Μια νέα αλχημίστρια ήρθε στη γειτονιά των Atelier, και μιλάμε για την αγαπητή Yumia, πρωταγωνίστρια του Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land. Μετά την τριλογία της αγαπημένης Ryza, την σκυτάλη παίρνει η Yumia και οδηγεί τους παίκτες σε ολοκαίνουρια μονοπάτια, μιας και έχουν γίνει πολλές αλλαγές στην κλασική κι αγαπημένη συνταγή της σειράς, χωρίς να αλλοιώνονται όσα αγάπησαν οι παίκτες εδώ και δεκαετίες. Σε αυτό το σύμπαν, η τέχνη της αλχημείας έχει απαγορευτεί, καθώς ορισμένοι αλχημιστές κάποτε έχασαν τον έλεγχο και κατέστρεψαν ολόκληρες περιοχές, σκοτώνοντας αμέτρητους ανθρώπους. Η κοινωνία που ξανακτίστηκε έκτοτε κατέστρεψε ή έχασε όλα τα επίσημα κείμενα αλχημείας, δημιουργώντας έναν κόσμο όπου η αλχημεία αντιμετωπίζεται με καχυποψία και φόβο.

Η πρωταγωνίστρια Yumia είναι η μόνη γνωστή αλχημίστρια που ζει και πρέπει να αντιμετωπίσει αυτή την προκατάληψη κατά μέτωπο, ερχόμενη αρχικά στην περιοχή Ligneus ως μέρος μιας ερευνητικής αποστολής. Όμως ακόμη και οι σύμμαχοί της, με λίγες εξαιρέσεις, την αντιμετωπίζουν ως ωρολογιακή βόμβα λόγω της σχέσης που έχει με την αλχημεία, αφού οι πληγές είναι ακόμη νωπές. Ακόμη και η ίδια η Yumia ήταν θύμα της τραγωδίας, κάτι που την βαραίνει στη διάρκεια της ιστορίας όμως διατηρεί την ευχάριστη διάθεσή της, ειδικά όταν σιγά-σιγά σπάει ο πάγος με τους συμμάχους της κι ανοίγονται μεταξύ τους. Η ιστορία του Atelier Yumia εκτυλίσσεται πάνω στα ερείπια μιας αρχαίας αυτοκρατορίας, το βασικό αντικείμενο μελέτης της ομάδας. Στόχος της Yumia είναι να ανακαλύψει τα μυστικά αυτών των ερειπίων, ως γνώστρια αλχημείας σε έναν κόσμο όπου «παγίδες» mana αιωρούνται στην ατμόσφαιρα κι έτσι, δεν μπορεί ο καθένας να εξερευνήσει ελεύθερα.

Προφανώς, από την αρχή φαίνεται ο διαφορετικός τόνος, από την πρώτη κιόλας σκηνή για την ακρίβεια, συγκριτικά με τα (συνήθως) ξέγνοιαστα παλαιότερα Atelier. Από την προκατάληψη προς την Yumia έως την τραγωδία του παρελθόντος, μαζί με τις ιστορίες του καθενός από την βασική ομάδα και τους μυστηριώδεις κεντρικούς κακούς, πολλά πράγματα διαφέρουν και αποκτούν συναισθηματικό βάθος που δεν κατάφεραν να φτάσουν παλαιότεροι τίτλοι. Μετά την τριλογία της χαριτωμένης Ryza, η Yumia είναι ένας εντελώς διαφορετικός τύπος αλχημίστριας σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Η πρωταγωνίστρια δεν έχει καν το… κλασικό μεγάλο καζάνι για τις αλχημιστικές δραστηριότητές της. Αντ’ αυτού, χορεύει και αφουγκράζεται το mana στον αιθέρα, πάνω σε μια ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα, προκειμένου να πραγματοποιήσει σύνθεση στο ατελιέ της.

Ανάλογες αλλαγές εντοπίζονται και στο σύστημα μάχης, όπου δοκιμάζεται κάτι εντελώς νέο. Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο και σε ένα κυκλικό πεδίο μάχης, όπου οι εχθροί βρίσκονται στο κέντρο και η τριάδα του παίκτη στον κύκλο. Κάθε μπροστινό κουμπί (ABXY) του χειριστηρίου κάνει μια επίθεση, με την αριστερή σκανδάλη να αφορά block/dodge και το RB να κάνει αλλαγή σε τέσσερα sub-weapons, τα οποία προσφέρουν συνολικά άλλες 4 επιθέσεις. Πατώντας το κάτω/πάνω στον σταυρό, ο παίκτης πηγαίνει σε διαφορετικό σημείο του κύκλου, μακριά ή κοντά από το κέντρο, κάτι που αλλάζει και τις επιθέσεις που έχει διαθέσιμες. Το κλειδί εδώ, είναι ο συνδυασμός επιθέσεων σε combo, με κάθε skill να έχει περιορισμένο αριθμό χρήσεων προτού χρειαστεί να γεμίσει. Συνήθως, μια αλλαγή στο sub-weapon και μερικά dodges διατηρούν τον ρυθμό ακέραιο, όσο τα skills γεμίζουν – κάτι που παίρνει ελάχιστα δευτερόλεπτα, όμως «τιμωρείται» ο παίκτης που τα πατάει όλα μαζί και ξεμένει από χρήσεις. Ταυτόχρονα, η αλλαγή θέσης στον κύκλο, οριζόντια ή κάνοντας κίνηση κοντά/μακριά από τον αντίπαλο, είναι διαρκής ανάγκη αφού οι επιθέσεις των εχθρών συχνά καλύπτουν μεγάλα κομμάτια του κύκλου. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά dodges της τελευταίας στιγμής γεμίζουν χρήσεις στα skills.

Έπειτα, υπάρχει η ικανότητα αλλαγής μεταξύ των μελών του party, που όλοι φέρνουν κάτι πολύ διαφορετικό – η Yumia είναι damage dealer μικρής και μεγάλης απόστασης, ο Viktor είναι το tank, η Isla ειδικεύεται σε επιθέσεις κοντινής απόστασης και υπάρχουν άλλα τρία μέλη που προστίθενται αργότερα στο party. Κάθε εχθρός χρειάζεται έναν Χ αριθμό επιθέσεων για να σπάσει η άμυνά του προσωρινά και να γίνει πιο ευάλωτος, οπότε ο συνδυασμός μελών όταν εξαντλούνται τα skills του ενός ή αλλάζει η θέση τους στον χώρο, γίνεται σταδιακά πιο απαραίτητο κομμάτι της μάχης. Μετά, όσο αποκτώνται νέα skills και εξοπλισμός, ο παίκτης μπορεί να στοχεύσει τις αδυναμίες του εχθρού αλλά και να αξιοποιήσει αντικείμενα που δημιούργησε μέσω αλχημείας, μέσα στη μάχη. Ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι, είναι τα counters που επιτρέπονται μόνο όταν γίνει perfect dodge. Ο παίκτης μπορεί να παγώσει τον χρόνο πατώντας το κουμπί αλλαγής χαρακτήρα, αμέσως μετά το perfect dodge, και να αλλάξει χαρακτήρα – ο «εισερχόμενος» θα κάνει μια δυνατή επίθεση στον εχθρό, διευκολύνοντας τα πράγματα.

Γενικώς, το σύστημα μάχης ξεκινάει κάπως απλό, όμως σύντομα εξελίσσεται σε κάτι σύνθετο, όχι απαραίτητα πολύπλοκο. Είναι εντυπωσιακό στο μάτι, αν όχι κάπως χαώδες ορισμένες φορές καθώς η κάμερα είναι πολύ κοντά στη δράση και τα στοιχεία του UI όπου φαίνονται τα cooldowns κάπως χάνονται. Σε αντίθεση με τα δοκιμασμένα turn-based συστήματα της σειράς, οι μάχες στο Atelier Yumia είναι διασκεδαστικές και γρήγορες πάντοτε, χωρίς να επικρατεί η βαρεμάρα σε οποιοδήποτε σημείο του παιχνιδιού, ενώ ορισμένα bosses δοκιμάζουν τις αντοχές του παίκτη και την κατανόηση των μηχανισμών που έχει αποκτήσει έως τότε. Η εξερεύνηση και η αλχημεία στο Atelier Yumia έχουν επίσης αλλάξει δραστικά. Πλέον, μιλάμε για open world, κάτι που δεν έχει δοκιμαστεί σε προηγούμενους τίτλους. Επί της ουσίας, είναι τρεις πολύ μεγάλες περιοχές, με διαφορετικούς βιότοπους. Μία καταπράσινη με βράχους και πεδιάδες, μία που θυμίζει μαγικό δάσος με απόκοσμη βλάστηση και τέρατα κι άλλη μία πιο εκβιομηχανισμένη και σύγχρονη. Σημείωση πως η Yumia μπορεί να χαϊδέψει γάτες και σκύλους – πάντοτε σημαντικό!

Μικρά χωριά και κατασκηνώσεις είναι διάσπαρτα σε ολόκληρο τον χάρτη, όπως και πολλά μυστικά που περιμένουν να ανακαλυφθούν. Ακόμη και μικροί έμποροι κρύβονται, με πολύτιμα αγαθά και υλικά σύνθεσης, οι οποίοι δέχονται ως «νόμισμα»… άλλα υλικά. Η λούπα συγκέντρωσης υλικών από τον χάρτη, επομένως, εξυπηρετεί δύο σκοπούς έως τώρα: τη σύνθεση και την ανταλλαγή. Τα treasure troves, μικρά κτήρια που περιλαμβάνουν θησαυρούς, απαιτούν κλειδιά για να ανοίξουν οπότε η εξερεύνηση είναι πολυδιάστατη – δεν αρκεί να κυνηγάει κανείς τα σύμβολα στον χάρτη, αλλά πρέπει να βγαίνει εκτός μονοπατιού. Συγκεκριμένα, σε διάφορα αμαρκάριστα σημεία, υπάρχουν πηγές mana που δίνουν πολύτιμα υλικά για σύνθεση. Αυτά, δίχως ψάξιμο (και λίγη δόση τύχης) δεν ανακαλύπτονται, οπότε η εξερεύνηση ξεφεύγει από τις «ράγες». Υπάρχουν εναέριες γραμμές που βοηθούν τη Yumia να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις, τριπλό άλμα για σκαρφάλωμα, ακόμη και μια μοτοσικλέτα! Όμως πρέπει να υπάρχει προσοχή, καθώς οι περιοχές manabound «τρώνε» το energy gauge της Yumia, όπως και διάφορες ενέργειες που γίνονται στην εξερεύνηση. Αν βρεθεί χωρίς energy, τότε είναι game over και γυρίζει πίσω στο ατελιέ. Το gauge αναπληρώνεται με διάφορους τρόπους, όπως λουλούδια που βρίσκονται εξερευνώντας.

Η Yumia έχει διάφορα εργαλεία στη διάθεσή της, περιορίζοντας το πολύ περπάτημα και βάζοντας λίγη ποικιλία στη διαδικασία, ώστε να μην καταντάει μονότονη και βαρετή. Τα εργαλεία κατασκευάζονται επιτόπου, με ένα κουμπί: από bandages για heals εκτός μάχης, μέχρι γάντια για τα ziplines. Επιπλέον, συνθέτει και σφαίρες για το όπλο της, ένα τουφέκι που χρησιμεύει σε διάφορα σημεία. Από τη μία, ο παίκτης εντοπίζει μικρούς διακόπτες σε διάφορα σημεία, που ξεκλειδώνουν περάσματα και θησαυρούς, όταν πατηθούν (με μια σφαίρα). Επίσης, χρησιμεύει στην απόκτηση υλικών που βρίσκονται μακριά ή κρεμασμένα ψηλά, αλλά και για να κάνουν stun τους εχθρούς αν ο παίκτης τους πυροβολήσει αρκετά προτού ξεκινήσει η μάχη. Ένα αρνητικό των μεγάλων χαρτών, είναι το πώς αξιοποιούνται. Σίγουρα, οι τεράστιες εκτάσεις γεμάτες με υλικά, εχθρούς και μυστικά είναι ενδιαφέρουσες και δεν αφήνουν πολλή «νεκρό» χρόνο στον παίκτη, αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν κάποια τυχαία στοιχεία, όπως πλανόδιοι πωλητές, για να δώσουν λίγη περισσότερη ζωή στο τοπίο.

Όπως είναι αναμενόμενο, η συλλογή κάθε είδους υλικού από τον κόσμο είναι πολύ σημαντική διαδικασία, σε κάθε βόλτα της Yumia, για να χρησιμοποιηθούν στην αλχημεία. Ο παίκτης δημιουργεί όπλα, πανοπλίες, αξεσουάρ αλλά και αναλώσιμα ή καλύτερα υλικά σύνθεσης, συνδυάζοντας υλικά διαφόρων ποιοτήτων και ποσοτήτων. Βασικό στοιχείο της σύνθεσης είναι υλικά που καθορίζουν το στοιχείο του όπλου ή τις ιδιότητες ενός αντικειμένου. Τα bonus στατιστικών προσφέρονται από διάφορα υλικά, ενώ μπορεί να δημιουργηθεί εξοπλισμός με θήκες για κρυστάλλους που προσφέρουν επιπλέον bonus. Το γεγονός ότι ο καθένας μπορεί να κατασκευάσει τα πάντα, εφόσον έχει βρει τη συνταγή, με ελάχιστο περιορισμό σε υλικά -αλλά bonus αν επιλέξει τα κατάλληλα- κάνει πιο εύκολη τη διαδικασία σύνθεσης χωρίς να αφαιρεί βάθος. Μπορεί οι εύκολες και γρήγορες συνταγές να είναι χρήσιμες σε αναλώσιμα, όμως αν κάποιος θέλει να φτιάξει καλό εξοπλισμό, θα πάρει τον χρόνο να επιλέξει ένα-ένα τα υλικά για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ένα άλλο νέο κι ενδιαφέρον στοιχείο, είναι η δυνατότητα κατασκευής βάσης. Τα διάφορα υλικά και συνταγές που μαζεύουν οι παίκτες, μπορούν να μετατραπούν σε τοίχους, έπιπλα, οροφές, διακοσμήσεις και άλλα, πιο πρακτικά αντικείμενα, για να χτίσουν σε διάφορες τοποθεσίες του κόσμου μια μίνι βάση που δεν υποκαθιστά το βασικό ατελιέ (ένα ανά region), όμως διευκολύνει την ανασύνταξη. Η δημιουργία βάσης, ακόμη και με πολλούς ορόφους, είναι πολύ εύκολη διαδικασία και φρέσκια για τη σειρά, με μοναδικό αρνητικό το ότι χτίζονται βάσεις μόνο σε συγκεκριμένα σημεία κάθε χάρτη. Είναι αρκετά αυτά τα σημεία, και όχι τόσο κοντά μεταξύ τους που να αλληλοαναιρούνται, όμως η ελεύθερη δόμηση οπουδήποτε ίσως ήταν πιο «γοητευτική». Σε αισθητικό επίπεδο, ο σχεδιασμός χαρακτήρων και τεράτων είναι εξαιρετικός. Το νέο καστ έχει συνοχή, με ρούχα που δείχνουν από πού προέρχονται και πού ανήκουν, χωρίς εκκεντρικές επιλογές. Αντίστοιχα, τα τέρατα και οι κακοί της υπόθεσης, είναι εξίσου καλοσχεδιασμένα και μέσα στις μάχες όπου τα εφέ δίνουν και παίρνουν, οι εικόνες που δημιουργούνται είναι μαγικές. Θα χρειαστεί λίγη δουλειά με την κάμερα, η οποία πολλές φορές επιχειρεί να πάρει κινηματογραφική θέση όμως καταλήγει σε άβολα σημεία και χάνεται η δράση, κάτι που η Gust υποσχέθηκε πως θα αλλάξει μέσω patch σύντομα. Δεν παρεμβαίνει στο gameplay, αλλά κυρίως στις σκηνές που ακολουθούν μια μάχη. Στο ίδιο μήκος κύματος με τα γραφικά, η μουσική έχει πλούσιο βάθος, όπως και η ιστορία που «ντύνει». Από τις ζοφερές στιγμές έως τις χαρές ή την ανακάλυψη, τα κομμάτια του soundtrack είναι καλοφτιαγμένα και αποπνέουν μαγεία, ζωντάνια.

Σε τεχνικό επίπεδο, το παιχνίδι αποδίδει πολύ καλά σε Xbox Series X – η σειρά για πρώτη φορά κάνει μετάβαση στο Xbox. Σε Quality Mode, τρέχει σε 4K/60 δίχως προβλήματα ενώ το Performance ρίχνει την ανάλυση σε 1440p και διπλασιάζει τα fps, με μικρές πτώσεις που όμως εξαλείφθηκαν παίζοντας σε τηλεόραση με VRR. Πέραν των εξαιρετικών μοντέλων χαρακτήρων και τεράτων, τα εφέ και ο φωτισμός δημιουργούν μαγικά τοπία, όμως υπάρχουν λίγα προβληματάκια με τις σκιές που η Gust επίσης ανέφερε ότι θα λυθούν μέσω patch. Αυτό που μάλλον δεν θα λυθεί, είναι τα κάπως «πασαλειμμένα» textures σε βράχια και μεγάλες ενιαίες εκτάσεις, που δεν θα χαλάσουν την εμπειρία κανενός όσο δεν στέκεται και τα κοιτάει, όμως μοιάζουν λίγο παράταιρα συγκριτικά με την ποιότητα των υπολοίπων στοιχείων.
Ο νεότερος τίτλος της ιστορικής σειράς αλλάζει πολλά, άλλοτε πετυχαίνοντας κι άλλοτε αφήνοντας περιθώριο για εξέλιξη, όμως σίγουρα δεν περιορίζεται στην κλασική κι αγαπημένη συνταγή. Το Atelier Yumia παίρνει τον παίκτη από το χέρι και τον ταξιδεύει σε μια μαγική χώρα, σπρώχνοντας προς την εξερεύνηση και τον πειραματισμό μέσω νέων μηχανισμών που συμπληρώνουν -και δεν αλλοιώνουν στο ελάχιστο- το DNA της σειράς. Τα λίγα στραβοπατήματα δεν αρκούν για να χαλάσουν μια εμπειρία που διατηρείται φρέσκια και διασκεδαστική καθ’ όλη τη διάρκεια ενός playthrough, παρά τις 50-60 ώρες που απαιτεί. Θα φύγουν... αέρας.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity