Σίγουρα όχι κάτι που να δημιουργεί πρόβλημα. Στην ίδια περίπτωση κατατάσσεται και το μικρό μαύρο πλαίσιο που δίνει το “παρών” στην πάνω οθόνη του 3DS είτε όταν παίζετε, είτε όταν δημιουργείτε ένα επίπεδο. Δεν είμαστε σίγουροι αν αυτό εμφανίζεται λόγω της διαφοράς του 3D panel της κονσόλας όσον αφορά στο aspect ratio (15:9) ή αν ο περιορισμός έρχεται από τη δύναμη του συστήματος, αλλά αυτό το έξτρα περιθώριο υπάρχει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Παρόλη τη μεγάλη διαφορά ιπποδύναμης ανάμεσα στα 2 συστήματα, η “ψυχή” του Super Mario Maker μένει αρτιμελές, με τον level editor να μην κάνει καμία έκπτωση ουσίας.
Το ότι εμφανίζεται όταν είστε εντός επιπέδου με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μας προδιαθέτει πάντως για το δεύτερο. Πέραν όμως του να στέκεται στο ύψος του με βάση το παρελθόν, το Super Mario Maker for Nintendo 3DS φέρνει τα δικά του αποκλειστικά καλούδια, όπως το Super Mario Challenge. Μια σειρά από πάρα πολλά επίπεδα κατασκευασμένα από την ίδια τη Nintendo σας υποδέχονται σε 18 κόσμους για να τα ολοκληρώσετε. Η κλιμάκωσή τους όσον αφορά στη δυσκολία είναι αρκετά καλή και κάθε ένα που ολοκληρώνετε αποθηκεύεται στο Coursebot ώστε να το δείτε μετά με την ησυχία σας και μέσω του editor.Η απλή ολοκλήρωση είναι το πιο απλό κομμάτι της υπόθεσης, μιας και το κάθε level διαθέτει και 2 achievements που προσφέρουν επιπλέον πρόκληση. Ολοκληρώστε λοιπόν το τάδε επίπεδο έχοντας μαζέψει όλα τα coins, ή με συγκεκριμένο χρόνο να απομένει στο χρονόμετρο, ή ακόμα και με συγκεκριμένο power up στα χέρια σας. Η ολοκλήρωση όλων αυτών των achievements ξεκλειδώνει νέα επίπεδα ενώ σε ατομικό επίπεδο είναι το τελευταίο εμπόδιο για να μπορέσετε να τα κάνετε edit και να τα κρατήσετε στη συλλογή σας. Παίζοντας μάλιστα το Super Mario Challenge θα καταφέρετε να ξεκλειδώσετε τα περισσότερα εργαλεία του editor, κάνοντας τη συλλογή των tools πιο συμβατική διαδικασία σε σχέση με την έκδοση του Wii U.
To Super Mario Challenge είναι στην ουσία το μόνο mode που μπορείτε να παίξετε offline (ασφαλώς και ο ίδιος ο editor λειτουργεί offline), μιας και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται δίκτυο σας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Και εδώ ξεκινούν οι απορίες. Share επιπέδων που έχετε φτιάξει στο Nintendo 3DS γίνεται μόνο μέσω StreetPass και με κανέναν άλλο τρόπο. Δεν μπορείτε να τα μοιραστείτε με την ευρύτερη κοινότητα με κανέναν άλλο τρόπο. Αυτό που απομένει λοιπόν είναι να παίξετε επίπεδα που δημιουργήθηκαν από την κοινότητα στην έκδοση του Wii U. Εδώ δεν υπάρχει τεχνικός περιορισμός, παρά μόνο η έλλειψη των levels που περιέχουν Mystery Mushrooms, αφού είναι το μοναδικό item που απουσιάζει από την έκδοση 3DS. Πολλά από αυτά τα επίπεδα θα βρείτε στο 100 Mario Challenge που επιστρέφει από το Wii U για να σας τρελάνει και να σας καταπλήξει με τις δημιουργίες των χρηστών του. Τι γίνεται όμως αν θέλετε να παίξετε ένα μόνο επίπεδο ή να αναζητήσετε μεμονωμένα levels και να το ρίξετε γενικά στη “μελέτη”; Θα απογοητευθείτε και μάλιστα πολύ. Και αυτό διότι όλα τα καλά που περιείχε η έκδοση του τίτλου για Wii U σε αυτόν τον τομέα, απλά απουσιάζουν εδώ.
To Super Mario Challenge είναι στην ουσία το μόνο mode που μπορείτε να παίξετε offline (ασφαλώς και ο ίδιος ο editor λειτουργεί offline), μιας και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται δίκτυο σας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Δεν μπορείτε να ψάξετε επίπεδα με βάση δημοτικότητα, δημιουργό, δυσκολία ή καμία άλλη παράμετρο, να αφήσετε stars ως αξιολόγηση, notes οποιουδήποτε είδους και να αλληλεπιδράσετε μαζί τους μέσω Miiverse. Απλά ελπίζετε η λίστα με τα προτεινόμενα επίπεδα που παρουσιάζει ο τίτλος να έχει κάτι καλό, μιας και μπορείτε και πάλι να αποθηκεύσετε αυτά τα επίπεδα στην κονσόλα σας για πειραματισμό στον editor. Η αλήθεια είναι πως τα προτεινόμενα είναι σχεδόν πάντα καλά οπότε στην επιλογή τους σίγουρα έχει παίξει ρόλο η ποιότητά τους. Όμως το να μην έχει στην ουσία κανένα λόγο ο παίκτης στο τι θα καταφέρει να παίξει είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού και όχι για καλό. Ειδικά με τα εργαλεία να είναι ήδη έτοιμα από την οικιακή έκδοση του Wii U και ενώ παίζουν τόσο μεγάλη σημασία στο σύνολο. Σίγουρα οι προτεραιότητες σε φορητό σύστημα είναι διαφορετικές και είναι απόλυτα λογικό να γίνεται διαμοιρασμός των επιπέδων με StreetPass. Η Nintendo έδωσε τόσο μεγάλη βάση σε αυτό μιας και η κονσόλα το υποστηρίζει με ευκολία αλλά και η φύση ενός φορητού μηχανήματος κάνει τη διαδικασία λογική. Δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να είναι αυτός ο αποκλειστικός τρόπος διαμοιρασμού των levels μιας και τελικά αυτό σαμποτάρει το σύνολο του τίτλου.
Κάπως έτσι το Super Mario Maker for Nintendo 3DS βάζει τρικλοποδιά στον ίδιο του τον εαυτό και ενώ τεχνικώς δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα, καταλήγει προβληματικό λόγω της αντιμετώπισης που του έλαχε πριν καταλήξει στους καταναλωτές. Δύσκολα θα ξεφύγει από τη λογική του φτωχού συγγενή σε σχέση με την έκδοση Wii U που είναι πραγματικά άρτια δίπλα της και είναι αυτή που τροφοδοτεί στην ουσία το 3DS με επίπεδα από την κοινότητα. Μοιάζει περισσότερο με μια φορητή δικαιολογία για να παίζετε τα επίπεδα on the go παρά με κανονική κυκλοφορία. Αν ο λόγος αυτών των ελλείψεων δεν είναι κάποιο αξεπέραστο τεχνικό εμπόδιο λόγω του ίδιου του hardware (κάτι αρκετό για να εμποδίσει την ύπαρξη του τίτλου σε αυτή τη μορφή) υπάρχει πάντα περιθώριο για διόρθωση σε μελλοντικά updates. Το ζήτημα όμως δεν είναι τι μπορεί να ισχύσει στο μέλλον, αλλά τι ισχύει όντως. Όπως και αν καταλήξει τελικά το Super Mario Maker for Nintendo 3DS, μένει πολύ πίσω από τον μεγάλο του αδερφό και όχι για τους σωστούς, ούτε καν τους λογικούς, λόγους. Ό,τι πρέπει δηλαδή για undo.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity