Δεν υπάρχει πουθενά ξεκάθαρη αναφορά στη σειρά της Namco. Όμως κάθε μικρή του λεπτομέρεια και, κατά συνεπεία, η συνολική αίσθηση για τον παίκτη δείχνουν πως έχει ξανά στα χέρια του έναν τέτοιο τίτλο. Αυτές οι ομοιότητες κρατούν το Xenon Racer πολύ προσγειωμένο όσον αφορά στους μηχανισμούς του και τι μπορεί να περιμένει ο παίκτης. Πέρα από ένα elimination mode που είναι μια δόση πιο τσαχπίνικο, έχετε ένα αρκετά σαφές tutorial, time attack, κλασικούς αγώνες, career mode, οnline mode και split screen. Το τελευταίο δείχνει να κάνει δειλά την εμφάνισή του όλο και περισσότερο σε racing games τον τελευταίο καιρό και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ευτυχείς μαζί του. Η ενασχόληση με σχεδόν κάθε μια από αυτές τις δραστηριότητες ξεκλειδώνει εξαρτήματα, οχήματα και διαδρομές. Όπως και στο All-Fruit Star Racing της 3DCLouds, η έμφαση στο customization οχημάτων είναι αρκετή. Φέρουν μεγάλες αλλαγές στα στατιστικά τους αλλά και στην εμφάνισή τους, ειδικά με τις πίσω αεροτομές που μπορεί να είναι 3 φορές πιο μεγάλες από το ίδιο το όχημα. Και την αεροτομή και τις αλλαγές αυτές θα τις δείτε εντός πίστας, μέρος που η ταχύτητα είναι παλαβή, ειδικά για αυτοκίνητα που ακόμα έχουν ρόδες και το level design δεν θέλει να πατήσετε σχεδόν καθόλου φρένο.
Αυτό καταλήγει δίκοπο μαχαίρι για το Xenon Racer. Τα οχήματα έχουν πολύ βαριά αίσθηση σε κάθε τους μανούβρα, με εξαίρεση την ώρα του drift. Αυτό ενεργοποιείται είτε πατώντας φρένο/χειρόφρενο, είτε αφήνοντας και πατώντας ξανά το γκάζι. Το γλίστρημα για χάρη του είναι σχεδόν πάντα άμεσο και ο έλεγχος του οχήματος είναι σωστός και σαφής. Το drift είναι και ο κύριος τρόπος για να «φορτίσετε» το nitro σας (αν και υπάρχουν και σημεία εντός της διαδρομής που περνώντας από πάνω τους έχετε το ίδιο αποτέλεσμα) και να χαθείτε στο ηλιοβασίλεμα με 612 χιλιόμετρα την ώρα. Το κακό ξεκινά όταν δεν βρίσκεστε σε drift και προσπαθείτε να κάνετε οποιαδήποτε άλλη μανούβρα μιας και όση έμφαση και αν δώσετε μέσω customization στο να μπορεί να στρίψει το όχημά σας, γενικά δεν ψήνεται να το κάνει. Και αυτή η σχεδιαστική επιλογή (γιατί περί τέτοιας πρόκειται και όχι για λάθος) μεγεθύνει όλα τα υπόλοιπα στραβοπατήματα. Προσπαθώντας να ξεκινήσετε το απόλυτο drift στην ιστορία βλέπετε έναν οδηγό της τεχνητής νοημοσύνης να έρχεται καρφί επάνω σας. Έχετε τα αντανακλαστικά για να προλάβετε να τον αποφύγετε αλλά το όχημα δεν στρίβει αρκετά. Οπότε γίνεστε ένα με τις λαμαρίνες του, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Ένας λάθος υπολογισμός για το πότε να ξεκινήσετε το drift στην κλειστή στροφή που βλέπετε μπροστά σας μπορεί να σας καρφώσει στις μπαριέρες. Αυτό σας κόβει πάρα πολύ την ταχύτητά και ακριβώς επειδή δεν μπορείτε να στρίψετε, δεν μπορείτε να ξεκολλήσετε από πάνω τους αν δεν μηδενίσει η ταχύτητα στο κοντέρ και η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα σας λυπηθεί. Το να φρενάρετε πολύ για να αποφύγετε αυτό το ενδεχόμενο εξ αρχής δεν είναι ρεαλιστική λύση μιας και το AI απλά θα σας προσπεράσει άνετα. Το να μπορέσετε να σώσετε τα άσωστα με παραδοσιακό στρίψιμο και χωρίς drift και πάλι δεν έχει αποτέλεσμα χάρη σε όσα αναφέραμε περί στριψίματος.
Καταλήγετε έτσι με ένα πρόβλημα που δεν δείχνει να έχει προφανή λύση. Και το level design δεν είναι ιδιαίτερός σας σύμμαχος. Σε σημεία προσφέρει εξαιρετική χάραξη για drift, ενώ σε άλλα, μετά από τεράστιες ευθείες έχετε πιάσει ταχύτητα ήχου, πετάει 3 κλειστές στροφές 90 μοιρών τη μία πίσω από την άλλη. Εκεί το χιούμορ απλά δεν υπάρχει κυρίως γιατί έχετε ενεργοποιήσει και το turbo στην προαναφερθείσα ευθεία (λογική επιλογή) και γενικά καλή τύχη με το φρενάρισμα πριν το drift αλλά και εναλλαγή από τη μια στροφή στην επόμενη. Απλά δεν θα συμβεί χωρίς κάποια επίπτωση. Και μέσα σε όλα αυτά, η 3DClouds προσθέτει και damage model. Δεν επηρεάζει την εμφάνιση ή την οδηγική συμπεριφορά του οχήματός σας, αλλά το πότε θα καταστραφεί. Συγκεκριμένη ένδειξη στην οθόνη σας δείχνει τι ποσοστό επί τοις εκατό απομένει στο αυτοκίνητό σας μέχρι αυτό να καταστραφεί. Η καταστροφή απλά σημαίνει άμεσο respawn λίγο πιο πίσω από το σημείο όπου καταστραφήκατε, για να συνεχίσετε τον αγώνα. Ό,τι πρέπει, ίσα ίσα για να μπορέσουν να σας προσπεράσουν όλοι οι αντίπαλοι που είναι πάντα μισή ανάσα πίσω σας. Το σύστημα καταστροφής είναι απλά σαμποτάζ για το Xenon Racer. Με κάθε στραβοτιμονιά και χτύπημα στα όρια της πίστας μπορείτε να χάσετε τεράστιο ποσοστό από τα "HP" του οχήματος και η ποινή που σας δίδεται όταν καταστραφείτε πλήρως δεν έχει κανένα νόημα όπως σερβίρεται στον παίκτη. Σε ένα racing game με τόσο μεγάλη έμφαση σε ταχύτητα και λίγη κατανόηση στα λάθη, ένα τέτοιο damage model δεν χρειάζεται ραφινάρισμα, αλλά απλή εξαφάνιση από την όλη εξίσωση.
Όλα τα παραπάνω είναι που κάνουν την καμπύλη δυσκολίας του Xenon Racer να μοιάζει κακή και σας αναγκάζει σε συνεχόμενες επανεκκινήσεις εντός κάθε αγώνα. Ένα λάθος σε μια στροφή, ακόμα και στις αρχές της διαδρομής, είναι πολύ ρεαλιστικό να μην μπορεί να διορθωθεί. Υπάρχει βέβαια επιλογή για να αλλάξετε το βαθμό δυσκολίας του τίτλου (Easy, Normal, Hard). Κανείς δεν σας εξηγεί τι σημαίνει κάθε αλλαγή. Αυτό που εμείς είδαμε είναι πως όσο πιο κάτω πάτε σε αυτήν την κλίματα, το damage model γίνεται λίγο πιο ήπιο. Μπορείτε λοιπόν να στηριχθείτε σε αυτό για να κάνετε τα πράγματα ελαφρώς πιο εύκολα και να δώσετε στο όχημά σας τα πάντα μέσω του customization για να στρίβει όσο περισσότερο γίνεται. Είναι κρίμα όμως να ακυρώνονται όλες οι υπόλοιπες επιλογές του Xenon Racer ρυθμίζοντάς το απλά σε σημείο που να μην είναι βάσανο. Αντίστοιχο βάσανο δεν χρειάζεται να είναι πάντως το παιχνίδι για δύο παίκτες στην ίδια κονσόλα. Όλα λειτουργούν σωστά και παρόλο που τα frames δείχνουν να πέφτουν λίγο πιο κάτω και για τους δυο παίκτες (σε Xbox One όπου και δοκιμάσαμε τον τίτλο), δεν έχετε κανένα πρόβλημα να παίξετε. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από το online mode, που ακόμα και τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του τίτλου, δεν υπήρξε ποτέ ούτε ένας παίκτης online.
Το Xenon Racer είναι μικρή παραγωγή και για αυτό δεν περιμένει κανείς θαύματα από αυτό. Είναι προφανές πως η 3DClouds προσπάθησε να πάρει υλικό και έμπνευση από το παρελθόν για κάτι λίγο πιο σύγχρονο. Πετυχαίνει στην απλότητα των μηχανισμών και στη συνολική αίσθηση, όμως χάνεται σε πολύ πιο βατά σημεία, όπως ο χειρισμός και το κουφό σε σημεία level design. Όταν κάτσουν οι απαραίτητες συναστρίες και βγάλετε ολόκληρο αγώνα χωρίς τα προαναφερθέντα δράματα, είναι πραγματικά μεθυστικό. Σε κάθε άλλη περίσταση, καλύτερα να πάτε με τα πόδια για να γλιτώσετε το αναπηρικό καροτσάκι.
σ.σ.: Η πρώτη φορά που το φρύδι μας ανασηκώθηκε ύποπτα με το Xenon Racer ήταν όταν ξεκλειδώσαμε το πρώτο του achievement, παρατηρώντας πως η ονομασία και η περιγραφή του ήταν στα ελληνικά. Ψαχουλεύοντας τα settings του τίτλου παρατηρήσαμε πως είναι πλήρως εξελληνισμένος, κάτι το οποίο ήρθε απλά ως έκπληξη. Η δουλειά που έχει γίνει είναι καλή και είναι ακόμα πιο ευχάριστο όταν έρχεται από έναν τίτλο που δεν είναι PlayStation exclusive μιας και εκεί ο εξελληνισμός είναι κάπως πιο συχνό φαινόμενο. Χαιρόμαστε για αυτή τη λεπτομέρεια. Με την 3DClouds να εδρεύει στην Ιταλία, μάλλον μας κέρδισε το "una faccia, una razza".
Υπογράφω τα πάντα. Όντας κουλός στο drift ακόμα χειρότερα για μένα. Ποιο 5. 4 και πολλά του είναι
Πρέπει να εν-drift-ήσεις στις στροφές Βασίλειε.