Αρχικά θα πρέπει να σημειωθεί πως παρά το γεγονός ότι ο τίτλος αγγίζει μια πτυχή του Warhammer 40K σχετικά άγνωστη για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με κάτι άλλο πέραν των video games της θεματολογίας, η ιστορία του Hired Gun θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως βαρετή στην καλύτερη περίπτωση. Ο πρωταγωνιστής είναι ένας κυνηγός επικηρυγμένων, και μέσα από αυτό που φαινόταν ένα τυπικό κυνήγι, θα βρεθεί στο επίκεντρο ενός πολέμου ανάμεσα στις συμμορίες του Underhive. Το πώς κατάφερε κάτι τέτοιο να γίνει κάτι εντελώς διαδικαστικό παραμένει από μόνο του ένα μικρό επίτευγμα, δεδομένου ότι μέχρι και ο Kal Jerico εμφανίζεται, αλλά ούτε αυτός είναι αρκετός να δώσει μια σπίθα στην ιστορία. Όλα αυτά βέβαια θα μπορούσαν να είναι παντελώς αδιάφορα αν το gameplay αποζημίωνε, αλλά και εδώ η StreumOn Studio έχει να διορθώσει πολλά πράγματα. Δεν είναι ότι ο τίτλος είναι unplayable, κάθε άλλο, αλλά ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο που αποτελείται από επιμέρους στοιχεία που είτε δεν προσφέρουν το ίδιο, είτε δεν μπορούν να «δέσουν» μεταξύ τους. Όπως για παράδειγμα το shooting, το οποίο σε γενικές γραμμές είναι όσο βαρύ θα περίμενε κανείς, αλλά συνοδεύεται από… jank που κάνει την όλη εμπειρία πολλές φορές κουραστική. Όπως για παράδειγμα το reload και το lag που δεν επιτρέπει την χρήση ADS αμέσως μετά αφού το trigger δεν ανταποκρίνεται στην εντολή. Ή τα Executions (το αντίστοιχο των glory kills στο DOOM), και το πόσο άβολα φαίνονται τα μοντέλα των χαρακτήρων. Η ποικιλία των εχθρών είναι μικρή, κάτι που επίσης θα μπορούσε να αγνοήσει κανείς αν το AI είχε να επιδείξει κάτι, αλλά δυστυχώς και εκεί το μόνο που θα δούμε είναι εχθρούς να κάνουν charge στη θέση μας τυφλά, ή να περιφέρονται στον χώρο και να πυροβολούν προς το μέρος μας χωρίς κάποιο cover ή ιδιαίτερη θέση.
Από την άλλη βέβαια, το περιβάλλον είναι αναμφισβήτητα ο πρωταγωνιστής, και ταυτόχρονα μάρτυρας του πόσο μεγάλη προσοχή έχει δοθεί για να δημιουργηθεί ένας κόσμος πραγματικά πιστός στην ατμόσφαιρα και την αισθητική της θεματολογίας. Το μέγεθος του κάθε επιπέδου είναι πραγματικά εντυπωσιακό, ενώ για την πλοήγηση έχει υιοθετηθεί ένα σύστημα κίνησης που θυμίζει το DOOM σε ταχύτητα και κάλυψη απόστασης. Τις φορές που δουλεύει, αφού δεδομένου ότι είναι στο ίδιο πλήκτρο με αυτό του reload, τις μισές φορές αντί να εξολοθρεύσουμε τον εχθρό, αλλάζουμε γεμιστήρα. Με περισσή χάρη και ευκολία, ναι, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αυτό που θέλαμε να κάνουμε. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πάμε από το σημείο Α στο σημείο Β εύκολα και γρήγορα και με πολλούς τρόπους, ιδίως μετά την προσθήκη του grappling hook, όπου και πραγματικά όλα αυτά μεταφράζονται σε εντυπωσιακές κινήσεις κατά τη διάρκεια της μάχης. Οι δημιουργοί έβαλαν και ένα σύστημα wallruning το οποίο χρησιμοποιείται κυριολεκτικά σε 2 περιπτώσεις υποχρεωτικά καθ’ όλη τη διάρκεια του campaign, με την πρώτη να είναι το tutorial.
Κάποιοι μηχανισμοί RPG επίσης μπήκαν και ο λόγος παραμένει ασαφής, αφού πέραν των προφανών upgrades (HP και «ασπίδα»), τα περισσότερα από τα unlockable active abilities είναι πραγματικά αδιάφορα και θα μπορούσαν να μην υπάρχουν (κάτι που δυστυχώς ισχύει και για τον σκύλο που μας συντροφεύει), ενώ κάποια άλλα ωφελούν όσους θέλουν να κυνηγήσουν side missions, τα οποία τοποθετούν τους παίκτες σε επίπεδα που έχουν ήδη «βγει» στο campaign, με διαφορετικά objectives για περισσότερα credits και upgrades. Τα οποία επίσης θα μπορούσαν να λείπουν γιατί το όφελος δεν είναι ιδιαίτερο, ενώ μέχρι τέλους τα χρήματα που μαζεύει κανείς από το story είναι υπέρ-αρκετά. Αν προσθέσουμε το γεγονός ότι παρά το ότι ο τίτλος έχει αρκετά όπλα από το σύμπαν του 40K, ο πρωταγωνιστής πρέπει να διαλέξει τι μπορεί να φέρει μαζί του στην αποστολή και τι να κάνει equip, πολύ γρήγορα σχηματίζεται η εικόνα ότι για κάθε τι ενδιαφέρον, υπάρχει κάτι που προσπαθεί να τραβήξει τη διασκέδαση από πάνω του.
Σε τεχνικό επίπεδο ο τίτλος δοκιμάστηκε σε PlayStation 4 και 5, και οι διαφορές ήταν αρκετά ορατές, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο PS4 υπήρχαν σημεία που τα frames έπεφταν σε μονοψήφιο αριθμό, κάτι που ευτυχώς δεν συμβαίνει στο PS5, με τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο να είναι αρκετά σταθερά (αλλά όχι ακατέβατα). Όπως προαναφέρθηκε, η δουλειά που έχει γίνει στα περιβάλλοντα είναι πραγματικά εξαιρετική, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει για τα μοντέλα των χαρακτήρων, και τα animations τους.
Εν τέλει, το Hired Gun θα μπορούσε να είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, αλλά οι επιλογές της ομάδας ανάπτυξης είναι αυτές που δεν το αφήνουν να λάμψει. Οι ιδέες και η προσέγγιση α λα DOOM είναι ευπρόσδεκτη, και τι πιο ταιριαστό από το σύμπαν του Warhammer 40K για τους παίκτες να τα ισοπεδώσουν όλα στο όνομα του Αυτοκράτορα; Λείπουν πολλά κομμάτια όμως για να μπορέσει να «δέσει» το σύνολο.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity