H μετάλλαξη των παιχνιδιών με πρωταγωνιστή τον Wario από platform games που ήταν εφάμιλλα της σειράς Super Mario σε μία συλλογή από τρελά, χαοτικά και fun mini games μοιάζει μερικές φορές αρκετά σουρεάλ. Η εξέλιξη αυτή όμως αποδεικνύεται και απόλυτα λογική από τη στιγμή που ο κόσμος αλλά και οι κριτικοί δείχνουν παραδοσιακά να αγκαλιάζουν αυτό το concept παιχνιδιών. Απόλυτα λογική φαντάζει λοιπόν και η απόφαση της Nintendo να ρίξει γι’ άλλη μία φορά στην αρένα των mini games τον σκοτεινό arch-rival του Mario με το WarioWare: Get It Together!
Ο τίτλος βομβαρδίζει τον παίκτη από το πρώτο κιόλας λεπτό μ’ ένα εντελώς «κουκουρούκου» εικαστικό, με τον Wario και τους συνεργάτες του να βρίσκονται εγκλωβισμένοι μέσα στο βιντεοπαιχνίδι που δημιούργησε η εταιρεία του αγαπημένου (αντί)ήρωα. Οι developers ήθελαν να δημιουργήσουν έναν κόσμο γεμάτο με χαρακτήρες που δεν παίρνουν στα σοβαρά τους εαυτούς τους, μέσα σ’ ένα περιβάλλον που μοιάζει ποτισμένο από τρέλα και σουρεαλισμό. Όλα αυτά υπογραμμίζονται από ένα πολύ απλό σενάριο το οποίο λειτουργεί ως μία βάση για να ξεκινήσουν οι χρήστες με το Story Mode και να γνωρίσουν σιγά-σιγά τους χαρακτήρες και τα mini games. Το Story Mode κατέχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, όχι επειδή εξιστορεί τίποτα αξέχαστα γεγονότα, αλλά μέσα από αυτό μαθαίνουμε τις ιδιότητες από μία πληθώρα χαρακτήρων. Τα abilities των χαρακτήρων είναι τόσο άμεσα συνδεδεμένα με την όλη εμπειρία των microgames, που ο παίκτης καλείται να μάθει τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του κάθε χαρακτήρα σχετικά γρήγορα και άμεσα. Το κάθε microgame διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα, οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται γρήγορα γύρω από την προσέγγιση του εκάστοτε challenge, οπότε επιβάλλεται να υπάρχει μία σχεδόν άριστη γνώση και αψεγάδιαστος χειρισμός του κάθε χαρακτήρα.
Ο παίκτης ξεκινάει ουσιαστικά με τον Wario, ο οποίος μπορεί να κινηθεί ελεύθερα στον χώρο και πατώντας το πλήκτρο εξαπολύει το χαρακτηριστικό του μπάσιμο προς την κατεύθυνση που κοιτάει. Ένας από τους πρώτους χαρακτήρες που πετυχαίνουμε είναι ο 18-Volt ο οποίος δε μπορεί να κουνηθεί καθόλου, αλλά εξαπολύει laser balls προς όλες τις κατευθύνσεις. Προφανώς αυτό το κοντράστ δυνατοτήτων ανάμεσα στους προαναφερθέντες ήρωες δεν επιλέχθηκε τυχαία από τους developers. Οι δημιουργοί του τίτλου στόχευαν στο να βάλουν τον χρήστη από το πρώτο κι όλας λεπτό στη λογική ότι ο κάθε χαρακτήρας διαφέρει αρκετά από τον άλλον και η εξοικείωση με όλους είναι απαραίτητη. Αυτός είναι και ο λόγος που η ολοκλήρωση του Story Mode είναι απαραίτητη ώστε να έχουμε πρόσβαση σε όλα τα modes και σε όλες τις επιλογές. Πρέπει, λοιπόν, να ολοκληρώσουμε τους κόσμους μέσα από μία πληθώρα από mini games που μας εξαπολύονται με τον ρυθμό πολυβόλου. Ο αριθμός κινείται περίπου στα 12 με 18 games ανά κόσμο, μ’ ένα boss challenge να μας περιμένει στο τέλος και όλα αυτά τα αντιμετωπίζουμε με συνολικά 4 ζωές. Αν χάσουμε τις ζωές, πρέπει να ξεκινήσουμε τον εκάστοτε κόσμο από την αρχή, εκτός και αν πληρώσουμε με μερικά coins ώστε να συνεχίσουμε από εκεί που χάσαμε. Καλό είναι να μη προβούν οι χρήστες σε αυτή τη κίνηση, αφού το Story Mode ολοκληρώνεται σε περίπου 3 ώρες σχετικά εύκολα και τα coins που μαζεύουμε μετά από κάθε κόσμο θα φανούν αργότερα χρήσιμα. Με το που ολοκληρωθεί ο κόσμος και προχωράμε στον επόμενο, ξεκλειδώνουμε έναν νέο χαρακτήρα, διευρύνοντας ουσιαστικά το roster της ομάδας. Στον επόμενο κόσμο θα πρέπει να χειριστούμε αναγκαστικά τον καινούργιο χαρακτήρα που ανακαλύψαμε και να προσθέσουμε στην ομάδα κρούσης μερικούς από τους ήδη υπάρχοντες ήρωες, προφανώς με σκοπό να φτιάξουμε μία τριάδα, τετράδα ή πεντάδα από χαρακτήρες που μας βολεύει καλύτερα σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο παίζουμε.
Οι 18+2 διαφορετικοί χαρακτήρες συναντούν πάνω από 200 διαφορετικά mini games, τα οποία είναι άκρως χιουμοριστικά και μερικές φορές ποτισμένα με την ιδιαίτερη Ιαπωνική κουλτούρα. Στο ένα παιχνίδι πρέπει να βρούμε το σωστό timing ώστε να πηδήξουμε στο ρουθούνι μίας τεράστιας μύτης, ενώ στο άλλο πρέπει πολύ γρήγορα να κατεβάσουμε τις κουρτίνες ενός δωματίου με ένα βαμπίρ. Σε έναν άλλο κόσμο βρίσκουμε μπόλικα challenges από αγαπημένα παιχνίδια της Nintendo, όπου τη μία στιγμή πρέπει να πετύχουμε ένα κουτάκι με Power Up στον κόσμο του πρώτου Super Mario Land, ενώ στο αμέσως επόμενο level καλούμαστε να βοηθήσουμε τον Captain Toad να βρεί τον δρόμο του. Η παρουσία των χαρακτήρων στους κόσμους παλιών αλλά και νέων βιντεοπαιχνιδιών της Nintendo αποτέλεσε σίγουρα την αγαπημένη μας στιγμή του τίτλου. Το κάθε mini game ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και όσο προχωράει το κάθε mode ή κοσμος συνολικά, τόσο πιο γρήγορα γίνονται τα πάντα. Το χρονόμετρο τρέχει πολύ πιο γρήγορα και οι κινήσεις των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος ακολουθούν αντίστοιχα αυτόν τον τρελό ρυθμό. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από την στιγμή της ανακοίνωσης του χαρακτήρα που μας δίνεται και της πίστας-challenge που θα πετύχουμε, καλούμαστε να σκεφτούμε πώς θα προσεγγίσουμε το ερχόμενο microgame καλύτερα.
Όλα αυτά μοιάζουν ως ένα βαθμό νορμάλ στο story mode, αλλά το μεγάλο πάρτι του WarioWare: Get It Together! ξεκινάει μετά την ολοκλήρωση του campaign. Στο Play-o-Pedia μπορούμε να επιλέξουμε εμείς ένα συγκεκριμένο microgame, αλλά για να ξεκλειδώσουμε το achievement και τα coins που θα μας δώσει, θα πρέπει να ολοκληρώσουμε το challenge χρησιμοποιώντας όλους τους χαρακτήρες για έναν συγκεκριμένο αριθμό πετυχημένων προσπαθειών. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να μάθουμε να παίζουμε και με εκείνους που δε μας βολεύουν ιδιαίτερα, αλλά παράλληλα να προβούμε σε εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης. O λόγος είναι απλός, γιατί ένα συγκεκριμένο microgame μπορεί να ολοκληρώνεται πιο εύκολα π.χ. μ’ έναν χαρακτήρα που κινείται ελεύθερα στον χώρο σε σύγκριση μ’ έναν που δε κινείται ή που ακολουθεί fixed πορεία. Αυτό το concept μας άρεσε αρκετά γιατί πράγματι κάθε εμπειρία μπορεί να είναι διαφορετική (μερικές φορές και εκνευριστική) και προσφέρει μία έξτρα δυσκολία πέρα του να βρούμε το σωστό timing και να τα κάνουμε όλα πολύ γρήγορα. Ο χειρισμός είναι απλός και κατανοητός, ενώ αποκομίσαμε την εντύπωση ότι όταν είναι κάτι να ολοκληρωθεί την τελευταία στιγμή, στη κόψη του ξυραφιού, το παιχνίδι αποφάσιζε υπέρ μας. Δεν έχουμε κάποια μαθηματική ανάλυση ή στοιχεία για να το αποδείξουμε, αλλά από τις 10 φορές όπου η ολοκλήρωση του mini game κρίθηκε στο τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου, τις 8 καταχωρήθηκε υπέρ μας. Η forgiving προσέγγιση σ’ έναν τίτλο που μπορούσε ανά διαστήματα να μας τρελάνει λόγω του ρυθμού και της έντασης που δημιουργείται είναι σίγουρα θετικότατο στοιχείο για μικρούς, μεγάλους, έμπειρους και casual gamers.
Εκεί που το χάνει από άποψη gameplay το παιχνίδι είναι στις ιδιότητες των χαρακτήρων, αφού κάποιοι ήρωες είναι πολύ απλά καλύτεροι από τους άλλους. H Ashley είναι μία απίθανη μαγισσούλα που πετάει, κινείται ελεύθερα στον χώρο και εξαπολύει κι όλας projectiles προς όλες τις κατευθύνσεις. Η 9-Volt από την άλλη ακολουθεί μία fixed πορεία από την μία άκρη της πίστας στην άλλη και ο παίκτης μπορεί να πατήσει το κουμπί ώστε να πετάξει προς τα πάνω το γιογιό της, δεν υπάρχει κανένας άλλος έλεγχος στην προκειμένη περίπτωση. Το ίδιο πράγμα κάνει και ο Mike, ένα μπλε ρομπότ που τραγουδάει καραόκε και το οποίο εξαπολύει projectiles μόνο προς τα πάνω, με τη σημαντική διαφορά όμως, ότι εδώ έχουμε πλήρη έλεγχο στην πορεία του χαρακτήρα και ελεύθερη κίνηση στο χώρο. Αυτό το πράγμα δημιουργεί ουσιαστικά χαρακτήρες δύο και τριών ταχυτήτων, μιας και δε γίνεται ένας χαρακτήρας με περιορισμένες κινήσεις να αντικρούσει την εμπειρία της ελεύθερης πορείας π.χ. της Ashley. Υπάρχει ξεκάθαρα θέμα ισορροπίας στο gameplay του τίτλου, αλλά λόγω του random χαρακτήρα του ακόμα και όταν παίζουμε multiplayer δεν ενοχλεί τόσο όσο σε άλλα competitive παιχνίδια. Ίσα ίσα που όταν ξεκινάει το competitive ή co-op στοιχείο, το WarioWare: Get It Together! σου δίνει την εντύπωση ότι αποκτάει νέα ζωή, εφόσον δοθεί λίγος χρόνος στους καλεσμένους να μπουν στο κλίμα του παιχνιδιού. Το WarioWare: Get It Together! απαιτεί από τους νέους παίκτες να μάθουν στα γρήγορα τις κινήσεις 18 παικτών, με αποτέλεσμα να χάνεται κατά κάποιον τρόπο η ανάλαφρη και άμεση ενασχόληση με τον όρο “party game” όπως με τους παλαιότερους τίτλους. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα ξενίσει στους παλιούς fans της σειράς, από την άλλη πρέπει να ομολογήσουμε ότι ακριβώς επειδή μιλάμε για 200+ microgames που έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να ολοκληρωθούν από 18 διαφορετικούς χαρακτήρες, το παιχνίδι μαθαίνεται πιο εύκολα απ’ ότι πιστεύαμε. Αν οι καλεσμένοι έχουν μάλιστα και μία μικρή επαφή με platform games, ο ανταγωνισμός θα ανέβει πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Παρ’ όλα αυτά, ένα ειδικά σχεδιασμένο tutorial για να μάθει στον παίκτη στα γρήγορα κάποιους βασικούς μηχανισμούς θα ήταν κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενο.
Το Variety Pack προσφέρει ανταγωνιστικά αλλά και co-op παιχνίδια για local multiplayer, με κάποια από αυτά να υποστηρίζουν έως και τέσσερις παίκτες. Το Duelius Maximus είναι ένα απλό αλλά διασκεδαστικό mode, θέτοντας δύο παίκτες αντιμέτωπους σε μια σειρά από microgames μέχρι κάποιος να χάσει όλη του τη ζωή. Στο Rising Star οι δύο παίκτες αγωνίζονται στο ίδιο microgame αλλά με ανταγωνιστικό τρόπο και με σκοπό να ανακηρυχθεί νικητής αυτός με την μεγαλύτερη συμβολή στην ολοκλήρωση του κοινού game. Το Puck 'er Up ξεκινά με ένα παιχνίδι air hockey, με τον σκόρερ να έχει την ευκαιρία να ολοκληρώσει ένα microgame και να κερδίσει ένα αστέρι, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούν να τον εμποδίσουν. Στο High Five τα πάντα ξεκινούν μ’ έναν απλό αγώνα βόλεϊ, αλλά μπορεί κατά την διάρκεια να μας αλλάξει τον παίκτη που επιλέξαμε στα καλά καθούμενα, να βρέξει άλλες 4 μπάλες μπάσκετ ή και αμέτρητο ποπ κορν μέσα στον αγωνιστικό χώρο με σκοπό να μας δυσκολέψει τη ζωή. Γενικότερα υπάρχουν μπόλικα Multiplayer Modes, στα οποία όμως θα θέλαμε περισσότερη ελευθέρια, μιας και σε κάποια δε μπορούμε να επιλέξουμε μία fixed ομάδα. Αυτοί οι περιορισμοί πληγώνουν την αντοχή στο χρόνο σε κάποια modes όπως π.χ. στο Frenemy Frenzy που αποτελεί το Smash Bros των φτωχών. Προφανώς και η ουσία του παιχνιδιού είναι αυτή η τρέλα, απλά γενικότερα είμαστε πάντα υπέρ των επιλογών, όσες περισσότερες επιλογές, τόσο το καλύτερο.
Όλη αυτό το πανηγύρι προβάλλεται μέσα από ένα ικανοποιητικό οπτικό αποτέλεσμα το οποίο προφανώς και αντλεί αποκλειστικά την δύναμή του από το σουρεαλιστικό του εικαστικό και όχι με εντυπωσιακά γραφικά. Η μουσική αν και στην αρχή έμοιαζε διασκεδαστική, από ένα σημείο και μετά καταντάει λίγο κουραστική, ειδικά κατά την διάρκεια sessions που διαρκούν αρκετά επειδή προσπαθούσαμε να ολοκληρώσουμε ψυχαναγκαστικά challenges και να ικανοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας ego. Σε αυτό που σίγουρα αποτυγχάνει το WarioWare: Get It Together! είναι στο να προσφέρει στους παίκτες σημαντικές επιβραβεύσεις πέρα από κάποια cosmetics. Δυστυχώς, τα coins δεν ξεκλειδώνουν κάποια σημαντικά εργαλεία, items ή κάτι άλλο πιο ουσιαστικό πέρα από τα Prezzies τα οποία μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε level up τον χαρακτήρα μας και να του δώσουμε νέα χρώματα και ρούχα. Ένα Prezzy μπορεί να είναι ένα γεύμα, τρόφιμα, μία μπάλα, ένα κινητό και γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς και οι χρήστες καλούνται να ανακαλύψουν ποια Prezzies ταιριάζουν καλύτερα στον εκάστοτε χαρακτήρα, με αποτέλεσμα να λαμβάνει αναλογικά περισσότερα EXPs. Όλο αυτό έχει την πλάκα του, ειδικά όταν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα Cluckades τα οποία μας δίνουν τυχαία Prezzies με τη μορφή μίας δαγκάνας-λοταρίας, αλλά θα θέλαμε κάτι πιο ουσιαστικό πέρα από cosmetics μέσω του leveling των χαρακτήρων. Αυτή η κατάσταση υποβαθμίζει αυτόματα το "Wario Cup", ένα εβδομαδιαίο ανταγωνιστικό concept με leaderboards το οποίο προσφέρει και coins. Coins τα οποία δεν έχουν κάποια τεράστια αξία και πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν έγινε τουλάχιστον μία παραπάνω προσπάθεια για ένα πιο μεγάλο Online Mode. Πάντως, είναι θετικό το γεγονός ότι απουσιάζει πλήρως κάποιο e-shop για αγορές προϊόντων, Prezzies ή coins με πραγματικά χρήματα. Υπάρχουν μπόλικα missions, τα οποία επιβραβεύουν τους παίκτες με coins και μέχρι εκεί.
Βέβαια, η έλλειψη μίας ουσιαστικής in-game επιβράβευσης δε μπορεί να σκεπάσει τα συναισθήματα χαράς και διασκέδασης όταν προσπαθούμε μ’ έναν συμπαίκτη να ανταγωνιστούμε στο ποιος θα τραβήξει πιο γρήγορα τις τρίχες από τις μασχάλες ενός αγάλματος. Ναι, το WarioWare: Get It Together! είναι τόσο σουρεάλ όσο ακούγεται και με την επιλογή των developers να πειραματιστούν αυτή την φορά μονάχα με τους μηχανισμούς και τις ιδιότητες των χαρακτήρων κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό αλλά το ίδιο διασκεδαστικό. Στο παρελθόν είχαν δοκιμάσει διάφορα πραγματάκια με motion controls και touch controls ώστε να διαφοροποιηθούν μέσω των εκάστοτε χειρισμών, φέτος πήραν όμως την απόφαση να ακολουθήσουν τον δρόμο των in-game μηχανισμών και θεωρούμε ότι τους βγήκε από δημιουργικής και καλλιτεχνικής άποψης (όσο καλλιτεχνικό μπορεί να είναι το challenge του να βγάλουμε γρήγορα μία μάσκα προσώπου από μία κοπέλα που ’χει μία πετσέτα στο κεφάλι). Κατά πόσο θα αγκαλιάσει ο κόσμος αυτή τη προσέγγιση μένει να το δούμε στην πορεία του τίτλου, αφού αυτή η μετατροπή σε κάτι πιο τεχνικό και λιγότερο απλοϊκό ανεβάζει τα high-scores, αλλά παράλληλα αφαίρει κάποια ανάλαφρα στοιχεία του παρελθόντος.
Η μαγεία και η ουσία του WarioWare παραμένει όμως η διασκέδαση των παικτών μέσα από ένα ποτ-πουρί τρελών και fun mini-games τα οποία θα απολαύσουν οι χρήστες σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό όταν βρίσκονται με παρέα. Το WarioWare: Get It Together! παραμένει ένα παιχνίδι για εκείνους που αναζητούν κάτι διαφορετικό, χρωματιστό και ιδιαίτερο με όλη τη σημασία της λέξης. Πρόκειται για τον τίτλο που ξεχωρίζει στην βιβλιοθήκη του Nintendo Switch και που θα προσφέρει απλόχερα μικρές αλλά ισχυρές δόσεις διασκέδασης, παρουσιάζοντας όμως παράλληλα την πιο σύνθετη και πολύπλοκη έκδοση της σειράς WarioWare έως σήμερα.
Το παιχνίδι είναι καταπληκτικό και για παιδιά. Έχουμε κολλήσει οικογενειακως και προβλέπω καταπληκτικό Σαββατοκύριακο!
Καλύπτει τεράστια γκάμα παικτών είναι αλήθεια..... λίγο οι διαφορετικοί χαρακτήρες μπερδεύουν αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο η προσπαθεί για όλους..... όσο έχουμε δοκιμάσει και μεις πολύ διασκέδαση.
Χαίρομαι που βλέπω να το απολαμβάνετε σε local multiplayer όσο κι εγώ. Σε αυτό που λέει ο joehok υπάρχει ένα point και με έκανε να αισθανθώ λίγο περίεργα συγκριτικά με παλαιότερους τίτλους της σειράς. Αυτό με τους πολλούς χαρακτήρες εύκολα μπερδεύει, ειδικά άμα το πας για γρήγορα sessions με κόσμο που δεν το έχει παίξει ποτέ του, από την άλλη είναι highly rewarding να τους μαθαίνεις και να σκέφτεσαι συνεχώς διαφορετικές προσεγγίσεις. Η όλη φάση με τις διαφορετικές δυσκολίες που μπορείς να αντιμετωπίσεις λόγω της διαφορετικότητας των χαρακτήρων μ΄έβαλε ακόμη περισσότερο στο τριπάκι και είδα ότι ιντρίγκαρε και τον περίγυρό μου από ένα σημείο και μετά, όταν άρχισαν δηλαδή να μαθαίνουν τους χαρακτήρες.
Καλό ΣΚ με όλους, εγώ θα καώ σίγουρα γιατί έχω κανονίσει και το κατάλληλο σκηνικό με πίτσες - μπύρες και παρέα δυνατή.