Έχοντας παραλάβει για review ένα κυριολεκτικό χάλι, είπαμε να δώσουμε στο Remothered: Broken Porcelain μια ευκαιρία μήπως και διορθωθεί η κατάστασή του. Βρισκόμαστε (την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) στο update 1.06, παρόλα αυτά σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει, γεγονός που εύλογα δημιουργεί ερωτήματα για το τι κάνει η ομάδα ανάπτυξης σχεδόν τρεις μήνες μετά την κυκλοφορία του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αρχικά δίνεται η ευκαιρία να μάθετε τι συνέβη στο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, το Remothered: Tormented Fathers. Καλό είναι να μην το παραλείψετε. Από τη μία θα αποκτήσετε γνώση για το τι συνέβη στο παρελθόν- εφόσον δεν είχατε ασχοληθεί με τον πρώτο τίτλο- από την άλλη μιας και πιθανό έχετε μπει στα έξοδα να αποκτήσετε το Remothered: Broken Porcelain, καλό θα είναι να επεκτείνετε όσο το δυνατό περισσότερο το χρόνο που θα του αφιερώσετε, μην πάνε τα χρήματά σας εντελώς χαμένα. Μιας και είναι μαθηματικά βέβαιο πως θα το παρατήσετε πριν φτάσετε στο τέλος. Εκτός αν το αυτομαστίγωμα το τοποθετείτε στις κατηγορίες των ευγενών αθλημάτων.
Βρισκόμαστε στο 1973 και πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή γυναίκα, η Jennifer. Έχοντας αποβληθεί από το οικοτροφείο που βρισκόταν επί αρκετά χρόνια, στέλνεται για δουλειά στο Ashman Inn, που διοικείται από τον Stephano Ashman, τέκνο πλούσιας οικογένειας. Δίχως καμία εξήγηση προς τους παίκτες, έτσι ξαφνικά, η ηρωίδα θα βρεθεί σε μία άβολη κατάσταση, τα πάντα στο ξενοδοχείο μοιάζουν στοιχειωμένα από τη μια στιγμή στην άλλη. Εκεί ξεκινάει ο αγώνας της να βρει τρόπο διαφυγής από το Inn και ταυτόχρονα η ταλαιπωρία όσων θαρραλέων παικτών κάνουν κουράγιο, παίρνοντας την απόφαση να τη βοηθήσουν. Δεν είναι μόνο οι πόρτες που θα κλειδώσουν ως δια μαγείας. Θα πρέπει να αντιμετωπίσει και το προσωπικό του ξενοδοχείου που βρίσκεται στο κατόπι της και κανείς από αυτούς δεν θα βρει ησυχία αν δεν βγάλει τη Jennifer από τη μέση. Από τα πρώτα λεπτά κιόλας πέσαμε σε game breaking bug. Ένα NPC κόλλησε, ένα cutscene δεν ξεκίνησε αυτόματα όταν έπρεπε και μέχρι να καταλάβουμε ότι πρόκειται για πρόβλημα, φάγαμε περίπου μια ώρα εξερευνώντας όλους τους μέχρι τη στιγμή εκείνη διαθέσιμους χώρους. Με ένα restart το θέμα λύθηκε, αυτό όμως δεν σημαίνει πως αυτομάτως ησυχάσαμε, μιας και παρόμοιες καταστάσεις μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή. Τα χειρότερα είναι τα συνεχή, προσωρινά, κολλήματα της ηρωίδας στα στοιχεία του περιβάλλοντος. Μέχρι να επανέλθει η δράση, το μυαλό παίζει ping pong με τη σκέψη να κλείσω το παιχνίδι ή να περιμένω; Τα παραπάνω κάνουν τα δεκάδες οπτικά glitches να μοιάζουν με παιδικά παραπτώματα, μόνο και μόνο για το λόγο ότι δεν πρόκειται να διακόψουν οριστικά τη δράση.
Ο χειρισμός δεν βοηθάει καθόλου την όποια προσπάθεια, αντιθέτως γίνεται σοβαρό εμπόδιο. Κανείς δεν είναι βέβαιος αν θα υπάρξει έγκαιρη απόκριση στις εντολές που δίνονται με το χειριστήριο. Η εύρεση χρήσιμων αντικειμένων πολλές φορές μετατρέπεται σε γρίφο για δυνατούς λύτες μιας και η Jennifer θα πρέπει να βρίσκεται σε συγκεκριμένη γωνία για να μπορέσει να τα πιάσει, παρόλο που είναι ενεργοποιημένο το σχετικό button prompt. Το ίδιο συμβαίνει και με τις κρυψώνες, που συνήθως χρειάζεται να πατηθεί περισσότερες από μία φορές το σχετικό πλήκτρο για να μπορέσει η ηρωίδα να γίνει "αόρατη" στα μάτια των κυνηγών της. Την κορυφαία γκάφα, που θα σας σπάσει περισσότερο τα νεύρα, η ομάδα ανάπτυξης την έχει κάνει με την εντολή τρεξίματος. Σε όλα σχεδόν τα παιχνίδια αυτό γίνεται με το L3. Εδώ όμως στο L3 έχει τοποθετηθεί το crouch. To τραγικό αποτέλεσμα είναι ότι, προσπαθείτε να τρέξετε έχοντας πατημένη την απαραίτητη σκανδάλη, λογικό είναι να ζορίζετε, άθελά σας, την ώρα εκείνη λίγο παραπάνω τον αριστερό μοχλό και ως συνέπεια ενεργοποιείται εκούσια το L3, με την ηρωίδα να βρίσκεται σε θέση crouch. Μέχρι να πάρετε είδηση τι συμβαίνει το πλάσμα που σας κυνηγάει έχει έρθει σε απόσταση αναπνοής, καρφώνοντας σας στο κεφάλι ό,τι βαστάει.
Οι δημιουργοί του Remothered: Broken Porcelain, προσπαθούν να πουν μια ιστορία δίχως όμως να τα καταφέρνουν. Δύσκολο να γίνει κατανοητή η αλληλουχία των γεγονότων αλλά και το πως αυτά συνδέονται μεταξύ τους. Σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αντιληπτό το τι είναι προαπαιτούμενο για να "ξεκλειδώσει" κάτι άλλο. Οι λιγότερο τυχεροί θα κληθούν να τριγυρίζουν άσκοπα, μέχρι είτε να βαρεθούν, είτε να ανοίξουν το YouTube αναζητώντας διέξοδο στο δράμα τους. Υποτίθεται ότι τα όσα περιγράφονται προηγουμένως, έχουν να κάνουν με γρίφους. Υποτίθεται. Στους γρίφους, άλυτους όμως, τοποθετούνται η χρησιμότητα του επονομαζόμενου crafting system και των αντικείμενων με τα οποία θα μπορέσετε να αποσπάσετε την προσοχή των στοιχειωμένων υπάρξεων. Για να μην είμαστε εντελώς άδικοι, υπάρχει tutorial. Αν έχετε χρόνο να σπαταλήσετε σε άσκοπη μελέτη, τίποτα δεν θα σας σταθεί εμπόδιο.
Σε επίπεδο ατμόσφαιρας, το φιάσκο είναι ακόμα μεγαλύτερο. Όντως οι παίκτες θα βιώσουν μια ιστορία τρόμου. Όχι όμως όπως την έχουν συνηθίσει. Ο τρόμος δεν προέρχεται από το τι θα συναντήσει στο επόμενο βήμα της η Jennifer, αλλά από το πότε θα εμφανιστεί το επόμενο bug. Επιπλέον, η όποια ευκαιρία υπήρχε να δοθεί ένας δραματικός τόνος μέσω της μουσικής υπόκρουσης πέφτει στο κενό. Η ηχητική επένδυση είναι παντελώς αδιάφορη. Μάλιστα, αδυνατεί και αυτή να ξεφύγει από τα προβλήματα. Είτε θα ακούτε τα πάντα στο επίπεδο που έχετε καθορίσει, είτε με υψηλότερη, είτε με χαμηλότερη ένταση. Μην ανησυχείτε πάντως. Δεν παρουσιάστηκε πρόβλημα στα ακουστικά σας όργανα. Όσο για την ποιότητα των γραφικών και των animations, δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση PlayStation 4 (όπου δοκιμάστηκε το παιχνίδι). Μάλλον PlayStation 3 στα πρώτα του βήματα. Τα όσα παρακολουθήσετε στο trailer που περιλαμβάνεται στο review, ποιοτικά δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα στην κονσόλα της Sony. Κι αν προβληματιστείτε για τον αν ένα σκοτεινό πέπλο απλώθηκε μπροστά από τα μάτια σας, ησυχάστε. Δεν είναι τίποτα άλλο, πέρα από τους φωτισμούς, που όσο και αν αλλάζετε τη ρύθμιση της φωτεινότητας, τόσο το σύστημα αρνείται να υπακούσει.
Το Remothered: Broken Porcelain μοιάζει με το κουνουπίδι που βάζουν στο πιάτο παιδιού 5 ετών. O reviewer πρέπει αναγκαστικά να ασχοληθεί για να μπορέσει να έχει γνώμη, το μικρό παιδί αν δεν φάει δεν θα πάρει το παγωτό που του έταξαν οι γονείς του. Η ολοκλήρωση ενός τέτοιου κειμένου ίσως (μιας και δεν έχουμε την αντίστοιχη εμπειρία), μπορεί να παρομοιαστεί με τη δραπέτευση από την κόλαση. Είχαμε την υποχρέωση να τα καταγράψουμε. Από εκεί και πέρα, δικό σας το πορτοφόλι, δική σας και η απόφαση να ασχοληθείτε.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity