Με το ντεμπούτο του Hogwarts Legacy τον Φεβρουάριο του ’23, η Warner Bros. άνοιξε έναν καινούργιο κόσμο δυνατοτήτων για το gaming universe του Harry Potter. Η εταιρεία είχε ήδη κάνει διαθέσιμα ορισμένα mobile games από διάφορους developers, τα οποία κυκλοφόρησε μέσω του brand Portkey Games, όμως ο συγκεκριμένος τίτλος ήταν ο πρώτος απ’ αυτούς που ήρθε σε κονσόλες, αλλά και ο μεγαλύτερος σε μέγεθος (με διαφορά), κάνοντας φανερή την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το franchise μελλοντικά. Η επιτυχία του είναι αδιάψευστη, μα αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπήρξαν πράγματα που οι fans ένιωσαν πως λείπουν. Ένα από αυτά ήταν και η συμπερίληψη του Quidditch, κάτι που εντέλει έλαμψε διά της απουσίας του – κενό που έρχεται να καλύψει το Quidditch Champions. Το νέο παιχνίδι έρχεται από την Unbroken Studios, μια νέα ομάδα ανάπτυξης που αποτελείται από έμπειρους developers με παραγωγές όπως Battlefield, Call of Duty, God of War και Batman Arkham στα βιογραφικά τους.
Ο πνευματικός διάδοχος του Harry Potter: Quidditch World Cup που πέρσι μέτρησε δύο ολόκληρες δεκαετίες από το αρχικό του λανσάρισμα, σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσε να αποτελέσει κομμάτι του Hogwarts Legacy. Όχι ότι είναι σημαντικά μεγάλος σε μέγεθος ώστε να έκανε τη ζωή της Avalanche Software δύσκολη, αλλά φέρει ένα εντελώς ξεχωριστό ύφος, ρίχνει το περισσότερο βάρος του στο multiplayer και τοποθετείται σε πολύ διαφορετικό σημείο στο timeline του Wizarding World. Τη στιγμή που το Hogwarts Legacy ταξίδεψε έναν αιώνα και κάτι πίσω από τα χρονικά του Potter, το Quidditch Champions φαίνεται να τοποθετείται στην 4η σχολική χρονιά του διάσημου μαθητή της σχολής μαγείας, όταν και έλαβε χώρα το παγκόσμιο πρωτάθλημα του αθλήματος των μάγων, όπως και το Triwizard Tournament. Οι χαρακτήρες που εμφανίζονται είναι κομμάτι εκείνης της συγκεκριμένης εποχής, ενώ μέρη των (ελάχιστων) μονολόγων που ακούγονται, θα είναι γνώριμα στους fans λόγω του Harry Potter and the Goblet of Fire.
Ο νέος τίτλος κάνει καλή δουλειά στην παρουσίαση και την επεξήγηση κάθε ρόλου για τους συμμετέχοντες ενός αγώνα Quidditch. Τα tutorials που διατίθενται βοηθούν στην εξοικείωση του χειρισμού για κάθε έναν από αυτούς, αλλά και για τους κανόνες του ίδιου του αθλήματος, χωρίς υπερβολές και περιττά λόγια. Κάθε ομάδα Quidditch αποτελείται από 6 παίκτες – έναν keeper, τρεις chasers, έναν seeker και έναν beater. Ο Keeper προστατεύει το “τέρμα” του, που αποτελείται από τρεις μεγάλους δακτυλίους στους οποίους σκοράρουν οι chasers όταν περάσουν από μέσα τους τις κόκκινες σφαίρες που ονομάζονται Quaffles. Κάθε επιτυχές σκοράρισμα αποφέρει 10 βαθμούς. Ο seeker αναζητά το Golden Snitch, μια μικροσκοπική χρυσή σφαίρα με φτερά που περιπλανιέται σε διάφορα σημεία του γηπέδου και που αποφέρει 30 βαθμούς στην ομάδα του seeker που την αιχμαλώτισε. Οι beaters αναλαμβάνουν τον τραμπουκισμό των αντίπαλων παικτών με τη χρήση των μαύρων σφαιρών με το όνομα Bludgers. Κάθε παίκτης έχει τη δική του αντοχή / stamina που εξαντλείται όταν πετά με επιπλέον γρήγορη ταχύτητα, αλλά και τη δική του ενέργεια / hp, που μειώνεται κάθε φορά που δεν αποφεύγει κάποιο Bludger κάνοντας dodge. Μόλις εξαντληθεί το hp κάποιου παίκτη, βγαίνει εκτός αγώνα για ορισμένα πολύτιμα δευτερόλεπτα. Επιπλέον, όλοι οι παίκτες εκτός του keeper μπορούν να πετάξουν με drift, κάτι που τους δίνει την πολύ απαραίτητη ευλυγισία που χρειάζεται ένα απαιτητικό ματς.
Παρόλο που το Quidditch Champions κάνει ξεκάθαρη τη δουλειά του κάθε παίκτη, η εναλλαγή μεταξύ ρόλων σε ένα ματς μπορεί να κάνει μια κατάσταση αρκετά άβολη. Ο εκάστοτε ρόλος φέρει τις δικές του ιδιαιτερότητες στα του χειρισμού, πράγμα που διαχειρίζεται κομματάκι δύσκολα όταν παίζουμε ένα ματς με υψηλή πρόκληση, και ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε πίσω στο σκορ και υπό πίεση στην τρέχουσα φάση. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα έρχονται γρήγορα στο μυαλό: ενόσω χειριζόμαστε chaser και προσπαθούμε να κυνηγήσουμε τον αντίπαλο ώστε να του κλέψουμε την μπάλα, χρειάζεται να αλλάξουμε ρόλο και να αναλάβουμε τον keeper. Οι δύο αυτοί ρόλοι έχουν διαφορετικά πλήκτρα αποφυγής χτυπημάτων από Bludgers, αλλά και εντελώς διαφορετικό χειρισμό πλοήγησης. Επίσης, καθώς ακολουθούμε το Golden Snitch που αφήνει ευδιάκριτα δαχτυλίδια χρυσού καπνού στο πέρασμά του, τα οποία γεμίζουν τη σχετική μπάρα που υποδεικνύει πότε μπορούμε να πιάσουμε τη χρυσή σφαίρα, θα χρειαστεί να αλλάξουμε ρόλο σε beater ώστε να επιχειρήσουμε να ρίξουμε το hp του αντίπαλου seeker που έχει τη δική του μπάρα περισσότερο γεμισμένη από τη δική μας. Από τη μια ο seeker θέλει πολλή προσοχή στον χειρισμό του, καθώς η χρυσή σφαίρα πετά αλλοπρόσαλλα και το να περάσουμε μέσα από όλα τα δαχτυλίδια καπνού είναι μεγάλη πρόκληση από μόνη της, κι από την άλλη ο beater χρειάζεται να κάνει summon κάποιο Bludger και στη συνέχεια να κυνηγήσει τον παίκτη που θέλει να πετύχει με αυτό. Παραδείγματα σαν και αυτά τα δύο υπάρχουν αρκετά και η αλήθεια είναι πως χρειάζονται αρκετές ώρες ενασχόλησης προτού φτάσουμε στο σημείο να χειριζόμαστε όλους μας τους παίκτες το ίδιο καλά.
Σε αυτό βοηθά το single-player κομμάτι, μια και μπορούμε να ρυθμίσουμε το επίπεδο δυσκολίας του. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα μικρό και σύντομο κομμάτι που περιλαμβάνει 4 διαφορετικά cups και που μπορεί να ολοκληρωθεί σε κάτι λιγότερο από μόλις δύο ώρες. Από την άλλη υπάρχει και το multiplayer, όμως εκεί, αναπόφευκτα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε σημαντικά μεγαλύτερες προκλήσεις. Πρόκειται για το κυρίως πιάτο ολόκληρου του παιχνιδιού, αφού εύκολα γίνεται ξεκάθαρο το γεγονός πως Unbroken Studios και Warner επεδίωξαν τη δημιουργία ενός online sports game για τους φίλους του περίφημου μάγου. Αυτό είναι δηλαδή το mode που πρόκειται να απασχολήσει περισσότερο τους παίκτες του Quidditch Champions. Εξ’ ορισμού, ένα σύγχρονο Quidditch game με online χαρακτήρα θα ‘λεγε κανείς πως έχει τα φόντα να κρατήσει τη θέρμη ζωντανή για καιρό, αν και για την ώρα τουλάχιστον, οι δυσκολίες του χειρισμού που προαναφέραμε ενδέχεται να λειτουργήσουν έντονα εναντίον του. Ακόμα κι αν το gameplay μπορεί να είναι διασκεδαστικό, μετά από 5 – 10 ώρες γίνεται μονότονο και χάνει σταδιακά τη μαγεία του. Ο σχολιασμός που ακούγεται αντί μουσικής (που στους αγώνες απουσιάζει πλήρως) είναι απαράδεκτα περιορισμένος και επαναλαμβανόμενος, ενώ ο αριθμός διαφορετικών αρένων για τους αγώνες είναι (προς το παρόν) υπερβολικά μικρός. Κι αυτά είναι ακόμα δύο παράμετροι που λειτουργούν εναντίον του συνόλου.
Εκτός της αγωνιστικής αρένας υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας, επεξεργασίας και upgrade (σε χρήσιμα και περιεκτικά skill trees) ομάδας με customized χαρακτήρες, για τους οποίους ξεκλειδώνονται cosmetics με την ολοκλήρωση challenges ή με leveling up. Η πλήρης απουσία microtransactions αποτελεί σίγουρα κάτι το θετικό, όμως η ποσότητα διαθέσιμων αντικειμένων για το customization (είτε διαθέσιμο εξ’ αρχής, είτε προς ξεκλείδωμα) είναι μικρή. Το βέβαιο είναι ότι στο μέλλον θα διευρυνθεί με προσθήκη περισσότερων, αλλά και με bundles γνωστών χαρακτήρων από το σύμπαν του franchise, όμως για την ώρα το περιεχόμενο που υφίσταται είναι αρκετά φτωχό. Το υλικό που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στο παιχνίδι πάντως μπορεί να ικανοποιήσει τη νοσταλγία των fans ως έναν βαθμό, όχι μόνο για τις ταινίες και τα βιβλία που υπάρχουν εδώ και πάνω από μια ολόκληρη δεκαετία, αλλά και για παλαιότερα games, όπως (προφανώς) το Quidditch World Cup, αλλά και για τα κλασικά action-adventures με αντικείμενα όπως το πρόσωπο του pixilated Hagrid από το Harry Potter and the Philosopher’s Stone, ως μάσκα για τους παίκτες της βασικής ομάδας. Όσα προαναφέραμε σχετικά με το πόσο μπορεί να διατηρηθεί το ενδιαφέρον για τον τίτλο ισχύουν παρόλα αυτά, κάνοντας δύσκολη τη μετακίνηση fans των live service games στη συγκεκριμένη κυκλοφορία για καιρό, κι ακόμα δυσκολότερη την ενασχόληση μαζί του από παίκτες που δεν ασχολούνται με live service games γενικά.
Τα γραφικά του Quidditch Champions είναι εμφανώς κατώτερα απ’ αυτά που είδαμε στο Hogwarts Legacy, μα αυτό είναι και λογικό, μια και ο εν λόγω τίτλος στοχεύει σε πολύ διαφορετικά πράγματα απ’ αυτά που ήθελε να καταφέρει το action RPG της Avalanche. Σίγουρα δεν πρόκειται για γραφικά και επιδόσεις προηγούμενης γενιάς κονσόλων, αλλά περιορίζονται στο να είναι απλά υποφερτά. Όσο για τις επιδόσεις αυτές καθ’ αυτές, υπάρχουν bugs που σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν την απόδοση του παίκτη σε κάποιον αγώνα, όμως καθίστανται ενοχλητικά όπως και να ‘χει. Ένα παράδειγμα είναι η εμφάνιση λάθος skin σε πολλαπλούς παίκτες μιας ομάδας στο customization, ή ατάκες σχολιασμού αγώνα που δεν ταιριάζουν καθόλου με αυτό που πραγματικά συμβαίνει στο ματς. Από τη στιγμή που μιλάμε για τίτλο της συγκεκριμένης κατηγορίας στην οποία υπάγεται, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οποιοδήποτε θέμα υπάρχει τώρα θα λυθεί με μελλοντικό update.
Ως online sports game, το Harry Potter: Quidditch Champions απευθύνεται σε αρκετά μικρότερο κοινό από αυτό που θα κρίναμε ως mainstream για τέτοιου είδους παιχνίδια. Στα χαρτιά μοιάζει με το κατάλληλο “γέμισμα” του κενού μεταξύ του Hogwarts Legacy και της επόμενης “μεγάλης” κυκλοφορίας με τη σφραγίδα Portkey Games. Στην πραγματικότητα είναι ένας διασκεδαστικός τίτλος που θα ξεθωριάσει πολύ γρήγορα λόγω των περιορισμών του και που θα αποδειχθεί πολύ λίγος μπροστά σε αυτό που ενδεχομένως να μπορούσε να είναι.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity