Κάθε κυκλοφορία της σειράς Call of Duty προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού κακά τα ψέματα, από το Modern Warfare 2 και μετά η Infinity Ward κατάφερε να βρει τη μαγική συνταγή και η Treyarch (και στη συνέχεια και η Sledgehammer) κατάφεραν να τη συνεχίσουν με την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη, επιτυχία. Με τα χρόνια αποδείχθηκε πως η Treyarch ήταν αυτή που δε δίσταζε να πειραματιστεί περισσότερο από όλους και να κάνει γενναία βήματα, όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό, χωρίς να αλλάζει τον πυρήνα της εμπειρίας. Και να που με το Black Ops 4 φαίνεται πως το τόλμησε και αυτό.
Η έκδοση beta του τίτλου ήταν η καλύτερη ευκαιρία για να ανακαλύψουμε τι έχει κατά νου η ομάδα από την Santa Monica για το μέλλον του Call of Duty, και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να την αφήσουμε να περάσει ανεκμετάλλευτη. Black Ops 4, λοιπόν, και ενώ η φουτουριστική θεματολογία παραμένει, η προσέγγιση απομακρύνεται από το προηγούμενο Black Ops και το Advanced Warfare και ακολουθεί το WWII. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα μεγάλα άλματα και οι αιωρήσεις δίνουν τη θέση τους σε πιο «προσγειωμένες» καταστάσεις. Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν μιλάμε για barebones καταστάσεις, αφού τα abilities παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από ποτέ.
Πιο συγκεκριμένα, πριν την έναρξη κάθε αναμέτρησης οι παίκτες διαλέγουν από έναν operator, με τον καθένα να διαθέτει τις δικές του ειδικές ικανότητες. Αυτές είναι δύο. Μία που επαναφορτίζεται 2-3 φορές κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και μία τύπου «ultimate», που χρησιμοποιείται μία (συνήθως) φορά. Αυτές ποικίλουν, από καθαρά επιθετικές (όπως εκτοξευτής βομβίδων ή φλογοβόλο) μέχρι υποστηρικτικές (όπως για παράδειγμα ένα παραπέτασμα που παρέχει κάλυψη στους συμπαίκτες ή ένα respawn beacon). Από αυτό και μόνο γίνεται απευθείας ξεκάθαρο το πώς το BO4 έχει ένα σαφώς πιο τακτικό χαρακτήρα από κάθε άλλον τίτλο της σειράς.
Μία αλλαγή που πατάει στα χνάρια του WW2 είναι στο healing και πώς αυτό είναι πλέον στη διακριτική ευχέρεια των παικτών και όχι αυτόματο. Μετά από κάθε firefight οι χαρακτήρες, αν τυχόν έχουν χάσει ενέργεια (κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα στο gauge), πρέπει να χρησιμοποιήσουν healing οι ίδιοι για να την αναπληρώσουν. Δεν υφίσταται πρακτικά θέμα διαθεσιμότητας του ability, αφού αυτό αναπληρώνεται αρκετά γρήγορα, αλλά είναι σαφές ότι πλέον το κάθε fight βάζει τους παίκτες σε διαδικασία να σκεφτούν το «μετά». Θα διαλέξουν να μείνουν με λιγότερη ενέργεια και να ξαναγεμίσουν το όπλο τους ή πλήρη ενέργεια και λιγότερες σφαίρες στο γεμιστήρα; Αν προσθέσει κανείς σε αυτό και το εμφανώς μεγαλύτερο health pool των χαρακτήρων, τότε μιλάμε για μια πραγματικά διαφορετική εμπειρία σε έναν από τους εδώ και πολλά χρόνια θεμελιώδεις μηχανισμούς του Call of Duty.
Φυσικά, το ρόλο τους παίζουν και τα συμπληρωματικά αξεσουάρ και ικανότητες, όπως για παράδειγμα το γρηγορότερο heal ή o αισθητήρας ήχου (για τα βήματα των αντιπάλων), ή το body armour, το οποίο προσφέρει μία επιπλέον προστασία (τουλάχιστον για την πρώτη αναμέτρηση). Όλα τα παραπάνω σχηματίζουν μια εικόνα που σίγουρα θα προκαλέσει εντυπώσεις, ιδιαίτερα στους βετεράνους της σειράς. Το σημαντικότερο όμως είναι το κατά πόσο ξενίζει. Η απάντηση εν προκειμένω είναι «σχεδόν καθόλου». Αν τα πρώτα δείγματα γραφής της beta είναι αντιπροσωπευτικά του τελικού προϊόντος, τότε φαίνεται πως η Treyarch έχει καταφέρει να τολμήσει, χωρίς να «χάσει» την αίσθηση που κάνει το Call of Duty τόσο δημοφιλές. Τα fights είναι χορταστικά, η δράση το ίδιο, αν όχι περισσότερο «γεμάτη» και τα όπλα έχουν (σχεδόν) όλα τη δική τους, απολαυστική αίσθηση.
Τα επίπεδα δε φοβούνται να ζορίσουν τους παίκτες σε ακόμα μικρότερους διαδρόμους, με τις κλασικές ζώνες, όπου διοχετεύεται η δράση και απλά γίνεται ο κακός χαμός, να επανέρχονται. Και όλα αυτά, στα γνωστά modes, με την προσθήκη του Control, όπου οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες και προσπαθούν να καταλάβουν και να υπερασπιστούν δύο σημεία στο χάρτη, με ένα κοινό respawn pool για την κάθε ομάδα. Ακόμα ένα σημάδι ότι η τακτική παίρνει πρώτο ρόλο στο παιχνίδι, αφού πολύ γρήγορα οι lone wolves θα τα βρουν σκούρα. Σε τεχνικό επίπεδο δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να αναφερθούμε, αφού είναι μάλλον νωρίς ακόμα, αν και πρέπει να σημειωθεί ότι στους χρόνους φόρτωσης υπάρχει μια κάποια βελτίωση σε σύγκριση με το WWII.
Χωρίς να έχουμε δει ακόμα την εκδοχή του Call of Duty στο battle royale (το Blackout mode θα έχει τη δική του beta τον Σεπτέμβριο), τα πρώτα δείγματα από το Black Ops 4 είναι άκρως ενθαρρυντικά. Όπως φαίνεται, πάντως, το ερχόμενο φθινόπωρο αναμένεται να είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρον.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity