Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

GRID Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Codemasters

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Codemasters

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • GRID
    • 3+ pegi 3+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.gridgame.com/ FOLLOWERS 2 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6

    ENTERNITY SCORE
*
Πόσο καλά τα πηγαίνει το GRID σε PC, PS4 και Xbox One; Η απάντηση στο αναλυτικό μας review.

Η αλήθεια είναι πως στο χώρο του arcade racing, λίγα παιχνίδια κατάφεραν να συναρπάσουν τόσο πολύ τον κόσμο όσο το Race Driver: Grid, που κυκλοφόρησε από την Codemasters στα τέλη της περασμένης δεκαετίας. Εξίσου αληθές είναι και το γεγονός πως οι 2 μετέπειτα προσπάθειες της βρετανικής εταιρείας (Grid 2, Grid Autosport) δεν κατάφεραν ούτε στο ελάχιστο να προσφέρουν κάτι εξίσου ποιοτικό. Κάπως έτσι, η ανακοίνωση της αναβίωσης της σειράς μετά από λίγο παραπάνω από μία δεκαετία, δεν έφερε άκρατο ενθουσιασμό, αλλά αρκετή καχυποψία.




Αυτό το αίσθημα αρχίζει να γίνεται ακόμη πιο έντονο κατά τη διάρκεια της εισαγωγής του παίκτη στα στοιχεία του τίτλου. Εκεί γίνεται αντιληπτό πώς λειτουργεί ο τίτλος με το βασικό του κομμάτι, αυτό της καριέρας δηλαδή, να απαρτίζεται από 5+1 βασικές κατηγορίες αγώνων. Όταν ολοκληρωθεί η κάθε μία από αυτές, ο παίκτης μπορεί να λάβει μέρος στον αντίστοιχο τελικό της εκάστοτε κατηγορίας. Για να μπορέσει να αγωνιστεί πρέπει να επιλέξει 5 αυτοκίνητα, ένα για κάθε κατηγορία, και να τερματίσει πρώτος στα events της έτερης κατηγορίας, τα οποία γίνονται με ενιαία επιλογή αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν συνολικά 75-80 events, που σε συνδυασμό με το μικρό αριθμό αυτοκινήτων (40 διαθέσιμα + 15 unlockables) και πιστών (μόλις 13), σχηματίζουν ένα αρκετά φτωχό ρόστερ που σε καμία περίπτωση δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει. Επίσης, η απουσία των ειδικών events που υπήρχαν σε παλαιότερους τίτλους της σειράς κι η διαρκής συμμετοχή σε αγώνες, καταντά αρκετά μονότονη. Κι όχι μόνο αυτό, η έλλειψη του Demolition Derby ή των αγώνων elimination είναι αντίθετη κι ως προς την φιλοσοφία της σειράς, που υποτίθεται ήταν αρκετές φορές πιο χαλαρή από τη διαρκή ανάγκη για ανταγωνισμό.



Εάν λάβει κανείς υπόψη και την σύντομη διάρκεια των αγώνων και το χαμηλό επίπεδο επαναληψιμότητας, τότε οι ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι είναι πολύ λίγες, δεδομένου και του έντονου ανταγωνισμό που υπάρχει. Την κατάσταση προσπαθεί να σώσει το κομμάτι του multiplayer, όμως όσες ώρες δράσης κι αν δώσει, μετά από λίγο η κατάσταση καταλήγει στο ίδιο σημείο. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν υποσχεθεί αρκετές προσθήκες πιστών κι αυτοκινήτων, όμως δύσκολα θα μπορέσουν να βελτιώσουν σημαντικά την κατάσταση. Βελτιωμένη, αν κι όχι απόλυτα ιδανική, είναι η κατάσταση στο gameplay του τίτλου. Ο χειρισμός μερικών από τα πιο δυνατά, ογκώδη και δυσκολοδήγητα αυτοκίνητα είναι πράγματι λιγότερο ρεαλιστικός, όμως αυτό έγκειται στην απλότητα του παιχνιδιού κι όχι σε κάποιο σφάλμα. Κάποιες βασικές σταθερές παραμένουν, ας πούμε, κανείς δεν μπορεί να κάνει Mustang 2 τόνων να στρίβει σαν μονοθέσιο Formula 1. Ειδικότερα, υπάρχουν κατηγορίες που αγγίζουν την τελειότητα, όπως αυτή των αυτοκινήτων touring ή των μονοθεσίων, που σχεδιάστηκαν και με τη βοήθεια από το θρύλο του Motorsport, Fernando Alonso. Ομως, για ακόμη μία φορά, οι όποιες ικανότητες εντοπίζονται στο μοντέλο του χειρισμού, εξουδετερώνονται από το σύστημα του AI.



Εκεί δεν φαίνεται να υπάρχει καμία ισορροπία, ειδικά ανάμεσα στα επιμέρους επίπεδα δυσκολίας. Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και λίγο με τον τίτλο, δεν θα δυσκολευτεί καθόλου να κερδίσει ακόμη και στα υψηλά επίπεδα. Μέχρι εκείνο το σημείο δεν φαίνεται καν το περιβόητο σύστημα των πολλών διαφορετικών στιλ οδήγησης που εξυμνεί το παιχνίδι. Όμως, ξαφνικά, όταν θέσουμε τον πήχη στο πιο απαιτητικό επίπεδο, όλα γίνονται εξωφρενικά δυσκολότερα κι όλα αποκτούν νόημα, καταστρέφοντας όμως παράλληλα και τον παίκτη. Οι αντίπαλοι δεν ανοίγουν καμία γραμμή, αντίθετα κοπανάνε κατά βούληση, το αυτοκίνητο από τις επαφές και τη ζημιά αρχίζει να κινείται σαν βάρκα με κουπί απέναντι σε εξωλέμβια σκάφη και το παιχνίδι γίνεται σιγά-σιγά αφόρητα εκνευριστικό. Η έλλειψη μιας ενδιάμεσης κατάστασης σε συνδυασμό με τα αδιάβλητα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών καταστρέφει οποιαδήποτε έννοια ανταγωνισμού και πρακτικά στέλνει τους παίκτες είτε σε χαμηλότερα επίπεδα, είτε, για όσους δεν αρκούνται από αυτό, στο κλείσιμο του παιχνιδιού. Επίσης, εκτός από την επιλογή του αυτοκινήτου και μερικά στοιχεία που αφορούν στο customisation των χρωμάτων και των σχεδίων που υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο, η επιρροή του παίκτη είναι μικρότερη. Όσα κερδίζει ο παίκτης από τα χρήματα και την αύξηση των levels είναι αυτόματα κι ανάλογα με την άνοδο του κάθε επιπέδου. Για παράδειγμα, εάν ένας παίκτης θέλει να αλλάξει τον έτερο οδηγό της ομάδας του, πρέπει να φτάσει το level που ορίζεται από το παιχνίδι, όσα χρήματα κι αν έχει κερδίσει στο μεταξύ και τα οποία πρέπει να δώσει ούτως ή άλλως για να κάνει αυτήν την αλλαγή. Ταυτόχρονα, η απουσία οποιασδήποτε πιθανής επιλογής βελτίωσης του οδηγού ή του κάθε αυτοκινήτου κάνει αυτήν την επιλογή ακόμη πιο ακατανόητη.



Όλα αυτά αποτελούν μεγάλο κρίμα, γιατί επισκιάζουν ένα από τα πολύ δυνατά κομμάτια του παιχνιδιού. Ο οπτικοακουστικός τομέας είναι πραγματικά φανταστικός, ειδικά στις πιο δυνατές κονσόλες αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αποτελέσματα στο είδος. Η μηχανή γραφικών, αν και θεωρητικά γερασμένη, δείχνει τα δόντια της, με πολύ όμορφα γραφικά κι απειροελάχιστα μικροπροβλήματα. Κάθε αυτοκίνητο έχει το δικό του ήχο και τίποτα δεν μπερδεύεται όταν στην ίδια οθόνη εμφανιστεί μια πλειάδα διαφορετικών εικόνων και πηγών ήχων. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό μοντέλο ζημιάς και φυσικής, το Grid δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, αλλά μάλλον προκαλεί το φθόνο των ανταγωνιστών του.



Συνολικά, όμως, η τρομερή απεικόνιση των όσων γίνονται στους αγώνες προκαλεί μάλλον στεναχώρια στους παίκτες. Πέρα από την ομορφιά που εμφανίζεται στις οθόνες, το Grid είναι ένας αρκετά μπερδεμένος τίτλος. Προσπαθεί να δώσει πολλά νέα στοιχεία σε μία σειρά παιχνιδιών που μάλλον δεν τα χρειάζεται και ταυτόχρονα απαρνείται μερικά από τα χαρακτηριστικά και τα features που καθόρισαν θετικά κάθε τίτλο της σειράς. Σε συνδυασμό με τα εγγενή προβλήματα που υπάρχουν με τη διάρκεια των αγώνων και το προβληματικό ΑΙ, το Grid δεν αφήνει κάποια ιδιαίτερα γλυκιά γεύση, αλλά την αίισθηση μιας ακόμη χαμένης ευκαιρίας. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εκπληκτική δουλειά στον οπτικοακουστικό τομέα
  • Πολύ καλή δουλειά και ποικιλία στο μοντέλο χειρισμού
  • Απροβλημάτιστο multiplayer
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μειωμένο ρόστερ αυτοκινήτων και πιστών
  • Προβληματικό AI
  • Έλλειψη χαρακτηριστικών events της σειράς
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*