Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Emio - The Smiling Man: Famicom Detective Club Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αν σας αρέσουν τα μυστήρια που περιπλέκονται με αστικούς μύθους, το Emio - The Smiling Man: Famicom Detective Club σίγουρα θα σας κινήσει το ενδιαφέρον. Περισσότερα στο review του Νικήτα Καβουκλή.

Όταν η Nintendo παρουσίασε το πρώτο teaser του παιχνιδιού, ελάχιστοι ήταν αυτοί που σκέφτηκαν πως μπορεί να πρόκειται για τη συνέχεια μιας γνωστής σειράς. Τελικά, επρόκειτο για το Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club, ένα visual novel που επεκτείνει τις περιπέτειες της Utsugi Detective Agency, με γνωστά πρόσωπα να επιστρέφουν, αλλά και την Ayumi Tachibana να είναι για πρώτη φορά playable σε ορισμένα τμήματα του παιχνιδιού. Μαζί βεβαίως με τον πρωταγωνιστή, το όνομα του οποίου θα κληθεί να επιλέξει ο παίκτης και με αυτό θα αναφέρεται από τους υπόλοιπους χαρακτήρες.




Πολλές φορές τα γεγονότα δεν είναι τα μόνα που συνθέτουν μια τραγική υπόθεση. Ουκ ολίγες φορές συνδυάζονται με φήμες, εικασίες και αστικούς μύθους, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που περιπλέκουν ακόμα περισσότερο ένα μυστήριο, αντί να ανοίγουν δρόμους προς πιθανές απαντήσεις. Η υπόθεση έχει να κάνει με τη δολοφονία ενός μαθητή, το πτώμα του οποίου βρέθηκε με μια χάρτινη σακούλα στο κεφάλι και πάνω της ήταν ζωγραφισμένο ένα πρόσωπο που χαμογελάει. Η ομοιότητα είναι τέτοια που αναπόφευκτα στο μυαλό όσων γνωρίζουν το παρελθόν της πόλης έρχεται μια υπόθεση που δεν λύθηκε ποτέ, αυτή του Emio The Smiling Man, τα θύματα του οποίου είχαν επίσης βρεθεί με παρόμοιες σακούλες στο κεφάλι τους. Έχουν ήδη περάσει 18 χρόνια από την εποχή που έδρασε ο Emio και κανείς δεν γνωρίζει αν όντως έχει επιστρέψει ή πρόκειται για κάποιον που αντιγράφει τις μεθόδους του. Υπάρχουν όμως διαφορές ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν. Τότε, τα θύματα ήταν κορίτσια, τώρα ένα αγόρι, συν κάτι ακόμα σημαντικό που αποκαλύπτεται από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Αποστολή των δύο, πλέον, πρωταγωνιστών δεν είναι άλλη από το να ξεδιαλύνουν την υπόθεση, ώστε να μπορέσει η πόλη να βρει ξανά την ηρεμία της.



Τι περιμένει κάποιος από ένα visual novel όπως αυτό; Συζητήσεις, έρευνα, συλλογή στοιχείων, μελέτη για να αποκλειστούν κάποια ενδεχόμενα και να αποφασιστεί η περεταίρω διερεύνηση άλλων, μετακινήσεις και ο κύκλος επαναλαμβάνεται. Αν ξαφνικά πέρασε από το μυαλό κάποια αρνητική σκέψη, όχι, δεν πρόκειται για ένα μειονέκτημα, αλλά για μια συνταγή που έχει εκτελεστεί αρκετά καλά και όσο προχωράει η ώρα το ενδιαφέρον κορυφώνεται. Σε αυτό συμβάλουν το καλογραμμένο σενάριο και οι ενδιαφέροντες χαρακτήρες, για τους οποίους θα μάθετε πολλές λεπτομέρειες. Τόσες που είναι αδύνατο να συγκρατήσει η μνήμη, όμως ευτυχώς υπάρχει το σημειωματάριο όπου αυτομάτως καταγράφονται όλα τα σημαντικά και εκεί ανατρέχει ο παίκτης κάθε φορά που το επιτάσσει η ανάγκη.



Για τα σημεία που κάποιος νομίζει ότι δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια, υπάρχει η επιλογή Think. Όμως είναι τόσο επιβεβλημένη η συχνή χρήση της, που φλερτάρει με το λεγόμενο σπαμάρισμα και σίγουρα δεν είναι υπερβολικό να σκεφτεί ο παίκτης, μα καλά, στέρεψε από έμπνευση για τους μηχανισμούς η ομάδα ανάπτυξης; Αυτό είναι ένα γεγονός. Μηχανισμοί από το μακρινό παρελθόν και άντε να ξεχωρίσεις κάθε φορά το η επανάληψη ποιας ερώτησης θα προσφέρει επιπλέον πληροφορίες και ποια όχι. Ρωτάς το ίδιος ξανά και ξανά, εξαντλείς τις διαθέσιμες επιλογές και στο τέλος, ετοιμάζεσαι να αναχωρήσεις για άλλη τοποθεσία. Τότε όμως, κάτι θυμάται ο πρωταγωνιστής και να που ανοίγει ένα επιπλέον παράθυρο για κουβέντα.



Τα cutscenes «χρωματίζουν» κατάλληλα την ατμόσφαιρα και προσθέτουν επιπλέον βάθος στην αφήγηση. Ακόμα και αν έχετε αφήσει για κάποιες μέρες το παιχνίδι, ξεκινώντας υπάρχει μια μικρή περίληψη των προηγουμένων για να μπείτε πάλι γρήγορα στο κλίμα της υπόθεσης. Τα γραφικά δεν είναι κάτι το σπουδαίο, απλά στέκονται σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο, με την μουσική, τους διαλόγους στα ιαπωνικά και τα διάφορα ηχητικά εφέ να είναι αυτά που «κλέβουν» την παράσταση στο τεχνικό κομμάτι. Μιλώντας για παιχνίδι της Nintendo, δεν υπάρχει το οποιοδήποτε bug και αν επιλέγοντας μια ενέργεια από το μενού, απλά δεν γίνεται τίποτα, δεν πρόκειται για πρόβλημα, αλλά για τον τρόπο να ειδοποιήσουν το παίκτη οι αρχαίοι μηχανισμοί ότι έχει «εξαντληθεί» κάποια επιλογή.



Το Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club θα σας κρατήσει συντροφιά για σχεδόν 12 ώρες, αναλόγως πόσο γρήγορα «περνάτε» τους διαλόγους και την ταχύτητα με την οποία φτάνετε στα συμπεράσματα στο τέλος κάθε ημέρας. Αν είστε fan των μυστηρίων, είναι μια καλή πρόταση για να περάσετε τις βραδιές του Φθινοπώρου που έχει ήδη ανοίξει την αγκαλιά του. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Καλογραμμένο σενάριο
  • Ενδιαφέροντες χαρακτήρες
  • Ατμόσφαιρα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αρνητικά
  • Απαρχαιωμένοι μηχανισμοί
  • Όχι άλλο Think…
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*