Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Until Dawn Remake Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ballistic Moon

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Until Dawn Remake επιστρέφει ανανεωμένο- κατά κάποιον τρόπο- όμως είναι μια επανακυκλοφορία που χρειαζόταν η βιομηχανία του gaming; Η απάντηση στο review του Νικήτα Καβουκλή.

Πολλές φορές υπάρχει δυσαρέσκεια, γκρίνια, μουρμούρα, όπως θέλετε πείτε την για τα remakes και remasters παιχνιδιών που, όντως, έχουν κατακλύσει την αγορά τα τελευταία χρόνια. Έχουμε δει εξαιρετικά αποτελέσματα, που δικαιολογούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επανακυκλοφορία, δυστυχώς όμως υπάρχουν και περιπτώσεις που, όσο και να προσπαθήσεις να παραβλέψεις κάποια πράγματα, όσο και να θέλεις να παίξεις το χαρτί της νοσταλγίας ή της ανανέωσης, η κατάληξη έρχεται να διαψεύσει τις όποιες προσδοκίες είχαν δημιουργηθεί.




Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με το Until Dawn, που πρωτοκυκλοφόρησε για το PlayStation 4 το 2015 και πριν μερικές εβδομάδες έγινε διαθέσιμο, «ανανεωμένο» για το PlayStation 5 και PC. Γιατί, όντως θέλει μεγάλη προσπάθεια να τρέχει η έκδοση του PS4 στο PS5 στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο σε backwards compatibility mode, αλλά η νέα να μην καταφέρνει σε πολλές περιπτώσεις να σταθεροποιηθεί στα 30 καρέ. Τραγικό θα λέγαμε. Αν δεν μπορεί η ίδια η εταιρεία που την ανήκει η πλατφόρμα να προσφέρει κάτι ανώτερο σε σχέση με το παρελθόν, τότε, τι θα πρέπει να κάνουν οι τρίτοι; Ή μήπως ήταν μια βιαστική προσπάθεια για να καλυφθεί το «κενό» κυκλοφοριών. Μεγάλων δεν θα λέγαμε, γιατί δεν θεωρείται ως τέτοιο ο εν λόγω τίτλος. Να πούμε την αλήθεια, ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε το γιατί. Από τη στιγμή που το Until Dawn δεν ανήκει στην κατηγορία των παιχνιδιών που έφερε κάτι καινοτόμο, κάτι στο οποίο στηρίχθηκε κατά κάποιον τρόπο το μέλλον της βιομηχανίας του gaming. Και επιπλέον, πόσο εύκολο είναι να επιστρέψει κάποιος σε ένα adventure game, έστω και αν είναι διαδραστικό, μιας και γνωρίζει την κατάληξή του; Μήπως δεν έκανε παρόμοια προσπάθεια η Bandai Namco με το The Dark Pictures Anthology; Ακόμα να δούμε την επόμενη συνέχεια.



Ακόμα και η camera που διαφημίστηκε από τη Sony, δεν κατορθώνει να λειτουργήσει σε αρκετά σημεία όπως πρέπει. Ναι μεν ο κόσμος του παιχνιδιού, που δεν θα σας απασχολήσει για περισσότερες από οκτώ ώρες, φαίνεται από διαφορετική οπτική γωνία, όμως δεν είναι κάτι που συμβάλει ιδιαίτερα στην αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας και την αλλαγή θα καταλάβουν αποκλειστικά μόνο όσοι «τολμηροί» πάρουν τη γενναία απόφαση να επιστρέψουν. Πάντως για να μην θεωρηθούμε ακραία καυστικοί, χάρη στην Unreal Engine 5 ο οπτικός τομέας είναι σαφώς ανώτερος και σε συνδυασμό με το νέο soundtrack συμβάλουν στη δημιουργία ατμόσφαιρας, βασικό συστατικό για να κρατήσει ζωντανό ένα παιχνίδι όπως το Until Dawn το ενδιαφέρον των παικτών. Μην ξεχνάμε και τις πολλαπλές επιλογές που παρέχονται, μέσω των οποίων «σφυρηλατούνται» σταδιακά οι σχέσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών, κάτι που βάζει στην εξίσωση τον παράγοντα του replayability, ένα στοιχείο που ναι μεν έχει ταβάνι, αλλά σε σημείο αρκετά πάνω από το επίπεδο των ματιών. Αν είχατε λοιπόν ασχοληθεί με την έκδοση του PS4, τότε ίσως αξίζει να επιστρέψετε εκ νέου για να ζήσετε τα, «δραματικά» γεγονότα εκείνης της νύχτας στο Blackwood Mountain. Με πρωταγωνιστές που δεν αποκλείεται να μείνουν χαραγμένοι στο μυαλό σας, καθώς κάποιοι από αυτούς είναι ιδιαίτερες, καθημερινές προσωπικότητες.



Εντάξει, η ομάδα ανάπτυξης έχει τροποποιήσει τον πρόλογο, οι Washingtons μας συστήνονται καλύτερα και έχουμε χρόνο να κατανοήσουμε τους οικογενειακούς τους δεσμούς, έχουν προστεθεί νέα αντικείμενα προς συλλογή, αλλά είναι αυτοί λόγοι για μια επανακυκλοφορία; Έστω και αν δεν υπάρχουν μόνο αυτοί. Η επιπλέον επιλογή Stay Calm, εναλλακτική του μηχανισμού Don’t Move κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη, μιας και αν δεν προτιμάτε το DualSense αλλά ένα άλλο controller, που δεν διαθέτει γυροσκόπιο, θα μπορέσετε να «απολαύσετε» το gameplay, όμως ούτε αυτό είναι κάτι «ζωτικής» σημασίας. Για να βάλουμε και ένα ακόμα θετικό ώστε να ισορροπήσει η ζυγαριά, αρκετά καλή η προσπάθεια που έχει γίνει για την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του controller του PS5, όπου το haptic feedback και τα adaptive triggers ζωντανεύουν ακόμα περισσότερο τις «δραματικές» στιγμές. Ναι, υπάρχουν jump scares, καλοδεχούμενα και «φυτεμένα» καλά μελετημένα σε σημεία που αρχίζει να πιάνει ευθεία το ενδιαφέρον.



Όπως καταλάβατε αν διαβάσατε εξ’ αρχής το review, εννέα χρόνια μετά το λανσάρισμά του, η επανεμφάνιση του Until Dawn, αυτή τη φορά για μοντέρνες πλατφόρμες, κατά την ταπεινή μας άποψη, δεν είναι κάτι που είχε ανάγκη ο χώρος, ποτέ δεν ζητήθηκε επίμονα από τους gamers. Δεν αποκλείεται μάλιστα να «δημιουργήσει» δεύτερες σκέψεις σε όσους είχαν ασχοληθεί μαζί του στο PS4. Κάποια πράγματα, καλό θα είναι να μένουν ως έχουν. Δεν διακοσμείται η ιστορία. Ασφαλώς, εννοείται πως, δικό σας το πορτοφόλι, δικής σας και η απόφαση. Εμείς οφείλαμε να καταγράψουμε τα όσα ζήσαμε. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ανανεωμένα γραφικά
  • Soundtrack
  • Replayability
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μη σταθερή επίδοση ακόμα και στα 30 fps
  • Προβλήματα με την camera
  • Κανείς δεν ζήτησε αυτή την κυκλοφορία
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*