Αν όταν λανσαρίστηκε το Nintendo Switch κάποιος έκανε πρόβλεψη πως, μια μέρα θα βλέπαμε port ενός τίτλου Doom στην υβριδική κονσόλα, λογικά οι περισσότεροι θα τον έλεγαν τρελό και θα γέλαγαν μαζί του. Ήταν αυτή η αρχική εντύπωση που είχε επικρατήσει, ότι η Nintendo βγαίνει ξανά στην αγορά με πιο αδύναμο hardware σε σχέση με τον ανταγωνισμό και είναι αδύνατο να κοντράρει στα ίσα όχι μόνο το PS4, αλλά καί το Xbox One. Ο καιρός όμως πέρασε, οι πωλήσεις της κονσόλας βρίσκονται στην κορυφή των παγκόσμιων charts για περισσότερο από δύο χρόνια και αυτό είναι κάτι που "δημιουργεί" υποψήφιους αγοραστές. Προφανώς αυτό δεν περνάει απαρατήρητο από τις εταιρείες ανάπτυξης και προώθησης video games και έτσι, το τελευταίο διάστημα τα ports παιχιδιών που κυκλοφόρησαν ακόμα και πριν από μια πενταετία, διαδέχονται το ένα το άλλο. Άλλα λιγότερο, άλλα περισσότερο επιτυχημένα. Το βασικό θέμα είναι πως, πρόκειται για τίτλους που έλειπαν εδώ και πολλά χρόνια από κονσόλα της Nintendo, εμπλουτίζουν ποιοτικά την προσφερόμενη γκάμα και είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα από το λεγόμενο σκληροπυρηνικό κοινό, από εκείνους δηλαδή που έχουν συνειδητά διαλέξει το Nintendo Switch ως τη βασική ή μοναδική πλατφόρμα διασκέδασης.
Σχεδόν εννέα μήνες μετά την κυκλοφορία του first person shooter Doom Eternal σε PlayStation 4, Xbox One, PC και Google Stadia, id Software και Bethesda Softworks, φέρνουν το παιχνίδι και στο Nintendo Switch, με το λανσάρισμά του να πραγματοποιείται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, παρακάμπτωντας τη φυσική έκδοση. Μάλιστα, πριν λίγο καιρό υπήρχαν φήμες ότι το port είχε ακυρωθεί, ευτυχώς όμως διαψεύστηκαν. Την μεταφορά ανέλαβε η Panic Button, που όχι μόνο είχε ήδη στο βιογραφικό της την, κατά γενική ομολογία, επιτυχημένη μεταφορά του πρώτου Doom της νέας εποχής στο Nintendo Switch το 2017, αλλά έχει εργαστεί και για δημοφιλείς τίτλους, όπως το Forza Horizon 4 και το Torchlight II. Σε ότι αφορά θέματα που αφορούν τον πυρήνα του gameplay δεν πρόκειται να κάνουμε αναφορά, μιας και έχουν καταγραφεί τα πάντα στο review του συνάδελφου Νίκου Παπακωνσταντίνου, συν το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει περικοπές σε game modes. Απλά θα σταθούμε επιγραμματικά σε ορισμένα πράγματα, όπως στην υψηλή δυσκολία, ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια, όπου ο αριθμός των όπλων είναι περιορισμένος. Πολύ πιθανο, μέχρι να εξοικειωθείτε ή μέχρι να πάρετε μπρος η παλαιότεροι να χρειαστεί χρόνος, όμως προχωρώντας, συν τις δυνάμεις που σταδιακά αποκτάτε, τα πράγματα γίνονται σαφώς καλύτερα. Επιπλέον, όπως σε κάθε παιχνίδι της σειράς, το "μυστικό" είναι να βρίσκεστε σε διαρκή κίνηση, διαφορετικά, θα γίνετε πολύ εύκολα μεζές για τα παντός είδους "θηρία. Τέλος, η εκτέλεση των λεγόμενων Glory Kills θα εξασφαλίσει ότι δεν πρόκειται να ξεμείνετε ποτέ από πυρομαχικά ή health points.
Τα γεγονότα διαδραματίζονται περίπου οκτώ μήνες μετά από εκείνα του προηγούμενου παιχνιδιού. Δαίμονες έχουν κατακλύσει τη Γη και υπό την ηγεσία της διεφθαρμένης Union Aerospace Corporation, έχουν κατορθώσει να εξαφανίσουν τα 3/5 του πληθυσμού. Όσοι κατόρθωσαν να επιβιώσουν, είτε εγκατέλειψαν τη Γη, είτε έγιναν μέλη της Armored Response Coalition, ένα κίνημα αντίστασης που δημιουργήθηκε για να ανακόψει την εισβολή. Όμως και πάλι δεν ήταν αρκετοί. Έχοντας υποστεί τεράστιες απώλειες, κρύφτηκαν στα καταφύγια. Μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας ο Doom Slayer που επιστρέφει έχοντας βάλει ως στόχο να εξολοθρεύσει τους Hell Priests: Deags Nilox, Ranak και Grav. Αυτοί είναι υπηρέτες μια οντότητας που ονομάζεται Khan Maykr και σκοπός του είναι να θυσιάσει οτιδήποτε ανθρώπινο υπάρχει. Κάπως έτσι ξεκινάει μια καταιγιστική περιπέτεια. Ο Doom Slayer δεν θα ησυχάσει αν δεν στείλει τους πάντες στην κόλαση.
Για να φτάσουμε στο port έπρεπε να γίνουν κάποιες εκπτώσεις στον τεχνικό τομέα. Μην περιμένετε να δείτε γραφικά επιπέδου PC. Ούτε κάν επιπέδου PlayStation 4. Σε docked mode η δυναμική ανάλυση φτάνει ως τα 720p και το αποτέλεσμα είναι ο κλειδωμένος στα 30fps ρυθμός ανανέωσης. Σε handheld mode η ανάλυση πέφτει, όχι όμως σε σημείο που να εμποδίζει τους παίκτες να απολαύσουν μια μοναδική εμπειρία. Έτσι και αλλιώς είναι τόσο γρήγορη η δράση, που ούτε καν κλεφτές ματιές δεν θα μπορέσετε να ρίξετε στο περιβάλλον. Από την άλλη υπάρχει μια ελαφρά θολούρα, που δεν αποκλείεται να μην την παρατηρήσετε καν. Ακόμα, downgrade έχουν υποστεί και τα cut-scenes, ίσως σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί σε λογικά επίπεδα το μέγεθος του αρχείου. Τέλος, περνώντας σε θέματα που έχουν να κάνουν με τον χειρισμό, οι λάτρεις των motion controls σίγουρα θα ικανοποιηθούν διαβάζοντας για την ύπαρξή τους. Δύσκολο όμως να απολαύσετε την εμπειρία στο μέγιστο δυνατό βαθμό αν δεν έχετε Pro Controller, όχι ότι δεν θα ευχαριστηθείτε το gameplay ακόμα και με τα Joy-Cons.
Κλείνοντας, το port του Doom Eternal στο Nintendo Switch είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπές. Αποδεικνύει ότι όταν μια εταιρεία έχει την απαραίτητη εμπειρία, όπως η Panic Button, το αποτέλεσμα μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τους πλέον δύσπιστους. Με βάση τα όσα έχουμε δει το τελευταίο διάστημα, είτε με ports όπως αυτό, είτε μέσω cloud, όλο και περισσότεροι σημαντικοί τίτλοι θα κυκλοφορούν στην κονσόλα της ιαπωνικής εταιρειας.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity