Πως θα σας φαινόταν η ιδέα ενός video game που θα συνδύαζε το υπέροχο art του Muramasa: The Demon Blade με κάποια farming στοιχεία της σειράς Harvest Moon; Η απάντηση δίνεται από το μικρό ιαπωνικό studio Edelweiss, με τον νέο του τίτλο Sakuna: Of Rice and Ruin. Πρόκειται για ένα παιχνίδι RPG που ενώνει το 2D side-scrolling action με το 3D farming simulation. Μπορεί να ακούγεται κάπως ιδιαίτερος o συνδυασμός, καθώς υπάρχουν συνήθως fans της μίας ή της άλλης κατηγορίας. Ωστόσο, η εταιρεία ανάπτυξης τον υλοποιεί και όπως φαίνεται με μεγάλη επιτυχία.
Η ιστορία ξεκινάει με την πριγκίπισσα Sakuna να απολαμβάνει μία άνετη και ήσυχη ζωή στην πρωτεύουσα Mihashira, ανάμεσα σε θεούς και πνεύματα. Αυτή η ηρεμία δε θα κρατήσει για πολύ, αφού τα παιδιά των ανθρώπων θα πλησιάσουν στη γέφυρα που χωρίζει τους θεούς από τους θνητούς. Εκεί θα συναντηθούν με την πριγκίπισσα, η οποία δείχνει να μη χειρίζεται καλά την κατάσταση και θα ακολουθήσουν μία σειρά από ατυχήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση της πριγκίπισσας στο νησί Hinoe, γνωστό και ως Isle of Demons. Στο νέο αυτό μέρος καλείται να μάθει να χρησιμοποιεί τις ικανότητές της, να προστατέψει τους ανθρώπους και φίλους της, καθώς και να καλλιεργήσει την παρθενική της σοδειά από ρύζι. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που ο γραφών συναντά ένα παιχνίδι τόσο πρωτότυπης θεματολογίας, αφού η παραγωγή ρυζιού εμπλέκεται με πολύ έξυπνο τρόπο.
Η καλλιέργεια ρυζιού είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού αφού αυξάνει τα στατιστικά του χαρακτήρα. Με πολύ έντονο το στοιχείο της ιαπωνικής νοοτροπίας και πολιτισμού, θα κληθείτε να περάσετε από όλα τα στάδια για να φτάσετε στην παραγωγή της σοδειάς. Η αρχή γίνεται με τη δημιουργία λιπάσματος ή fertilizer το χειμώνα, ενώ ακολουθεί η προετοιμασία του εδάφους με σκαπτικά εργαλεία και το φύτεμα των σπόρων σε κλειστό χώρο. Κάποια στιγμή την άνοιξη θα πρέπει να τοποθετήσετε τους βλαστούς στο χωράφι και να ρυθμίσετε τη στάθμη νερού. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού χρειάζεται συντήρηση, με την παρακολούθηση της ισορροπημένης στάθμης νερού, την απομάκρυνση ζωυφίων και αγριόχορτων, όπως και την τροφοδότηση με λίπασμα. Η σεζόν ολοκληρώνεται το φθινόπωρο, με τη συγκομιδή και το άπλωμα της σοδειάς για την απομάκρυνση της υγρασίας. Εάν είστε άτυχοι σε αυτό το στάδιο, ίσως βρέξει και καθυστερήσει αρκετά τη διαδικασία. Εάν όλα πάνε καλά, τη σκυτάλη παίρνει το αλώνισμα με το διαχωρισμό του καρπού από το άχυρο και τέλος η αποφλοίωση. Στην αποφλοίωση καλείστε να επιλέξετε μεταξύ λευκού ρυζιού, σκούρου ή της μίξης των δύο. Το πρώτο έχει μεγάλη ανταλλακτική αξία για τις συναλλαγές που κάνετε με την πρωτεύουσα, ενώ το δεύτερο έχει υψηλή διατροφική αξία για τα πιάτα που μαγειρεύετε. Όσο περισσότερο ασχολείστε τόσο θα αναβαθμίζονται οι ικανότητες της πρωταγωνίστριας να καλλιεργεί. Για παράδειγμα, στην αρχή φυτεύετε τους σπόρους έναν, έναν ενώ με τις αναβαθμίσεις θα μπορείτε να φυτεύετε δύο ή και τέσσερεις ταυτόχρονα. Αργότερα θα ξεκλειδώσετε και άλλα skills που θα επιταχύνουν τη διαδικασία όπως αυτόματο μηχάνημα αποφλοίωσης ή και πάπιες που απομακρύνουν τα έντομα. Όσο περίεργο και αν ακούγεται, η όλη διαδικασία θα σας μαγέψει. Ένα αρνητικό του παιχνιδιού είναι ίσως η έλλειψη tutorial, κυρίως στην αρχή. Φαίνεται πως είναι επιλογή της εταιρείας, καθώς τις οδηγίες καλλιέργειας τις μαζεύετε ως items όσο προχωράτε στο story.
Τα στατιστικά του χαρακτήρα αποτελούνται από την μπάρα ενέργειας (HP), την μπάρα τροφής (Fullness), την ενέργεια SP, καθώς και τα Strength, Vitality, Magic, Luck και Gusto. Η διαδικασία παραγωγής ρυζιού μόνο τυχαία δε γίνεται αφού η κάθε σας επιλογή βελτιώνει συγκεκριμένα στατιστικά. Για παράδειγμα αν είναι μεγάλη η στάθμη νερού, βελτιώνεται το Aesthetic (Luck), ενώ η χαμηλή στάθμη εστιάζει στο Aroma (Magic). Όσο για το θερισμό, αν υλοποιηθεί σε ηλιόλουστη μέρα κερδίζετε πόντους σε Strength, Vitality και Gusto. Ο καιρός παίζει μεγάλη σημασία στο παιχνίδι αφού επηρεάζει το τελικό προϊόν και συνεπώς τα στατιστικά. Αργότερα, θα μπορείτε να έχετε τη δυνατότητα προσευχής στη θεά Kamuhitsuki, για ηλιόλουστο ή βροχερό καιρό, χωρίς ωστόσο να εγγυάται για το αποτέλεσμα. Ενώ η παραγωγή λαμβάνει χώρα σε 3D περιβάλλον, οι πίστες και οι μάχες βρίσκονται σε χώρο δύο διαστάσεων. Το παιχνίδι χωρίζεται σε 4 εποχές με την κάθε μία να αποτελείται από 3 ημέρες. Όταν σκοτεινιάζει οι εχθροί γίνονται πιο δυνατοί, ενώ μειώνεται ταυτόχρονα η όραση του χαρακτήρα. Κάποια στιγμή, αργότερα, θα λάβετε μία λάμπα λαδιού για να μπορείτε να βλέπετε τη νύχτα. Οι κινήσεις του χαρακτήρα είναι σχετικά απλές στην αρχή, με το πλήκτρο "X" να εκτελεί απλό χτύπημα και το πλήκτρο "Y" το βαρύ χτύπημα. Σιγά σιγά όμως θα ξεκλειδώνονται και κάποια skills που καταναλώνουν ενέργεια SP, η οποία αναπληρώνεται αυτόματα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Αρχικά, οι εχθροί είναι σχετικά αδύναμοι και σκοτώνονται με απλές επιθέσεις όπως quick και heavy attack. Αργότερα ωστόσο, θα αντιμετωπίσετε εχθρούς που χρειάζονται διαφορετική στρατηγική για να πληγούν, ίσως και συγκεκριμένο συνδυασμό skills με επιθέσεις. Το σύστημα μάχης αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον με τη χρήση του Raiment το οποίο έχει μάλιστα δικά του skills. Πρόκειται για ένα ύφασμα που χρησιμεύει για να σκαρφαλώνετε και σε τοίχους όπως ο Spider-Man με τον ιστό αράχνης. Τα ενεργά skills που μπορείτε να έχετε στη διάρκεια της μάχης είναι 4 ενώ το raiment προσθέτει άλλα 4.
Επιπλέον, θα έχετε τη δυνατότητα να σφυρηλατήσετε όπλα και οπλισμό που ανεβάζουν τα στατιστικά σας. Εκτός όμως των στατιστικών, δίνουν και ένα διαφορετικό στυλ επίθεσης, ανάμεσα στα Strike, Slash και Pierce. Όπως ειπώθηκε και προηγουμένως, οι εχθροί έχουν τις αδυναμίες τους, καθώς άλλοι πληγώνονται με απλό strike ενώ άλλοι με pierce. Αυτό θα το ανακαλύψετε στη διάρκεια της μάχης αφού είναι ορατός ο αριθμός ζημιάς HP που πραγματοποιεί ενάντια σε αυτούς. Εάν κάνετε μία επίθεση και εμφανιστεί ο αριθμός με λευκό χρώμα σημαίνει ότι η επίθεση είναι απλή, με κόκκινο χρώμα ότι είναι ιδανική με μεγάλη ζημιά, ενώ το μπλε χρώμα δείχνει αδύναμο τρόπο επίθεσης. Καθώς η μάχη είναι σε real-time, πρέπει να είστε προσεκτικοί καθ' όλη τη διάρκεια. Τα πάντα κινούνται και πολλά διαδραματίζονται ταυτόχρονα στην οθόνη σας. Μπορεί να φτάσετε να τα βάζετε με 20 ή και 30 τέρατα, με το καθένα να εκτελεί διαφορετική κίνηση ή μαγικά. Κάποιες στιγμές μάλιστα πέφτουν και τα frame rate, αλλά συμβαίνει πολύ σπάνια. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε skills που χτυπούν πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα απολαύσατε το σύστημα μάχης, είτε ενάντια σε κοινά τέρατα είτε ενάντια σε bosses.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι παραμυθένια, με μία cel-shaded αισθητική σε πολύχρωμο περιβάλλον. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στο σχεδιασμό χαρακτήρων εχθρών και πιστών και αυτό διακρίνεται από το πρώτο κιόλας λεπτό. Δείχνει υπέροχο στην τηλεόραση όπως και στη μικρή οθόνη του Nintendo switch. Πολύ μεγάλο θετικό τα ελάχιστα cutscenes, ενώ υπάρχει και η επιλογή fast forward στους διαλόγους. Ο τίτλος διαθέτει αγγλικές και ιαπωνικές φωνές για τον κάθε χαρακτήρα, όπως και υπότιτλους στις 2 αυτές γλώσσες. Έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά στο localization με τις αγγλικές φωνές να ταιριάζουν απόλυτα στο στυλ του παιχνιδιού. Η μουσική δένει υπέροχα με τα σκηνικά της ιαπωνικής κουλτούρας και είναι προσαρμοσμένη για κάθε περίπτωση, με γρήγορους ρυθμούς σε επικίνδυνες περιοχές και απαλούς ήχους στην ήρεμη πρωτεύουσα.
Το Sakuna: Of Rice and Ruin είναι ένα παιχνίδι RPG που παρουσιάζει μέρος της ιαπωνική κουλτούρας και μυθολογίας, το οποίο αναπτύχθηκε από μόλις δύο άτομα. Έχουν καταφέρει να συνδυάσει με άριστη ισορροπία το 2D side-scrolling action με το 3D farming simulation. Πρόκειται για έναν τίτλο που θα σας μαγνητίσει από τη πρώτη στιγμή με το υπέροχο art του, ενώ θα σας κινήσει το ενδιαφέρον η διαδικασία παραγωγής της σοδειάς. Τα πακέτο θα συμπληρώσει το υπέροχο σύστημα μάχης σε πραγματικό χρόνο και με ποικίλες κινήσεις.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity