Πάντα είναι δύσκολη η διαδοχή τεράστιας επιτυχίας. Μια επιτυχία που ανανέωσε το είδος των rally simulator, που έφερε εφιάλτες σε όσους δεν είχαν την αφοσίωση να επενδύσουν χρόνο για να κυνηγήσουν την επιτυχία, αλλά και την ανταμοιβή σε όσους το έκαναν. Ένα παιχνίδι που έφερε χαμόγελα στους τρελούς του είδους και απογοήτευση στους λάτρεις των εύκολων λύσεων του σύγχρονου gaming. Το Dirt Rally όμως ανήκει στο 2016 και εμείς σχεδόν τρία χρόνια μετά έχουμε να συζητήσουμε για τον διάδοχό του το παιχνίδι με το, αν μη τι άλλο τυπικό, όνομα, Dirt Rally 2.0.
Τυπικά, είχαμε την παρεμβολή του Dirt 4 (κάτι πρέπει να κάνει η βιομηχανία μας με τα νούμερα, δεν είναι αστείο πια), αλλά αυτό ανήκε σε άλλη σειρά και ήταν σαφώς περισσότερο arcade. Κάτι που ως έννοια δεν υπάρχει πουθενά στο Dirt Rally 2.0. Αν λοιπόν ο πρώτος τίτλος ήταν ο πόνος, ο δεύτερος είναι ο πόνος, το κλάμα και ο οδυρμός μαζί. Και δεν υπάρχει καμία υπερβολή, με κάποιον τρόπο ο δεύτερος τίτλος είναι πιο δύσκολος από τον πρώτο. Και αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητα καλό. Όχι ότι είναι και κακό βέβαια γιατί θα χάναμε την ουσία. Σας μπερδέψαμε έτσι;
Να εξηγούμαστε: το Dirt Rally 2.0 συνεχίζει να διαθέτει το καλύτερο μοντέλο χειρισμού και οδήγησης στην ιστορία του είδους και η εμπειρία της ενασχόλησης με αυτό είναι απολύτως αυθεντική και δεν θα αφήσει κανένα παράπονο σε όποιον θέλει να μπει στο μεδούλι των ράλι. Το θέμα είναι όμως ότι αυτήν τη φορά η δυσκολία του τίτλου δεν είναι απαραίτητο προτέρημα, πόσο μάλλον όταν δεν έχει σταθερές διακυμάνσεις. Εν ολίγοις έχει ενισχυθεί σημαντικά η δυσκολία στα ράλι, με κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων να δίνουν κάποιες φορές την εντύπωση ότι μπορεί και να είναι αδύνατο να οδηγηθούν με πιθανή συνέπεια αύξηση στα έσοδα των εμπόρων τηλεοράσεων και χειριστηρίων (αποφύγετε την κατηγορία Η2, αλήθεια σας λέμε) και τις επισκέψεις σε ψυχίατρο. Από την άλλη, κατηγορίες όπως η R5 είναι εκπληκτικές και πολύ πιο βατές, ενώ εύκολα και προσβάσιμα είναι και τα Rallycross events που αφήνουν πολύ καλύτερη γεύση από τον προκάτοχό τους.
Στο μεταξύ, πέρα από τη δυσκολία στην οδήγηση, η απουσία ρύθμισης δυσκολίας του ΑΙ στο My Team, που είναι το carreer mode, δεν βοηθάει καθόλου, κάτι πραγματικά ανεξήγητο αν ληφθεί υπόψη ότι slider για τη ρύθμιση της δυσκολίας (α λα F1) υπάρχει στο Freeplay του παιχνιδιού. Για να κλείσουμε το -στο σύνολό του προβληματικό- θέμα της δυσκολίας, ξενίζει η παντελής απουσία οποιουδήποτε tutorial, μιας και πλέον δεν υπάρχουν καν εκπαιδευτικά βίντεο. Να το πούμε άλλη μια φορά, μιλάμε για μια εκπληκτική εμπειρία οδήγησης που δεν αμαυρώνεται εύκολα, πόσο μάλλον αν είστε φανατικοί του είδους και το αποζητάτε. Απλά σε κάποια φάση οδηγεί σε πολλά νεύρα, ενώ είναι απόλυτα σαφές ότι είναι αδύνατο ο τίτλος να παιχθεί από οποιονδήποτε casual. Ας δούμε λίγο το career mode που λέγαμε. Πλέον ο τίτλος έχει κάνει πολύ θετικά βήματα στο ότι δεν έχει τόσο grind όσο ο προκάτοχός του κι έτσι θα αγοράζετε πιο εύκολα αυτοκίνητα, αναβαθμίσεις και θα προσθέτετε προσωπικό στην ομάδα σας. Το περιεχόμενο είναι πλούσιο μιας και πέρα από τα πρωταθλήματα Rally και Rallycross υπάρχουν 4 ημερήσια και 4 εβδομαδιαία events, τα οποία είναι και ένας από τους λίγους τρόπους που έχετε να συγκριθείτε με αντιπάλους, μιας και η λογική του τίτλου είναι τέτοια ώστε αντίπαλός σας να είναι το χρονόμετρο, με την εξαίρεση των Rallycross, που, να το πούμε άλλη μια φορά, είναι εξαιρετικά υλοποιημένα.
Στα του career, πέρα από την έλλειψη μιας πιο στιβαρής δομής που υπήρχε στον προηγούμενο τίτλο, ενοχλεί και το γεγονός ότι υπάρχει απαίτηση για συνεχή σύνδεση στο Racenet, online δίκτυο της Codemasters, και δεν μπορείτε να παίξετε αν δεν είστε συνδεδεμένοι στο internet ή αν είναι πεσμένο το δίκτυο, κάτι που συνέβαινε αρκετά συχνά τις μέρες της δοκιμής. Από την άλλη, μιλώντας για ελαττώματα, το σοβαρότερο θέμα του τίτλου είναι η -σαφώς στρατηγική- απόφαση της Codemasters να μη δώσει όλο το περιεχόμενο και να μας αφήσει με μόλις 6 τοποθεσίες, ποντάροντας στο μελλοντικό πιθανό άρμεγμα μέσω DLC. Οι πίστες είναι φυσικά εξαιρετικά σχεδιασμένες και μάλιστα στο χέρι, μιας και ο αλγόριθμος του Your Stage από το Dirt 4 εγκαταλείφθηκε. Το αποτέλεσμα, παρά την ομορφιά, είναι ότι μετά από κάποια ώρα μένει μια αίσθηση επανάληψης, που όμως με βάση τη δυσκολία του τίτλου, δεν είναι εύκολο να καταλάβουμε αν είναι κατάρα ή ευλογία. Αυτό που μας ενόχλησε δεν ήταν η πολλή βροχή, αλλά το χιόνι που λάμπει διά της απουσίας του και καθιστά πιο ενοχλητική τη φτώχια στις πίστες.
Αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά και από αρκετές κατηγορίες, το επίσημο περιεχόμενο του πρωταθλήματος FIA Rallycross είναι εδώ και γενικά δεν θα βαρεθείτε με τον τίτλο, παρά το όπως είπαμε -λογικά- αναιμικό online. Εξάλλου ο τίτλος, λόγω δυσκολίας, μάλλον κινδυνεύει να τον παρατήσετε παρά να τον βαρεθείτε. Τεχνικά ο τίτλος είναι αψεγάδιαστος. Ο ήχος είναι εξίσου υπέροχος με τον προκάτοχό του σε όλες τους τις εκφάνσεις, με την παράσταση αυτήν τη φορά να κλέβει ο ανατριχιαστικός ήχος του συρσίματος του αυτοκινήτου με την οροφή, ειδικά στο χαλίκι. Από εκεί και πέρα η δουλειά στα γραφικά και συγκεκριμένα στην έκδοση που δοκιμάσαμε σε Xbox One X είναι πραγματικά εκπληκτική και δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια να σχολιαστεί κάτι πέρα από το γεγονός ότι οι δημιουργοί ξέρουν καλά ότι η βροχή και τα βρεγμένα εδάφη είναι το δυνατό τους σημείο με τον τίτλο να θυμίζει σε πάρα πολλά σημεία wet t-shirt contest.
Που καταλήγουμε; Δεν συζητάμε καν ότι πρόκειται για κορυφαίο τίτλο, που όποιος θεωρεί εαυτόν λάτρη των simulation racing πρέπει να έχει στη συλλογή του. Όμως, κάποιες στρατηγικές αποφάσεις έχουν κάνει τη δυσκολία, ειδικά κατά τόπους, ανυπόφορη, ενώ φυσικά αποκλείουν από το παιχνίδι οποιονδήποτε casual παίκτη. Γενικά ο προκάτοχός του ήταν ένα πιο ολοκληρωμένο παιχνίδι και έτσι η αποστολή του δεύτερου τίτλου της σειράς κατέστη πιο δύσκολη, χωρίς αυτό να μην καθιστά τον τίτλο ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους.
Μάλλον πρέπει να το πάρω απόφαση ότι η καριέρα μου θα περιοριστεί στην άσφαλτο. :p
Έχω βρει μια μέση οδό και παίζω σχεδόν αποκλειστικά rallycross και συγκεκριμένες κατηγορίες ράλι ΜΟΝΟ. Αλλιώς πας τρελάδικο. Πάντως δώστου μια ευκαιρία αν γουστάρεις.
Το review έγινε με το χειρηστήριο; Επειδή παίζω κάθε βδομαδα 2-3 ώρες GT Sport έχω καταλήξει πως για να είσαι ανταγωνιστικός από το Β και πάνω χρειάζεσαι τιμόνιερα. Οπότε θερωρώ πως το ίδιο θα ισχύει και εδώ μιας και είναι simulation.
Υ.Γ. Τι σου έφταιξε το corsaki και το έκανες έτσι; με πλήγωσες μιας και ένα τέτοιο έχω στην πραγματικότητα λολ