Για ακόμα μια χρονιά έχουμε την τιμή να καλύπτουμε την κυκλοφορία του ετήσιου “FIFA”. Το franchise μπορεί να μην συνεχίζεται κατ’όνομα μετά το προπέρσινο διαζύγιο της Electronic Arts με τη Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, όμως κάνει πλέον καριέρα με το νέο “ευφάνταστο” όνομα EA Sports FC που συνεχίζει μετά το περσινό του ντεμπούτο. Αφού έχουμε ξεκαθαρίσει τα κληρονομικά, αξίζει να σταθούμε λίγο στον βραχνά που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο, τον εντοπισμό των βελτιώσεων οι οποίες πλέον έρχονται με το σταγονόμετρο. Ίσως φταίει ο αυξημένος χρόνος ανάπτυξης των παιχνιδιών που δεν επιτρέπει στην Electronic Arts να προσφέρει κάτι πραγματικά ριζοσπαστικό στο διάστημα ενός χρόνου μεταξύ δύο τίτλων. Η αντικειμενική αλήθεια όμως είναι πως, προσθήκες υπάρχουν, ακόμα κι αν μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ή δεν αφορούν το gameplay.
Το Rush Mode για παράδειγμα δεν θα μπορούσε να αποτελεί χαρακτηριστικότερο παράδειγμα μιας τέτοιας προσθήκης. Με το gameplay να βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα και ανύπαρκτο ανταγωνισμό, τι καλύτερο από το να προσφέρουμε ενδιαφέρουσες εναλλακτικές του σπορ που ήδη γνωρίζουμε; Το Rush Mode αντικαθιστά το Volta football που γνωρίσαμε τις προηγούμενες χρονιές και αποτελεί στην ουσία του ένα 5 επί 5, με πολύ συγκεκριμένους κανόνες. Το γήπεδο στο οποίο διαδραματίζονται οι αγώνες είναι μικρογραφία του πραγματικού και οι παίκτες ελέγχουν από έναν ποδοσφαιριστή ο καθένας, αποκλειστικά, με τον τερματοφύλακα να ελέγχεται από τεχνητή νοημοσύνη σε κάθε περίπτωση. Offside δεν υπάρχει, αρκεί ο επιθετικός να μην περνάει μια χαραγμένη γραμμή στο γήπεδο τη στιγμή που εκδηλώνεται η πάσα προς το μέρος του. Υπάρχει όμως πέραν της κίτρινης κάρτας, η μπλε, η οποία δίνεται είτε στη περίπτωση δεύτερης κίτρινης κάρτας είτε στην περίπτωση ενός πολύ σκληρού φάουλ και, ο ποδοσφαιριστής που τη δέχθηκε μένει εκτός παιχνιδιού για ένα ολόκληρο λεπτό. Οι νέοι αυτοί κανόνες σε συνδυασμό με τον μικρό αριθμό ποδοσφαιριστών αλλά και το γεγονός πως κάθε παίκτης ελέγχει έναν ποδοσφαιριστή, οδηγούν σε πολύ πιο ανοιχτό παιχνίδι όπου ο αριθμός τερμάτων μπορεί να ξεφύγει εύκολα σε διψήφια νούμερα.
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό καθώς προσθέτει αρκετά θεαματική δράση (όχι όμως τόσο θεαματική όσο το Volta Football που αντικαθιστά το Rush Mode), συνάμα όμως προσφέρει διασκέδαση μα και την ευκαιρία στους παίκτες να μάθουν να συνεργάζονται πιο αποτελεσματικά με το πέρας του χρόνου. Το Rush Mode είναι διαθέσιμο για το Career Mode αλλά και στο φετινό -όχι FIFA- Ultimate Team. Εξυπακούεται πως είτε έτσι είτε αλλιώς, το νόημα και ο τρόπος που συστήνουμε να παιχτεί το Rush Mode είναι με φίλους, για περισσότερη διασκέδαση και κάζο, αφού προσφέρει αρκετά περισσότερη ευχαρίστηση σε σχέση με το να κράζουμε αγνώστους που συναντήσαμε μέσω matchmaking. Όσον αφορά τον πραγματικό λόγο της ετήσιας κυκλοφορίας του EA Sports FC, το Ultimate Team, πέραν της προσθήκης του Rush Mode δεν πρόκειται να συναντήσετε κάτι πραγματικά διαφορετικό στην ουσία του. Κάποιες προσθήκες για συντομότερη και αποτελεσματικότερη πλοήγηση στα μενού του Ultimate Team δεν πρόκειται να αλλάξουν το ποιόν του και μάλλον καλύτερα, αρκεί ο τίτλος συνεχίζει να πουλάει.
Αλλαγών συνέχεια και η Electronic Arts δεν σταματά να μας διαφημίζει την νέα τεχνητή νοημοσύνη του EA Sports FC 25, το FC IQ, η οποία έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει λεπτομερεστερο έλεγχο στις τακτικές που επιλέγουμε για την ομάδα μας και φυσικά την υλοποίησή αυτών στο γρασίδι. Και η αντίπαλη AI ήταν φέτος πολύ πιο δραστήρια στο να μας περιορίζει χώρους και να μας κόβει πάσες, σε αντίθεση με τους δικούς μας παίκτες που παρά το ότι τους ορίζαμε διαφορετικό ρόλο στη θεωρία, στο γήπεδο δεν ήταν και τόσο συνεργάσιμοι. Η προσθήκη του FC IQ πάντως μάλλον έκανε τους παίκτες μας πολύ πιο δεκτικούς στην on-the-fly τροποποίηση των συστημάτων μας με τη χρήση του d-pad, αφού πλέον παίρνουν πολύ πιο στα σοβαρά την έννοια της φράσης πίεση ψηλά, κάτι που πέρσι αγνοούσαν χαρακτηριστικά. Αν και η ύπαρξη της FC IQ δίνει κάποια θετικά στοιχεία, αυτά δεν υλοποιούνται σωστά στο σύνολο του gameplay. Για ακόμα μια χρονιά οι αμυντικοί αδυνατούν να κόψουν αποτελεσματικά τους επιθετικούς, ταλαντούχους ή μη. Ακόμα και οι λιγότερο ταλαντούχοι, μια χαρά τους προσπερνούν στις ένας με έναν αναμετρήσεις, απλά φτάνουν στο τέρμα και δεν μπορούν με τίποτα να στείλουν την μπάλα εντός τέρματος. Η συμπεριφορά των τερματοφυλάκων είναι ίδια και απαράλλαχτη με αυτή του EA Sports FC 24, όπως επίσης και τα στατιστικά των παικτών.
Η μεγαλύτερη αμαρτία του EA Sports FC 25 βλέπετε δεν είναι η έμφαση στη τακτική μέσω της FC IQ ούτε η εγκατάλειψη του Volta Football. Αυτό που δεν μπορούμε με τίποτα να καταπιούμε είναι πως κατά τα υπόλοιπα μιλάμε για ένα παιχνίδι, ίδιο με την περσινή έκδοση κατά 90%. Δεν υπάρχουν καν ανανεωμένο μενού, για να μην σταθούμε στο γεγονός πως φέτος είναι πιο αργό σε απόκριση. Θα αναφέρουμε όμως πως, για πρώτη φορά σε ποδοσφαιρικό τίτλο της Electronic Arts, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής graphics mode, μεταξύ Enhanced Visuals & Favour Resolution. Θεωρητικά το πρώτο mode προσφέρει Ray Tracing, αλλά το δεύτερο έχει αυξημένη ανάλυση στα cut-scenes (είσοδος των ομάδων, πανηγυρισμοί κτλ), τα οποία όμως πέφτουν στα 30 FPS. Καλοφωτισμένες τρίχες. Τα δύο modes στο PlayStation 5 δεν προσφέρουν καμία εμφανή διαφορά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, σε μια νορμάλ απόσταση περίπου 1,5m από μια καλή Full Array 4K τηλεόραση 55 ιντσών. Αντί να βελτιωθεί η απεικόνιση του κοινού που στα κοντινά πλάνα θυμίζει ακόμα εποχές που μετρούσαμε την απόδοση των κονσολών σε πολύγωνα, η βελτίωση που όλοι οι παίκτες προφανώς ζήτησαν βρίσκεται στις αντανακλάσεις των φώτων των προβολέων στη δερμάτινη μπάλα… Ίσως οι developers αφήνουν την βελτιωμένη απεικόνιση του κοινού για το PlayStation 5 Pro, ποιος ξέρει.
Όχι, το EA Sports FC 25 δεν αποτελεί κακό παιχνίδι. Η βαθμολογία που θα δείτε παρακάτω δεν αντικατοπτρίζει την ποιότητα του σαν απεικόνιση του δημοφιλέστερου σπορ στον πλανήτη. Αντί αυτού αντικατοπτρίζει την διάθεση της Electronic Arts να μην προσφέρει πρακτικά καμία προσθήκη ουσίας. Ίσως είναι ο φόβος πως αν αλλάξει κάτι που λειτουργεί αυτό θα αποτύχει. Ομάδα που κερδίζει, συμφωνούμε πως δεν αλλάζει, αλλά για πόσο; Για πόσο ακόμα θα παίζουμε το ίδιο παιχνίδι με μικρές, σχεδόν ανύπαρκτες βελτιώσεις; Φτάσαμε στο σημείο που το φετινό με το περσινό παιχνίδι έχουν τα ίδια ακριβώς μενου (πιο laggy του φετινού) και τόσο παρόμοιο gameplay που δεν υπάρχει περίπτωση να τα ξεχωρίσετε δίπλα δίπλα. Ίσως μετά από δύο τρία ματς, όταν το FC IQ ξεκινήσει να λειτουργεί και οι ποδοσφαιριστές αποκρίνονται περισσότερο στις οδηγίες μας. Σίγουρα όταν αντιληφθούμε πως το ένα περιέχει το Volta Football και το άλλο το Rush Mode. Αυτή η αλλαγή όμως, όπως και τα ανανεωμένα ρόστερ με τίποτα δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την φετινή φωτοτυπία του παιχνιδιού της Electronic Arts. Κρίμα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity