Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Raji: An Ancient Epic Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nodding Heads Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    SUPER.COM

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Raji: An Ancient Epic
    • 7+ pegi 7+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://rajithegame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 3

    ENTERNITY SCORE
*
Τι εντυπώσεις αφήνει το Raji: An Ancient Epic της Nodding Head Games; Διαβάστε το αναλυτικό review του Παναγιώτη Πετρόπουλου.

Ινδική μυθολογία - θρησκεία μαζί με μυθολογία του Bali. Αυτά είναι τα συστατικά που πλαισιώνουν την ιστορία της δύσμοιρης Raji που προσπαθεί να σώσει τον αδελφό της, τον Golu, που τον απήγαγαν δαίμονες. Το Raji: An Ancient Epic διαδραματίζεται στην Αρχαία Ινδία και έρχεται από ινδικό στούντιο, το νεοσύστατο Nodding Head Games. Αυτό από μόνο του σημαίνει πως πρόκειται για μια σημαντική indie κυκλοφορία, ενώ στη φάση ανάπτυξης που προηγήθηκε αυτής τα πράγματα έδειχναν σκούρα μετά τη (σχετική) αποτυχία της καμπάνιας του τίτλου στο Kickstarter. Η Shruti Ghosh του dev team αναγκάστηκε να πουλήσει το ίδιο της το διαμέρισμα για να συντηρήσει την υπόλοιπη ομάδα, η οποία εξασφάλισε χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων από το πρόγραμμα Unreal Dev Grants.




Το παιχνίδι μοιάζει με μια μίξη σχεδίου Pahari με το στυλ του Journey του 2012. Ο κόσμος του αντλεί την έμπνευσή του από τα υπάρχοντα σχέδια του μεσαιωνικού Rajasthan που βρίσκεται στα βόρεια της ινδικής ηπείρου και περιέχει τοπία που από τη μια είναι όμορφα και δείχνουν παραμυθένια, ακόμα και αν φαίνεται να βγήκαν από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, αλλά από την άλλη γίνονται επαναλαμβανόμενα πολύ γρήγορα. Η περιπέτεια της Raji διαρκεί περίπου 5 ώρες και μας περνά μέσα από μόλις τρεις κόσμους. Ο σχεδιασμός τους είναι πολύ όμορφος και σε μερικά σημεία στα οποία βοηθά ο φωτισμός φτάνει να είναι έως και εντυπωσιακός για τα δεδομένα τέτοιου τίτλου. Παρόλα αυτά ο ενθουσιασμός μας χάνεται αρκετά γρήγορα αφού όσο προχωράμε σε κάθε κόσμο αντιλαμβανόμαστε τα ανακυκλωμένα σημεία του και, σχεδόν πάντα, αντιλαμβανόμαστε και τα εμπόδια που έχουν τοποθετηθεί υπό τη μορφή puzzle ή υπό τη μορφή… tutorial (για κάτι που έχουμε ήδη μάθει και προηγουμένως) για να διαρκέσει περισσότερο το gameplay.



Κάθε ένας από τους τρεις κόσμους περιέχει το δικό του σετ εχθρών και ένα τελικό boss. Οι εχθροί – δαίμονες είναι πολύ εύκολοι στην αντιμετώπισή τους, γι’ αυτό και η ομάδα ανάπτυξης φρόντισε να τοποθετήσει πολλούς μαζί σε κάθε σημείο, έτσι ώστε να νιώσει ο παίκτης ότι αντιμετωπίζει μια πρόκληση. Ο αριθμός των εχθρών σε κάθε περιοχή είναι ίσως το μεγαλύτερο αρνητικό του παιχνιδιού, αφού συναντάμε πάρα πολλούς πολύ συχνά, πράγμα που σίγουρα κουράζει και, επιπλέον, δεν έχει απολύτως κανένα νόημα αφού δεν μπορούμε να κάνουμε καν level up νικώντας τους. Κι όμως. Η Raji θα μπορέσει να εξελίξει τις ικανότητές της στη χρήση του ραβδιού, του τόξου και του σπαθιού με την ασπίδα που θα αποκτήσει στην πορεία μόνο όταν βρει τους σχετικούς πόντους σε εκκλησάκια που είναι είτε σε φανερό σημείο, είτε κάπου κρυμμένα.



Το σύστημα μάχης θυμίζει παλιομοδίτικο στυλ action-adventure, είναι εύκολο στην εξοικείωση, αλλά μερικές φορές δύσχρηστο. Όταν υπάρχει κολώνα κοντά στη Raji, εκείνη μπορεί να σκαρφαλώσει πάνω της, να πηδήξει μακριά της και να εξαπολύσει μια δυνατή επίθεση προς όλους τους δαίμονες που βρίσκονται κοντά της. Πολλές φορές όμως θα χρειαστεί να πατήσουμε δύο και τρεις φορές το πλήκτρο που πρέπει για να σκαρφαλώσει στην κολώνα, καταλήγοντας να δεχόμαστε ένα σωρό χτυπήματα που μπορεί και να μας κάνουν να χάσουμε, κάνοντας την κατάσταση σχεδόν ανυπόφορη. Όσον αφορά στο dodging, ακόμα και αν πατήσουμε το πλήκτρο που πρέπει για να αποφύγουμε μια επίθεση την κατάλληλη στιγμή, η Raji μπορεί και πάλι να δεχτεί χτύπημα, πράγμα που φαίνεται να είναι εντελώς τυχαίο και άρα όταν βρισκόμαστε σε σημαντική μάχη απλά ελπίζουμε να μη χάσουμε από random καρπαζιές.



Τα boss fights δε σώζουν την κατάσταση. Η δυσκολία τους είναι σχετική και αυτό επειδή παίζει και εδώ ο παράγοντας τύχη που αναφέραμε πριν από λίγο. Ειδικά στην περίπτωση του δεύτερου boss, το οποίο χτυπά τα χέρια του μεταξύ τους και δημιουργεί ένα φάσμα ηλεκτρικού πεδίου στο έδαφος, το dodging φαίνεται να έχει ποσοστό επιτυχίας λίγο παραπάνω από 50%. Το σημείο στο οποίο αυτό αντιστρέφεται είναι το τελευταίο boss του παιχνιδιού, που είναι και μακράν το ευκολότερο, αφού ο παίκτης αρκεί να κάνει button mashing στο πλήκτρο του dodge για να κερδίσει τη μάχη. Κάπου εκεί είναι που έρχεται και το άχαρο τέλος της ιστορίας του παιχνιδιού που, τελικά, επένδυσε μόνο στο lore των ινδικών θεοτήτων, δίχως να κερδίζει ποτέ πραγματικό ενδιαφέρον.



Το Raji: An Ancient Epic μόνο επικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Είναι, όπως είπαμε, σημαντική κυκλοφορία από την άποψη ότι μπήκε στο παιχνίδι ινδικός developer. Το gameplay του όμως είναι ξεπερασμένο, οι κόσμοι του κερδίζουν τις εντυπώσεις, αν και αποδεικνύονται ανέμπνευστοι γρήγορα και η ιστορία του δεν φτάνει ποτέ ένα σε τέλος που να ικανοποιεί. Πράγμα γελοίο για ένα τόσο μικρό παιχνίδι. Το γεγονός ότι υπάρχουν bugs εδώ κι εκεί και μερικά (σπάνια) frame drops είναι από τα λιγότερο εριστικά χαρακτηριστικά του παίζοντάς το. 

3

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύ όμορφα σχεδιασμένος κόσμος
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κόσμος που ανακυκλώνεται συνεχώς
  • Υπερβολικά πολλοί εχθροί, χωρίς μάλιστα να βοηθούν στην αναβάθμιση του skill tree
  • Οι εχθροί, μεμονωμένα, είναι πανεύκολοι, όπως και τα boss fights
  • Πολύ μικρό, δίχως ικανοποιητικό τέλος
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*