο δυσκολίας, άρα τα γραφικά περνούν σε δεύτερη μοίρα. Θα μπορούσε μάλιστα να πει κανείς ότι ο αναγκαστικός περιορισμός των εφέ και του frame rate βοηθά το Xbox One να αποφύγει το stuttering που τόσο είχε παιδέψει πολλούς χρήστες, ειδικά λίγο μετά το launch του XCOM 2 για PC. Αν αυτό παρατηρείται κάπου, είναι κατά τη διάρκεια του briefing για κάθε αποστολή, καθώς αυτό γίνεται ταυτόχρονα με τη φόρτωση.Κρατώντας ζωντανούς τους στρατιώτες σας, μπορείτε να τους αναβαθμίσετε.
Τα loading times είναι επίσης λίγο καλύτερα από αυτά ενός PC με συμβατικό δίσκο, πράγμα που μας ανακούφισε, καθώς η επαναφορά στο τελευταίο save είναι πολλές φορές μονόδρομος για να αποφύγει ο παίκτης την καταστροφή. Εκτός, φυσικά, αν παίζει σε Ironman mode. Η προσθήκη loading bar στις οθόνες φόρτωσης, ενός χαρακτηριστικού που απουσιάζει από την έκδοση για PC, βοηθά ακόμα περισσότερο να αποφεύγεται ο εκνευρισμός. Να πούμε, τέλος, ότι τα DLC που είναι ως τώρα διαθέσιμα στο Steam, υπάρχουν και για τις κονσόλες σε μορφή pack που αυτήν τη στιγμή κοστίζει 20 δολάρια. Το μόνο κακό είναι ότι δεν υπάρχει φυσικά πρόσβαση σε mods, πολλά εκ των οποίων είναι εξαιρετικά (βλ. Long War).
Δεν υπάρχουν πολλά άλλα να πούμε, τα οποία δεν έχουμε ήδη γράψει στο αναλυτικό review του παιχνιδιού. Αν διαθέτετε Xbox One και αγαπάτε τα strategy/tactical games το XCOM 2 είναι ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο αυτή τη στιγμή στο είδος του. Ακόμα και αν δεν είστε απαραίτητα fan, αξίζει μια δοκιμή. Το XCOM 2 είναι ένα εξαιρετικό sequel σε ένα από τα καλύτερα reboot που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε σειρά videogame. Vigilo Confido.
Better Late Than Never