Έχει αναφερθεί ξανά και στο παρελθόν και σαν κατάσταση δε φαίνεται να αλλάζει, αλλά ορισμένες φορές το περισσότερο, δε σημαίνει απαραίτητα και καλύτερο. Αυτό είναι κάτι που όπως φαίνεται διαφεύγει της προσοχής της Games Workshop, αφού τα licenses για το Warhammer Fantasy/40k μάλλον τα δίνει με το κιλό. Το αποτέλεσμα είναι μια ολόκληρη στρατιά από τίτλους που στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν να παρουσιάσουν απολύτως τίποτα αξιοσημείωτο, παρά μόνο το setting και το όνομα. Πέραν του προφανούς, το αποτέλεσμα είναι επίσης ορισμένοι πραγματικά καλοί τίτλοι που βασίζονται πάνω στο IP της Games Workshop να περνούν απαρατήρητοι. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ειπωθεί και για το Warhammer 40k: Battlesector.
Με όνομα που ανταγωνίζεται επάξια για τον πιο generic τίτλο, το Battlesector δοκιμάζει την τύχη του στα «δύσκολα», αφού πρόκειται περί ενός turn based tactics τίτλου. Από την άλλη βέβαια, πίσω από το τιμόνι έχουμε την Black Labs, που έχει την απαραίτητη εμπειρία πίσω από αυτά. Όσοι έχουν ασχοληθεί με Warhammer 40k στο παρελθόν, λίγο-πολύ με πολλά πράγματα είναι εξοικειωμένοι και ξέρουν τι μπορούν να περιμένουν. Η δράση όπως προαναφέρθηκε είναι σε γύρους, πρώτα με τους Space Marines, και στη συνέχεια με τον εχθρό, και σε αυτήν την περίπτωση, τα Tyranids. Η ιστορία ακολουθεί το chapter των Blood Angels στο ένα από τα δύο φεγγάρια του πλανήτη Baal, να προσπαθούν να βάλουν μια σειρά στο χάος που έχει απομείνει από τις μάχες που έλαβαν χώρα. Η αλήθεια είναι πως η ιστορία απαιτεί σίγουρα περισσότερη μελέτη από πλευράς παικτών, αφού τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα βιβλία και το event “The Devastation of Baal”. Δε βοηθάει και το γεγονός ότι η παρουσίαση και το αφήγηση της ιστορίας γίνεται μέσα από στατικά frames και διαλόγους, κατά πάσα πιθανότητα για λόγους budget, κάτι που είναι εμφανές και σε άλλα σημεία. Το σημαντικότερο, βέβαια, είναι ότι τα παραπάνω μπορούν σε μεγάλο βαθμό να παραλειφθούν και η προσοχή να μείνει στο gameplay, το οποίο είναι ομολογουμένως ενδιαφέρον. Οι παίκτες ξεκινούν με έναν ήρωα και μια μικρή ομάδα Space Marines, με περισσότερους ήρωες και διαφορετικά ήδη από units να γίνονται διαθέσιμα όσο προχωράει το campaign. Το τελευταίο είναι αρκετά μεγάλο, χορταστικό, και ενώ γενικότερα όσοι δεν έχουν επαφή με το αντικείμενο ίσως βαρεθούν, η ιστορία που αφηγείται είναι ενδιαφέρουσα.
Τα objectives σε κάθε επίπεδο είναι αρκετά διαφοροποιημένα, ζητώντας από τους παίκτες είτε να κάνουν αναγνώριση, είτε να καταλάβουν συγκεκριμένα σημεία με πίεση χρόνου ή όχι, είτε απλά να εξοντώσουν όλους τους αντιπάλους στον χάρτη. Το τελευταίο πολλές φορές αποδεικνύεται και το πιο βαρετό, αφού στους μετέπειτα χάρτες τα τελευταία 1-2 units του εχθρού μάλλον επιδίδονται σε κρυφτό, παρά πολεμούν σε μάχη. Τα units και οι ήρωες έχουν διαφορές που δικαιολογούν την προτίμηση του ενός έναντι του άλλου στην εκάστοτε κατάσταση, ενώ μετέπειτα υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής του βασικού εξοπλισμού των μονάδων, κάτι που δίνει επιπλέον πόντους. Από την άλλη, τα Tyranids (ΑΙ) πολλές φορές παρουσιάζουν έξυπνες τακτικές με πλαγιοκοπήσεις και ακόμα και baiting, ενώ άλλες απλά rush-αρουν χωρίς καμία τακτική. Η αλήθεια είναι πως και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι εξίσου απολαυστικό, αφού την μία φορά οι τακτικές δοκιμάζονται, ενώ στη δεύτερη, το θέαμα των Space Marines να κάνουν κυριολεκτικά κομμάτια τους εχθρούς τους φωνάζοντας το πώς *αυτοί* είναι «το σπαθί του Αυτοκράτορα», είναι αδιαμφισβήτητα απολαυστικό.
Κατά τα άλλα οι Space Marines είναι τεράστιοι και αργοί στις κινήσεις τους, τα Jet Packs δουλεύουν σαν όνειρο μαζί με τα chainswords, τα άρματα μάχης σπέρνουν τον τρόμο και το κάθε unit βρίσκει τη θέση του στην κάθε μάχη. Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι το momentum, και πως αυτό συνδέεται με την «κατάρα» των Blood Angels, που τους καθιστά κυριολεκτικά αιμοδιψείς. Με το momentum που αποκτάται ανάλογα με τα κριτήρια του κάθε unit (κάποια units κερδίζουν momentum όχι μόνο όταν κάνουν, αλλά και όταν δέχονται damage), οι Blood Angels μπορούν να ενεργοποιήσουν το Surge, δηλαδή την ενισχυμένη εκδοχή μιας εκ των ικανοτήτων. Επιπρόσθετα, το momentum δίνει μπόνους στην κίνηση, και γενικότερα μπορεί να κρίνει την έκβαση της μάχης όταν χρησιμοποιείται σωστά. Και ο τίτλος φροντίζει να κατευθύνει τους παίκτες προς την σωστή κατεύθυνση με μικρούς και διακριτικούς τρόπους, όπως για παράδειγμα το πώς το Overwatch, μια τακτική που χρησιμοποιείται κατά κόρον σε παρόμοιους τίτλους, εδώ κοστίζει momentum, ωθώντας τους παίκτες σε ένα πιο επιθετικό mindset και δημιουργώντας τις βάζεις για πιο συναρπαστικό και emergent gameplay.
Όλα τα παραπάνω βέβαια αναγνωρίζονται και αξιοποιούνται στο μέγιστο κυρίως από όσους αποφασίσουν να βάλουν στην άκρη την παρουσίαση και το «φινίρισμα», αφού ο τίτλος είναι προφανές ότι αναπτύχθηκε με ένα κλάσμα από το budget άλλων παραγωγών. Η αίσθηση είναι γενικότερα «βαριά», και πέραν κάποιων μικρών bugs και κολλημάτων, η δράση είναι απρόσκοπτη. Τα voice overs είναι αρκούντως επικά, αλλά μετά από κάποιες ώρες, οι ίδιες γραμμές και οι ίδιες κραυγές από τα Tyranids καταντούν κουραστικά. Ο οπτικός τομέας δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να παρουσιάζει, με το αδιαμφισβήτητο highlight να είναι οι λεπτομέρειες στις πανοπλίες των Blood Angels
Σε γενικές γραμμές το Warhammer 40k: Battlesector είναι ένας τίτλος που σε πρώτη φάση απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που έχουν μια κάποια εξοικείωση με τον κόσμο της Games Workshop. Και αυτό, περισσότερο γιατί το lore και η γνώση αυτού, «καλύπτουν» τον budget χαρακτήρα του. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους είναι fans του είδους, και μπορεί να προσφέρει αρκετές ώρες διασκέδασης σε όσους οπλιστούν με υπομονή και αποφασίσουν να κάνουν το βήμα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity