Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Οι φίλοι της Marvel επιθυμούν διακαώς ο Doctor Doom να αντιμετωπίσει τον Thanos στο Avengers: Doomsday

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Το Star Wars: Tales of the Underword μάς ξανασυστηνει τον υπόκοσμο του αγαπημένου σύμπαντος (trailer)

VIDEO NEWS
  • 5 ώρες πριν

Κάτι περίεργο συμβαίνει στο μαγνητικό πεδίο της Γης

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Έρχεται prequel του Killing Eve με πρωταγωνίστρια την Carolyn Martens

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Ο πρωταγωνιστης του Iron Fist θέλει άλλη μια ευκαρία στο MCU

NEWS
  • 11 ώρες πριν

H Disney ακυρώνει την live action ταινία για το Tangled (Μαλλιά Κουβάρια) μετά την αποτυχία του Snow White

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Shuhei Yoshida: «Το PlayStation θα πρέπει να πάψει να εστιάζει σε γραφικά αιχμής»

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Έρχονται οι Emma Frost και Ultron στην επόμενη σεζόν του Marvel Rivals (trailer)

VIDEO NEWS
  • 15 ώρες πριν

Five Nights at Freddy’s 2: Teaser trailer με επανεμφάνιση του William Afton

VIDEO NEWS
  • 21 ώρες πριν

“Ο κόσμος πρέπει να αποδεχτεί τις αλλαγές” λέει ο artist του Donkey Kong Country για το νέο design του χαρακτήρα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 23 ώρες πριν

Ο Showrunner της σειράς The Last of Us του HBO πιστεύει πως οι συνολικές πωλήσεις του GTA 6 θα έχουν ως μόνο ανταγωνισμό… τη Βίβλο

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Φόβοι πως οι νέοι δασμοί του Trump θα εκτοξεύσουν τις τιμές των iPhone που θα φτάσουν τα 2300 δολάρια!

NEWS
  • 04/04

Η Nintendo εξηγεί γιατί το Nintendo Switch 2 δε θα μπορεί να αναπαράγει όλους τους τίτλους του πρώτου Switch στην εντέλεια

NEWS
  • 04/04

Digital Foundry: Το The Last of Us: Part II Remastered του PC τα πηγαίνει χειρότερα -αναλογικά- από την PS4 έκδοση! (video)

NEWS
  • 04/04

Μάθαμε ποια θα είναι τα GameCube games του Nintendo Switch Online στο launch του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 04/04

Προσφορά: Μπορείς να αποκτήσεις τώρα δωρεάν ένα smartphone Redmi Note

NEWS
  • 04/04

Αυτή θα είναι η τιμή του Nintendo Switch 2 Welcome Tour demo

NEWS
  • 04/04

Νέα gameplay videos για τα Mario Kart World, Donkey Kong Bananza και άλλα Nintendo Switch 2 games

NEWS
  • 04/04

Πρώτα σημάδια αντίστασης κατά της νέας τιμολογιακής πολιτικής της Nintendo στα games του Switch 2

NEWS
  • 04/04

Επί του πιεστηρίου: Ακυρώνεται η έναρξη των προ- παραγγελιών του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 04/04

Tsamba_Gamer: Mafia III: Definitive Edition, South of Midnight και άλλα δωρεάν games

FREE GAMES
  • 04/04

H Hori ανακοίνωσε Nintendo Switch 2 Camera σε μορφή Piranha Plant!

NEWS
  • 04/04

Χάος από παράπονα χρηστών στο Treehouse: Live του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 04/04

Επιτέλους, ημερομηνία κυκλοφορίας για το Drive Rally σε PC και κονσόλες (trailer)

NEWS
  • 04/04

Θα έχουμε θέματα drift στα Joy-Cons 2 του Nintendo Switch 2; Η Nintendo απαντά… πλαγίως

NEWS
  • 04/04
  • 1

Nintendo Switch 2: Τιμή για κονσόλα, παιχνίδια και περιφερειακά στην Ευρώπη

NEWS
  • 04/04

Gametech Playground Ep83: €470 για το Nintendo Switch 2, €90 για το Mario Kart World!

GAMETECH PLAYGROUND
  • 04/04

The Odyssey: Η ταινία του Christopher Nolan είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, αλλά η Universal ήδη την εκθειάζει και λέει πως ο Όμηρος θα ήταν περήφανος

NEWS
  • 04/04

To Marathon της Bungie κατακλύζει τα social media του PlayStation

NEWS
  • 04/04

Φήμη: Το Titanfall 3 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2026

NEWS
  • 04/04

Με South of Midnight οι επόμενες προσθήκες στο Game Pass

FREE GAMES
  • 04/04

Ο Ryan Hansen χειραγωγεί τη Rainey Qualley στο μουσικό δράμα Off the Record (trailer)

VIDEO NEWS
  • 04/04

KidFlix: Η Europol έκλεισε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα παιδεραστίας στον κόσμο

NEWS
  • 03/04

Πρώην στέλεχος της Blizzard κατακεραυνώνει την τιμή του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 03/04

Αγελάδες, κάβουρες και νεκρά ψάρια ανάμεσα στους 50+ playable χαρακτήρες του Mario Kart World

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: 10x οι επιδόσεις της GPU σε σχέση με τoν προκάτοχό του, λέει η Nvidia και υποστήριξη DLSS

NEWS
  • 03/04
  • 1

H Amazon πάει για το μεγάλο «μπαμ»

NEWS
  • 03/04

The Last of Us: Part II Remastered PC Review

REVIEWS
  • 03/04

Το GTA 5 επιστρέφει σύντομα στο Game Pass

FREE GAMES
  • 03/04

Cyberpunk 2077: Πρώτες πληροφορίες για τις επιδόσεις στο Nintendo Switch 2 και την τιμή του

NEWS
  • 03/04

Το Nintendo Switch 2 φέρνει στα Zelda Breath of the Wild και Tears of the Kingdom κάτι που ζητούσαν πολύ οι παίκτες

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έρχεται με ανανεωμένη διαδικασία διαμοιρασμού εικόνων και videos, αλλάζει και το mobile app

NEWS
  • 03/04

Αυτά είναι τα 46 third party games που έχουν επιβεβαιωθεί ήδη για το Nintendo Switch 2 (λίστα)

NEWS
  • 03/04

Ο Satoru Iwata είχε απορρίψει την ιδέα των μαγνητικών Joy-Cons για το Nintendo Switch 2!

NEWS
  • 03/04

Αυτό είναι το μοναδικό παιχνίδι του Nintendo Switch που δεν παίζει στο Nintendo Switch 2, ποια έχουν ζητήματα συμβατότητας (λίστα)

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έτσι θα είναι τα εξώφυλλα των physical εκδόσεων, κάποια κουτιά θα έχουν μόνο ένα «κλειδί» και όχι το game (εικόνες)

NEWS
  • 03/04

OnePlus 13 Review

REVIEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έτσι θα είναι η home screen του! (εικόνα)

NEWS
  • 03/04

Γιατί δεν ονομάστηκε τελικά Super Nintendo Switch τo Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 03/04

Ποια θα είναι η διάρκεια της μπαταρίας του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 03/04

Ανακοινώθηκε το The Sinking City Remastered για PS5, Xbox Series και PC

NEWS
  • 03/04

To Doom: The Dark Ages δεν έχει multiplayer για ένα συγκεκριμένο λόγο

NEWS
  • 03/04

Παραμένει region locked το The Last of Us Part 2 Remastered για PC

NEWS
  • 03/04

«H Nintendo ίσως αποχαιρετήσει στην εποχή του Nintendo Switch 2 όλη την παλιά φρουρά της»

NEWS
  • 02/04

Destiny: Rise of Iron Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bungie

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Activision

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Δύο περίπου ώρες αφότου ο παίκτης πατήσει το "Χ" στην εισαγωγική οθόνη του νέου expansion του Destiny, θα μείνει να αναρωτιέται δύο πράγματα κυρίως: πρώτον, ένα αρκετά εύγλωττο "αυτό ήταν;" και δεύτερον, "έχει ξαναγίνει ένα expansion διάρκειας δύο ωρών να καταφέρνει να δίνει τόσο πολύ την αίσθηση ενός ανακυκλωμένου προϊόντος;". Αμφότερες οι ερωτήσεις μπορούν με τη σειρά τους να καταλήξουν σε κλισέ υπαρξιακές αναζητήσεις για τη φύση του ανθρώπου, την πορεία της βιομηχανίας του gaming και για το κατά πόσο η Bungie σκόπευε ποτέ να ασχοληθεί σοβαρά με το Destiny σε βαθμό που να καθησυχάσει επιτέλους όλους εκείνους τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με τον τίτλο τόσες ώρες που κατάφεραν να μισήσουν λίγο τους εαυτούς τους.



Δυστυχώς, δεν ήταν πάντα έτσι τα πράγματα με αυτό το αμφιλεγόμενο κομμάτι κώδικα που λέγεται "Destiny". Πέρσι φέρ' ειπείν, με το The Taken King, όλα έδειχναν να στρώνουν κάπως. Η ιστορία ήταν σφιχτοδεμένη, το gameplay είχε εμπλουτιστεί με νέους μηχανισμούς και οι ανταμοιβές δεν ήταν όλες πια υπόλογες στα τερτίπια του RNG. Πέρσι όλα έδειχναν πως η Bungie είχε αρχίσει να βλέπει τον τίτλο της με ένα ξεκάθαρο πλάνο και είχε αρχίσει να ντύνει σιγά-σιγά αυτόν τον εξαιρετικό σκελετό με αξιόλογο περιεχόμενο.

Πέρσι όμως.

Το Rise of Iron, από το πρώτο λεπτό μέχρι και το τελευταίο (αφήνοντας ως εξαίρεση το Raid), αφήνει τη γεύση ενός expansion που όχι απλά είναι μισοτελειωμένο αλλά ενός expansion που δεν ήταν καν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει. Τουλάχιστον όχι αυτό το διάστημα.
Ακόμα και η υπόθεση του Rise of Iron όμως, δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τη συνολική επίγευση που αφήνει το expansion.
Η "νέα" περιοχή του παιχνιδιού ονόματι Plaguelands, εντοπίζεται στη Γη και κατά το ήμισυ αποτελείται από ένα κομμάτι του χάρτη Old Russia (που ήδη υπήρχε στο vanilla Destiny) και, κατά το υπόλοιπο ήμισυ, από ένα κομμάτι κοντά στο τείχος που προστατεύει ό,τι έχει μείνει από την ανθρωπότητα στο σύμπαν του παιχνιδιού. Για να μην αισθανθεί ωστόσο ο παίκτης πως του προσφέρουν ξαναζεσταμένο φαγητό, τόσο ο παλιός χάρτης όσο και ο καινούριος, μαστίζονται από σφοδρό χειμώνα. Εδώ θα μπορούσαν να σημειωθούν δύο τινά: Πρώτον, οι developers δεν πρέπει να κουράστηκαν ιδιαίτερα να προσθέσουν το εφέ του χιονιού στους ήδη υπάρχοντες χάρτες, πράγμα που οφείλεται τόσο στο γεγονός πως ο εν λόγω χάρτης ήταν ήδη σχετικά χιονισμένος όσο και στο γεγονός πως οι servers λίγο-πολύ είχαν πιάσει σκόνη. Δεύτερον, σε πολλά σημεία, η χρήση της ομίχλης και των λοιπών καιρικών φαινομένων, εξυπηρετεί κατά μία διαβολική σύμπτωση την τεμπέλικη στάση την οποία κράτησε η Bungie όσον αφορά στα τοπία της και τη γενικότερη καλλιτεχνική διεύθυνση στο Rise of Iron.



Αν ήταν να μας μείνει κάτι, ακόμα και από το αρχικό Destiny, αυτό σίγουρα θα ήταν η αξεπέραστη καλλιτεχνική διεύθυνση με την συνεπέστατη επιλογή της χρωματικής παλέτας σε κάθε περιοχή και μερικά τοπία που δεν έχαναν την αίγλη τους ακόμα και αν ο παίκτης τα αντίκριζε για χιλιοστή φορά. Τα εκατοντάδες αιωρούμενα, κολοσσιαία κελιά στα έγκατα του Dreadnaught για παράδειγμα, λίγο πριν τη μάχη με τον Darkblade, ήταν από τα highlight του The Taken King. Στο Rise of Iron κάτι τέτοιο απλά απουσιάζει. Τα δε ελάχιστα σημεία στα οποία παρατηρούνται κάποια δείγματα από το τυπικό art direction της Bungie  εντοπίζονται, όλα τους, στο Raid. Ακόμα και η υπόθεση του Rise of Iron όμως, δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τη συνολική επίγευση που αφήνει το expansion. Οι παίκτες καλούνται να εξολοθρεύσουν ή να απωθήσουν ή να στείλουν σε αιώνιο λήθαργο (κατά βούλησιν όλα) μία αρχέγονη απειλή για την οποία μέχρι τώρα όχι απλά δεν γνώριζε κανείς αλλά και για την οποία ουδέποτε μερίμνησε το παιχνίδι να ενημερώσει μέχρι πρότινος. Ο ίδιος ο βασικός αντίπαλος του expansion δε δείχνει μονάχα εντελώς αδιάφορος ως απειλή (καθότι και απρόσωπη) αλλά περισσότερο μοιάζει με αποκύημα που γεννήθηκε σε ένα διάλειμμα για καφέ των υπαλλήλων της Bungie. Το ίδιο προφανώς ισχύει και για τα minions του που απλά είναι ένα ακόμα re-skin των εχθρών που ο παίκτης γνωρίζει και σκοτώνει εδώ και χρόνια χωρίς καν τις ουσιαστικές διαφορές στον τρόπο που μπλέκονται στη μάχη (όπως για παράδειγμα οι Taken).
Σε αυτό το σημείο θα μπορούσε κανείς να κάνει αναφορά και στα τρία "νέα" strikes του παιχνιδιού. Επί της ουσίας, ένα μόνο εκ των τριών είναι όντως καινούριο και ως εμπειρία δεν προσφέρει κάτι ουσιώδες στο τελικό πακέτο με εξαίρεση την αρκετά ευρηματική του τελευταία μάχη. Τα άλλα δύο, είναι απλά ανακυκλώσεις από strikes της πρώτης χρονιάς του παιχνιδιού. Προφανώς και το ίδιο ισχύει και για τις προσθήκες που έγιναν στο multiplayer του παιχνιδιού με βασικότερη εκείνη του νέου mode με τίτλο Supremacy. Το Supremacy (ή "Kill Confirmed" όπως έγινε γνωστό από τα Call of Duty) είναι ένα mode στο οποίο οι παίκτες μαζεύουν τα orbs που αφήνουν πίσω τους οι νεκροί αντίπαλοι. Στο τέλος, και μετά από ένα ασύμμετρο πανηγύρι με καραμπίνες, κερδίζει η ομάδα που έχει συγκεντρώσει περισσότερα orbs ή αλλιώς "credits". Δυστυχώς ελάχιστοι χάρτες του Destiny είναι φτιαγμένοι με αυτό το mode κατά νου, πράγμα που σημαίνει πως η δράση κάθε φορά περιορίζεται στο ίδιο σημείο του χάρτη και κατά κύριο λόγο αφορά συμπλοκές εκ του συστάδην.


Ο ίδιος ο βασικός αντίπαλος του expansion δε δείχνει μονάχα εντελώς αδιάφορος ως απειλή (καθότι και απρόσωπη) αλλά περισσότερο μοιάζει με αποκύημα που γεννήθηκε σε ένα διάλειμμα για καφέ των υπαλλήλων της Bungie.

Το ίδιο επίπεδο σχεδιασμού και προσοχής όμως βλέπουμε και σε μια άλλη δημοφιλή δραστηριότητα του Rise of Iron, το λεγόμενο Archon's Forge. Σε μια άλλη διατύπωση θα μπορούσαμε να το πούμε και "το Court of Oryx από τα Lidl". Το Archon's Forge, είναι μια ανοιχτή "αρένα" στην οποία μπορεί να μπει -έναντι αντίτιμου- οποιοσδήποτε βρίσκεται στον εκάστοτε server, να έρθει αντιμέτωπος με κύματα εχθρών και να κερδίσει αντίστοιχες ανταμοιβές. Τα πράγματα όμως, σε σχέση με το Court of Oryx, που είχε πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στις συμπλοκές, είναι αρκετά πιο απλοϊκά. Εδώ η λογική είναι απλά να εξολοθρεύονται τα κύματα των εχθρών χωρίς ειδικές προκλήσεις σε κάθε περίπτωση, πράγμα που γρήγορα καταντά αρκετά κουραστικό. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα δεν έχει βρεθεί τρόπος να συγκεντρωθούν, με συντονισμένο τρόπο, περισσότεροι των τριών παίκτες, πράγμα που σημαίνει πως πολλές φορές ο παίκτης μπορεί να περιμένει για αρκετή ώρα, ελπίζοντας στην καλή θέληση των περαστικών. Το Archon's Forge παρόλα αυτά, παραμένει ένας από τους πιο εύκολους και αποτελεσματικούς τρόπους να ανεβεί light level ο παίκτης. Με τέτοιες επιλογές όμως στο design, το grind για το levelling γίνεται ακόμα πιο ανιαρό και κουραστικό. Στην κόπωση αυτή βοηθά και το απότομο φρενάρισμα για να ανέβει ο παίκτης από το 350ό επίπεδο του light στο, εγκεκριμένο για το raid, 370ό. Μέχρι και το 350ό επίπεδο ο παίκτης μπορεί να φτάσει σχετικά γρήγορα, τα επόμενα όμως επίπεδα μπορούν να κατακτηθούν μονάχα έπειτα από επάλληλα strikes και τις επακόλουθες ώρες αποκρυπτογράφησης των engrams στον cryptarch. Όλα αυτά μέχρι το raid όμως.



Στο Wrath of the Machine, ο κόπος, ο χρόνος, η υπομονή και ίσως και ένα μικρό αντίτιμο των χρημάτων που δόθηκαν για το Rise of Iron, κάπως ανταμείβονται. Αν και σχετικά μικρό σε διάρκεια, έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που καταφέρνουν να συνοψίσουν την καλύτερη πλευρά της εμπειρίας του Destiny. Είναι σχετικά βατό στο μεγαλύτερό του τμήμα και ίσως είναι και το πρώτο raid που συγχωρεί λάθη (υποθέτουμε θα αλλάξει αυτό στη Heroic εκδοχή του). Με αρκετούς νέους μηχανισμούς (που είναι αρκετά πιο απλοί στη σύλληψή τους και πολύ πιο σχετικοί στα πλαίσια της εκάστοτε αναμέτρησης) και ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό set piece επάνω σε έναν κινούμενο Γολιάθ είναι εύκολα ένα από τα καλύτερα raid του παιχνιδιού και ίσως το μοναδικό πράγμα σε ολόκληρο το expansion που δεν δείχνει να ετοιμάστηκε τελευταία στιγμή.



Οι αναλύσεις για το Destiny συλλήβδην, είναι πολλές. Αυτό το review αφορά όμως το Rise of Iron και το Rise of Iron συνοψίζεται εύκολα σε μια στιγμή του:  το πρώτο strike του παιχνιδιού, το Devil's Lair, το βλέπουμε σε μία "remastered" εκδοχή του στο Rise of Iron. Σε κάποια φάση, λίγο πριν το τέλος, το ghost (δυστυχώς όχι με τη φωνή του Nolan North φέτος) απευθύνεται στον παίκτη: "I'd say lock and load, but you already did". Το ghost, ο παίκτης, η Bungie, όλοι γνωρίζουν πως μιλάμε για ανακύκλωση ολκής. Απλά από ένα σημείο και έπειτα είναι δύσκολο να καταπιείς τόσον κυνισμό.


 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το νέο raid
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πρόχειρο campaign
  • Ανακυκλωμένα strikes
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Scott_Pilgrim
    • ΣΤΟ ΤΕΣΤΙΝΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΒΑΛΕΙΣ 5! ΣΤΟ ΤΕΣΤΙΝΥ. ΡΕΤΖΙΕ.

      ;Εξήγησε μου μόνο πως καταφέρνεις κάτι τέτοιο μέσα σε ένα χρόνο. Μάλλον δίνουν βάση στο τέστινυ 2 και το συγκεκριμένο έπεσε σε μια ομάδα 5 ατόμων.

    • CeR_X
    • @Scott Γιώργο κάνει μπαμ πως όλη η δουλειά στήθηκε γύρω από το Raid που ήταν το μόνο προσεγμένο σημείο στο expansion. Υποθέτω πως έπεσαν πολύ έξω στους υπολογισμούς τους για το λανσάρισμα του 2 και έπρεπε να δώσουν κάτι για να μείνουν οι servers ζωντανοί.

*
Loading...