Σεναριακά ο τίτλος τοποθετείται δύο χρόνια μετά το φινάλε του Human Revolution, τα γεγονότα του οποίου προκάλεσαν μαζικά πογκρόμ των ατόμων με μηχανικά εμφυτεύματα. Ταραχές, καταπίεση δικαιωμάτων, τρομοκρατικές ενέργειες, φόβος, μισαλλοδοξία συνθέτουν το γνώριμο σκηνικό τόσο της σειράς όσο και μιας sci-fi δυστοπίας. Ο Adam Jensen είναι πια μέλος της Task Force 29, ενός οργανισμού ελέγχου και παρακολούθησης των ατόμων με εμφυτεύματα αλλά υποπτεύεται πως οι πραγματικοί εργοδότες του είναι οι Illuminati. Μη θέλοντας να είναι όργανο κανενός, πουλά πληροφορίες και σε άλλους ενδιαφερόμενους. Ο κόσμος είναι πιο βίαιος και πιο ακραίος από αυτόν του προηγούμενου παιχνιδιού. Επίσης είναι και πιο δυναμικός εμφανισιακά. Τα μικρά γεγονότα στην άκρη του δρόμου ήταν χαρακτηριστικά του τεταμένου κλίματος και των βίαιων διακρίσεων των εξαθλιωμένων πολιτών με προσθετικά, ζωντανεύοντας κατά πολύ σε σχέση με το παρελθόν τον περίγυρο. Το animation, ένα από τα σημεία κριτικής, φάνηκε όχι μόνο πολύ βελτιωμένο και αληθοφανές (ελάχιστα μοντέλα ήταν στατικά, ή τουλάχιστον έμεναν ακίνητα χωρίς λόγο) αλλά το πλήθος ήταν μεγαλύτερο και κάθε μοντέλο έμοιαζε να κινείται στο χώρο φυσικά και αυτόνομα αλληλεπιδρώντας όμορφα με τους υπόλοιπους. Ένα από τα τμήματα του τίτλου που είδαμε ήταν αντίστοιχο με τη scripted εισαγωγή του Human Revolution, αλλά ακόμα και σε αυτό το πλαίσιο η βελτίωση στη λεπτομέρεια και παρουσίαση του κόσμου ήταν εμφανής, με αποκορύφωμα τη στιγμή της έκρηξης και τρομοκρατικής επίθεσης.
Μετά από αυτή τη στιγμή περάσαμε στο καθεαυτό gameplay. Η Eidos Montreal, όπως μας εξηγήθηκε, προσπάθησε να κάνει τις περιοχές ακόμα πιο ανοιχτές τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε επιλογές gameplay. Από τη μια -όπως είδαμε από πρώτο χέρι- τα επίπεδα επεκτείνονται και κάθετα. Ακόμα περισσότερο από πριν, όχι μόνο οι επιλογές δεν παίρνουν τη μορφή "μονοπατιών" στο χώρο αλλά τα κομμάτια του stealth, της μάχης, του hacking και της εξερεύνησης αλληλοεμπλέκονται. Παραμένει ασφαλώς η δυνατότητα να παίξεις χωρίς να σκοτώσεις κανέναν και να μη γίνεις ποτέ αντιληπτός. Από την άλλη, αν και το τμήμα της μάχης δεν έδειξε να έχει σημαντικές διαφορές, οι developers άκουσαν όσους υποστήριζαν πως, σε σχέση με το βάρος του stealth ή της εξερεύνησης, η συγκεκριμένη επιλογή gameplay δεν είχε τόσο βάθος και δεν αντάμειβε ανάλογα τον παίκτη. Έτσι λοιπόν, προκειμένου να της δώσουν επιπλέον χαρακτήρα (και να ζηλέψουν οι hackers) έχουν προστεθεί επιλογές όπως το Titan aug (νανο-πανοπλία), το Tesla Arm Gun που αδρανοποιεί ως 4 άτομα ταυτόχρονα και ασφαλώς το Nanoblade, μια λεπίδα που χρησιμεύει σα σπαθί αλλά μπορεί να εκτοξευτεί και να φορτιστεί ώστε να προκαλέσει έκρηξη. Άλλα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν όραση με ακτίνες Χ και βέβαια διαφορετικά πυρομαχικά (επιτέλους!).
Όλα δείχνουν πως το Mankind Divided θα είναι εφάμιλλο του προκατόχου του και άξιος φορέας του ονόματος της σειράς. Η εικόνα που έχουμε είναι πως εκ πρώτης όψεως οι μηχανισμοί του θα είναι παρόμοιοι, αλλά θα υπάρχουν εκτεταμένες αλλαγές στο πόσο ανοιχτός και πολυδιάστατος θα είναι ο κόσμος. Ήδη τα boss fights έχει ανακοινωθεί πως θα είναι πιο πολυδιάστατα ενώ το design αναμένεται πιο πολύπλοκο και οι χώροι πολύ μεγαλύτεροι σε έκταση. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το ότι το ίδιο το gameplay θα είναι μια πιο πολύπλοκη έκδοση αυτού που ήδη ξέρουμε, μέσω τόσο του level design και του σεναρίου αλλά και της ισορροπίας ανάμεσα στα διάφορα μέρη του. Ο τίτλος αναμένεται εντός του 2016 - μέχρι τότε, μείνετε στο Enternity...αν και you never asked for this.
Non lethal προσεγγιση και αντε γεια. Εχουμε και Dishonored 2... Hapy time for Stealth fans:)
Γενικότερα θα είμαστε πίτα στο pacifism με αυτό και με το Phantom Pain. Μακάρι να είχε ανακοινωθεί και κανα Splinter Cell και δεν θα πέθαινε κανένας!
βλεπω μεσα πολυ εμπνευση απο Dishonored και Crysis...μακαρι και το ΑΙ να ειναι εξισου καλο και εχουμε αλλη μια επικουρα στον οριζοντα
Θέλω να πιστεύω πως το Deus Ex: Mankind Divided θα μας ξαφνιάξει ευχάριστα. Κάτι μου λέει πως θα ξεπεράσει τις προσδοκίες που έχουμε για αυτό το τίτλο και ότι θα ξεπεράσει ακόμα και τον προκάτοχό του.
Εντάξει αναμένεται παιχνιδάρα. Εάν τελειοποιήσουν και τα boss fights δίνοντας περισσότερες επιλογές προσέγγισης τότε θα τα έχουν καταφέρει. Η Α.Ι του HR μου φάνηκε αρκετά καλή αφού δεν ήταν "στατική".
Υ.Γ Μπορεί να είναι και φαντασία μου αλλά μου φαίνεται πως τουλάχιστον σε εσωτερικούς χώρους χρησιμοποιούν περισσότερο "ψυχρούς" φωτισμούς από οτι στο HR με περισσότερο λευκό και μπλε...