Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Heroes of the Storm Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Heroes of the Storm
    • 12+ pegi 12+
      • 8.8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (4)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://eu.battle.net/heroes/en/ FOLLOWERS 6 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 9

    ENTERNITY SCORE
*
Πριν μερικά χρόνια, κατά τη διάρκεια της BlizzCon 2010, η Blizzard ανακοίνωσε ένα custom map για το Starcraft II: Wings Of Liberty με την ονομασία Blizzard DOTA. Η εταιρία που δημιούργησε το Warcraft 3, το παιχνίδι που έμμεσα σύστησε στον κόσμο το action RTS/MOBA μέσω του Defend of The Ancient mod αποφάσισε να φτιάξει τη δική της εκδοχή του. Με το παιχνίδι να αναπτύσσεται από μια μικρή ομάδα έπρεπε να φτάσουμε στο Μάιο του 2013 και την ακύρωση του Project Titan για να γίνει reboot του παιχνιδιού σε stand alone game, ανεξάρτητο από το Starcraft II με την ονομασία Heroes Of The Storm.



Με το Heroes of the Storm η Blizzard ταράζει τα νερά στο αρκετά στάσιμο genre των MOBAs. Μια εταιρία που είναι εξαιρετική στο να δανείζεται στοιχεία από άλλα παιχνίδια και να τα προσαρμόζει στη δική της φιλοσοφία τολμάει να ξεφύγει από τις νόρμες των υπολοίπων παιχνιδιών του είδους. Το Heroes of the Storm χρησιμοποιεί την κλασική top-down προοπτική στην κάμερα του παιχνιδιού, τη δομή 5v5 στις ομάδες με τον κάθε παίκτη να χρησιμοποιεί το ποντίκι για να ελέγξει τις κινήσεις του χαρακτήρα και να ενεργοποιεί τις ικανότητες του μέσω του πληκτρολογίου. Οι παίκτες βρίσκονται αντιμέτωποι σε χάρτες με 2 ή 3 lanes με minion waves που ξεκινούν από το Nexus της κάθε ομάδας και με κτίρια όπως πύργοι και τείχη να το προστατεύουν. Κάπου εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες με τα υπόλοιπα MOBAs και η Blizzard δεν διστάζει να πετάξει από το παράθυρο κλασικά mechanics του είδους. Last hitting και gold απουσιάζουν και γι' αυτό δεν υπάρχουν items στο παιχνίδι. Οι ήρωες δυναμώνουν με την επιλογή talents τα οποία βελτιώνουν το χαρακτήρα προσθέτοντας καινούριες ικανότητες ή βελτιώνοντας τις ήδη υπάρχοντες.
Με το Heroes of the Storm η Blizzard ταράζει τα νερά στο αρκετά στάσιμο genre των MOBAs.
Πρωτότυπη είναι επίσης και η ύπαρξη δύο Ultimate Abilities για κάθε ήρωα με μία επιλέξιμη τη φορά ανάλογα με την περίσταση. Αυτή η αλλαγή βοηθάει τους νέους παίκτες να μπουν και να παίξουν κατευθείαν το παιχνίδι χωρίς να χρειάζεται να περάσουν ώρα σε αναλύσεις και theorycrafting για ποια item builds είναι τα βέλτιστα σε κάθε ήρωα. Δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμα όλα τα talents από την αρχή. Κλειδωμένα πίσω από το hero level system, όπου ο κάθε ήρωας ανεβαίνει level ξεχωριστά, ο παίκτης πρέπει να παίξει μερικά παιχνίδια ώστε να τα ξεκλειδώσει όλα. Τα potions έχουν αντικατασταθεί από healing wells που βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία κοντά στα turrets που κάνουν το χρονοβόρο ταξίδι στη βάση για αναπλήρωση ζωής πολύ σπάνιο και βοηθάει του ήρωες να παραμένουν στη δράση για περισσότερο χρόνο. Ακόμα όμως και για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, το Heroes of the Storm έχει προσθέσει mounts για τους χαρακτήρες που οι ήρωες μπορούν να καβαλήσουν και να διασχίσουν το χάρτη γρήγορα για να συμμετάσχουν στην αδιάκοπη μάχη.



Ένα από τα καλύτερα σημεία του παιχνιδιού είναι το λαμπρό roster από τους ήδη γνωστούς ήρωες των παιχνιδιών της Blizzard. Οι Arthas, Illidan και Thrall από το Warcraft, οι Raynor, Kerrigan και Zeratul από το Starcraft καθώς και οι Tyrael, Azmodan και μερικοί από τους playable ήρωες του Diablo είναι κάποιοι μόνο από τους στιλιστικά όμορφους και σχεδιαστικά δυναμικούς χαρακτήρες. Αν και ήδη γνωστοί ήρωες από προηγούμενα παιχνίδια, η Blizzard καταφέρνει να τους δώσει νέα πνοή κρατώντας ταυτόχρονα ζωντανή την αίσθηση από χαρακτήρες που υπάρχουν δεκαετίες στα videogames της. Ο Malfurion θυμίζει αρκετά τα abilities που είχε στο Warcraft 3 με εμφανείςς επιδράσεις από τους restoration druids του WoW. Ο Illidan μπορεί να διαλέξει σαν Ultimate Ability το Metamorfosis αποκτώντας τη χαρακτηριστική του μορφή με τα φτερά και τα κέρατα που είχε ως raid boss στο The Burning Crusade. Ο Raynor μπορεί να καλέσει τον Hyperion στη μάχη και ο Azmodan να καθοδηγήσει μια μικρή στρατιά από δαίμονες που θα πολιορκήσουν δίχως σταματημό τα αντίπαλα κτίρια. Είναι πραγματικά όμορφη η ισορροπία που έχει πετύχει η Blizzard στο να κρατήσει στους ήρωες της τη γνώριμη υφή από το παρελθόν και ταυτόχρονα να τους εντάξει στο πλαίσιο και στους ρόλους ενός MOBA. Ειδικά η μετάβαση των playable heroes από το Diablo 3 στο Heroes Of The Storm είναι εξαιρετικά ομαλή. Τα abilities των ηρώων είναι προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να μη μοιάζουν μεταξύ τους ούτε εμφανισιακά αλλά ούτε στο gameplay και κάνουν τον κάθε ήρωα να φαίνεται και να νιώθει διαφορετικός. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ηρώων προέρχεται από το Warcraft, πράγμα λογικό αν σκεφτεί κανείς το μέγεθος του lore και του content που υπάρχει συγκριτικά με τα άλλα δύο universes αλλά με την ψαλίδα να κλείνει όσο προστίθενται νέοι ήρωες στο παιχνίδι.


Το Heroes of the Storm χρησιμοποιεί την κλασική top-down προοπτική στην κάμερα του παιχνιδιού, τη δομή 5v5 στις ομάδες με τον κάθε παίκτη να χρησιμοποιεί το ποντίκι για να ελέγξει τις κινήσεις του χαρακτήρα και να ενεργοποιεί τις ικανότητες του μέσω του πληκτρολογίου.

Χρησιμοποιώντας κλασικά μοτίβα του είδους η Blizzard χωρίζει τους ήρωες σε διαφορετικές κατηγορίες. Οι Warriors όπως ο Diablo ή ο Anub'arak είναι tanks με crowd control, οι Assassins όπως η Valla και ο Kael'thas είναι ήρωες με λίγη ενέργεια αλλά μεγάλο damage output και τα Supports όπως η Tyrande και ο Uther είναι healers που προσφέρουν utility στην ομάδα με buffs στους συμπαίκτες και stuns στους αντιπάλους. Η τέταρτη και τελευταία κατηγορία είναι οι Specialists. Mε mechanics που διαφέρουν στον κάθε ήρωα, τα Specialists προσφέρουν ίσως την ωραιότερη εμπειρία του παιχνιδιού. Ο Abathur για παράδειγμα φτιάχνει ένα symbiot και "μπαίνοντας" μέσα σε έναν ήρωα της ίδιας ομάδας τον βοηθάει με ασπίδες και spikes στη μάχη. H Sylvanas μπορεί να απενεργοποιήσει τα αντίπαλα turrets και να κάνει τους αντίπαλους merceneries να αλλάξουν στρατόπεδο και να έρθουν με το μέρος της ομάδας της. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στους Lost Vikings. Ερχόμενοι από το ομώνυμο παιχνίδι που εκδόθηκε το 1992 οι Lost Vikings είναι 1 ήρωας αποτελούμενος από 3 μονάδες με την καθεμιά να ελέγχεται ξεχωριστά, με διαφορετικό health bar και death timer και μπορούν να χωριστούν σε διαφορετικά lanes για να ασκήσουν πίεση σε όλο το χάρτη. Το περιβάλλον, τα γραφικά και η φυσικότητα των χαρακτήρων είναι πολύ προσεγμένα και καθηλώνουν το παίκτη στη δράση. Τα interactions που έχουν προσθέσει μεταξύ των ηρώων τους κάνει να φαίνονται ζωντανοί αφού έχουν συνομιλίες πριν την αρχή του παιχνιδιού αλλά και όταν σκοτώσουν ένα συγκεκριμένο ήρωα. Είναι πραγματικό ωραίο να ακούμε τον Diablo να κάνει προσωρινά ειρήνη με τον Tyrael και τον Illidan, να θρηνεί όταν σκοτώσει την Tyrande. Από το φονικό Pyroblast του Kael'thas, τη Syndragosa του Arthas που παγώνει τους αντιπάλους, μέχρι το Ultralisk της Kerrigan και το Lightning Breath του Diablo, οι μάχες και οι ήρωες στο Heroes Of The Storm είναι επικών διαστάσεων.
Φεύγοντας από τις νόρμες των υπολοίπων MOBAs που χρησιμοποιούν ένα μόλις χάρτη ή, έστω, παραλλαγές του για το κυρίως κομμάτι του gameplay, η Blizzard εμφανίζει 8 μοναδικές παραλλαγές. Σε όλα ο στόχος είναι να καταστραφεί η αντίπαλη βάση αλλά καθένας χρησιμοποιεί διαφορετικό second objective. Τα secondary objectives προσφέρουν στη συνεχή δράση και το γρήγορο ρυθμό του παιχνιδιού, αναγκάζοντας τους παίκτες να βρίσκονται συνεχώς σε σύγκρουση για τη διεκδίκηση τους. Γρήγορες κινήσεις κατά μήκος του χάρτη και στα σημεία που υπάρχουν τα secondary objectives κρατούν σταθερή τη δράση και το ρυθμό των παιχνιδιών δίχως να τραβιέται το gameplay σε αδιέξοδα με τις δύο ομάδες να φοβούνται να πολεμήσουν. Το να αγνοηθούν τα secondary objectives σημαίνει σχεδόν αυτομάτως την ήττα, πράγμα που μπορεί να παραξενέψει τους νέους παίκτες από άλλα MOBA που έχουν συνηθίσει σε πιο παρατεταμένο laning phase με τα teamfights να αποτελούν συνήθως την κατάληξη των παιχνιδιών. Στο Dragon Shire οι παίκτες καλούνται να καταλάβουν 2 βάσεις που βρίσκονται στο πάνω και στο κάτω lane ώστε ένας συμπαίκτης τους να απελευθερώσει και να ελέγξει τον Dragon Knight, ένα πλάσμα με περισσότερη ενέργεια από τους ήρωες που κάνει extra damage στα αντίπαλα κτίρια. Στο Blackheart Bay οι παίκτες πρέπει να μαζέψουν δουβλόνια και να πληρώσουν τον πειρατή Blackheart ώστε εκείνος να βομβαρδίσει από το πλοίο του την αντίπαλη βάση.



