Το Trails, γνωστό ως Kiseki στην Ιαπωνία, είναι μια σειρά βιντεοπαιχνιδιών ρόλων της Nihon Falcom και μέρος ενός μεγαλύτερου franchise, του The Legend of Heroes. Το The Legend of Heroes: Trails in the Sky ήταν ο πρώτος τίτλος της σειράς, που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το 2004, ενώ στις δυτικές αγορές έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2010. Με πάνω από 15 χρόνια πορείας και με 9 συνολικά τίτλους, ήρθε η στιγμή να ρίξει την αυλαία της με το The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV, το τελευταίο μέρος της τετραλογίας όπως προδίδει ο τίτλος του. Το φινάλε είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί αρχικά με το Cold Steel III, αλλά ο πρόεδρος και CEO της Falcom, Toshihiro Kondo, είπε ότι θα ήταν δύσκολο να χωρέσουν όλο αυτό το περιεχόμενο σε έναν μόνο τίτλο. Έτσι πήραν τη δύσκολη απόφαση να χωρίσουν το τελευταίο μέρος σε δύο διαφορετικά παιχνίδια, με την κυκλοφορία του ενός πολύ κοντά στου άλλου. Το review για το συγκεκριμένο παιχνίδι πραγματοποιείται για την έκδοση του Nintendo Switch, στο οποίο έχουν κυκλοφορήσει μόνο τα δύο τελευταία μέρη της τετραλογίας, δηλαδή τα III και IV. Οι κάτοχοι του υβριδικού συστήματος δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν τα γεγονότα με τη σειρά και αυτό δημιουργεί διάφορα ερωτήματα. Αξίζει άραγε να παίξει κάποιος το Trails of Cold Steel IV χωρίς να έχει ασχοληθεί με τα προηγούμενα της σειράς; Δεν μπορεί να υπάρξει απάντηση, καθώς ορισμένοι gamers δίνουν σημασία στο story ενώ άλλοι δίνουν περισσότερη βάση στο gameplay. Επομένως, το παρακάτω κείμενο θα σεβαστεί εκείνους που δεν έχουν παίξει τα I, II και III και θα γίνει προσπάθεια να αποφευχθούν τα spoilers ή οι αναφορές στα προηγούμενα παιχνίδια.
Η ιστορία του The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV διαδραματίζεται 2 βδομάδες μετά από τα γεγονότα του Cold Steel III. Μόλις ξεκινήσετε θα συνειδητοποιήσετε ότι δεν υπάρχει περίληψη από τα προηγούμενα ούτε κάποιο είδος εισαγωγής. Εν ολίγοις, πέφτετε κατευθείαν στα βαθιά, καθώς βρίσκεστε στη μέση ενός μεγάλου πολέμου. Τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα στην ήπειρο της Zemuria και καλείστε να τα βάλετε ενάντια στην Αυτοκρατορία της Erebonia, η οποία κινητοποιεί την πλήρη δύναμη του στρατού της. Παλιοί και νέοι μαθητές της Class VII, θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να αποφευχθεί η πλήρης καταστροφή της ηπείρου. Έχετε υπό τον έλεγχό σας μία ομάδα χαρακτήρων της Class VII, με πολύ αυξημένο επίπεδο, με πάρα πολλές δυνατότητες και με πολλά πλήκτρα κατά τη διάρκεια της μάχης. Θα υπάρξουν στην αρχή πάρα πολλά cutscenes, πολλοί διάλογοι και δεκάδες χαρακτήρες και ονόματα. Η πρώτη φορά που θα πιάσετε το χειριστήριο για να παίξετε, θα έρθει ουσιαστικά μετά από 4-5 ώρες και γενικά θα συνειδητοποιήσετε ότι το παιχνίδι κυλάει πάρα πολύ αργά. Από τη μία είναι λογικό να παρουσιάζονται τόσες λεπτομέρειες, καθώς πρόκειται για τον τίτλο με το μεγαλύτερο ρόστερ της σειράς, αλλά από την άλλη μπορεί να κουράσει εκείνους που διψούν για gameplay και μάχες. Το πρόβλημα αυτό δε θα το συναντήσετε μόνο στην αρχή αλλά και στη συνέχεια του παιχνιδιού, με πάρα πολύ μεγάλο πλήθος διαλόγων. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους νέους παίκτες της σειράς να παρακολουθήσουν τα συγκεκριμένα cutscenes. Είναι δύσκολο ακόμα και για εκείνους που έχουν ήδη παίξει τα προηγούμενα, αφού θα πρέπει να έχουν συγκρατήσει αρκετές λεπτομέρειες στην ιστορία αλλά και χαρακτήρες, από τίτλους κυκλοφορούσαν πριν από μία δεκαετία.
Πρόκειται για ένα turn based RPG, με το χρόνο να σταματά στην επιλογή εντολής του καθενός από τους τέσσερις χαρακτήρες της ομάδας. Μην περιμένετε ωστόσο να αποτελείται από τις απλές εντολές attack, magic, item και flee, όπως άλλα παιχνίδια της κατηγορίας του. Το σύστημα μάχης όπως και το σύστημα level up, είναι πολύ βαθύ και αρκετά ποικίλο, δίνοντας στον παίκτη πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές ή συνδυασμό επιλογών για τη στρατηγική που θα ακολουθήσει. Τα τέρατα είναι ορατά κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης και εξαρτάται, εν μέρει από εσάς, πότε θα θελήσετε να τα αντιμετωπίσετε. Εάν καταφέρετε μάλιστα να τα χτυπήσετε πριν μπείτε στη μάχη, θα έχετε και ένα προβάδισμα διπλό ή τριπλό, ανάλογα με το είδος της επίθεσης. Διπλό σημαίνει ότι αρχίζετε την επίθεση πρώτος, με διπλό bonus στο τέλος της μάχης, ενώ στο τριπλό έχει πέσει στο μισό το break gauge των εχθρών. Η συγκεκριμένη μπάρα έχει ένα μοβ χρώμα και όταν πέσει στο μηδέν, θέτει τον εχθρό σε κατάσταση ζάλης και ακινησίας για ορισμένο χρονικό διάστημα. Η μάχη πραγματοποιείται μέσα σε ένα 3D περιβάλλον με τους χαρακτήρες και τους εχθρούς να κινούνται όταν έρθει η σειρά τους, ενώ η θέση τους παίζει σημαντικό ρόλο στην επίθεση ή την άμυνα. Θυμίζει λίγο strategy RPG αφού δεν μπορείτε να χτυπήσετε τον εχθρό εάν είστε μακριά του και απλά θα κινηθείτε προς το μέρος του, με την επίθεση να ολοκληρώνεται όταν έρθει ξανά η σειρά σας, αν όλα πάνε καλά. Υπάρχει δηλαδή περίπτωση σε αυτό το διάστημα να έχει απομακρυνθεί ο εχθρός, είτε από δική του επιλογή είτε από κάποιο χτύπημα ενός άλλου χαρακτήρα.
Η ποικιλία είναι εμφανής από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα μπείτε σε μία μάχη, αφού θα συνειδητοποιήσετε ότι οι βασικές εντολές είναι 8, οι Attack, Arts, Crafts, Move, Item, Order, Swap και Run. Ορισμένες μάλιστα από αυτές έχουν άλλες τόσες υπο-εντολές, αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και πανικού, αφού το tutorial των δημιουργών είναι αναλυτικό και αποτελεσματικό. Θα μάθετε να χειρίζεστε το σύστημα μάχης σχετικά εύκολα, ακόμη και αν δεν παίξατε τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς ή ακόμη και αν δεν έχετε παίξει παιχνίδι παρόμοιου στυλ. Η οθόνη μάχης εμφανίζει στα αριστερά τη λίστα των συμμετεχόντων, είτε εχθρών είτε χαρακτήρων και ενημερώνει με ποια σειρά θα εκτελέσουν την κίνησή τους. Στην κάτω δεξιά πλευρά βλέπετε τους χαρακτήρες σας με διάφορες πληροφορίες όπως η μπάρα ενέργειας, τα buffs ή ακόμα και τα links με άλλους χαρακτήρες. Οι συγκεκριμένοι δεσμοί δημιουργούνται μεταξύ δύο χαρακτήρων και γίνονται πιο ισχυροί όσο αυξάνεται το επίπεδό τους, πράγμα που κάνει τη μάχη ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Ξεκλειδώνουν για παράδειγμα διάφορα link abilities, όπως το counter attack, δηλαδή την αντίδραση ενός χαρακτήρα με επίθεση, ενάντια σε ένα τέρας που μόλις χτύπησε το χαρακτήρα με τον οποίο έχει δημιουργήσει ισχυρό σύνδεσμο. Από τη μάχη δε θα μπορούσαν να λείψουν τα link attacks που δημιουργούν αλυσιδωτές επιθέσεις, όταν ένας εχθρός χάσει την ισορροπία του. Οι συγκεκριμένες επιθέσεις καταναλώνουν bravery points (BP) τα οποία είναι κοινά για όλο το γκρουπ. Ο κάθε χαρακτήρας ωστόσο έχει και δικούς του πόντους χρήσης, όπως τα craft points (CP), που καταναλώνονται κάνοντας χρήση των compat skills αλλά και τα energy points (EP) τα οποία χρησιμεύουν για τη χρήση των arts. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα CP points δε γεμίζουν με απλό ύπνο ή ξεκούραση αλλά μόνο κατά τη διάρκεια της μάχης όταν δέχεστε χτύπημα ή όταν δημιουργείτε χτύπημα σε κάποιον εχθρό. Αν όλα τα παραπάνω δε φαίνονται αρκετά, έρχονται να προστεθούν και τα μεγάλα ρομπότ στη μάχη που έχουν επίσης δικές τους κινήσεις.
Το σύστημα level up και εξέλιξης δεν είναι λιγότερο απλοϊκό από το σύστημα μάχης που μόλις περιγράφηκε. Αυτό το συνειδητοποιεί ο παίκτης από το τέλος της πρώτης κιόλας μάχης του, αφού θα γεμίσει η εικόνα με διάφορους πόντους και υλικά που θα έχει συλλέξει. Σαν να μην έφτανε η πρώτη εικόνα που έχει ήδη πολλές πληροφορίες, θα συνοδευτεί από μία δεύτερη που περιέχει άλλες τόσες. Είναι φυσιολογική ή πρώτη σας αντίδραση πανικού που θα νιώσετε, αλλά έχετε υπόψη ότι όλες οι απορίες θα λυθούν αρκετά σύντομα, με το tutorial που θα παρουσιαστεί λίγες ώρες αργότερα. Λαμβάνετε κατ’ αρχάς τους πόντους εμπειρίας (Exp), οι οποίοι αυξάνουν το level του χαρακτήρα και μαζί με αυτό τα στατιστικά του. Κάτω από αυτούς τους πόντους εμφανίζεται η συλλογή των πόντων σύνδεσης (Link Exp) οι οποίοι βελτιώνουν τη σχέση των χαρακτήρων που αναφέρθηκε προηγουμένως. Στα αριστερά της πρώτης οθόνης έχετε τους πόντους που αυξάνει το level του Master Quartz, του κεντρικού επεξεργαστή του orbment του κάθε χαρακτήρα. Το orbment είναι μία μηχανική συσκευή που θυμίζει κινητό τηλέφωνο, η οποία παράγει σφαιρική ενέργεια από τα sepiths, ή αλλιώς gemstones και η οποία αυξάνει τα στατιστικά του χαρακτήρα ακόμη περισσότερο. Ουσιαστικά όλο το χτίσιμο του χαρακτήρα στηρίζεται πάνω σε αυτόν τον μηχανισμό. Εδώ εμφανίζεται και η δεύτερη οθόνη πληροφοριών στο τέλος μίας μάχης που αναφέρει τα items που συλλέξατε όπως και τα sepiths. Αυτά τα υλικά χωρίζονται σε 7 κατηγορίες και έχουν πολλές και διάφορες χρήσεις μέσα στο παιχνίδι. Μπορούν να εξαργυρωθούν για να πάρετε χρήματα ή για να δημιουργήσετε μικροεπεξεργαστές του Orbment (quartz) η ακόμα και για να αυξήσετε το level των ήδη υπαρχόντων quartz. Υπάρχει γενικά μία μεγάλη ελευθερία επιλογών για την αύξηση στατιστικών του κάθε χαρακτήρα, ανάλογα με τις ανάγκες, τις απαιτήσεις αλλά και το στυλ του παίκτη. Από την άλλη βέβαια, θα έχετε να οργανώσετε έναν πολύ μεγάλο αριθμό χαρακτήρων, ο οποίος προσθέτει επί πλέον πολυπλοκότητα στο ήδη πολύπλοκο σύστημα αναβάθμισης. Εκτός αυτού, προσθέτει και επί πλέον έξοδα χρημάτων για αγορά εξοπλισμού, τα οποία συλλέγονται με το σταγονόμετρο στον συγκεκριμένο τίτλο.
Οπτικά το παιχνίδι είναι μέτριο, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένας τίτλος παλαιότερης γενιάς, αφού θυμίζει τίτλο του PS3. Σε γενικές γραμμές, είναι γραφικά που έχετε ξαναδεί στο Nintendo Switch. Για την ακρίβεια, έχετε δει πολύ καλύτερα γραφικά στο υβριδικό σύστημα, οπότε μπορεί να απογοητευτείτε από τον συγκεκριμένο τομέα. Ο σχεδιασμός χαρακτήρων δείχνει πολύ απλός, αλλά και ο σχεδιασμός του κόσμου. Θα δείτε διάφορα οχήματα, όπως διαστημόπλοια ή άρματα με πολύ λίγα χρώματα και ελάχιστες λεπτομέρειες. Το γρασίδι στις εξωτερικές περιοχές είναι ανύπαρκτο, θυμίζει απλά ένα πράσινο επίπεδο χαλί, αφού δεν προεξέχει κανένα χόρτο. Η απόδοση ωστόσο είναι αρκετά ικανοποιητική αφού δε συναντώνται ενοχλητικά frame drops, ούτε και στις μάχες, παρά το μεγάλο αριθμό συμμετοχής. Αυτό ισχύει τόσο για gaming στην TV όσο και σε handheld mode. Η μουσική είναι όμορφη, αφού θυμίζει τους σκοτεινούς ήχους ορισμένων RPG του original PlayStation. Βέβαια, μπορεί να χαρακτηριστεί και λίγο επαναλαμβανόμενη, εφόσον μένετε για μεγάλο χρονικό διάστημα στις ίδιες περιοχές και ακούτε συνεχώς τον ίδιο τόνο. Ο συνδυασμός χαλαρής μουσικής με τους ατελείωτους διαλόγους των cutscenes κουράζει τον gamer. Ευτυχώς κατά τη διάρκεια της μάχης θα ακούσετε λίγο πιο έντονα κομμάτια. Έχει γίνει πάντως εξαιρετική δουλειά στις φωνές των χαρακτήρων στο αγγλικό localization, το οποίο είναι αξιέπαινο για τόσο μεγάλο ρόστερ.
Το The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV έχει δημιουργηθεί για τους πολύ μεγάλους φαν της σειράς και δεν αφήνει περιθώρια σε νεοεισελθέντες. Θα νιώσετε ανακούφιση που μία ιστορία τόσων χρόνων φτάνει επί τέλους στο τέλος της και θα δείτε αρκετά αγαπημένα πρόσωπα της σειράς να συναντιούνται μεταξύ τους και να παίρνουν αποφάσεις. Δεν προτείνεται καθόλου σε όσους δεν έχουν παίξει τα προηγούμενα παιχνίδια, όσο και αν σας αρέσουν τα RPG με το όμορφο σύστημα μάχης και level up. Έχει ατελείωτους διαλόγους, μεγάλα cutscenes και κυλάει πολύ αργά για να κρατήσει το ενδιαφέρον του παίκτη. Είναι πραγματικά κρίμα, γιατί είχε τις βάσεις για να γίνει ένα από τα καλύτερα σύγχρονα RPG, αφού θυμίζει έντονα τα επικά Final Fantasy της εποχής του PlayStation. Μακάρι να μπορέσουν να υιοθετηθούν αυτά τα χαρακτηριστικά gameplay σε κάποιο επόμενο παιχνίδι της εταιρείας, με ανεξάρτητη ιστορία και με βελτιωμένα γραφικά.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity