Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Φήμη: H Naughty Dog εργάζεται με "μυστικότητα" στην ανάπτυξη ενός τίτλου τα τελευταία τρία χρόνια

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Η Warner Bros. Games φέρεται να ακύρωσε το Hogwarts Legacy Definitive Edition

NEWS
  • 10 ώρες πριν

«Οι 8χρονοι δεν ονειρεύονται το PlayStation 6», δηλώνει ο επικεφαλής του Netflix Gaming

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Τα «μυστηριώδη» Nintendo Switch 2 Edition games ίσως υποδηλώνουν remasters τίτλων του original Switch

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Κυκλοφόρησαν νέες εικόνες που παρουσιάζουν τον σχεδιασμό του

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Μέσω του Nintendo Today app ανακοινώθηκε η ημερομηνία πρεμιέρας της ταινίας The Legend of Zelda (video)

VIDEO NEWS
  • 14 ώρες πριν

Η Ajax Systems κυκλοφόρησε το DoorBell

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 15 ώρες πριν

Tsamba_Gamer: RoboCop: Rogue City, Cat Quest και άλλα δωρεάν games

FREE GAMES
  • 15 ώρες πριν

Τα νέα Mini LED Monitors της TCL αναβαθμίζουν το gaming σε Επαγγελματικό επίπεδο

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 15 ώρες πριν

Forbidden Forests: Το κλασσικό παιχνίδι του C64 μεταφέρεται στη σύγχρονη εποχή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 16 ώρες πριν

Γαλαξιακό ταξίδι στο παρελθόν με το Gradius ORIGINS σε κονσόλες και υπολογιστές (trailer)

VIDEO NEWS
  • 17 ώρες πριν

Nintendo Direct: Κυκλοφόρησε το SaGa Frontier 2 Remastered (trailer)

VIDEO NEWS
  • 18 ώρες πριν

Ανακοινώθηκε και κυκλοφορεί μέσα στη χρονιά το Marvel Cosmic Invasion (trailer)

VIDEO NEWS
  • 19 ώρες πριν

Η director του Dragon Age: The Veilguard εργάζεται σε νέο παιχνίδι της Wizards of the Coast

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Gametech Playground Ep82: Η ώρα του Switch 2

GAMETECH PLAYGROUND
  • 21 ώρες πριν

Assassin’s Creed Shadows: Προσέλκυσε 3 εκ. παίκτες σε μία εβδομάδα

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Άρχισε ξανά τα αινίγματα για το The Last of Us Part 3 ο Neil Druckmann (video)

VIDEO NEWS
  • 23 ώρες πριν

O Cristiano Ronaldo θα βρίσκεται στο roster του Fatal Fury: City of the Wolves (trailer)

VIDEO NEWS
  • 24 ώρες πριν

Την ώρα που ετοιμάζει το επόμενο Tomb Raider, απολύσεις προσωπικού ανακοίνωσε η Crystal Dynamics

NEWS
  • 28/03

Η νέα σεζόν του Dr. Who φέρνει νέο συνταξιδιώτη και σκοτεινά μυστικά (trailer)

VIDEO NEWS
  • 28/03

Nintendo Direct: Ανακοινώθηκε το PATAPON 1+2 REPLAY (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Η Nintendo ανακοίνωσε την εφαρμογή Nintendo Today (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

H Ubisoft και η Tencent δημιούργησαν θυγατρική για να στηρίξουν το Assassin's Creed, το Far Cry και το Tom Clancy's Rainbow Six

NEWS
  • 27/03

Το μυστηριώδες πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 επιβεβαιώθηκε, χάρη σε προωθητικό υλικό του Nintendo Today app

NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Έρχεται το 2026 το Tomodachi Life: Living the Dream (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Ακόμα ένα gameplay trailer για το Pokémon Legends: Z-A

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Νέο trailer απέκτησε το Dragon Quest I & II HD-2D Remake

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Η Nintendo φέρνει την "επανάσταση" στα ψηφιακά παιχνίδια με το Virtual Game Card (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Το νέο trailer του Metroid Prime 4: Beyond παρουσιάζει τον κόσμο του παιχνιδιού

VIDEO NEWS
  • 27/03

H POCO ανεβάζει τον πήχυ με τη νέα σειρά POCO F7: απόλυτη δύναμη, αβίαστη απόδοση

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 27/03

Ο Charlie Cox περιγράφει τον τραυματισμό του στη διάσημη σκηνή μάχης του Daredevil (video)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Πρώτα πλάνα από το σκηνικό του event για το Nintendo Switch 2 στη Νέα Υόρκη

NEWS
  • 27/03

Το Avengers: Doomsday φέρνει μεγάλα ονόματα της Fox πίσω για την επική ταινία των αδελφών Russo! (video)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Ξεκίνησαν οι ανοιξιάτικες εκπτώσεις του Epic Games Store

NEWS
  • 27/03

Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land Review

REVIEWS
  • 27/03

Poco F7 Pro Hands on Video

PREVIEWS
  • 27/03

Νέες λεπτομέρειες για το Overture expansion του Lies of P

NEWS
  • 27/03

Τα παιχνίδια του Xbox στη κορυφή των charts προ-παραγγελιών του PlayStation Store

NEWS
  • 27/03

H CDPR δεν θα χρησιμοποιήσει generative AI στην ανάπτυξη του The Witcher 4

NEWS
  • 27/03

«Δεν είχα ούτε έναν σύμμαχο», λέει ο Katsuhiro Harada για την κριτική που δέχτηκε το Tekken 4

NEWS
  • 27/03

InZOI: Ο ανταγωνιστής του The Sims είναι πιο «wishlisted» από το Hollow Knight: Silksong στο Steam

NEWS
  • 27/03

Αποκαλυπτήρια για το F1 25 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 26/03

Ξεκαθάρισε η κατάσταση για τον ορίζοντα κυκλοφορίας του The Witcher 4

NEWS
  • 26/03

Με RoboCop: Rogue City οι επόμενες προσθήκες στο PlayStation Plus

FREE GAMES
  • 26/03

Jeff Grubb: «Ο Kratos θα πρωταγωνιστεί και στο επόμενο God of War»

NEWS
  • 26/03

Φήμη: Σε τρεις φάσεις το λανσάρισμα του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 26/03

Απέχουμε λιγότερο από μία ημέρα από το επόμενο Nintendo Direct

NEWS
  • 26/03

Μεγάλοι εκδότες σκέφτονται σοβαρά την αναβολή κυκλοφοριών για να αποφύγουν το GTA 6

NEWS
  • 26/03

Dune Awakening: Μπορεί να το «τρέξει» το PC σας;

NEWS
  • 26/03

Κάποιος έφτιαξε ένα…εφιαλτικό καβούρι-PlayStation (video)

NEWS
  • 26/03

Δείτε πως «τρέχει» overclocked Nintendo Switch τα Zelda: Tears of the Kingdom και άλλα «βαριά» games με πάνω από 60fps (video)

VIDEO NEWS
  • 26/03

Assassin’s Creed Shadows και Anti-Social Social Club συνεργάζονται σε νέα ρούχα

NEWS
  • 26/03

SnadPS4: Διαθέσιμη η πιο σταθερή έκδοση του PS4 emulator με σημαντικές βελτιώσεις (video)

NEWS
  • 26/03

Samsung Galaxy A56 Review

REVIEWS
  • 26/03
  • 1

Η Mojang το ξεκαθαρίζει, το Minecraft δεν θα γίνει free-to-play

NEWS
  • 26/03

Assassin’s Creed Shadows: Τα νούμερα μαρτυρούν την επιτυχία του

NEWS
  • 26/03

Το Netflix ξεκινάει το streaming περιεχομένου σε HDR10+

NEWS
  • 26/03

Visions of Mana Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ouka Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το κύκνειο άσμα της Ouka Studios με το Visions of Mana θα μείνει ως ένα από τα πιο… ουδέτερα Mana games που κυκλοφόρησαν ποτέ.

Όταν κυκλοφορεί ένα παιχνίδι και την ακριβώς επόμενη μέρα μαθαίνει κανείς πως το στούντιο που ήταν υπεύθυνο για την ανάπτυξή του κλείνει και πως όλοι του οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται για ουρά στο ταμείο ανεργίας, σίγουρα κάτι δεν κάθεται καλά. Το λουκέτο στην Ouka Studios δε θα επηρεάσει τη σειρά Mana στον βαθμό που θα έκανε κάποιον να σκεφτεί πως δε θα υπάρξει ποτέ ξανά συνέχεια, όμως το Visions of Mana δε γίνεται παρά να στιγματιστεί, έστω και λίγο, από αυτό το τουλάχιστον ατυχές γεγονός. Τα παραπάνω προφανώς και δεν είναι η εισαγωγή που θα περιμέναμε να κάνουμε στο review του πρώτου νέου core τίτλου της σειράς εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, όμως αυτά έχει η ζωή κι η βιομηχανία, οπότε να ‘μαστε. Το νέο action RPG της σειράς λοιπόν διαδέχεται το Adventures of Mana του ’16, μια συλλογή, δύο remakes κι ένα free to play spin-off που ακολούθησαν και παρουσιάζει μια ολοκαίνουργια ιστορία που - έκπληξη - έχει να κάνει με το Mana Tree.




Στο Visions of Mana ταξιδεύουμε σε διάφορες περιοχές του Qi’Diel, ώστε να αποκαταστήσουμε την ενέργεια του Mana υπό την προστασία του Soul Guard, ενός στρατιώτη που επιλέγεται να συντροφεύσει την εκάστοτε ομάδα – αποστολή έως ότου φτάσει στο Mana Tree. Εξ’ ορισμού φαίνεται πως η πλοκή κινείται στο γνώριμο πλαίσιο που η σειρά οριοθέτησε δεκαετίες πριν, γεγονός όσο καλό όσο κι η εκτέλεση της ιδέας, ανάλογα με τον τίτλο. Στην προκειμένη η ζυγαριά γέρνει προς τη θετική πλευρά, αν και σε ασφαλή μονοπάτια που ακολουθούν μια καλά καθιερωμένη γραμμή, δίχως να ξεφεύγει ή να προσπαθεί να παρουσιάσει κάτι πραγματικά καινούργιο – κάτι που ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους τομείς του παιχνιδιού. Οι διάλογοι και τα cutscenes είναι μακροσκελή (και skippable), με την πραγματική ουσία να στριμώχνεται στο 30 με 40 τοις εκατό και το υπόλοιπο ποσοστό να ισομοιράζεται σε εμπλουτισμό χαρακτήρων, φιλοφρονήσεις, χιούμορ και… νάζια. Η ιστορία θα χρειαστεί περίπου 30 ώρες από τον χρόνο μας αν δεν είμαστε περίεργοι για ψάξιμο ή αλτρουιστές για να αναλάβουμε ένα – δύο side quests παραπάνω και ένα επιπλέον 20ωρο για να εξαντλήσουμε όλα όσα μας προσφέρει ο κόσμος της. Και στις δύο περιπτώσεις, καλύτερα απ’ όλους θα περάσουν οι πιστοί fans τις σειράς που θέλουν περισσότερο Mana. Οι υπόλοιποι θα ασχοληθούν περισσότερο με το gameplay, παρά με το σενάριο.



Το gameplay είναι ένας συνδυασμός της κλασικής φόρμουλας του Mana με το στυλ των πιο πρόσφατων Tales και κυρίως του of Arise. Καθώς πλοηγούμαστε στις γενναιόδωρα μεγάλες περιοχές από τις οποίες περνάμε και στις οποίες μπορούμε να κάνουμε αρκετά περισσότερα πράγματα από μια απλή διάβαση προς το σημείο ενδιαφέροντος του εκάστοτε quest, θα συναντήσουμε mobs εχθρών και θα ξεκινήσουμε μάχες που θα σχηματίσουν μια μικρή αρένα γύρω από τους συμμετέχοντες, από όπου θα καταφέρουμε να εξέλθουμε είτε μόλις τους εξουδετερώσουμε όλους, είτε στην περίπτωση που μπορέσουμε να δραπετεύσουμε από αυτούς, πιθανότατα λόγω ξεκάθαρης υπεροχής τους. Στη διάθεσή μας υπάρχουν αρκετά (μα όχι και δεκάδες) upgradable όπλα (μέσω αγοράς ή loot), με ξεχωριστό στυλ μάχης και, κατ’ επέκταση, ιδανικά για διαφορετικών τύπων εχθρούς. Η ιστορία του παιχνιδιού μας δίνει τη δυνατότητα χειρισμού αρκετών χαρακτήρων, κάτι που εξαρτάται από το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε. Τα περισσότερα από τα όπλα που διατίθενται μπορούν να χρησιμοποιηθούν από συγκεκριμένους από αυτούς, οπότε και ο πειραματισμός που υφίσταται επιδέχεται ενός ελάχιστου, μα αισθητού περιορισμού. Ακόμα κι έτσι, η ευελιξία που υπάρχει ως προς τον τρόπο με τον οποίο μάχεται κάθε ένας από τους playable χαρακτήρες είναι αρκετή για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον για τις μάχες σε ένα βασικό playthrough.



Εκτός αυτών υπάρχουν και επιπρόσθετες, special επιθέσεις με ποικιλία, αρκετά buffs και ρυθμίσεις στρατηγικής της ομάδας που μας απαρτίζει, αλλά και bosses που προσφέρουν όμορφες και διασκεδαστικές αντιπαραθέσεις. Το επίπεδο δυσκολίας είναι πάντα στην ευχέρεια του παίκτη, με ελαφρώς απότομες αυξομειώσεις στους μεγάλους τύπους εχθρών (συμπεριλαμβανομένων των bosses), μαζί με τα αντίστοιχα scales στο hp τους. Στον αντίποδα, το εύρος των dodges είναι αρκετά δυσανάλογα και με το μέγεθος των χαρακτήρων που χειριζόμαστε, και με το μέγεθος των εχθρών (και των animations επιθέσεών τους). Επιπλέον, το κλείδωμα της οπτικής σε έναν συγκεκριμένο εχθρό δε λειτουργεί πάντα όπως θα ‘πρεπε, ενώ τα διάφορα conditions τύπου πάγωμα ή παράλυση, τείνουν να κρατάνε αρκετά περισσότερο από το φυσιολογικό. Κάτι επιπρόσθετο που θα θέλαμε είναι μεγαλύτερη ποικιλία των βασικών εχθρών, όμως από την άλλη, το ίδιο ισχύει για όλα τα Mana games.



Στο σύνολό του το Visions of Mana είναι αρκετά όμορφο. Υπάρχουν περιοχές του Qi’Diel που είναι πραγματικά απολαυστικές στο μάτι, όμως υπάρχουν και άλλες που είναι απλά καλοσχεδιασμένες και πιστές στο ύφος του franchise, δίχως να προσφέρουν το κάτι παραπάνω. Πράγματα προς ανακάλυψη και side quests για ατελείωτο σάρωμα διαδρομών υπάρχουν σε κάθε μια από αυτές, όμως το αν αξίζει η ενασχόληση τέτοιου βαθμού εξαρτάται από το στυλ gamer του καθενός και το πόσο πραγματικά αγαπά το Mana. Σε γενικές γραμμές, loot υπάρχει κυριολεκτικά άπειρο και παντού. Όσο για τα side quests, στην πλειοψηφία τους αποτελούν ανακυκλώσεις, κάτι που είναι και αναμενόμενο, από τη στιγμή που ακόμα και τα βασικά quests φέρουν μια γραμμικότητα στη φύση τους. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως από τη στιγμή που θα αναλάβουμε ένα quest, θα χρειαστεί να επισκεφθούμε δύο ή τρεις διαφορετικές τοποθεσίες με εκτενή cutscenes, παλεύοντας στην πορεία προς αυτές. Στη θεωρία ακούγεται σχεδόν απόλυτα φυσιολογικό, όμως στην πραγματικότητα αποτελεί ένα μοτίβο που ενδέχεται να κουράσει μετά τις πρώτες 5 ώρες. Κι αν αυτό ακούγεται αρκετό, οι πρώτες 5 ώρες δεν είναι αρκετές για την ολοκλήρωση του πρώτου (από τα 8) κεφαλαίου.



Το κύκνειο άσμα της Ouka Studios θα μείνει ως ένα από τα πιο… ουδέτερα Mana games που κυκλοφόρησαν ποτέ, παρόλο που πάντα θα είναι ευχάριστο το γεγονός της επιστροφής στο σύμπαν του. Το αν θα υπάρξει συνέχεια εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη Square Enix, η οποία θα χρειαστεί να αξιολογήσει τις εμπορικές επιδόσεις του Visions of Mana και με τον καιρό να αναθέσει το επόμενο κεφάλαιο σε κάποιο άλλο στούντιο ανάπτυξης ή να το αναλάβει η ίδια εσωτερικά. Έως τότε, μια και μιλάμε για αρκετά χρόνια αργότερα, ο συγκεκριμένος τίτλος δε θα απογοητεύσει τους fans των προκατόχων του. Το αν θα τους ενθουσιάσει όσο περίμεναν τόσα και τόσα χρόνια είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση. 

6.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Μεγάλος κόσμος με πολλές δυνατότητες εξερεύνησης
  • Αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία που απευθύνεται στους fans της σειράς
  • Ευλυγισία στον τρόπο με τον οποίο μάχονται οι playable χαρακτήρες
  • Σύγχρονο, αλλά πιστό στις παραδώσεις του franchise
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τεράστιοι διάλογοι και εξαντλητικά cutscenes
  • Σημαντικά ψεγάδια στο σύστημα μάχης
  • Τα side quests χρειάζονταν λίγη περισσότερη φαντασία
  • Ορισμένες περιοχές είναι αδιάφορες
  • Δεν προσφέρει απολύτως τίποτα πραγματικά νέο για τη σειρά
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...