Το γνωρίσαμε ως Torchlight Frontiers, μία προσπάθεια της νεοσύστατης Echtra Games να προσθέσει στοιχεία ΜΜΟ στο franchise αλλά κάπου στην πορεία διαπιστώθηκε από τους παραγωγούς πως η εξέλιξη της παραγωγής του τίτλου αντανακλούσε στοιχεία των προκατόχων του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί η συνταγή MMO και να επιστρέψουν στα κλασικά μονοπάτια action RPG, dungeon crawling και hack and slash κι έτσι να δημιουργηθεί το Torchlight 3. Αιώνες μετά τα γεγονότα του Torchlight 2, κάτι ή κάποιος φαίνεται να ανοίγει ξανά τις πύλες καθώς εισβάλλουν εκ νέου Netherims στον κόσμο της Novastraia και αυτή τη φορά έχοντας περισσότερους συμμάχους όπως goblins, robots, bugs, undeads, nechromancers, witchcraft και δαίμονες, θα προσπαθήσουν να μολύνουν και διαφθείρουν τον κόσμο με το απόλυτο κακό. Μονάχα 4 ήρωες θα σταθούν αντιμέτωποι με τα σχέδιά τους και στο σημείο αυτό καλούνται οι παίκτες να επιλέξουν την αγαπημένη τους class.
Επιστρέφει η mage class ως dusk mage, όπου ισορροπεί τα skills μεταξύ light και darkness, επιστρέφει και η ranged class ως sharpshooter και επιτρέπει χρήση ranged weapons όπως τόξα και πιστόλια αλλά έχοντας και λίγη μαγεία στο οπλοστάσιο καθώς και στοιχεία summoning, Οι δύο πρωτότυπες προσθήκες αφορούν στη Railmaster class καθώς και στη Forged class. Η πρώτη είναι υβρίδιο μεταξύ Warrior και Engineer με πρωτότυπα skills όπως για παράδειγμα ένα μόνιμο τρενάκι οι σιδηροδρομικές γραμμές του οποίου ακολουθούν τον ήρωα και μπορούν να μείνουν κατόπιν εντολής σε συγκεκριμένο σημείο και να χτυπούν εξ αποστάσεως τους εχθρούς. Η Forged class είναι ουσιαστικά ένα ρομπότ το όποιο αναλαμβάνει το ρόλο του tanker όντας ικανό να δεχτεί αλλά και να κάνει μεγάλη ζημιά στους εχθρούς. Κάθε χαρακτήρας έχει 2 tabs με skills τα οποία λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο όπως και στις προηγούμενες κυκλοφορίες. Χρειάζονται skill points προκειμένου να ενισχυθούν και να φανερώσουν επιπλέον δυνατότητες τόσο σε επίπεδο active όσο και passive. Εντούτοις, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η επιλογή του αντίστοιχου Relic. Μετά την επιλογή ενός εκ των τεσσάρων classes, ο παίκτης θα κληθεί να επιλέξει και το Relic που επιθυμεί και το οποίο θα προσθέσει κι ένα τρίτο tab στα διαθέσιμα skills προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία στην επιλογή του καλύτερου built. Η επιλογή μπορεί να γίνει μέσα από ένα σύνολο 5 διαθέσιμων Relics: το Bane, το οποίο επικεντρώνεται στο δηλητήριο και στην επίκληση minions, το Blood Drinker το οποίο αρέσκεται στην αιμορραγία των εχθρών και την ενίσχυση της ζωτικότητας του ήρωα, το Coldheart το οποίο χρησιμοποιεί τη δύναμη του πάγου για επιθετικές ή και αμυντικές επιλογές, το Electrode το οποίο επικαλείται τον κεραυνό για ένα πιο προκειμένου να επιτύχει περισσότερο crowd control και, τέλος, το Flaming Destroyer ή αλλιώς ο πυρολάτρης που αρέσκεται σε πιο επιθετική προσέγγιση βάζοντας -κυριολεκτικά- στα πάντα φωτιά.
Οι δυνατότητες των relics είναι κοινές για όλα τα classes, ωστόσο ο συνδυασμός είναι αυτός που κάνει τη διαφορά και ο κάθε παίκτης μπορεί να πειραματιστεί και να δημιουργήσει μοναδικά builds, αλλάζοντας και διαμορφώνοντας κάθε φορά τη στρατηγική του. Θα λέγαμε ότι η προθήκη των relics προσφέρουν την απαραίτητη ανανέωση στο gameplay αλλά θα θέλαμε κάθε relic να λειτουργεί διαφορετικά και να προσφέρει και ξεχωριστά skills ανά class καθότι εν τω συνόλω τα διαθέσιμα skills είναι πολύ λίγα, την ίδια ώρα που ο ανταγωνισμός (βλέπε Diablo, Path of Exile) προσφέρει πολλά περισσότερα skills και runes στο οπλοστάσιο του κάθε ήρωα. Μένοντας στα του gameplay, πολύ θετική εντύπωση μας έκανε το Lengedarium, το οποίο λειτουργεί όπως και το Kanai’s Cube στο Diablo 3, μεταφέροντας δηλαδή τα passive skills που προσφέρονται από όπλα ή πανοπλίες στις δυνατότητες του ήρωα, χωρίς καν να χρειαστεί να τα εξοπλίσει. Ανανεωμένο επιστρέφει το σύστημα των pets και αυτή τη φορά εμφανίζεται πιο ενεργό και με περισσότερες επιλογές καθώς και με διαβαθμίσεις των πιστών ακόλουθων του ήρωα. Κρατώντας λίγη από την αρχική συνταγή του Frontiers, το Torchlight 3 εισάγει και το προσωπικό fort του παίκτη το οποίο το διαμορφώνει κατά βούληση με αντικείμενα που βρίσκει στον κόσμο του τίτλου, καθώς και από quests ή από το ανανεωμένο σύστημα fame, το οποίο προσφέρει και μία σειρά από contracts που εξασφαλίζουν στον παίκτη συνεχώς αμοιβές.
Εκτός από διακοσμητικό ρόλο, το fort λειτουργεί και ως στοιχείο crafting, όμως αυτό είναι κάτι που δυστυχώς αποκαλύπτεται μετά το τέλος του βασικού κορμού της ιστορίας… Αν οι παίκτες δηλαδή επιθυμούν να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους, θα χρειαστεί να ολοκληρώσουν πρώτα το story και μετά να τους φανερωθούν οι επιπλέον επιλογές και αποστολές. Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετά να κάνει κανείς στο fort κατά τη διάρκεια του βασικού κορμού, όπως το να διαμορφώνει τα skill points, να ενισχύει σημεία της άμυνας του και να έχει πρόσβαση στο προσωπικό του χώρο αποθήκευσης και διάφορα ακόμη. Οι χάρτες και ο τρόπος λειτουργίας αυτών ίσως μπερδέψουν αρχικά τους παίκτες ενώ, παράλληλα, η χρήση των ίδιων τοπίων, dungeons και εχθρών συχνά κουράσει και αφήνει την αίσθηση ενός επαναλαμβανόμενου σκηνικού και με τη συνολική διάρκεια να κλειδώνει μεταξύ 20 και 40 ωρών, όσοι έχουν ασχοληθεί με το Warhammer: Chaosbane θα καταλάβουν ακριβώς τί εννοούμε. Επιπροσθέτως, με την είσοδο σε dungeon και κατόπιν ολοκλήρωσης και εξόδου, ο κεντρικός χάρης της περιοχής έκανε reset με αποτέλεσμα να μην είναι πάντοτε κατανοητό που πρέπει να κατευθυνθεί ο παίκτης και να χρειαστεί αν ψάχνει εκ νέου την περιοχή και να αντιμετωπίζει ξανά εχθρούς που είχαν γίνει respawned. Κυρίαρχο λόγο στο gameplay κατέχει και το στοιχείο looting γύρω από το οποίο βασίζεται φυσικά και το χτίσιμο του χαρακτήρα. Ο χώρος του inventory όμως (τόσο του ήρωα όσο και του pet) είναι περιορισμένος, όπως περιορισμένος είναι και ο χώρος για το gold (!) αφού επιτρέπει μέχρι 20.00 gold να «κρατήσει» ο ήρωας, με αποτέλεσμα να επισκέπτεται συχνά την κοντινή πόλη για να αγοράσει εξοπλισμό και αντικείμενα προκειμένου να μειωθεί το gold. Κάτι που απογοητεύει είναι πως οι αγορές είναι εντελώς random και θυμίζουν πολύ τη λογική των loot boxes χωρίς (ευτυχώς) να απαιτούνται πραγματικά χρήματα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αγοράζει ο παίκτης εξοπλισμό χωρίς να γνωρίζει τελικά τι θα αποκτήσει και εάν θα τον εξυπηρετεί, με αποτέλεσμα να πουλάει εκ νέου και να γεμίζει πάλι gold.
Η αναβάθμιση στον οπτικοακουστικό τομέα δεν είναι τόσο αλματώδης όσο θα θέλαμε να είναι για ένα sequel ειδικά μετά από τόσα χρόνια από την προηγούμενη παραγωγή. Ακόμη και η παρουσίασή του δεν είναι τόσο φαντασμαγορική όσο θα περιμέναμε ενώ τα story videos με τις στατικές εικόνες δεν ικανοποιούν. Επιπλέον, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα τεχνικά ατοπήματα του τίτλου, τα οποία ακόμη και 1,5 μήνα μετά την κυκλοφορία του τίτλου παραμένουν πολλά παρόλα τα patches που κατά καιρούς διατίθενται. Παρατηρήσαμε προβλήματα στον ήχο όπου σχεδόν κανένα ηχητικό εφέ δεν ακουγόταν και κάθε φορά χρειαζόταν να τερματίσουμε εντελώς τη λειτουργία του τίτλου και να τον φορτώσουμε από την αρχή για να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Επιπλέον, πολλές το φορές το pet αρνείτο να ακολουθήσει τον ήρωα και έπρεπε ή να γίνει επανεκκίνηση ή να γίνει επιστροφή στο fort, να επιλεγεί διαφορετικό pet και μετά να οριστεί ξανά το προηγούμενο pet ως προτεινόμενο. Ακόμη, η εναλλαγή σελίδων στο inventory πάγωνε την οθόνη ενώ ειδικά στο πεδίο των contracts εξαφανίζονταν όλες οι επιλογές με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί κανένα πλήκτρο κατεύθυνσης. Κάποια trophies παρόλο που συναντούσαν τις απαραίτητες προϋποθέσεις δε φανερώνονταν ενώ και κάποιοι παράμετροι των skills ενώ πληρούσαν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, πολλές φορές δεν εκτελούνταν επιτυχώς.
Σε ένα ακόμη σημείο που δείχνει να υποφέρει η παραγωγή είναι το frame rate το οποίο πέφτει αισθητά όταν στην οθόνη εμφανίζονται πολλοί εχθροί ή πολλαπλά εφέ από τις επιθέσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη χρονοκαθυστέρηση στην κίνηση, συνεχή παγώματα στην οθόνη και διακεκομμένοι ήχοι, περιορίζοντας σημαντικά τις επιλογές του παίκτη και αμαυρώνοντας συνολικά την όλη εμπειρία. Ειδικά στο multiplayer (το οποίο δυστυχώς είναι μόνο online) τα προβλήματα αυτά είναι πιο συχνά.
Πιστεύουμε ότι οι παράγωγοι του Torchlight III βιάστηκαν να προβούν στην κυκλοφορία του και αυτό φαίνεται από όλα τα προαναφερθέντα προβλήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με έναν κακό τίτλο. Τουναντίον. Το Torchlight 3 έχει τις καλές του στιγμές και μπορεί πραγματικά να διασκεδάσει τους fans του είδους, χωρίς ωστόσο να προσφέρει την αρχική μαγεία των προκατόχων του. Όσοι απόλαυσαν το Warhammer: Chaosbane και δεν μπορούν να περιμένουν την κυκλοφορία του Diablo 4 ή του Path of Exile 2 θα βρουν ένα διασκεδαστικό τίτλο που παρόλα τα προβλήματά του, μπορεί να τους κρατήσει αρκετό καιρό απασχολημένους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity