Με την Remedy να κλείνει 20 χρόνια ζωής περίπου αυτές τις μέρες, η ομάδα νιώθει το πέρασμα του χρόνου όπως και τα επίπεδα του Quantum Break. Δεν ξέρουμε πώς το αισθάνεται αυτό στην πραγματικότητα, το εφέ στο παιχνίδι όμως είναι εντυπωσιακό. Ένα κύμα παραμόρφωσης δείχνει να επηρεάζει κάθε πτυχή του επιπέδου που χωρά στο οπτικό μας πεδίο και βασίζεται σε σύνολο εξαιρετικά συνδυασμένων εφέ που είναι δύσκολο να αφήσουν το θεατή αδιάφορο. Αυτό το σχόλιο αγγίζει γενικότερα τον τεχνικό τομέα του Quantum Break, γεγονός ακόμη πιο σημαντικό αν υπολογίσει κανείς ότι η Microsoft χρειάζεται όντως ένα τέτοιο “οπτικό win”. Βέβαια όταν έρθει η ώρα της κυκλοφορίας, το Uncharted 4 θα είναι κοντά και είμαστε σίγουροι ότι ο φανμποϊσμός θα “ζωγραφίσει” εκατέρωθεν. Αλλά…ξεφύγαμε. Στην κεκλεισμένων των θυρών επίδειξη τα πράγματα κινούνται από εκεί που σταμάτησε το gameplay demo που προβλήθηκε στο media briefing της Microsoft και μέσα σε όλα μαθαίνουμε και κάτι παραπάνω για τα τεκταινόμενα. Γίνεται σοβαρή προσπάθεια για τη δημιουργία μηχανής του χρόνου και φυσικά τα πράγματα πάνε στραβά, γίνεται έκρηξη και οι εμπλεκόμενοι επηρεάζονται. Ο Jack μπορεί να αντιλαμβάνεται κομπιάσματα ή κολλήματα του χωροχρόνου και να κινείται μέσα σε αυτά, σε αντίθεση με άλλους ανθρώπους. Ο Paul εμφανίζεται ξαφνικά 17 χρόνια γηραιότερος, ως επικεφαλής της εταιρείας Monarch Solutions και με τελείως διαφορετική νοοτροπία από εκείνη που θυμάται ο Jack. Στην έκρηξη ήταν και ο Will αλλά δεν διευκρινίστηκε αν αυτός επηρεάστηκε τελικά με κάποιον τρόπο.
Βέβαια όλα περιστρέφονται γύρω από τον Jack και τον Paul. Ο πρώτος είναι πεπεισμένος ότι μπορεί να επηρεάσει τη μοίρα, ο δεύτερος είναι σίγουρος ότι το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον. Ο ένας πιστεύει ότι μπορεί να αποτρέψει το τέλος της έννοιας του χρόνου, ο άλλος πως δεν αλλάζει κάτι, όποιες και αν είναι οι επιλογές του καθενός. Ακούμε το τηλέφωνο του Jack να χτυπά με Alan Wake ringtone, γρήγορα όμως τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους, οι δύο χαρακτήρες διασταυρώνονται και ο Paul χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του για να διαλύσει ένα πλοίο για να δημιουργήσει εμπόδια στον Jack. Τα time stutters είναι λεπτομερώς σκηνοθετημένα. Ο χρόνος είναι παγωμένος και σε σημεία δείχνει να κυλά νωχελικά για λίγο. Έτσι περιστρέφονται, αλλάζουν, σημεία του επιπέδου πάνω στην πορεία του Jack, και εκείνος πρέπει να προσαρμόζεται στις αλλαγές. Γιατί όμως, εφόσον είναι ο μόνος που μπορεί να κινηθεί παρά το πάγωμα του χρόνου, συναντά οπλισμένους εχθρούς που έχουν την ανάλογη ελευθερία; Πρόκειται για στρατιώτες της Monarch Solutions που καταφέρνουν να κινούνται χάρη στον εξοπλισμό που φέρουν. Πριν όμως ασχοληθούμε με τις δυνάμεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Jack για να τους αντιμετωπίσει, θέλουμε να σταθούμε στο, ενδεχομένως, πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ιδέας αυτής: αν ο Jack ξηλώσει ή καταστρέψει το εν λόγω hardware, ο εκάστοτε στρατιώτης παγώνει στο χρόνο όπως και όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι. Υποθέτουμε ότι αυτή θα είναι η πιο δύσκολη και ταυτόχρονα πιο ικανοποιητική προσέγγιση.
Υπάρχει και ο δρόμος της βίας βέβαια. Ο Jack μπορεί να κάνει ζημιά σε εχθρούς ακριβώς με τον τρόπο που φαντάζεστε όταν ακούτε για το ability “Time Blast”. Με το Time Rush μπορεί να καλύψει μικρές αποστάσεις εν ριπή οφθαλμού, να τηλεμεταφερθεί στην ουσία από ένα σημείο σε ένα άλλο. Όταν κάτι τέτοιο συνδυαστεί με shotgun μπορεί να ρίξει σε εχθρό από μπροστά με το όπλο και εν ριπή οφθαλμού να βρεθεί πίσω από την πλάτη του για το τελειωτικό χτύπημα. Και το Time Stop κάνει αυτό που φαντάζεστε με σχετικά μικρό area of effect πάντως. Με το Time Shield ο Jack μπορεί να προστατευθεί από εισερχόμενα πυρά. Όλες αυτές οι δυνάμεις συνδυάζονται μάλιστα με πιο απλές ικανότητες. Για παράδειγμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε time stop, να πυροβολήσετε προς το μέρος των εχθρών που έχουν παγώσει. Οι σφαίρες παγώνουν όταν φτάσουν εκεί, μόλις όμως σταματήσει το Time Stop, όλες οι σφαίρες βρίσκουν στόχο και μάλιστα κάνουν stack οδηγώντας σε ακόμη πιο καταστροφικά αποτελέσματα. Εννοείται βέβαια ότι οι δυνάμεις αυτές έχουν cooldown timer, άρα τη συμβατική μάχη δεν τη γλιτώνει κανείς.
Καλά όλα αυτά αλλά πήραμε τελικά γεύση και από το ρόλο των “τηλεοπτικών επεισοδίων”. Η παραγωγή τους δεν είναι αμελητέα και θα βρείτε πολλές γνωστές φυσιογνωμίες είναι η αλήθεια. Αλλά πώς λειτουργούν; Στην ουσία το παιχνίδι χωρίζεται σε 5 κεφάλαια. Μεταξύ των κεφαλαίων αυτών παρεμβάλλονται τηλεοπτικά επεισόδια με διάρκεια 20 με 22 λεπτά περίπου το καθένα. Βέβαια η Microsoft έχει ουσιαστικά ετοιμάσει πολλαπλάσια επεισόδια και υπάρχει λόγος. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου ο παίκτης καλείται να κάνει μια σημαντική επιλογή. Αυτή ουσιαστικά καθορίζει προς τα πού θα κινηθούν τα πράγματα στο τηλεοπτικό επεισόδιο που ακολουθεί. Άρα τα επεισόδια αυτά λειτουργούν κυρίως ως μεγάλα live action cut-scenes και η πραγματική τους αξία καθορίζεται από τις επιλογές των παικτών κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Είμαστε περίεργοι να δούμε πόσες είναι οι δυνατές διακλαδώσεις και εκβάσεις. Αυτό τουλάχιστον δεν το διευκρινίζει ακόμη η Remedy Entertainment. Εμείς είδαμε πάντως παράδειγμα και μάλιστα πέσαμε σε περίπτωση που ορίζει κατά πόσο ένας άλλος χαρακτήρας πεθαίνει ή όχι. Για αυτό και προτιμούμε να μην πούμε περισσότερα. Δεν είναι ώρα για spoilers. Από την άλλη βέβαια…πολύ μακρινός φαίνεται ο Απρίλιος του 2016.
πραγματικά λυπάμαι που δεν έχω xbox one για να παίξω αυτό το παιχνίδι.δείχνει πολύ ενδιαφέρον και έχει και τρομερό καστ με τον shawn ashmore στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τον aiden gillen αν έχω καταλάβει καλά στον βασικό κακό.
Πολυ καλη κινηση της Microsoft να αλλαξει το cast των ηθοποιων.Εχει ριξει λεφτα στο συγκεκριμενο παιχνιδι και δειχνει να το πιστευει.
Τα γραφικά τα σπάνε. Όπως φαίνεται πρέπει να είναι μια υπερπαραγωγή. Μακάρι να είναι αντάξιο των προσδοκιών.