H Monolith Soft κατάφερε από το 2010 μέχρι σήμερα να μετατρέψει την σειρά Xenoblade Chronicles σ’ ένα franchise εκατομμυρίων για τις κονσόλες της Nintendo. Κυρίως με την ταυτότητα και το περιεχόμενό τους, σχεδόν όλα τα παιχνίδια κατάφεραν να πείσουν για την ποιότητά τους και ειδικά την εποχή του Nintendo Switch κατάφεραν να πείσουν και εμπορικά. Το Xenoblade Chronicles X αποτελούσε μέχρι φέτος όμως, έναν από τους λίγους μεγάλους τίτλους του Wii U που δεν είχαν μεταφερθεί στο Nintendo Switch με κάποιου είδους remaster, αποκλείοντάς το ουσιαστικά από το να γευτεί λίγο από την τεράστια εμπορική δυναμική του Nintendo Switch. Tο μακρινό 2015, όταν κυκλοφόρησε στην αγορά, βγήκε σε μία κονσόλα που λίγο πολύ φυτοζωούσε, αλλά παρ’ όλα αυτά ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο πωλήσεις με σχετική άνεση.

Κάπου εκεί πρέπει να σκέφτηκαν οι υπεύθυνοι του studio και της Nintendo ότι το 2025 θα ήταν μία καλή ευκαιρία να επαναφέρουν τον τίτλο που κουβαλάει την ταμπέλα του niche videogame, αλλά την ίδια στιγμή ανήκει σ’ ένα franchise που πλέον έχει μεγαλώσει και έχει συνηθίσει τα φώτα της mainstream επιτυχίας. Κάπως έτσι φτάσαμε στο Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 20 Μαρτίου και για καλή μας τύχη είχαμε ήδη την δυνατότητα να απολαύσουμε τις πρώτες 15 ώρες αυτής της ανανεωμένης έκδοσης. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι δεν απαιτείται από τον χρήστη να έχει ασχοληθεί με οποιονδήποτε άλλον τίτλο της σειράς, τουλάχιστον με αυτά που βλέπουμε μέχρι τώρα και με αυτά που γνωρίζαμε για τον αρχικό τίτλο. Ναι, οι χαρακτήρες προφανώς και έχουν την αισθητική των άλλων παιχνιδιών της σειράς, αλλά η ιστορία είναι αυτόνομη και δεν συνδέεται σε πρώτη φάση π.χ. με τον Shulk ή άλλους ήρωες. Ακόμα και αν υπάρξει κάποιο εξτρά περιεχόμενο στο τέλος της νέας αυτής έκδοσης ή νέες αποστολές τις οποίες δεν έχουμε συναντήσει ακόμα, που να συνδέουν με κάποιον έμμεσο τρόπο το Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition με τα υπόλοιπα Xenoblade Chronicles βιντεοπαιχνίδια, ουσιαστικό ρόλο δεν θα παίζει στην κατανόηση της ιστορίας.

Το σενάριο θα λέγαμε ότι ακολουθεί κάποια τυπικά μονοπάτια για παιχνίδι που επικεντρώνεται σε mech, ξένους πλανήτες και διαστημικά όπλα. H ιστορία ξεκινά δείχνοντας δύο εξωγήινες φυλές να παλεύουν σε μία γιγάντια μάχη το 2054, ακριβώς πάνω από τον πλανήτη Γη. Για να γλυτώσουν τα χειρότερα, η ανθρωπότητα οργανώνει το Project Exodus, με τους κατοίκους της γης να αφήνουν πίσω τους έναν κατεστραμμένο πλανήτη, με σκοπό την αναζήτηση νέων κόσμων/πλανητών όπου θα μπορέσει να γίνει ένα restart. Δυστυχώς για την ανθρωπότητα, τα περισσότερα από αυτά τα αστρόπλοια καταρρίπτονται, καταστρέφονται και ελάχιστα καταφέρνουν να πετύχουν τον σκοπό τους. Εμείς ακολουθούμε την ιστορία ενός συγκεκριμένου τεράστιο αστρόπλοιου, του White Whale. Καθώς πλησιάζει τον πλανήτη Mira, δέχεται επίθεση από τις δυνάμεις των εξωγήινων που το καταδίωκαν και παρ΄ ότι κατάφεραν να αμυνθούν με επιτυχία, το White Whale προχωράει σε αναγκαστική προσγείωση στον Mira. Μέσα σ’ όλο αυτόν τον χαμό, υπήρχαν πολλές κάψουλες διαφυγής που είχαν εκτοξευτεί και σε μία από αυτές βρέθηκε αρκετό καιρό αργότερα ο χαρακτήρας μας από την Elma.

Πέρα από το γεγονός ότι συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η Elma είναι τρομερά συμπαθητική ως χαρακτήρας, οι αναβαθμίσεις στα πρόσωπα των χαρακτήρων και στα χρώματα του τίτλου είναι ίσως το πιο “εντυπωσιακό” στοιχείο σ’ ό,τι αφορά τον οπτικοακουστικό τομέα. Σίγουρα και η ανάλυση και κάποιες κινήσεις των χαρακτήρων μετρούν στο μάτι, αλλά αν βάλει κανείς δίπλα δίπλα τον αυθεντικό τίτλο με τον καινούργιο, δεν θα δει τεράστιες διαφορές, δεν είναι άλλωστε remake. Για remaster πάντως έχει γίνει καλή δουλειά, τα χρώματα είναι σίγουρα πιο ζωντανά, αλλά να πούμε σε αυτό το σημείο ότι είδαμε και κάποια frame drops στο docked mode. H πιο καθαρή ανάλυση και τα πιο ζωντανά χρώματα, ειδικά σε μία μεγάλη οθόνη, βοηθούν τρομερά τον τίτλο στα μεγάλα πλάνα. Σήμα κατατεθέν του Xenoblade Chronicles X ήταν και είναι τα τεράστια περιβάλλοντα, ο χαοτικός πλανήτης και τα μεγάλα πλάσματα που περιφέρονται στον πλανήτη Mira. Όχι ότι στο portable mode και στην πανέμορφη οθόνη του Nintendo Switch Oled φαίνονται τα περιβάλλοντα λιγότερο όμορφα, αλλά είναι απολαυστικό να βλέπουμε τη νέα πόλη του New Los Angeles σε μία μεγάλη τηλεόραση όταν ανοίγει για πρώτη φορά το πλάνο με τον κεντρικό μας ήρωα να κοιτάει αποχαυνωμένος.

Βέβαια, οι πιο πρακτικές αναβαθμίσεις έγιναν μέσω δύο σημαντικών διορθώσεων που μας εκνεύριζαν αρκετά στην έκδοση του Wii U. Το UI φτιάχτηκε με μικρές αλλά σημαντικές ανανεώσεις, αφήνοντας πίσω του τα πολύ μικρά γράμματα του 2015, ενώ το άναρχο και σε κάποια σημεία ενοχλητικό sound mixing έστρωσε μία και καλή με την Definitive Edition. Πλέον μπορούμε να αλλάξουμε τα settings του ήχου και να παραμετροποιήσουμε το volume των διαλόγων, των εφέ κτλ. ώστε να το φέρουμε σε ανθρώπινα επίπεδα. Υπάρχουν όμως και κάποιες άλλες σημαντικές ανανεώσεις που ίσως κάνουν ακόμα μεγαλύτερη διαφορά για το νέο κοινό αλλά και για τους βετεράνους που θα ήθελαν να ξανασχοληθούν με τον τίτλο.

Αυτές οι διαφορές εστιάζουν στο gameplay το οποίο δείχνει να κάνει μικρές αλλαγές που μειώνουν αισθητά το grinding. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Xenoblade Chronicles X είναι ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως hardcore RPG, με πολλούς χαρακτήρες, leveling, ικανότητες και πάρα μα πάρα πολλή εξερεύνηση. Στις πρώτες ώρες ανακαλύψαμε ότι πλέον μπορούμε να αλλάξουμε τα party members της ομάδας μας όποτε θελήσουμε μέσω του μενού, ενώ παλιά έπρεπε να πάμε σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο της βασικής πόλης και να τους μιλήσουμε. Το ίδιο ισχύει και με την αλλαγή της ώρας, η οποία στην αυθεντική έκδοση έπρεπε να γίνει με συγκεκριμένο τρόπο, ενώ πλέον μπορούμε απλώς μέσω του κεντρικού μενού να αλλάξουμε την ώρα και από μέρα σε βράδυ όποτε θέλουμε. Να συνυπολογίσουμε και τα γεγονότα, ότι τα Affinity Levels με τους χαρακτήρες ανεβαίνουν πιο γρήγορα και ότι οι χαρακτήρες που τους έχουμε “παρκάρει” λαμβάνουν EXP ακόμα και αν δεν τους χρησιμοποιούμε; Άν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για ένα παιχνίδι όπου κάποιες καταστάσεις ολοκληρώνονται μόνο σε συγκεκριμένες ώρες και ότι υπάρχουν 20 διαφορετικοί ήρωες που μπορούν να πλαισιώσουν την ομάδα μας, καταλαβαίνουμε πόσο πολύ βοηθούν αυτές οι μικροαλλαγές σ’ ένα παιχνίδι που μας ωθεί στο ψάξιμο και στο καλό grinding. Τώρα, αν θα μας λείψει αυτή η hardcore προσέγγιση όταν προχωρήσουμε με το παιχνίδι δεν το γνωρίζουμε, για την ώρα είμαστε κάτι παραπάνω από χαρούμενοι με αυτές τις αλλαγές.

Μία προσθήκη για την οποία δεν είμαστε ακόμη σίγουροι για το πώς θα επηρεάσει το βασικό μέρος του παιχνιδιού, είναι τα πιο γρήγορα cooldowns των Arts, ειδικών επιθέσεων. Ο ήρωάς μας ξεκινάει μ’ ένα long range όπλο και ένα μαχαίρι για close combat, με τις βασικές επιθέσεις να εκτελούνται αυτόματα και ο παίκτης να επιλέγει πότε και ποιο Art θα χρησιμοποιήσει. Η μπάρα του Quick Recast μας επιτρέπει πλέον να την ενεργοποιήσουμε και να χρησιμοποιήσουμε πιο άμεσα και περισσότερες φορές τα Arts, κάτι που ρίχνει την διάρκεια της μάχης. Στις πρώτες ώρες δεν επηρέασε τόσο πολύ την δυσκολία, αλλά κυριολεκτικά μας βοήθησε ώστε να ολοκληρώνονται οι μάχες πιο γρήγορα. Δεν ξέρουμε όμως, αν αυτό κάνει τα πράγματα αρκετά πιο εύκολα όταν αναβαθμίσουμε τα Arts και το gear του χαρακτήρα μας ακόμη περισσότερο.

Οπότε σε γενικές γραμμές, οι πρώτες εντυπώσεις μας για το Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition είναι θετικές και ανυπομονούμε να δούμε τι άλλο κρύβει ο τίτλος σε θέματα όπως νέοι χαρακτήρες, gameplay, νέα πλάσματα ή αποστολές. Κάποιες παθογένειες δεν διορθώθηκαν επαρκώς, όπως π.χ. το οριακά ανύπαρκτο tutorial του παρελθόντος που παραμένει κάπως αδύναμο, αλλά με αρκετό διάβασμα, οι χρήστες θα βγάλουν την άκρη. Πέρα από τα πρακτικά ζητήματα, ήταν ένας τίτλος ογκόλιθος σε μέγεθος, που σίγουρα θα επωφελούταν ακόμη και από τις πιο απλές τεχνικές αναβαθμίσεις, όπως π.χ. το θέμα του loading που πλέον είναι οριακά σαν να μην υπάρχει. Μένει να δούμε αν το ταξίδι μας στον πλανήτη Mira θα είναι το ίδιο διασκεδαστικό όπως το 2015 και γιατί όχι, ακόμη και να το ξεπεράσει σε κάποιους τομείς.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity