Γενικότερα μιλώντας, το gaming πλέον μπορεί να καλύψει σχεδόν κάθε γούστο. Το Farming Simulator είναι ένα παράδειγμα για το πόσο ακριβώς έχει αλλάξει η σκηνή τα τελευταία χρόνια και τι μπορεί να θεωρείται ότι έχει κοινό ή όχι. Γιατί, το να έχει δημιουργηθεί ολόκληρη σειρά, με 25 εκατομμύρια πωλήσεις (και εννοείται πως δεν είναι η μοναδική), τότε όπως φαίνεται υπάρχει κόσμος που αναζητάει κάτι περισσότερο από συμβατικές προτάσεις. Σίγουρα, δεν είναι ότι τρέμει η καρέκλα του Fortnite ή του Call of Duty, αλλά κάτι θα πρέπει να υπάρχει από πίσω για να δικαιολογηθεί το ρεύμα που έχει δημιουργηθεί.
Τα πράγματα στο Farming Simulator 22 ακούγονται εξαιρετικά απλά. Οι παίκτες διαλέγουν την τοποθεσία που θέλουν ανάμεσα στις τρεις διαθέσιμες, το επίπεδο δυσκολίας που επηρεάζει αρκετές παραμέτρους, και ξεκινάνε την ζωή στο χωριό. Το διαθέσιμο tutorial εξηγεί τα απολύτως απαραίτητα, και δυστυχώς για οτιδήποτε περισσότερο θα χρειαστεί είτε ανάγνωση από τα online manuals διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή από το μενού, είτε από εξωτερικές πηγές. Εκεί είναι που το FS θα απωθήσει το μεγαλύτερο ποσοστό όσων αποφασίσουν να ασχοληθούν μαζί του χωρίς να έχουν κάποια εμπειρία με τη σειρά στο παρελθόν. Το γενικότερο concept είναι σχετικά απλό. Η γη χωρίζεται σε χωράφια, και το καθένα από αυτά θα πρέπει να οργωθεί, να καθαριστεί, να φυτευτεί ο σπόρος, να φροντιστεί στο ενδιάμεσο, να πέσει λίπασμα, και όταν έρθει η ώρα της συγκομιδής, να μαζέψουμε τα αποτελέσματα του κόπου μας. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα οχήματα, τα κατάλληλα εργαλεία που χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με τα οχήματα, και φυσικά τα αναλώσιμα, όπως σπόροι και λίπασμα. Εκεί είναι που τα νερά βαθαίνουν απότομα, και οι παίκτες θα πρέπει να βρουν την άκρη λίγο πολύ μόνοι τους, μέχρι η διαδικασία να γίνει οικεία και να υπάρξει μια σχετική σειρά. Τι λίπασμα θα πρέπει να αγοραστεί, από πού, με ποιο μηχάνημα πρέπει να γίνει η κάθε εργασία, που αφήνουμε την συγκομιδή, όλα αυτά είναι πράγματα τα οποία αναφέρονται μεν, αλλά όποιος δεν έχει εκτενή εμπειρία με αγροτικές εργασίες και τις ονομασίες τους στα αγγλικά, θα περάσει αρκετό χρόνο μέχρι να βρει ακριβώς το κάθε τι και το πώς.
Εκεί που το FS διαφέρει από άλλους τίτλους που σε έναν μικρό ή μεγάλο βαθμό ασχολούνται με την καλλιέργεια της γης, είναι το πώς η έμφαση δίνεται στην ίδια την διαδικασία, με όλες τις μικρές λεπτομέρειες που απαιτούνται για την επιτυχή της ολοκλήρωση. Δηλαδή, όταν το χωράφι πρέπει να οργωθεί, πρέπει να οργωθεί ολόκληρο, από την αρχή μέχρι το τέλος, κάτι που ούτε γρήγορη διαδικασία είναι, ούτε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Για να μην μένουμε στην ίδια διαδικασία απασχολημένοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, υπάρχει η δυνατότητα να προσλάβουμε έναν βοηθό, όπου στην ουσία το ΑΙ αναλαμβάνει την περάτωση του εκάστοτε task, κάτι τέτοιο όμως κοστίζει χρήματα, και αυτά δεν είναι άπειρα. Τουλάχιστον όχι με την χρήση mods, κάτι που ευτυχώς υποστηρίζεται και στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας. Εκεί όμως που κανείς θα περίμενε ότι με συνθετικό του τίτλου την λέξη “Simulator” θα υπήρχε μια σημαντική προσοχή στην ουσιαστική εξομοίωση του πως είναι για παράδειγμα να οδηγείς ένα τρακτέρ σε έναν χωράφι τον χειμώνα, ο τίτλος εστιάζει στη διαδικασία της παραγωγής σαν concept. Από την σπορά μέχρι την αποκομιδή και την πώληση των αγαθών, οι παίκτες μπορούν να μπουν όσο βαθιά οι ίδιοι νιώθουν άνετα με την διαχείριση όλου αυτού, ακόμα και να δημιουργήσουν εφοδιαστικές αλυσίδες. Η εναλλαγή των εποχών είναι μια πολύ καλή προσθήκη, η οποία με τη σειρά της φέρνει ενδιαφέροντες περιορισμούς στο gameplay όπως το τι είδους φυτά μπορούμε να φυτέψουμε σε κάθε μήνα/εποχή, αλλά και την αλλαγή της τιμής των αγαθών ανά χρονική περίοδο. Όσοι περίμεναν να μπορούν να πατήσουν όλα τα κουμπάκια πάνω στο τρακτέρ ή την κομπίνα, και να ζήσουν καταστάσεις snow runner με physics που δίνουν μια καινούρια διάσταση στο gameplay, δυστυχώς θα απογοητευτούν. Οτιδήποτε έχει σχέση με physics, από την συμπεριφορά των οχημάτων και αντικειμένων μέχρι την οδήγηση, είναι στην καλύτερη περίπτωση σε αρχικό στάδιο, κάτι που μπορεί επίσης να ειπωθεί και για τον τεχνικό τομέα, ο οποίος δυστυχώς μοιάζει πως έχει μείνει αρκετά πίσω, ιδίως σε πράγματα όπως animations και NPCs.
Η δυνατότητα να ασχοληθεί κανείς με την κτηνοτροφία είναι μια εξαιρετικά ευπρόσδεκτη επιλογή, γιατί στο κάτω κάτω της γραφής, κάποιος μπορεί να θέλει να ασχοληθεί και με αυτό ταυτόχρονα ή και αποκλειστικά. Δυστυχώς όμως, για όλη τη σημασία στη λεπτομέρεια και το βάθος στην παραγωγή, το gameplay, το οποίο αποτελεί και το όχημα για όλο αυτό το «ταξίδι» χρειάζεται πολλές και ριζικές αλλαγές και βελτιώσεις. Από το σύστημα physics που προαναφέρθηκε και την συμπεριφορά των οχημάτων και εργαλείων, μέχρι το δαιδαλώδες μενού και τη διάταξη των πραγμάτων μέσα σε αυτό, που κάνει πράγματα όπως ένα απλό save περίπλοκες διαδικασίες, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμα για να μπορέσει ο τίτλος να γίνει ελκυστικός σε μια μεγαλύτερη βάση. Σε ένα βαθμό είναι ο λόγος για τον οποίο χρειάζεται ένας σεβαστός αριθμός ωρών ενασχόλησης με τον τίτλο ούτως ώστε να έρθει κανείς σε επαφή με την ουσία του πράγματος και να μπορέσει να μπει στο κλίμα και να απολαύσει την πραγματικά ενδιαφέρουσα εμπειρία που έχει να προσφέρει.
Οπότε, πρακτικά το μπαλάκι είναι στην Giants Software και το πώς μπορεί να κάνει τον τίτλο πιο ελκυστικό για το ευρύ κοινό. Η υποστήριξη mods είναι μια πολύ καλή κίνηση προς αυτόν τον τομέα, αλλά θα πρέπει να υπάρξει και η αντίστοιχη υποστήριξη από πλευράς ομάδας ανάπτυξης, κάτι που μέχρι στιγμής φαίνεται πως ισχύει. Γιατί πίσω από αυτήν την πρώτη επαφή, υπάρχει ένας πραγματικά αξιόλογος τίτλος που προσφέρει μια διασκεδαστική αλλά και ταυτόχρονα zen εμπειρία.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity