Αυτήν τη φορά λοιπόν πρωταγωνιστούν οι Sean και Daniel Diaz, αδέλφια, 16 και 9 ετών αντίστοιχα, άρα ο μεγάλος αδελφός καλείται να μεγαλώσει απότομα και να καθοδηγήσει τον μικρότερο, καθώς χάνουν αμφότεροι την ασφάλεια της οικογενειακής τους ζωής και προσπαθούν να φτάσουν το Μεξικό. Όλα ξεκινούν με αθώο παιχνίδι και μια παρεξήγηση που μετατρέπει τα παιδιά σε φυγάδες. Για αυτό η ιστορία έχει δομή road movie και θα εκτείνεται σε 5 επεισόδια και μέλημα του πρώτου είναι να δείξει τη φυσιολογική ζωή των παιδιών, τους φίλους τους, τις έγνοιες τους, την καθημερινότητα με μόνο γονιό τον πατέρα τους πριν έρθει η σύγκρουση και αλλαγή της τύχης τους. Σε αυτό το στάδιο εστιάζει ό,τι έχετε δει ενδεχομένως σε video από το παιχνίδι αλλά και ό,τι μπορούσαν να παίξουν οι επισκέπτες της Gamescom. Στο Square Enix External Studios Showcase όμως είχαμε την ευκαιρία να δούμε ένα άλλο στάδιο της περιπέτειας, άγνωστο βέβαια το αν θα περιλαμβάνεται στο πρώτο επεισόδιο ή όχι. Το σημαντικό βέβαια είναι πως η συγκεκριμένη, διαφορετική αυτήν τη φορά δομή επιλέγει διότι παύει να πρωταγωνιστεί η κοινότητα με τους ήρωες σε ρόλο καταλύτη. Εδώ τα δυο αδέλφια είναι το σταθερό σημείο όσο όλα γύρω του αλλάζουν. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για να συναντήσουμε πολλούς περισσότερους χαρακτήρες που, λογικά, δεν θα έχουν τον ίδιο χώρο και χρόνο να αναπτυχθούν, θα καθορίζουν όμως, εμμέσως, το πρωταγωνιστικό δίδυμο, καθώς προσπαθεί να βρει μια νέα ισορροπία.
Δύο μέρες μετά τα γεγονότα που έτρεψαν τα αδέλφια σε φυγή, βρίσκονται να περιπλανιούνται σε ένα δάσος. Δεν ξέρουμε για ποιο λόγο βρίσκονται ακριβώς στο συγκεκριμένο μέρος, είναι σαφές όμως ότι πρέπει να το διασχίσουν και να φτάσουν σε κάποιο προορισμό. Τα δυο αδέλφια πάνε παντού μαζί και ο Sean, ο μεγαλύτερος αδελφός, είναι στα χέρια του παίκτη, όπως και η ευθύνη για το μικρότερο αδελφό. Μπορεί να τον κρατήσει από το χέρι αν το καλεί η περίσταση, μπορεί να τον αφήσει να εξερευνήσει μόνος του. Και αυτό έκανε στο δάσος στο οποίο βρέθηκαν. Μάλιστα ο Daniel σχολιάζει όσα βλέπει γύρω του, προσπαθεί να ικανοποιήσει την περιέργειά του και εναπόκειται στον Sean, άρα στον παίκτη, να τον αφήσει ή να τον συνετίσει. Είδαμε τον Daniel να ξεχύνεται στο δάσος, να πλησιάζει σημεία που του τραβούν την προσοχή, να ρωτά, όπως θα έκανε και οποιοδήποτε παιδί στην ηλικία του. Έτσι δημιουργούνται πιο δυναμικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των αδελφών ενώ οι υποδείξεις του Sean προς τον Daniel μετατρέπονται σε γνώση που ίσως αποδειχθεί πολύτιμη μετέπειτα. Μιας και μιλάμε βέβαια για δυναμική αλληλεπίδραση, είναι εφικτό πλέον να «τρέχουν», με τον παίκτη να μπορεί κανονικά να κάνει επιλογές, καθώς κινείται και εξετάζει διάφορα αντικείμενα στο περιβάλλον του.
Οι επιλογές, οι συμβουλές, οι υποδείξεις έχουν τη σημασία τους, αφού οι χαρακτήρες θυμούνται και αλλάζει η συμπεριφορά τους αναλόγως. Σε σημεία το παιχνίδι δείχνει στον παίκτη ότι η απόφαση που πήρε, η συμπεριφορά τους, θα έχει κόστος στο μέλλον. Το κατά πόσο θέματα συμπεριφοράς όμως, πέρα από αυτά τα σημεία καμπής φυσικά, λειτουργούν σωρευτικά και έχουν κάποια σημασία παραμένει άγνωστο. Το σκεπτικό πάντως είναι πως η σχέση των δύο αδελφών είναι εκατέρωθεν εκπαιδευτική, καθώς και οι δύο μαθαίνουν μέσα από δύσκολες καταστάσεις και ο ένας από τον άλλον. Υπονοείται πάντα ότι τα παθήματα και τα μαθήματα θα καταλήξουν να παίζουν ρόλο παρακάτω. Λογικά κάποιοι έχουν την απορία για το αν υφίσταται οτιδήποτε το μεταφυσικό στο Life Is Strange 2. Φυσικά και υφίσταται. Είναι μέρος της ταυτότητας της σειράς, χωρίς βέβαια να ακυρώνει την ουσία των πραγμάτων. Σκεφτήκαμε να μη γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, για το καλό όλων.
Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι τεχνικός τομέας είναι σαφώς βελτιωμένος. Οι άνθρωποι της Dontnod είπαν πως ήθελαν να κάνουν και εδώ ένα βήμα παραπέρα, αφήνοντας την Unreal Engine 3 για την Unreal Engine 4, διατηρώντας όμως την προηγούμενη καλλιτεχνική διεύθυνση που είναι πλέον χαρακτηριστική της σειράς. Το live gameplay που είδαμε είτε έτρεχε σε PC είτε σε Xbox One X, κρίνοντας από το χειριστήριο και τις ενδείξεις επί της οθόνης. Όπως και να έχει όμως οι βελτιώσεις είναι τέτοιες που δεν θα περάσουν απαρατήρητες. Το animation και οι μεταβάσεις του χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ομαλότητα και τα πρόσωπα είναι πια λίγο πιο πλαστικά και εκφραστικά. Σαφώς και δεν περιμένει κανείς να μείνει άναυδος από το Life Is Strange 2 σε αυτόν τον τομέα, η Dontnod δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια πάντως. Και αυτή είναι η εντύπωση που μας μένει και από δύο δείγματα gameplay που είδαμε. Μένουν ζωντανές οι ελπίδες μας λοιπόν. Λογικά η γαλλική ομάδα έχει πάρει πιο πατριωτικά αυτό το franchise που αποδείχθηκε καταπέλτης για τη σταδιοδρομία της. Η γραφή να μη «χαλάσει» και θα είμαστε ευχαριστημένοι.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity