Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Ένα απομονωμένο σπίτι και δύο αδέρφια σε απόγνωση είναι το νέο σκηνικό του Bring Her Back της Α24 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Οι φίλοι της Marvel επιθυμούν διακαώς ο Doctor Doom να αντιμετωπίσει τον Thanos στο Avengers: Doomsday

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Το Star Wars: Tales of the Underword μάς ξανασυστηνει τον υπόκοσμο του αγαπημένου σύμπαντος (trailer)

VIDEO NEWS
  • 8 ώρες πριν

Κάτι περίεργο συμβαίνει στο μαγνητικό πεδίο της Γης

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Έρχεται prequel του Killing Eve με πρωταγωνίστρια την Carolyn Martens

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Ο πρωταγωνιστης του Iron Fist θέλει άλλη μια ευκαρία στο MCU

NEWS
  • 14 ώρες πριν

H Disney ακυρώνει την live action ταινία για το Tangled (Μαλλιά Κουβάρια) μετά την αποτυχία του Snow White

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Shuhei Yoshida: «Το PlayStation θα πρέπει να πάψει να εστιάζει σε γραφικά αιχμής»

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Έρχονται οι Emma Frost και Ultron στην επόμενη σεζόν του Marvel Rivals (trailer)

VIDEO NEWS
  • 18 ώρες πριν

Five Nights at Freddy’s 2: Teaser trailer με επανεμφάνιση του William Afton

VIDEO NEWS
  • 24 ώρες πριν

“Ο κόσμος πρέπει να αποδεχτεί τις αλλαγές” λέει ο artist του Donkey Kong Country για το νέο design του χαρακτήρα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 04/04

Ο Showrunner της σειράς The Last of Us του HBO πιστεύει πως οι συνολικές πωλήσεις του GTA 6 θα έχουν ως μόνο ανταγωνισμό… τη Βίβλο

NEWS
  • 04/04

Φόβοι πως οι νέοι δασμοί του Trump θα εκτοξεύσουν τις τιμές των iPhone που θα φτάσουν τα 2300 δολάρια!

NEWS
  • 04/04

Η Nintendo εξηγεί γιατί το Nintendo Switch 2 δε θα μπορεί να αναπαράγει όλους τους τίτλους του πρώτου Switch στην εντέλεια

NEWS
  • 04/04

Digital Foundry: Το The Last of Us: Part II Remastered του PC τα πηγαίνει χειρότερα -αναλογικά- από την PS4 έκδοση! (video)

NEWS
  • 04/04

Μάθαμε ποια θα είναι τα GameCube games του Nintendo Switch Online στο launch του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 04/04

Προσφορά: Μπορείς να αποκτήσεις τώρα δωρεάν ένα smartphone Redmi Note

NEWS
  • 04/04

Αυτή θα είναι η τιμή του Nintendo Switch 2 Welcome Tour demo

NEWS
  • 04/04

Νέα gameplay videos για τα Mario Kart World, Donkey Kong Bananza και άλλα Nintendo Switch 2 games

NEWS
  • 04/04

Πρώτα σημάδια αντίστασης κατά της νέας τιμολογιακής πολιτικής της Nintendo στα games του Switch 2

NEWS
  • 04/04

Επί του πιεστηρίου: Ακυρώνεται η έναρξη των προ- παραγγελιών του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 04/04

Tsamba_Gamer: Mafia III: Definitive Edition, South of Midnight και άλλα δωρεάν games

FREE GAMES
  • 04/04

H Hori ανακοίνωσε Nintendo Switch 2 Camera σε μορφή Piranha Plant!

NEWS
  • 04/04

Χάος από παράπονα χρηστών στο Treehouse: Live του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 04/04

Επιτέλους, ημερομηνία κυκλοφορίας για το Drive Rally σε PC και κονσόλες (trailer)

NEWS
  • 04/04

Θα έχουμε θέματα drift στα Joy-Cons 2 του Nintendo Switch 2; Η Nintendo απαντά… πλαγίως

NEWS
  • 04/04
  • 1

Nintendo Switch 2: Τιμή για κονσόλα, παιχνίδια και περιφερειακά στην Ευρώπη

NEWS
  • 04/04

Gametech Playground Ep83: €470 για το Nintendo Switch 2, €90 για το Mario Kart World!

GAMETECH PLAYGROUND
  • 04/04

The Odyssey: Η ταινία του Christopher Nolan είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, αλλά η Universal ήδη την εκθειάζει και λέει πως ο Όμηρος θα ήταν περήφανος

NEWS
  • 04/04

To Marathon της Bungie κατακλύζει τα social media του PlayStation

NEWS
  • 04/04

Φήμη: Το Titanfall 3 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2026

NEWS
  • 04/04

Με South of Midnight οι επόμενες προσθήκες στο Game Pass

FREE GAMES
  • 04/04

Ο Ryan Hansen χειραγωγεί τη Rainey Qualley στο μουσικό δράμα Off the Record (trailer)

VIDEO NEWS
  • 04/04

KidFlix: Η Europol έκλεισε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα παιδεραστίας στον κόσμο

NEWS
  • 03/04

Πρώην στέλεχος της Blizzard κατακεραυνώνει την τιμή του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 03/04

Αγελάδες, κάβουρες και νεκρά ψάρια ανάμεσα στους 50+ playable χαρακτήρες του Mario Kart World

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: 10x οι επιδόσεις της GPU σε σχέση με τoν προκάτοχό του, λέει η Nvidia και υποστήριξη DLSS

NEWS
  • 03/04
  • 1

H Amazon πάει για το μεγάλο «μπαμ»

NEWS
  • 03/04

The Last of Us: Part II Remastered PC Review

REVIEWS
  • 03/04

Το GTA 5 επιστρέφει σύντομα στο Game Pass

FREE GAMES
  • 03/04

Cyberpunk 2077: Πρώτες πληροφορίες για τις επιδόσεις στο Nintendo Switch 2 και την τιμή του

NEWS
  • 03/04

Το Nintendo Switch 2 φέρνει στα Zelda Breath of the Wild και Tears of the Kingdom κάτι που ζητούσαν πολύ οι παίκτες

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έρχεται με ανανεωμένη διαδικασία διαμοιρασμού εικόνων και videos, αλλάζει και το mobile app

NEWS
  • 03/04

Αυτά είναι τα 46 third party games που έχουν επιβεβαιωθεί ήδη για το Nintendo Switch 2 (λίστα)

NEWS
  • 03/04

Ο Satoru Iwata είχε απορρίψει την ιδέα των μαγνητικών Joy-Cons για το Nintendo Switch 2!

NEWS
  • 03/04

Αυτό είναι το μοναδικό παιχνίδι του Nintendo Switch που δεν παίζει στο Nintendo Switch 2, ποια έχουν ζητήματα συμβατότητας (λίστα)

NEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έτσι θα είναι τα εξώφυλλα των physical εκδόσεων, κάποια κουτιά θα έχουν μόνο ένα «κλειδί» και όχι το game (εικόνες)

NEWS
  • 03/04

OnePlus 13 Review

REVIEWS
  • 03/04

Nintendo Switch 2: Έτσι θα είναι η home screen του! (εικόνα)

NEWS
  • 03/04

Γιατί δεν ονομάστηκε τελικά Super Nintendo Switch τo Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 03/04

Ποια θα είναι η διάρκεια της μπαταρίας του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 03/04

Ανακοινώθηκε το The Sinking City Remastered για PS5, Xbox Series και PC

NEWS
  • 03/04

To Doom: The Dark Ages δεν έχει multiplayer για ένα συγκεκριμένο λόγο

NEWS
  • 03/04

Παραμένει region locked το The Last of Us Part 2 Remastered για PC

NEWS
  • 03/04

Cyberpunk 2077 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    CD Projekt Red

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Cyberpunk 2077
    • 18+ pegi 18+
      • 8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (5)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.cyberpunk.net/gr/en/ FOLLOWERS 14 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    9.5

    ENTERNITY SCORE
*
Σημείωση: Το review μας έγινε στην έκδοση του τίτλου για το PC

Από τη στιγμή της ανακοίνωσης του Cyberpunk 2077 τον μακρινό Μάιο του 2012 από την CDPR, η οποία έναν χρόνο νωρίτερα είχε κυκλοφορήσει μόλις το δεύτερό της παιχνίδι, η πολωνική ομάδα πέρασε πολλά. Τη στιγμή εκείνη, παρά τις υποσχέσεις που έδωσε το The Witcher και επιβεβαίωσε το The Witcher 2, κανένας δεν φανταζόταν τι θα επακολουθούσε. Έτσι, ακόμα και το εντυπωσιακό, ομολογουμένως, teaser trailer του 2013 προσπεράστηκε ως μια καλή στιγμή marketing, παρά ως κάτι απτό ή, τέλος πάντων, κάτι που θα μπορούσαμε να πάρουμε τοις μετρητοίς. Ήταν σίγουρο, ήδη από τότε, πως ό,τι και να επιχειρούσε να κάνει η CDPR, παράλληλα με το πολυαναμενόμενο sequel του Witcher 2, θα χρειαζόταν αρκετά χρόνια ανάπτυξης.




Τα πράγματα άλλαξαν ριζικά στη μετά Witcher 3 εποχή. Όπως είπαμε και στο review μας, αυτό που έκανε η CDPR με τον τρίτο της «κανονικό» τίτλο (ενώ στο μεταξύ είχε κυκλοφορήσει δύο μικρότερα παιχνίδια με στόχο κυρίως την αγορά των κινητών) ήταν κάτι που ως τότε θεωρούνταν αδιανόητο: ο συνδυασμός ενός στιβαρού story-driven RPG με έναν ανοιχτό κόσμο. Ήταν σαν κάποιος να έβαλε στο τσουκάλι της μάγισσας τα καλύτερα συστατικά από το σεντούκι της Bethesda και τη βιβλιοθήκη της BioWare και να τα συνδύασε σε ένα ιδανικό φίλτρο. Ή, αλλιώς, ήταν αυτό που αποκαλούν οι Αγγλοσάξονες paradigm shift. Από εκείνη τη στιγμή και μετά αρχίσαμε να παίρνουμε πολύ περισσότερο στα σοβαρά τη φιλοδοξία των Πολωνών και να βλέπουμε το ύποπτο teaser του Cyberpunk με άλλο μάτι. Ωστόσο, για τους πιο παρατηρητικούς τα σημάδια ήταν ήδη εκεί, με κυριότερο εκείνο της εξασφάλισης της συμμετοχής του δημιουργού του Cyberpunk pen and paper RPG, Mike Pondsmith, ως συμβούλου στην ανάπτυξη του τίτλου. Οι κινήσεις της CDPR ήταν και πάλι προσεκτικές και μελετημένες, ενώ το στήσιμο του σχεδιασμού του νέου τίτλου ξεκίνησε ούτε λίγο, ούτε πολύ, οκτώ ολόκληρα χρόνια πριν την κυκλοφορία του. Το τελικό «χτύπημα» ήρθε το 2019, οπότε αποκαλύφθηκε η συμμετοχή του Keanu Reeves στο υπερφιλόδοξο, κατά τεκμήριο πλέον, project της CDPR.



Θα ήταν, όμως, παράλογο να αγνοήσουμε τις βασικές διαφορές μεταξύ του τίτλου που ανέδειξε την CD Projekt σε πρώτη δύναμη στην κατηγορία των RPG και του Cyberpunk. Η κυριότερη είναι προφανώς η απουσία κάποιου λογοτεχνικού υπόβαθρου για τον κόσμο και τους χαρακτήρες του. Κάποιοι από αυτούς, όπως η Alt Cunningham και ο Johnny Silverhand, που υποδύεται ο Keanu, υπάρχουν στο lore του κόσμου ήδη από το 1988. Ωστόσο, μιλάμε για σύντομα διηγήματα και περιγραφές περιπετειών για ένα pen and paper RPG και όχι ολόκληρα βιβλία, όπως αυτά που έδωσαν σάρκα και οστά στον Geralt of Rivia και στον κόσμο του Witcher. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με έναν τέτοιο έτοιμο κόσμο ή, έστω, με ένα καθιερωμένο, ιδιαίτερα δημοφιλές σύστημα όπως το D&D για το οποίο υπάρχει τεράστιος πλούτος υλικού. Με άλλα λόγια, το βάρος της δημιουργίας των χαρακτήρων και του σχεδιασμού του κόσμου πέφτει για πρώτη φορά σχεδόν εξ’ ολοκλήρου πάνω στους Πολωνούς developers. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι για μία ακόμα φορά επέλεξαν να διηγηθούν την ιστορία τους μετά τα γεγονότα που είναι σκιαγραφημένα στις επίσημες εκδόσεις του Cyberpunk (2013, 2020), επιλέγοντας το μακρινό 2077 και τον απόηχό τους. Ελάχιστοι από τους θρύλους του παρελθόντος ζουν ακόμα και είναι πια ώρα για νέους Edgerunners, όπως λέγονται αλλιώς οι αντίστοιχοι adventurers του μέλλοντος, να ανέβουν στη σκηνή. Ένας ή μία από αυτούς, γνωστός/-ή απλά ως V., θα επιχειρήσει να φθάσει από την πλήρη αφάνεια στην κορυφή.



Ο παίκτης καλείται να επιλέξει φύλο, εμφάνιση και την προέλευση του χαρακτήρα του, είτε πρόκειται για Nomad, Corpo-Rat ή Streetkid. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι σε αντίθεση με το Witcher 3, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με έναν ζωντανό θρύλο που βρίσκεται στη δύση της ιστορίας του, αλλά για τον κλασικό everyman (ή everywoman) που πρωταγωνιστεί σε τόσα και τόσα RPG. Παρόλα αυτά, η CDPR αποφεύγει εντελώς το κλισέ του σιωπηρού ήρωα και δίνει φωνή στον V., ανδρική ή γυναικεία χωρίς περιορισμό φύλου, για να σωπάσουν και όσοι κατηγορούσαν τους developers για διάκριση κατά των LGTBQ+.  Ήδη από τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού φαίνεται ότι έχει γίνει προσπάθεια και οι NPCs να αντικατοπτρίζουν κάθε φυλή, σωματότυπο, αλλά και… στιλιστική άποψη, καθώς ο κόσμος του Cyberpunk χαρακτηρίζεται από τέσσερις κύριες τάσεις: Entropism, Kitsch, Neo-Militarism και Neo-Kitsch. Οι τάσεις αυτές εντοπίζονται και στην αρχιτεκτονική ορισμένων περιοχών της πόλης, ενώ άλλες περιοχές είναι επηρεασμένες από τους κατοίκους τους (βλ. Japantown) ή από τις συνθήκες που τις διαμόρφωσαν, όπως η εγκαταλελειμμένη τουριστική ζώνη της Pacifica που είναι γεμάτη από ξενοδοχεία-φαντάσματα και εμπορικά κέντρα που δεν άνοιξαν ποτέ. Ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της πόλης δεν περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση, ωστόσο, καθώς στο παιχνίδι θα ακούσουμε μεταξύ άλλων Ισπανικά, Ρωσικά, Ιαπωνικά, μέχρι και κρεολικά Αϊτής! Και μιας και αναφερθήκαμε έμμεσα στον ηχητικό τομέα θα πρέπει να σημειώσουμε ότι για τις ανάγκες του παιχνιδιού επιστρατεύτηκε το Σουηδικό hardcore punk συγκρότημα Refused, το οποίο έγραψε και εκτέλεσε μουσική ως η μπάντα Samurai του Johnny Silverhand, ενώ στο ραδιόφωνο ακούγεται μεταξύ άλλων και η Grimes, η οποία παίζει μάλιστα και μια NPC. Το OST υπογράφει και πάλι ο γνωστός από τo Witcher 3 Marcin Przybyłowicz, μαζί με τους P.T. Adamczyk και Paul Leonard-Morgan.



Η CDPR έχει καταβάλει τεράστια προσπάθεια για να ζωντανέψει όσο γίνεται τους δρόμους της Night City: σε κάποιες περιοχές δεν μπορεί να περπατήσει κανείς χωρίς να πέσει πάνω σε κάποιον άλλον, ενώ το βράδυ η κίνηση μειώνεται αισθητά, καθώς ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα δούμε συμμορίες να συγκρούονται μέρα μεσημέρι ή να επιτίθενται σε αθώους, οπότε δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για έναν edgerunner να… επιβάλει την τάξη ή απλά να εκμεταλλευτεί το χάος. Στην πρώτη περίπτωση μπορεί να λάβει αμοιβή από την αστυνομία, ενώ στην δεύτερη να βρεθεί κυνηγημένος από αυτήν. Τα συμβάντα αυτά φαίνονται ξεκάθαρα στο χάρτη, μαζί με τα χρήσιμα καταστήματα, τους αυτόματους αγοραστές αντικειμένων και άλλα σημεία ενδιαφέροντος, είτε πρόκειται για κρυφές μίνι-αποστολές είτε για συγκεκριμένα gigs. Τα gigs είναι συνήθως αυτόνομες αποστολές που ανατίθενται στον V. από κάποιον fixer, τον μεσάζοντα δηλαδή που αναλαμβάνει υποθέσεις από πελάτες και τις μοιράζει στους edgerunners. Είναι άλλος ένας τρόπος με τον οποίο ζωντανεύει η πόλη, καθώς όταν ο V. μπει σε μια νέα συνοικία της Night City, ο τοπικός fixer θα επικοινωνήσει αμέσως μαζί του για να ξεκινήσει η ανάθεση αποστολών. Αν ο V. πλησιάσει μια τοποθεσία που σχετίζεται με κάποιο gig, ο fixer θα τον καλέσει στο τηλέφωνο για να του δώσει λεπτομέρειες. Το αν θα προχωρήσει ο παίκτης ή όχι εξαρτάται μόνο από αυτόν.



Φυσικά, ο ευρύτερος σχεδιασμός της αισθητικής έχει τις ρίζες του στις νουβέλες και στις ταινίες που έδωσαν το στίγμα αυτού που αποκαλέστηκε “cyberpunk” τη δεκαετία του 1980. Τα έργα των Gibson, Stephenson, Dick και άλλων και, φυσικά, ταινίες όπως το αξεπέραστο Bladerunner του Ridley Scott, το Johnny Mnemonic, το The Matrix και, πιο πρόσφατα, το Bladerunner 2049 έχουν οριοθετήσει το είδος, και το πόνημα της CDPR αποτίει φόρο τιμής σε όλα αυτά: οι δρόμοι όπου συσσωρεύονται σκουπίδια και τρεκλίζουν cyberjunkies και άστεγοι ανάμεσα σε περαστικούς που είναι ντυμένοι με κάθε πιθανό χρώμα και στυλ έρχονται σε αντίθεση με τους πανύψηλους ουρανοξύστες και τα ατσαλάκωτα στελέχη των πολυεθνικών που είναι διατεθειμένα να ποδοπατήσουν οποιονδήποτε για να φθάσουν στην κορυφή. Αυτό το οποίο πετυχαίνει η Night City που έστησε η πολωνική ομάδα είναι να δίνει στον παίκτη την αίσθηση ότι όπου και να βρίσκεται κάτι συμβαίνει, από μια απλή συζήτηση μέχρι μια επιχείρηση οργανωμένου εγκλήματος και από μια ληστεία μέχρι μια κανονική μάχη μεταξύ των συμμοριών που διοικούν τους δρόμους. Ταυτόχρονα, έξω από την πόλη το σκηνικό αλλάζει εντελώς και το περιβάλλον, με τους πρωτόγονους καταυλισμούς των νομάδων και τα υπερ-ενισχυμένα muscle cars που διασχίζουν την έρημο να θυμίζουν περισσότερο Mad Max παρά κάποια νουβέλα του Gibson.



Οι εναλλαγές αυτές σε ύφος και αισθητική δεν αφήνουν το περιβάλλον να γίνει επαναλαμβανόμενο και δίνουν κίνητρο στον παίκτη να περιπλανηθεί στους δρόμους πάνω σε μια μηχανή ή μέσα σε κάποιο αυτοκίνητο, μέσα από μια αρκετά μεγάλη γκάμα, τα οποία μπορεί να αγοράσει από έναν fixer, να κλέψει ή να… δανειστεί από κάποιον συμμορίτη που δεν είναι πλέον σε θέση να οδηγήσει. Ειδικά όταν βρέχει το βράδυ και τα ατελείωτα χιλιόμετρα από φώτα νέον και διαφημιστικές οθόνες βάφουν την γυαλιστερή άσφαλτο, αρκεί μόνο να επιλέξει κανείς έναν από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Night City και να απολαύσει τη διαδρομή. Το σύστημα της οδήγησης είναι απλό και λειτουργικό, χωρίς να αποτελεί κάτι ιδιαίτερο, ενώ σε αντίθεση με το υπόλοιπο παιχνίδι είναι σχεδιασμένο με την οπτική τρίτου προσώπου κατά νου. Υπάρχει φυσικά και ένα questline με αγώνες, το οποίο είναι προσιτό ακόμα και για όσους δεν έχουν φοβερές ικανότητες στο racing. Αντίθετα, η δυσκολία στις μάχες είναι σαφώς υψηλότερη από εκείνη του The Witcher 3. Στο Hard αν ο παίκτης μπει αψήφιστα σε μια συμπλοκή με πολλαπλούς αντιπάλους αυτή δεν θα διαρκέσει πάνω από λίγα δευτερόλεπτα, ακόμα κι αν έχει το πλεονέκτημα σε εξοπλισμό και επίπεδο. Αυτό διατηρεί μια αίσθηση ρεαλισμού στο gameplay και δίνει στον παίκτη κίνητρο να εκμεταλλευτεί ό,τι του προσφέρει το σύστημα των ικανοτήτων που βρίσκεται στην καρδιά του τίτλου. Τα στατιστικά, Body, Reflexes, Technical Ability, Intelligence και Cool ορίζουν το καθένα δύο ή τρεις ικανότητες. Οι ικανότητες αυτές ανεβαίνουν με τη χρήση όσο τους επιτρέπει το αντίστοιχο στατιστικό και έτσι το σύστημα αυτό συνδυάζει έξυπνα τη λογική της «αγοράς» πόντων για στατιστικά με την βελτίωση των ικανοτήτων μέσω του gameplay, προσφέροντας ευελιξία εντός και εκτός μάχης. Για παράδειγμα, ορισμένες πόρτες παραβιάζονται μόνο αν έχει κανείς αρκετούς πόντους στο Body, ενώ άλλες αν έχει Technical Ability. Στους διαλόγους με τους NPCs τα στατιστικά μπορεί να ανοίγουν περισσότερες επιλογές, ενώ στη μάχη κάθε τύπος όπλου βασίζεται σε άλλο στατιστικό (π.χ. τα βαρέα πυροβόλα απαιτούν Body και τα αιχμηρά όπλα Reflexes).



Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι και πάλι δεν υπάρχει κάποιο σύστημα με classes και δίνεται ελευθερία στον παίκτη να επιλέξει εκείνος τα στατιστικά και τα perks που ταιριάζουν με το στυλ του. Μπορεί να βασιστεί στην ωμή δύναμη ενός πολυβόλου ή να χτυπήσει από απόσταση με ένα sniper rifle ή να καθυστερήσει τη ροή του χρόνου με ένα εξελιγμένο cyberdeck και να τεμαχίσει έναν αντίπαλο με μια katana ή τα περίφημα Mantis Blades, χωρίς αυτός να προλάβει να αντιδράσει.  Ή απλώς να “κάψει” τον εγκέφαλό του εχθρού εξ αποστάσεως χακάροντας μια κάμερα και αιφνιδιάζοντάς τον χωρίς να έχει καν άμεση οπτική επαφή. Το ίδιο, φυσικά, μπορούν να κάνουν και οι αντίπαλοι. Εναλλακτικά, μπορεί κανείς να αποφύγει όσο το δυνατόν περισσότερο τη μάχη και να εξουδετερώσει τους εχθρούς χρησιμοποιώντας stealth ή και να τους παρακάμψει εντελώς. Αυτό είναι σε κάποιες περιπτώσεις απολύτως απαραίτητο όταν αντιμετωπίζει εχθρούς πολύ υψηλότερου επιπέδου. Το σύστημα του stealth υποστηρίζεται από τα hacking skills, τα οποία μπορούν να απενεργοποιήσουν συστήματα ασφαλείας, να δημιουργήσουν αντιπερισπασμούς ή και να κάνουν έναν εχθρό να ξεχάσει ότι μας είδε και ο σχεδιασμός των χώρων επιτρέπει συνήθως πολλές εναλλακτικές προσεγγίσεις.



Το Cyberpunk 2077 μπορεί να χρησιμοποιεί οπτική πρώτου προσώπου, ωστόσο στον πυρήνα του παραμένει ένα RPG με στοιχεία FPS, παρά το αντίστροφο. Αυτό ενισχύεται και από τον τρόπο που είναι σκηνοθετημένο, καθώς η οπτική δεν αλλάζει ούτε στα cutscenes, πράγμα που ανεβάζει πολύ το immersion του τίτλου. Παρόλα αυτά, η κινηματογραφικότητα δεν χάνεται, κάτι που είναι συνυφασμένο και με το setting, καθώς τα εμφυτεύματα δίνουν τη δυνατότητα καταγραφής και αναπαραγωγής των εμπειριών των χρηστών τους, τα λεγόμενα Braindance, τα οποία πωλούνται για διάφορους σκοπούς, από ψυχαγωγία μέχρι έρευνα. Φανταστείτε κάτι σαν την περίφημη ανάλυση της φωτογραφίας που κάνει ο χαρακτήρας του Harrison Ford στο Blade Runner, αλλά σε video. Η ανάλυση ενός braindance για στοιχεία, οπτικά, ηχητικά, ακόμη και θερμικά, είναι μια ευχάριστη, όσο και ενίοτε απαραίτητη διαδικασία για την ανακάλυψη πολύτιμων πληροφοριών. Φυσικά τα braindance ή BD, δημιουργούν ζήτηση για μια μαύρη αγορά που καλύπτει κάθε βίτσιο και δεν είναι λίγες οι φορές που ο πρωταγωνιστής θα βρεθεί αντιμέτωπος με εγκλήματα που σχετίζονται με τέτοια κυκλώματα. Η σεξουαλική εκμετάλλευση, η ανεξέλεγκτη βία, οι απάνθρωπες πολιτικές των πολυεθνικών, η διαφθορά των αρχών, η ακραία οικονομική και κοινωνική ανισότητα, τα αναπάντητα τεχνολογικά διλήμματα και η κυβερνοψύχωση που προκαλούν τα φθηνά εμφυτεύματα είναι θέματα τα οποία άμεσα ή έμμεσα απασχολούν το Cyberpunk 2077, καθώς αυτά τα ζητήματα βρίσκονται στον πυρήνα του cyberpunk ως είδος.



Όσοι κατηγορούν την CDPR για επιδερμικότητα απλά απαιτούν από εκείνην να πάρει κάποιου είδους πολιτική θέση, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι η εταιρεία θέλει, σωστά κατά τη γνώμη μας, να αφήσει τον παίκτη να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για όλα. Όπως συνέβαινε και στον dark fantasy κόσμο του Witcher, έτσι και εδώ τα πράγματα σπανίως είναι εντελώς άσπρα ή μαύρα και κανένας με το χέρι στην καρδιά δεν θα μπορούσε να αποκαλέσει την V. ηρωίδα. Οι επιλογές που καλείται να κάνει ο παίκτης είναι συχνά αμφισβητήσιμες και σχεδόν ποτέ δεν βρίσκονται στην «σωστή» πλευρά του νόμου, αν υποθέσουμε ότι όντως κάτι τέτοιο υπάρχει στη ζοφερή πραγματικότητα της αστραφτερής, βρώμικης και πολύχρωμης Night City. Ωστόσο οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν την πρωταγωνίστρια είναι ενδιαφέροντες και οι ιστορίες τους είναι ανθρώπινες, παρά το φουτουριστικό θέμα του παιχνιδιού. Αν ο παίκτης προσπεράσει τα side quests που σχετίζονται με αυτούς για να φθάσει γρήγορα στο τέλος σίγουρα θα χάσει μεγάλο μέρος της εμπειρίας και ενδεχομένως αυτό να αλλάξει και το ίδιο το φινάλε. Έτσι και αλλιώς οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ main και side είναι ακόμα πιο θολές από ότι ήταν στο Witcher 3. Ίσως θα εξυπηρετούσε περισσότερο τον παίκτη να αγνοήσει εντελώς το journal όσον αφορά αυτόν τον διαχωρισμό και να κάνει αυτό που αισθάνεται ότι θα έκανε ο χαρακτήρας του. Αυτή είναι, άλλωστε και η ουσία ενός role-playing game.



Πριν κλείσουμε οφείλουμε να αναφέρουμε επίσης τα glitch, τα οποία είναι αρκετά και συχνά σπάνε το immersion του τίτλου αναγκάζοντας τον παίκτη ακόμα και σε reload. Αυτά, βέβαια, θα διορθωθούν σε μεγάλο βαθμό με το day 1 patch και με όσα επακολουθήσουν, ενώ περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε αν θα υπάρξουν και πάλι προσθήκες στον τίτλο μετά την κυκλοφορία του, δωρεάν και μη. Από την άλλη τα glitch που είναι σκόπιμα και συνδέονται με τη χρήση των BD ή με την πλοήγηση στον κυβερνοχώρο είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για άτομα που πάσχουν από επιληψία και θα έπρεπε η CDPR να σκεφθεί σοβαρά ένα ειδικό mode που να κόβει ή να μειώνει πολύ την ένταση των εφέ αυτών. Με δήλωσή της στο Twitter ενώ γράφονταν αυτές οι γραμμές η εταιρεία δεσμεύτηκε ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να βρει μια λύση για αυτό το συντομότερο δυνατό.



Αυτό που θα μείνει σίγουρα είναι η τεράστια φιλοδοξία της CDPR, η οποία θυμίζει εκείνη του πρωταγωνιστή του Cyberpunk 2077. Παρόλο που η πορεία της ως τώρα αψηφά κάθε λογική, είναι διατεθειμένη να πάρει ένα ακόμα μεγαλύτερο ρίσκο, βάζοντας προς το παρόν στην άκρη τη σειρά που την ανέδειξε (έστω κι αν οι fans θα ήθελαν σίγουρα ένα Witcher 4) και να αποτολμήσει κάτι πολύ διαφορετικό, συνδυάζοντας στοιχεία τα οποία έχει αποδείξει ότι γνωρίζει καλά με άλλα στα οποία δεν έχει απολύτως καμία εμπειρία, όπως το stealth, η οδήγηση και το first-person shooting. Και, παρά τις όποιες ατέλειες και την αμφισβήτηση από μερίδα του Τύπου, δίκαιη ή άδικη, τα καταφέρνει. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Η Night City είναι από μόνη της ένα ανεπανάληπτο τεχνικό επίτευγμα
  • Η CD Projekt RED εκμεταλλεύεται στο έπακρο το immersion που προσφέρει η οπτική πρώτου προσώπου
  • To open world sandbox συνδυάζεται και πάλι με ένα εξαιρετικό, σφιχτοδεμένο story και αξιομνημόνευτους χαρακτήρες
  • Τα side quests επηρεάζουν ενεργά το main quest, οδηγώντας σε αρκετά εναλλακτικά φινάλε
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποια glitch, τα οποία δικαιολογούνται από την κλίμακα του εγχειρήματος
  • H αλληλεπίδραση με τους NPC στο δρόμο είναι πολύ περιορισμένη
  • Η διάρκεια του main story είναι αισθητά μικρότερη από εκείνη του Witcher 3
  • Είναι ιδιαίτερα «εχθρικό» προς άτομα που πάσχουν από επιληψία
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
29 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...