Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Unravel Two Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Coldwood Interactive

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Electronic Arts

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Unravel Two ήταν μια από τις πλέον ευχάριστες εκπλήξεις της Ε3 2018 και κυριολεκτικά ήρθε από το πουθενά. Μάλιστα οι ενδιαφερόμενοι δε χρειάστηκε να κάνουν καν υπομονή μέχρι να ξεκινήσουν να ασχολούνται με τον τίτλο μιας και, κατόπιν των σχετικών ανακοινώσεων, έγινε άμεσα διαθέσιμος μέσω του ψηφιακού καταστήματος κάθε πλατφόρμας. Για εμάς η κατοχύρωση του σχετικού review code αποτέλεσε όχι απλά αίτημα αλλά απαίτηση, η οποία ικανοποιήθηκε άμεσα από τον αρχισυντάκτη μας.



Στο Unravel Two η ομάδα ανάπτυξης, βλέποντας προφανώς ότι δεν μπορούσε να συνεχίσει ακριβώς στο ίδιο μοτίβο με το πρώτο παιχνίδι, παρουσίασε νέες ιδέες που, αν μη τι άλλο, είναι ευπρόσδεκτες. Καταρχάς, πέρα από την ιστορία που αυτήν τη φορά πραγματεύεται έννοιες όπως η φιλία και η συνεργασία στην εφηβική ηλικία, ξεφεύγοντας από το πιο συναισθηματικό σκηνικό των αναμνήσεων από την παιδική ηλικία, η εισαγωγή βρίσκει το Yarny να παλεύει με τα κύματα στη μέση του ωκεανού. Για καλή του τύχη, καταφέρνει να βρεθεί στη στεριά και νιώθει ακόμα πιο τυχερός όταν εκεί ανακαλύπτει ότι η ράτσα του (ας μας επιτραπεί η έκφραση) δεν είναι μοναδική, αλλά υπάρχει τουλάχιστον ακόμα ένα πλάσμα σχεδόν όμοιό του, με το οποίο θα δεθεί κυριολεκτικά. Με μια εξέταση των χαρακτηριστικών του νέου ήρωα θα μπορούσε κανείς να συμπεράνει, από τα στοιχεία του  προσώπου του, κυρίως ότι είναι γένους θηλυκού, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μετράει στο gameplay.
Από καθαρά single player, περνάμε στο χειρισμό δύο χαρακτήρων που πρέπει να συμπορευτούν ως το τέλος.
Έτσι λοιπόν περνάμε στον χειρισμό δύο χαρακτήρων που πρέπει να συμπορευτούν ως το τέλος. Αυτό πρέπει να γίνει είτε παίζει ένας είτε δύο παίκτες, μόνο σε επίπεδο local co-op μιας. Μάλιστα, σε περιπτώσεις που δεν είναι απαραίτητο να σέρνει ο ένας τον άλλο από το χέρι και για την επιτάχυνση του ρυθμού προόδου, ο ένας χαρακτήρας είναι δυνατό να γίνει ένα κουβάρι με τον άλλο, δηλαδή να κινηθούν ως μία και μοναδική ύπαρξη. Επιπλέον, το σύνολο της κλωστής των χαρακτήρων είναι υπεραρκετό για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κατάστασης, κάτι που οδήγησε στην αφαίρεση των κουβαριών που βρίσκονταν διάσπαρτα στο πρώτο παιχνίδι για την αναπλήρωση του υλικού του Yarny.



Στους ήδη υπάρχοντες μηχανισμούς, όπως η δημιουργία γεφυρών με κλωστή που ήταν κάτι σύνηθες στο πρώτο παιχνίδι, προστίθενται νέοι, πάνω στους οποίους βασίζεται η λύση ενός μεγάλου αριθμού γρίφων, που με τη σειρά τους και πάλι σχετίζονται με τα physics. Για παράδειγμα, δίνεται η δυνατότητα ο ένας παίκτης να είναι ακινητοποιημένος σε μια πλατφόρμα και κρατώντας το σκοινί ο άλλος να αιωρείται φτάνοντας σε ένα ψηλότερο ή απλά στο επιθυμητό σημείο. Τότε αναλαμβάνει δράση ο δεύτερος και μέσω της αυτοματοποιημένης εναλλαγής του χειριζόμενου κάθε φορά χαρακτήρα ανυψώνει τον πρώτο προς το σημείο που βρίσκεται. Το άσχημο είναι ότι, ειδικά στα αρχικά επίπεδα, ο εν λόγω μηχανισμός κυριαρχεί και από ένα σημείο και μετά το ενδιαφέρον για το gameplay μπορεί να πάρει φθίνουσα πορεία. Τα γεγονότα διαδραματίζονται σε 7 διαφορετικά επίπεδα και για την ολοκλήρωσή τους δεν απαιτούνται περισσότερα από 2-3 απογεύματα. Το σκηνικό κάθε φορά είναι τελείως διαφορετικό.
Μεγάλο παράπονο η μουσική υπόκρουση που ναι μεν μέχρι ενός σημείου καταφέρνει να συνδράμει στην ενότητα της όλης δημιουργίας, από την άλλη δεν βοηθάει στη δημιουργία έντονων συναισθημάτων, όπως συνέβη στο προηγούμενο παιχνίδι.
Μερικοί γρίφοι μπορεί από σχεδιαστικής άποψης να μοιάζουν μεταξύ τους, όμως ο βαθμός πρόκλησης είναι τέτοιος που όχι μονάχα αυξάνεται όσο προχωράτε, αλλά λειτουργεί και ως αντίβαρο σε ό,τι μπορεί να γείρει την πλάστιγγα προς την κατεύθυνση του ανιαρού. Πραγματικά, ορισμένες στιγμές πρέπει να σταθείτε και να σκεφτείτε σοβαρά τα επόμενά σας βήματα. Από την άλλη, το άσχημο είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις που απαιτείται χειρουργική ακρίβεια και μοναδική σβελτάδα, ακόμα και για την εκτέλεση ενός άλματος που φαινομενικά είναι απλή υπόθεση. Για το λόγο αυτό προφανώς η ύπαρξη του slow motion, που φιλοδοξεί να μπαλώσει κάπως τα παραπάνω. Πάντως, για όσους ζορίζονται, για κάθε γρίφο υπάρχουν τρία tips, καθένα με όλο και περισσότερες πληροφορίες, με το τελευταίο να λειτουργεί ως το απόλυτο σκονάκι. Όσο για παγίδες, υπάρχουν διάσπαρτες και είναι θανατηφόρες. Ανάμεσά τους πλάσματα της φύσης όπως αιμοβόρα πουλιά και ψάρια που με την πρώτη ευκαιρία θα μετατρέψουν τους δυο πρωταγωνιστές σε μεζέ. Ευτυχώς, ο θάνατος δεν μεταφράζεται σε κάτι ιδιαίτερα τραγικό. Λόγω των πολλών checkpoints, η προσπάθεια συνεχίζεται σχεδόν από το σημείο που χάσατε και ως ιδιαίτερα θετικό κρίνεται το γεγονός πως οι χρόνοι φόρτωσης δεν θα σας βάλουν σε γραμμή αναμονής παρόμοια με αυτή τεχνητής υποστήριξης.



Τεχνικά, δεν υπάρχει κάποιο ψεγάδι που να διακόπτει το πάρτι. Η απόκριση στις εντολές χειρισμού είναι άμεση και η ομάδα ανάπτυξης έχει φροντίσει να ελαχιστοποιήσει τον αριθμό των χρησιμοποιούμενων πλήκτρων, ακόμα και για την εκτέλεση των πιο δύσκολων συνδυασμών ενεργειών. Τα γραφικά, απλά υπέροχα. Στο ίδιο ακριβώς κλίμα ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και το animation. Μεγάλο παράπονο η μουσική υπόκρουση που ναι μεν μέχρι ενός σημείου καταφέρνει να συνδράμει στην ενότητα της όλης δημιουργίας, από την άλλη δεν βοηθάει στη δημιουργία έντονων συναισθημάτων, όπως συνέβη στο προηγούμενο παιχνίδι. Φάουλ της ομάδας ανάπτυξης ότι αυτήν τη φορά η ιστορία κινήθηκε περισσότερο προς το παρασκήνιο. Ευτυχώς ή δυστυχώς, σε ένα τέτοιο παιχνίδι, αν λείπει το συναίσθημα χάνεται και ένα κομμάτι της μαγείας του.



Το Unravel Two είναι ένα παιχνίδι που αξίζει τόσο το χρόνο για την ολοκλήρωσή του όσο και το χρήμα που απαιτείται για την αγορά του. Αυτό κυρίως επειδή δεν είναι κάτι που συναντάμε καθημερινά. Είναι προς τιμήν της ColdWood Interactive ότι δεν πάτησε απλά στη συνταγή επιτυχίας του πρώτου παιχνιδιού, δεν επαναπαύτηκε απλά στις δάφνες της, αλλά πρόσθεσε νέες ιδέες που με τη σειρά τους αύξησαν την ποικιλία των γρίφων. Για δεύτερη φορά μέσα σε τρία χρόνια, η ΕΑ έβγαλε λαβράκι και το μόνο που έχουμε να ελπίζουμε είναι σε μια ακόμα συνέχεια. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Προσθήκη νέων μηχανισμών
  • Με έντονο άρωμα co-op το single player
  • Η δυσκολία και ποιότητα των γρίφων
  • Τεχνικός τομέας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πιο άνευρο συναισθηματικά
  • Κάποιες φορές απαιτείται χειρουργική ακρίβεια και μεγάλη σβελτάδα
  • Η χρήση ορισμένων μηχανισμών κυριαρχεί σε σχέση με τους υπόλοιπους
  • Δεν αναδεικνύεται το σενάριο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*