Στο Haunted Mines οι παίκτες πηγαίνουν ανά διαστήματα υπόγεια από τον κεντρικό χάρτη όπου, μαζεύοντας κρανία, η κάθε ομάδα μπορεί ένα τεράστιο Golem που θα βαδίσει ενάντια στις αντίπαλες οχυρώσεις. Battle of Eternity, Tomb of the Spider Queen, Garden of Terror και Sky Temple είναι maps που το καθένα ξεχωριστά έχει τα δικά του secondary objectives και η εναλλαγή τους από παιχνίδι σε παιχνίδι κρατάει τον παίκτη "φρέσκο", δίχως να τον πλήττει από το ίδιο, επαναλαμβανόμενο gameplay. Διάσπαρτα σε κάθε map υπάρχουν διάφορα mercenary camps με τέρατα που όταν νικηθούν από τους παίκτες πηγαίνουν στο κοντινότερο lane και βοηθούν την ομάδα στην πολιορκία των αντίπαλων κτιρίων. Η χρήση τους σε σωστή χρονική στιγμή ταυτόχρονα με ένα secondary objective προσφέρει ένα έξτρα επίπεδο στρατηγικής στο παιχνίδι με τους αντιπάλους να πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα objective και στην άμυνα της βάσης τους. Η διάρκεια των παιχνιδιών είναι μικρή και σπάνια ξεπερνά τα 20 λεπτά, κάτι πολύ αναζωογονητικό τη στιγμή που τα περισσότερα MOBA διαρκούν κατά μέσω όρο 40. Το Quick Match είναι η κλασική επιλογή του παιχνιδιού όπου ο παίκτης διαλέγει τον ήρωα που θέλει και μπαίνει κατευθείαν στη δράση σε τυχαίο χάρτη με τυχαίους συμπαίκτες.
Ο Raynor μπορεί να καλέσει τον Hyperion στη μάχη και ο Azmodan να καθοδηγήσει μια μικρή στρατιά από δαίμονες που θα πολιορκήσουν δίχως σταματημό τα αντίπαλα κτίρια.
Παρ' ότι αυτός ο τρόπος βοηθάει να αποφεύγονται οι διαφωνίες στο lobby για το ποιος θα πάρει έναν ήρωα δεν είναι λίγες οι φορές που το roster της κάθε ομάδας αποδεικνύεται κατώτερο της άλλης. Το να παίζει κανείς με την ομάδα από 5 assassins χωρίς tank ή healer ενάντια σε μια ισορροπημένη αντίπαλη ομάδα είναι από τις πιο οδυνηρές εμπειρίες στο παιχνίδι. Πιο οργανωμένο είναι το Hero League. Εκεί οι παίκτες μπορούν να αγωνιστούν στο πιο ανταγωνιστικό mode του παιχνιδιού. Δεν υπάρχουν bans αυτή τη στιγμή αλλά οι παίκτες μπορούν να μπουν στο Hero League μόνοι τους ή με τους φίλους τους, να διαλέξουν ήρωες στο draft και να δουν τι ήρωες διαλέγουν οι αντίπαλοί τους. Στο τέλος του match ο παίκτης παίρνει πόντους αν κερδίσει και χάνει πόντους αν η ομάδα του ηττηθεί. Το σύστημα του Hero League φαίνεται να είναι ημιτελές και μοιάζει αρκετά με το ranked του Hearthstone με την έννοια ότι ο κάθε παίκτης ξεκινάει με το κατώτατο rank 50 και ανεβαίνει ανάλογα με τα αποτελέσματά του. Αλλά υπάρχει θέμα στο team composition όπου στο ίδιο παιχνίδι μπορεί να υπάρχουν παίκτες με διαφορά πάνω από 20 ranks με τον παράγοντα τύχης στο επίπεδο των συμπαικτών και τον αντιπάλων να έχει μεγαλύτερο ρόλο από το ιδανικό. Αποτέλεσμα είναι τα μεγάλα Rank να μην είναι το βραβείο για τους καλύτερους παίκτες αλλά στόχος εφικτός για όσους “grindάρουν” με επιτυχία στο Hero League.



Νέο content βγαίνει κάθε 4-6 βδομάδες αγγίζοντας κυρίως θέματα balance και εισάγοντας νέους ήρωες και νέα battlegrounds. Το Eternal Conflict είναι το πρώτο event του παιχνιδιού και βασίζεται στο κόσμο του Diablo. Δείχνοντας το δρόμο και στα στα επόμενα patches η Blizzard προσθέσει τουλάχιστον 4 ήρωες και 2 battlegrounds αποκλειστικά από το Diablo μέσα στους μήνες που έρχονται. Κάπως έτσι αντισταθμίζει την υπεροπλία του Warcraft στο roster του παιχνιδιού και γεμίζει τα roles που έλειπαν από το Diablo. Το event θυμίζει expansion λόγω της διάρκειάς του καθώς και του όγκου του περιεχομένου του με την Blizzard να τονίζει πως μπορεί να μην ακολουθήσουν σύντομα events από τα άλλα universes εν καιρώ θα δούμε Warcraft, Starcraft ακόμα και Overwatch events. Σαν free to play game, το Heroes of the Storm έρχεται με το αναμενόμενο shop. Οι ήρωες μπορούν να αποκτηθούν είτε με in game gold είτε με πραγματικά λεφτά. Η οικονομία του παιχνιδιού προβληματίζει καθώς το gold που μαζεύει ο παίκτης μετά το τέλος του παιχνιδιού να είναι 20 αν χάσει και τα 30 αν κερδίσει. Μετά το player level 6 αυξάνονται τα έσοδα του παίκτη με την εισαγωγή των daily quests. Με το σύστημα να είναι όμοιο με αυτό του Hearthstone τα daily quests δίνουν gold με την ολοκλήρωσή τους.


Γρήγορες κινήσεις κατά μήκος του χάρτη και στα σημεία που υπάρχουν τα secondary objectives κρατούν σταθερή τη δράση και το ρυθμό των παιχνιδιών δίχως να τραβιέται το gameplay σε αδιέξοδα με τις δύο ομάδες να φοβούνται να πολεμήσουν.

Με ζητούμενα όπως “Play 3 games as an Assassin Hero” ή “play 2 games as a Starcraft Hero”, τα quests μπορούν να συνδυαστούν και να ολοκληρωθούν εύκολα παίζοντας μερικά παιχνίδια. Επιπλέον gold εξασφαλίζεται καθώς ο παίκτης ανεβαίνει player levels και 500 gold δίνονται αν φτάσει κάθε ήρωα στο level 5. Ακόμα όμως και αυτό το έξτρα εισόδημα μπορεί να φτάσει για να αποκτήσει ο παίκτης τους 10 φτηνότερους ήρωες που χρειάζονται για να παίξουν στο Hero League όμως με τους νέους ήρωες να κοστίζουν 10.000 gold και να αποτελούν την πλειονότητα, οι παίκτες που θέλουν να έχουν γρήγορα ένα αρκετά ποιοτικό και ολοκληρωμένο roster θα πρέπει να αγοράσουν με πραγματικά λεφτά. Με το που φτάσει κάποιος max level και έχει όλους τους ήρωες πάνω από level 5 μπορεί να χρειαστούν από 10 έως και 30 μέρες για να μαζευτούν ξανά τα gold για έναν από τους ακριβότερους ήρωες. Weekly sales και champion bundles βοηθάνε στο να αποκτηθούν φθηνότερα οι ήρωες αλλά με τις τιμές σε ευρώ να συνεχίζουν να είναι κάπως ακριβές, αν σκεφτούμε πως ένας ήρωας των 10.000 gold κοστίζει 9,99 euro σε full price. Τα skins που προσφέρονται με πραγματικά χρήματα είναι και αυτά κάπως ακριβά καθώς κυμαίνονται από 4,99 έως 14,99 ευρώ κατά μέσο όρο ακριβότερα από τα skins σε άλλα παιχνίδια. Είναι όμως πραγματικά πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει από την Blizzard στα skins αφού το καθένα έρχεται με το δικό του lore και background και μερικά από τα πιο ακριβά να έχουν τα δικά τους animations, voice overs, themed abilities μέχρι και το δικό τους mount.
Από universe crossovers π.χ. Grunty Murky και Wrath Sonya, σε Alterative Reality skins όπως ο Betrayer Malfurion ή ο High Templar Zeratul και από seasonal themes όπως ο Lunar Chen και η Winter Veil Jaina σε pop culture reference (μια από τις ειδικότητες της Blizzard σε όλα της τα παιχνίδια) όπως ο Psycho Stiches και η Roller Derby Nova, η ποικιλία των skins είναι μεγάλη και στο σύνολό τους καλοσχεδιασμένα και πιστά στην αισθητική της εταιρίας. Ούτως η άλλως η Blizzard προσφέρει δωρεάν διαφορετικές παλέτες χρωμάτων για τα default skins του κάθε ήρωα που μπορεί να ξεκλειδώσει κανείς όταν φτάσει στο κατάλληλο hero level. Μάλιστα στο hero level 10 ο παίκτης μπορεί να ξεκλειδώσει με 10.000 gold το master skin του ήρωα. Για skins το οποίο δίνεται χωρίς οικονομικό αντίτιμα τα master skins είναι πραγματικά πολύ καλά σχεδιασμένα και δείχνουν μια εξέλιξη του default skin δικαιολογώντας την ονομασία τους. Πέρα από ήρωες και skins το shop έχει πληθώρα από mounts για αγορά.



Άγριοι λύκοι, τίγρεις, μονόκεροι και ιπτάμενα χαλιά μπορούν να αγοραστούν με πραγματικά χρήματα, το καθένα ξεχωριστά είτε ως μέρος κάποιου bundle και να διαφοροποιήσουν το πώς διασχίζει ο ήρωας το πεδίο της μάχης. Με τα skins και τα mounts να μην προσφέρουν τίποτα περισσότερο από εικαστική διαφοροποίηση στον ήρωα ίσως και οι τιμές τους να είναι αδιάφορες για κάποιον που δεν θέλει να επενδύσει λεφτά στο παιχνίδι. Θετικό σημείο είναι πως δίνεται η δυνατότητα να δοκιμαστούν όλα τα skins και οι ήρωες πριν αγοραστούν χάρη στο Try Mode. Το Heroes of the Storm είναι ένα καθαρόαιμο παιχνίδι της Blizzard. Η φιλοσοφία της εταιρίας πως ένα παιχνίδι πρέπει να είναι εύκολο για τους πρωτάρηδες αλλά με υψηλό ταβάνι για τους πιο ανταγωνιστικούς παίκτες είναι έκδηλη και το HotS είναι εξαίρεση στον κανόνα. Λόγω της απουσίας κλασικών mechanics των MOBA είναι εύκολο να χαρακτηρίσει εύκολο και casual.
Οι ήρωες μπορούν να αποκτηθούν είτε με in game gold είτε με πραγματικά λεφτά. Η οικονομία του παιχνιδιού προβληματίζει καθώς το gold που μαζεύει ο παίκτης μετά το τέλος του παιχνιδιού να είναι 20 αν χάσει και τα 30 αν κερδίσει.
Οι βετεράνοι του είδους θα πρέπει γρήγορα να αποβάλουν την ψυχολογία του carry και να προσαρμοστούν στο teamplay του Heroes of the Storm. “Κερδίζουμε μαζί και χάνουμε μαζί” είναι η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού με τις προσωπικές προσπάθειες του κάθε παίκτη να πέφτουν στο κενό αν ενεργεί μόνος του χωρίς την υποστήριξη της ομάδας του. Δεν υπάρχουν ρόλοι πιο σημαντικοί από τους άλλους και όλοι οι ρόλοι είναι απαραίτητοι για τη νίκη. Δεν χωρίζονται σε carries και στους υπόλοιπους ρόλους οι οποίοι υπάρχουν για να λάμψουν τα carries. Το αρνητικό σε αυτό το μοντέλο είναι πως ένας παίκτης δεν μπορεί να κερδίσει το παιχνίδι αλλά κάποιος που δεν ενδιαφέρεται να παίξει ομαδικά μπορεί να χαλάσει το παιχνίδι των άλλων. Αυτό είναι το ρίσκο και το αναγκαίο κακό για ένα παιχνίδι με κεντρικό άξονα το teamplay.


Οι βετεράνοι του είδους θα πρέπει γρήγορα να αποβάλουν την ψυχολογία του carry και να προσαρμοστούν στο teamplay του Heroes of the Storm.

Όπως στο WoW η αίσθηση του παιχνιδιού είναι αυτή της ομαδικής προσπάθειας και όχι του solo ήρωα. Αυτή η λογική συμβάλει και στη μείωση του toxicity, ένα αρνητικό φαινόμενο που μαστίζει το είδος των MOBAs και αποξενώνει τους νέους παίκτες. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν παίκτες με αρνητική συμπεριφορά στο community του Heroes Of The Storm αλλά η Blizzard παίρνει τα μέτρα της ώστε να μη γίνουν πραγματικό πρόβλημα. Μετά το τέλος κάθε παιχνιδιού υπάρχει η δυνατότητα να γίνει report ένας toxic παίκτης με την Blizzard να τιμωρεί ανάλογα με το παράπτωμα. Αν ένας παίκτης είναι leaver θα συνειδητοποιήσει σύντομα πως στο παιχνίδι θα παίζει με άλλους leavers και αν ο παίκτης βρίζει την ομάδα του, πάλι η Blizzard θα τον βάλει με συμπαίκτες που έχουν την ίδια συμπεριφορά. Μέσα στο παιχνίδι δεν υπάρχει All Chat και ταυτόχρονα μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να απενεργοποιήσει το Team Chat αν κρίνει πως η συμπεριφορά της ομάδας δεν του αρέσει. Δεν είναι τυχαίο επίσης πως ενθαρρύνεται από την Blizzard το παιχνίδι με φίλους αφού δίνει περισσότερο experience το κάθε παιχνίδι αν ο παίκτης παίζει με κόσμο από την friend list του.



Ένα παιχνίδι που απευθύνεται στους φίλους της Blizzard αλλά και στους λάτρεις των MOBAs, το Heroes Of The Storm είναι ένα παιχνίδι που δίνει νέο αέρα στο είδος. Ακόμα όμως και αν δεν είστε τίποτα από τα δύο, είναι από τα παιχνίδια που αξίζει να δοκιμάσετε και φαίνεται τουλάχιστον υποσχόμενο σε ένα πολύ ανταγωνιστικό είδος. Μόνο το πέρασμα του χρόνου και η προσέλευση του κόσμου θα δείξει αν η Blizzard δημιούργησε ακόμα μια επιτυχία.


 

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολλά maps, το καθένα με διαφορετικό περιεχόμενο
  • Ήρωες από τα παιχνίδια της Blizzard
  • Μικρή χρονική διάρκεια παιχνιδιών
  • Οι Specialists είναι μια νέα, ευχάριστη προσέγγιση στα MOBAs
  • Noob friendly αλλά με ψηλό ταβάνι
  • Απαιτεί teamplay
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάπως ακριβό shop
  • Το Ranked matchmaking θέλει αλλαγές
  • Απαιτεί teamplay
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • aplwsninja
    • Αναλυτική και ειλικρινής παρουσίαση.

      Το HotS, αν και μινιμαλιστικό, είναι άκρως ανταγωνιστικό. Πιστεύω ότι αποτελεί κάτι περισσότερο από εισαγωγή στον χώρο τον MOBA μιας και ο συντονισμός με τους συμπαίκτες αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του είδους. Επίσης, όντως, έχω παρατηρήσει πολύ λιγότερο τοξική συμπεριφορά από τους συμπαίκτες, το οποίο ενθαρρύνει νέους παίκτες να ασχοληθούν με το είδος, αλλά και παίκτες που δυσαρεστηθήκαν με αλλά MOBA να ξαναγυρίσουν.

      Έχω παρατηρήσει αυτό που γραφείς για το HotS ladder. Το παιχνίδι δηλαδή, στην βιασύνη του να σου βρει ματς, κάνει πολλές φόρες άδικο matchmaking. Αλλά αυτό συμβαίνει και στο LOL, όπου κάθε region έχει κάτι εκατομμύρια παίκτες.

      Αν και θα ήθελα να τους υποστηρίξω αγοράζοντας κάποιο skin, οι τιμές πιστεύω είναι πολύ τσιμπημένες και έχοντας ήδη αγοράσει πολλά παιχνίδια της Blizzard δεν βλέπω τον λόγο.

      Γενικά, το HotS φέρνει κάτι το φρέσκο στον χώρο και, λόγο της σχετικά μικρής διάρκειας των ματς, δεν κουράζει.

*