Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Η ελληνική ομάδα Pixel Reign ανακοίνωσε το roguelike first person shooter Moros Protocol (trailer)

VIDEO NEWS
  • 57 λεπτά πριν

Ημερομηνία κυκλοφορίας και νέες πληροφορίες για το MindsEye του Leslie Benzies (trailer)

VIDEO NEWS
  • 4 ώρες πριν

Φήμη: H Naughty Dog εργάζεται με "μυστικότητα" στην ανάπτυξη ενός τίτλου τα τελευταία τρία χρόνια

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Η Warner Bros. Games φέρεται να ακύρωσε το Hogwarts Legacy Definitive Edition

NEWS
  • 14 ώρες πριν

«Οι 8χρονοι δεν ονειρεύονται το PlayStation 6», δηλώνει ο επικεφαλής του Netflix Gaming

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Τα «μυστηριώδη» Nintendo Switch 2 Edition games ίσως υποδηλώνουν remasters τίτλων του original Switch

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Κυκλοφόρησαν νέες εικόνες που παρουσιάζουν τον σχεδιασμό του

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Μέσω του Nintendo Today app ανακοινώθηκε η ημερομηνία πρεμιέρας της ταινίας The Legend of Zelda (video)

VIDEO NEWS
  • 18 ώρες πριν

Η Ajax Systems κυκλοφόρησε το DoorBell

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 19 ώρες πριν

Tsamba_Gamer: RoboCop: Rogue City, Cat Quest και άλλα δωρεάν games

FREE GAMES
  • 19 ώρες πριν

Τα νέα Mini LED Monitors της TCL αναβαθμίζουν το gaming σε Επαγγελματικό επίπεδο

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 19 ώρες πριν

Forbidden Forests: Το κλασσικό παιχνίδι του C64 μεταφέρεται στη σύγχρονη εποχή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 20 ώρες πριν

Γαλαξιακό ταξίδι στο παρελθόν με το Gradius ORIGINS σε κονσόλες και υπολογιστές (trailer)

VIDEO NEWS
  • 21 ώρες πριν

Nintendo Direct: Κυκλοφόρησε το SaGa Frontier 2 Remastered (trailer)

VIDEO NEWS
  • 22 ώρες πριν

Ανακοινώθηκε και κυκλοφορεί μέσα στη χρονιά το Marvel Cosmic Invasion (trailer)

VIDEO NEWS
  • 23 ώρες πριν

Η director του Dragon Age: The Veilguard εργάζεται σε νέο παιχνίδι της Wizards of the Coast

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Gametech Playground Ep82: Η ώρα του Switch 2

GAMETECH PLAYGROUND
  • 28/03

Assassin’s Creed Shadows: Προσέλκυσε 3 εκ. παίκτες σε μία εβδομάδα

NEWS
  • 28/03

Άρχισε ξανά τα αινίγματα για το The Last of Us Part 3 ο Neil Druckmann (video)

VIDEO NEWS
  • 28/03

O Cristiano Ronaldo θα βρίσκεται στο roster του Fatal Fury: City of the Wolves (trailer)

VIDEO NEWS
  • 28/03

Την ώρα που ετοιμάζει το επόμενο Tomb Raider, απολύσεις προσωπικού ανακοίνωσε η Crystal Dynamics

NEWS
  • 28/03

Η νέα σεζόν του Dr. Who φέρνει νέο συνταξιδιώτη και σκοτεινά μυστικά (trailer)

VIDEO NEWS
  • 28/03

Nintendo Direct: Ανακοινώθηκε το PATAPON 1+2 REPLAY (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Η Nintendo ανακοίνωσε την εφαρμογή Nintendo Today (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

H Ubisoft και η Tencent δημιούργησαν θυγατρική για να στηρίξουν το Assassin's Creed, το Far Cry και το Tom Clancy's Rainbow Six

NEWS
  • 27/03

Το μυστηριώδες πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 επιβεβαιώθηκε, χάρη σε προωθητικό υλικό του Nintendo Today app

NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Έρχεται το 2026 το Tomodachi Life: Living the Dream (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Ακόμα ένα gameplay trailer για το Pokémon Legends: Z-A

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Νέο trailer απέκτησε το Dragon Quest I & II HD-2D Remake

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Η Nintendo φέρνει την "επανάσταση" στα ψηφιακά παιχνίδια με το Virtual Game Card (trailer)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Nintendo Direct: Το νέο trailer του Metroid Prime 4: Beyond παρουσιάζει τον κόσμο του παιχνιδιού

VIDEO NEWS
  • 27/03

H POCO ανεβάζει τον πήχυ με τη νέα σειρά POCO F7: απόλυτη δύναμη, αβίαστη απόδοση

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 27/03

Ο Charlie Cox περιγράφει τον τραυματισμό του στη διάσημη σκηνή μάχης του Daredevil (video)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Πρώτα πλάνα από το σκηνικό του event για το Nintendo Switch 2 στη Νέα Υόρκη

NEWS
  • 27/03

Το Avengers: Doomsday φέρνει μεγάλα ονόματα της Fox πίσω για την επική ταινία των αδελφών Russo! (video)

VIDEO NEWS
  • 27/03

Ξεκίνησαν οι ανοιξιάτικες εκπτώσεις του Epic Games Store

NEWS
  • 27/03

Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land Review

REVIEWS
  • 27/03

Poco F7 Pro Hands on Video

PREVIEWS
  • 27/03

Νέες λεπτομέρειες για το Overture expansion του Lies of P

NEWS
  • 27/03

Τα παιχνίδια του Xbox στη κορυφή των charts προ-παραγγελιών του PlayStation Store

NEWS
  • 27/03

H CDPR δεν θα χρησιμοποιήσει generative AI στην ανάπτυξη του The Witcher 4

NEWS
  • 27/03

«Δεν είχα ούτε έναν σύμμαχο», λέει ο Katsuhiro Harada για την κριτική που δέχτηκε το Tekken 4

NEWS
  • 27/03

InZOI: Ο ανταγωνιστής του The Sims είναι πιο «wishlisted» από το Hollow Knight: Silksong στο Steam

NEWS
  • 27/03

Αποκαλυπτήρια για το F1 25 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 26/03

Ξεκαθάρισε η κατάσταση για τον ορίζοντα κυκλοφορίας του The Witcher 4

NEWS
  • 26/03

Με RoboCop: Rogue City οι επόμενες προσθήκες στο PlayStation Plus

FREE GAMES
  • 26/03

Jeff Grubb: «Ο Kratos θα πρωταγωνιστεί και στο επόμενο God of War»

NEWS
  • 26/03

Φήμη: Σε τρεις φάσεις το λανσάρισμα του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 26/03

Απέχουμε λιγότερο από μία ημέρα από το επόμενο Nintendo Direct

NEWS
  • 26/03

Μεγάλοι εκδότες σκέφτονται σοβαρά την αναβολή κυκλοφοριών για να αποφύγουν το GTA 6

NEWS
  • 26/03

Dune Awakening: Μπορεί να το «τρέξει» το PC σας;

NEWS
  • 26/03

Κάποιος έφτιαξε ένα…εφιαλτικό καβούρι-PlayStation (video)

NEWS
  • 26/03

Δείτε πως «τρέχει» overclocked Nintendo Switch τα Zelda: Tears of the Kingdom και άλλα «βαριά» games με πάνω από 60fps (video)

VIDEO NEWS
  • 26/03

Assassin’s Creed Shadows και Anti-Social Social Club συνεργάζονται σε νέα ρούχα

NEWS
  • 26/03

SnadPS4: Διαθέσιμη η πιο σταθερή έκδοση του PS4 emulator με σημαντικές βελτιώσεις (video)

NEWS
  • 26/03

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Rabbit & Bear Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://eiyudenchronicle.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Το Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes φέρνει το παρελθόν στο σήμερα, ξυπνώντας αναμνήσεις από JRPG περασμένων δεκαετιών.

Την εποχή του πρώτου PlayStation, τα JRPG έδιναν κι έπαιρναν, με ορισμένες σειρές να «γεννιούνται» προ 25ετίας σχεδόν και να αντέχουν έως σήμερα. Άλλες μεταμορφώθηκαν, εξελίχθηκαν ή συνέχισαν να ζουν μέσω πνευματικών διαδόχων, με το τελευταίο να περιγράφει την περίπτωση του Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Αποτελεί τον τελευταίο τίτλο του θρυλικού Yoshitaka Murayama, δημιουργό του Suikoden, ο οποίος δυστυχώς δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή. Είναι εύκολο να μπει κανείς σε συγκρίσεις των δύο σειρών, ωστόσο δεν ωφελεί – το Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes δεν προσπαθεί να μιμηθεί, αλλά να σταθεί σε δικά του πόδια, αποτίνοντας φόρο τιμής στις ρίζες του.




Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Nowa, ο τυπικός φτωχός πλην τίμιος και καλόκαρδος μισθοφόρος και συνοδεύεται από τον ευγενή, εξίσου συμπαθητικό Seign. Στον κόσμο του Allran, τα πράγματα είναι περίεργα: δύο βασίλεια εξερευνούν μια περιοχή, όπου φημολογείται πως κρύβονται μαγικά αντικείμενα τα οποία μπορούν να χαρίσουν απίστευτη δύναμη. Με φόντο την ειρήνη και την άκακη εξερεύνηση της περιοχής, η League of Nations επιλέγει τον Nowa ως επικεφαλής της δικής της αποστολής ενώ η αυτοκρατορία Galdean επιλέγει τον Seign. Όπως εύκολα μαντεύει κανείς, όσα ανακαλύπτονται αποτελούν μήλον της Έριδος για τις δύο δυνάμεις, οι οποίες καταλήγουν σε απέναντι πλευρές, μαχόμενες για την κυριαρχία του Primal Lens. Σε βασικό επίπεδο, η ιστορία είναι χιλιοειπωμένη ωστόσο τα πολλά μικρά κομμάτια συνθέτουν κάτι διαφορετικό κι ενδιαφέρον. Δεν υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο μειονέκτημα στη γενική πλοκή, αλλά σίγουρα, οι χαρακτήρες σηκώνουν το βάρος της αφήγησης. Ο κόσμος κατοικείται από διάφορες φυλές ανθρώπων ή ανθρωπόμορφων πλασμάτων, όπως ο λύκος Garr ή το καγκουρό Garoo που πρωταγωνιστούσε στο prequel, Eiyuden Chronicle: Rising. Στα βασίλεια που κρύβονται μέσα στα πυκνά δάση, υπάρχουν ακόμη πιο ποικιλόμορφοι χαρακτήρες κι όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και σε βαθύτερο επίπεδο.



Όπως προδίδει το όνομά του, στο Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes φέρνει ντουζίνες ηρώων στο πλευρό των πρωταγωνιστών κι ο καθένας φέρνει κάτι διαφορετικό σε δυνατότητες, προσωπικότητες και quests. Ένα party αποτελείται από έως και έξι άτομα, μοιρασμένα σε τριάδες στην μπροστινή και πίσω γραμμή. Επιπλέον, ο καθένας μπορεί να επιτεθεί σε μικρή, μεσαία ή μεγάλη απόσταση, οπότε ένας ήρωας π.χ. με μικρή εμβέλεια δεν θα αποδώσει στην πίσω γραμμή. Άρα μπροστά προτιμώνται τα tanks και παρόμοιοι μαχητές πρώτης γραμμής, ώστε πίσω να βρίσκονται τοξότες, μάγοι και άλλοι που μπορούν να βοηθήσουν από μακριά. Το ίδιο ισχύει και για τους εχθρούς, ενώ βάσει των δύο γραμμών και της εμβέλειας του καθενός, καθορίζεται και πού μπορεί να κάνει ζημιά – με λίγα λόγια, οι δύο πίσω γραμμές δεν μπορούν να προσπεράσουν την μπροστινή και να κάνουν ζημιά μεταξύ τους.



Χώρια από τα παραπάνω, οι χαρακτήρες δεν περιορίζονται σε επιθέσεις: μπορούν να κάνουν defend/evade ή να χρησιμοποιήσουν abilities. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορούν να χρησιμοποιήσουν και hero combos, όπου δύο χαρακτήρες συνδυάζονται για να εξαπολύσουν μια ισχυρή επίθεση. Επομένως, η σύνθεση του party γίνεται ολοένα και πιο «δύσκολη» υπόθεση, αφού ο παίκτης πρέπει να υπολογίσει όλα τα παραπάνω και να επιλέξει τους καλύτερους χαρακτήρες για την περίσταση. Ευχάριστο πρόβλημα, βέβαια, αφού με τόσους ήρωες δύσκολα θα ξεμείνει κανείς από επιλογές ενώ πολλοί έρχονται στο party δίχως να χρειάζεται επιπλέον κόπος, όσο προχωράει η πλοκή. Κάθε χαρακτήρας μπορεί να εξοπλιστεί με όπλα, πανοπλίες και αξεσουάρ, ενώ ορισμένοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν Rune-Lenses, τα οποία δίνουν πρόσβαση σε διαφορετικά abilities, ξόρκια ή αλλαγές στα στατιστικά. Τα κομμάτια του εξοπλισμού μπορούν επίσης να αναβαθμιστούν και οι χαρακτήρες αποκτούν επιπλέον abilities και ability slots όσο ανεβαίνουν σε level, καταλήγοντας σε απίστευτα πολλούς συνδυασμούς για όποιον έχει όρεξη να ασχοληθεί σε λίγο βαθύτερο επίπεδο.



Ως γνήσιο JRPG, είναι turn-based και το πορτρέτο κάθε ήρωα (κι από τις δύο πλευρές) βρίσκεται σε μια γραμμή στην κορυφή, προχωρώντας με το πέρασμα του χρόνου έως ότου φτάσει στο σημείο που εκτελεί ενέργεια και επιστρέφει στην αρχή της γραμμής. Χρήσιμος κι εύκολος τρόπος να προγραμματίζονται οι ενέργειες, δεδομένου ότι ο χρόνος σταματά πλήρως και οι ενέργειες αποφασίζονται για όλο τον γύρο, άρα ο παίκτης πρέπει να βλέπει πολύ πιο μπροστά από την αμέσως επόμενη ενέργεια. Σε κάποιες μάχες, ιδίως με bosses, υπάρχουν τα “gimmicks” που προσθέτουν ένα ακόμη στρώμα τακτικής στην εξίσωση. Σε μια μάχη αρκετά νωρίς, ας πούμε, ένας γερανός φέρνει βράχους πάνω από ένα σημείο της πίστας. Οπότε ο παίκτης πρέπει να υπολογίσει πότε θα βρεθεί εκεί ο εχθρός, ώστε να τραβήξει τον μοχλό και να ρίξει τον βράχο επάνω του για επιπλέον ζημιά. Μάλιστα, δεν αρκεί να υπολογίσει σε επίπεδο γύρου, αλλά σε επίπεδο ενεργειών. Τα gimmicks εμφανίζονται «τόσο-όσο», προκειμένου να μην κουράζουν ούτε να σπανίζουν.



Για τις πρώτες 5-6 ώρες, η πλοκή δεν προχωράει ιδιαίτερα γρήγορα ούτε δείχνει κάτι εντυπωσιακό, αντ’ αυτού δείχνοντας στον παίκτη τα διάφορα σημεία του κόσμου, τους χαρακτήρες, τα βασίλεια κλπ. Πολύ χρήσιμο για να γνωρίσει κάποιος τον κόσμο του Allran, όμως η εισαγωγή καταλήγει γεμάτη πληροφορίες με μικρές δόσεις δράσης ή εξερεύνησης. Περνώντας αυτό το σημείο, όμως, τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο και γρήγορα. Το party μεγαλώνει, οι ιστορίες καθενός έχουν ποικιλία κι ενδιαφέρον, η διπλή οπτική της ιστορίας αρχίζει να αποδίδει και ο κόσμος ανοίγεται για εξερεύνηση. Μέσα σε όλα αυτά, προστίθενται και τα πολλά side quests ή γενικότερα, δραστηριότητες που σπάνε την μονοτονία. Από σχετικά νωρίς, για παράδειγμα, ο παίκτης αποκτά ένα κάστρο που σιγά-σιγά χτίζει και μεγαλώνει όσο μαζεύει αντικείμενα από τον κόσμο, προσθέτοντας επιπλέον καταστήματα και χώρους δραστηριοτήτων ή mini games που με τη σειρά τους, προσφέρουν νέες προοπτικές. Ακόμη και μάχες μπορεί να κάνει, προπονώντας μέλη του party που ίσως έμειναν πίσω σε level, προκειμένου να τα φέρει σε επιθυμητό επίπεδο και παράλληλα κερδίζει αντικείμενα, χρήματα κλπ. Εδώ να σημειωθεί πως όταν ένα μέλος του party έχει σημαντική διαφορά level, αποκτά γρηγορότερα εμπειρία από ότι οι υπόλοιποι, ουσιαστικά λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα των RPG.



Ένα άλλο πρόβλημα του παρελθόντος, όμως, το υιοθετεί αυτούσιο. Auto-save γίνεται μόνο στο world map, οπότε αν κάποιος περάσει ώρες σε ένα dungeon και για οποιονδήποτε λόγο δει game over, κινδυνεύει να χάσει ώρες παιχνιδιού αφού τα save points δεν βρίσκονται σε κάθε βήμα. Κάποιοι θα το θεωρήσουν παλιάς σχολής και δεν θα έχουν πρόβλημα, το οποίο προφανώς είναι σεβαστό, όμως κάλλιστα θα μπορούσε να υπάρχει μια επιλογή απενεργοποίησης για όποιον δεν το θέλει. Από την άλλη, σε διάφορα σημεία φαίνεται πως το budget ήταν περιορισμένο, ίσως λόγω του τεραστίου μεγέθους του εγχειρήματος. Μηχανισμοί όπως οι μάχες μεταξύ στρατών είναι φρέσκοι και καλοδεχούμενοι, όμως πολύ απλοϊκοί και κάπως ρίχνουν τον ρυθμό, συγκριτικά με τα βασικά σημεία του παιχνιδιού. Επιπλέον, κάποια περιβάλλοντα είναι άδεια και ο παίκτης περιπλανιέται άσκοπα, πάντοτε με τον κίνδυνο να δεχτεί επίθεση αφού τα random encounters δίνουν και παίρνουν.



Στον αντίποδα, ακόμη και τα άδεια περιβάλλοντα είναι όμορφα. Οι χαρακτήρες είναι φτιαγμένοι ως δισδιάστατα sprites, υψηλής ποιότητας και ανάλυσης βέβαια, όμως έρχονται σε όμορφη αντίθεση με τα τρισδιάστατα περιβάλλοντα. Τα άψογα σχεδιασμένα animations και η ποικιλία αυτών, βοηθάει ακόμη περισσότερο να «δέσουν» τα δύο είδη γραφικών παρά τις μεγάλες διαφορές τους. Μέσα στη μάχη, στα πορτρέτα των διαλόγων και γενικότερα, το πόσο ζωντανοί δείχνουν οι χαρακτήρες είναι αξιοσημείωτο. Για την μουσική μπορούν να ειπωθούν αντίστοιχα λόγια, καθώς δύο ταλέντα ενώνουν τις δυνάμεις τους. Ο Motoi Sakuraba (Tales, Star Ocean κ.ά.) και η Michiko Naruke (Wild ARMs) έγραψαν αξιομνημόνευτα κομμάτια, όπως το battle theme που αναμφίβολα θα «κολλήσει» σε πολλούς ή το τραγούδι των τίτλων τέλους που συνοδεύεται από φωνητικά.



Μέσα σε περίπου 60 ώρες που διαρκεί ένα «γεμάτο» playthrough, το Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes καταφέρνει να πετύχει πολλά. Από την μάχη και τους περιφερειακούς μηχανισμούς, έως το βάθος του party, την ποιότητα γραφής για τους χαρακτήρες, τα γραφικά και τη μουσική, αναμφίβολα κάνει περισσότερα καλά από όσα μέτρια ή άσχημα. Η Rabbit & Bear Studios έκανε εντυπωσιακό ντεμπούτο και η ιστορία του Eiyuden Chronicle αξίζει να συνεχιστεί, διορθώνοντας τα μικρά κακώς κείμενα που «ξέφυγαν». 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Τεράστιο βάθος επιλογών στο party, τον εξοπλισμό και τα abilities
  • Μάχη που απαιτεί σκέψη, χωρίς αχρείαστη πολυπλοκότητα
  • Καλογραμμένοι χαρακτήρες, πλούσιο περιεχόμενο πέραν της βασικής πλοκής
  • Οπτικοακουστικά είναι άψογο, ξεχωρίζοντας στο πλήθος
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η πλοκή ξεκινάει αργά, όμως αργότερα πιάνει ρυθμό
  • Κάποια περιβάλλοντα είναι άδεια και μοιάζουν άσκοπα
  • Ορισμένα σημεία (π.χ. auto-save) έμειναν στο παρελθόν
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...