Αναμενόμενα, ο παίκτης καλείται αρχικά να δημιουργήσει το χαρακτήρα του και οι επιλογές που έχει είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές. Μπορεί οι ενδυμασίες να απέχουν αρκετά από το να είναι συναρπαστικές (αυτές έρχονται μετά από αρκετό κόπο) αλλά ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών στην εμφάνιση υπόσχεται έναν κόσμο όπου κάθε παίκτης θα είναι ιδιαίτερα ξεχωριστός. Όπως και στο GTA Online, το Red Dead Online ξεκινάει με μια σειρά από instanced, single player αποστολές με σκοπό να δημιουργεί το βασικό υπόβαθρο της ιστορίας, γιατί δηλαδή συμβαίνει ό,τι συμβαίνει, αλλά και να υπενθυμίσει στους παίκτες ορισμένες βασικές λειτουργίες. Δεν είναι υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι τα cut-scenes, η σκηνοθεσία και η γενικότερη ποιότητα της γραφής και των χαρακτήρων είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα της κεντρικής ιστορίας του single player, κάτι που αφήνει πολλές υποσχέσεις για τις co-op αποστολές. H beta προσφέρει έξι modes, από τα κλασικά deathmatch και battle royale μέχρι τα πολύ ενδιαφέροντα “most wanted” και “name your weapon”. Στο πρώτο ο κάθε παίκτης ανεβάζει τα στατιστικά του όταν σκοτώνει ένα συγκεκριμένο παίκτη και όχι όταν έχει τα περισσότερα “kills”, ενώ στο δεύτερο οι νίκες βασίζονται στο βαθμό δυσκολίας που έχει κάθε όπλο. Όλα αυτά πλαισιώνονται φυσικά από αγώνες ταχύτητας με άλογα και μια ιδέα του Capture The Flag, το “hostile territory”, κατά τη διάρκεια του οποίου δύο ομάδες μάχονται για τη διατήρηση των κεκτημένων τους εδαφών. Ακόμα και με αυτήν τη μορφή η beta του Red Dead Online ικανοποιεί στον αριθμό των modes, έστω και αν -προβλέψιμα- υπάρχουν bugs και ενίοτε lag.
Το μεγάλα προβλήματα αρχίζουν να εμφανίζονται όταν κάποιος επιλέξει τον ανοικτό κόσμο, όπου είναι διαθέσιμες όλες οι δραστηριότητες και από το single player, όπως το ψάρεμα, το κυνήγι, το πόκερ κ.τ.λ. Μέσα σε λίγες μόλις ώρες έγινε εμφανές ότι η οικονομία του Red Dead Online είναι φτιαγμένη για να προωθήσει τα microtransactions. Ακόμα και τα πιο απλά αντικείμενα έχουν υπερβολικό κόστος (σε gold bars), ενώ οι αμοιβές από τις αποστολές, τις πωλήσεις και γενικότερα από τις δραστηριότητες είναι πενιχρές, κάτι που αυτομάτως σημαίνει ατελείωτο grind. Η εναλλακτική, φυσικά, είναι στο μενού, αφού η Rockstar δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να αγοράσουν gold bars με πραγματικά χρήματα. Το απλό αυτό τρικ της εταιρείας ήταν μια δοκιμή για να δει αν το brand του Red Dead Redemption είναι τόσο δυνατό ώστε οι παίκτες να πιαστούν στην παγίδα, έστω νωρίς, κάτι που φυσικά δεν έγινε. Οι παίκτες διαμαρτυρήθηκαν και η Rockstar αμέσως έβγαλε ανακοίνωση ότι η οικονομία είναι ακόμα υπό δοκιμή και ότι έρχονται αλλαγές.
Αυτές οι αλλαγές έχουν αρχίσει και εφαρμόζονται την ώρα που γράφονται αυτές ο γραμμές (και με το πρώτο patch όσοι ξόδεψαν πραγματικά χρήματα έχουν ήδη πάρει μέρος τους πίσω σε in-game δολάρια), αλλά ακόμα χρειάζεται αρκετή δουλειά. Οι αποστολές από τους strangers δίνουν ακόμα ελάχιστα χρήματα και το κυνήγι ή το ψάρεμα δεν έχουν σχεδόν ποτέ ευτυχή κατάληξη λόγω των συνεχών επιθέσεων από άλλους παίκτες (εδώ απαιτείται να επέμβει η Rockstar αποφασιστικά). Αυτήν τη στιγμή ο πιο σίγουρος τρόπος για να αποκτήσει κάποιος χρήματα είναι το κυνήγι θησαυρού και, αν είναι τυχερός, το κυνήγι ζώων κοντά σε μια μικρή πόλη, όπου δεν συχνάζουν αρκετοί παίκτες. Εναλλακτικές είναι το “deathmatch grind” αλλά και γενικότερα τα competitive modes. Ο ανοιχτός κόσμος δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να παίξουν και αποστολές σε co-op και να φτιάξουν τις δικές τους, προσωπικές ομάδες. Οι co-op αποστολές βασίζονται σε μια κεντρική ιστορία και μπορούν να ολοκληρωθούν με δύο ή τέσσερις παίκτες στο ίδιο γκρουπ. Είναι επίσης ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τις συνεχείς μονομαχίες και τις δολοφονίες από άλλους παίκτες αφού λαμβάνουν χώρα σε instances. Το σύστημα honor εδώ βασίζεται στο τι επιλογές κάνει ο κάθε παίκτης και επηρεάζει άμεσα και τις διάφορες δραστηριότητες που μπορούν να εμφανιστούν και στον ανοιχτό κόσμο. Είναι ένας έξυπνος σχεδιασμός από την Rockstar για να μπορέσει να συνδυάσει κάπως το free roaming με το instancing.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που εμφανίστηκε με το σύστημα honor όμως είναι το πώς έχει εφαρμοστεί και στις περιπτώσεις όπου ο παίκτης επιλέγει να εμπλακεί σε μονομαχίες στον ανοιχτό κόσμο. Για παράδειγμα, ακόμα και αν κάποιος υπερασπίζεται τον εαυτό του θα χάσει honor αν πυροβολήσει κάποιον άλλο παίκτη, άσχετα αν ο τελευταίος επιδιώκει το θάνατό του. H εν λόγω κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο όταν τις πρώτες μέρες δεν μπορούσε καν να σταθεί κανείς κοντά σε μεγάλες πόλεις, όπως στο Saint Denis, όπου το griefing ήταν το κυρίαρχο gameplay mode. Όσοι προσπάθησαν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους έβλεπαν το παιχνίδι να τους κατατάσσει άδικα στους “παρανόμους”, αφού το honor μειωνόταν ραγδαία. Η κατακραυγή των παικτών ήταν δίκαιη και, αναμενόμενα, η Rockstar ανακοίνωσε πρόσφατα ότι και αυτό το σύστημα θέλει πολλή δουλειά ακόμη.
Είναι λοιπόν εμφανές ότι οι ιδέες πίσω από σημαντικά συστήματα του Red Dead Online δεν είναι ακόμα αποφασισμένες, για αυτό αναφερθήκαμε στην αρχή για “early access”. Παρόλα αυτά μπορούμε να πούμε ότι ακόμα και σε αυτήν τη μορφή η ψυχαγωγία κάνει συχνά την εμφάνισή της, ακόμα και όταν συνειδητοποιήσει κάποιος ότι τα συστήματα survival έχουν περάσει αυτούσια από το single player στο multiplayer, κάτι που δεν συνηθίζεται. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, ο πιο αργός γενικά ρυθμός ίσως δώσει χώρο να δημιουργηθούν σημαντικές δικλείδες για τη συμπεριφορά των παικτών στο μέλλον, αφού η πείνα και η κούραση δεν είναι οι καλύτεροι φίλοι όταν κάποιος μάχεται για τη ζωή του. Το πώς θα δέσουν όλα αυτά τα συστήματα είναι κάτι που θα το δούμε αρκετά αργότερα, οπότε είναι ευτύχημα ότι η πρόοδος του κάθε παίκτη στην beta δεν θα μηδενιστεί όταν έχουμε την κανονική κυκλοφορία, αλλά θα περάσει αυτούσια και, πιθανά, με κάποιο δώρο από την Rockstar για όσους άντεξαν αυτήν τη διασκεδαστική αλλά βασανιστική περίοδο.
Μην έχετε καμία αμφιβολία πάντως. Ο κόσμος του Red Dead Online είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την Rockstar και πολύ σημαντικός για την πορεία της εταιρείας, ιδιαίτερα κρίνοντας από την ανεπανάληπτη επιτυχία του GTA Online. Προσοχή μόνο μη του γυρίσετε την πλάτη, γιατί θα σας σκοτώσει αδίστακτα, ξανά και ξανά, χωρίς καμία διάθεση για μετάνοιες.
Αυτό που η Rockstar έχει τη δυνατότητα να τεστάρει την ηλιθιότητα των gamers με GoldBars των 100€ , χωρίς να "τσαλακώνει" το προφίλ της, πρέπει να μας ανησυχεί.Η EA τουλάχιστον, αναγκάστηκε να τάξει "δωρεαν" τα μελλοντικά updates του BFV για να εξιλεωθεί από την δίκαιη κατακραυγή για τα microtransactions.Ωστόσο,κανείς δεν το επισημαίνει στα θετικά,ενώ αντίστοιχα όταν προσθέσει "περιεχόμενο" στο online η Rockstar θα διαβάζουμε "oh μαι γκοντ , άφουγκράστηκε τους φανς η R* και εμπλούτισε και άλλο το ήδη εξαιρετικό μουλτιπλεϊερ" :p
Υ.Γ.Δεν απευθύνομαι σε καμία περίπτωση στον αρθρογράφο ή στο site,αλλά γενικά στην μεροληπτικά θετικη(στα περισσότερα σημεία δίκαια) κριτική που παρατηρώ οτι λαμβάνει παγκοσμίως η Rockstar.
Η beta ηταν ουσιαστικα... beta της Rockstar στους καταναλωτες. Να δουνε δηλαδη πως θα αντιδρασουν στο συστημα οικονομιας και να το ρυθμισουν αναλογως. Μιλαμε για απιστευτα πραγματα.
Επισης...Αν μπει κανεις στα user reviews του metacritic, ειναι πραγματικα αποριας αξιο το ποσοι users που δωσανε δεκαρι εχουν μονο ενα user review στο ενεργητικο τους, και το ποσο μοιαζουν και τα review αλλα και τα user names μεταξυ τους. Καντε ταξινομηση με ημερομηνια, δειτε τα πιο προσφατα δεκαρια και θα καταλαβετε τι λεω. Εμετος.