Στο Overwatch υπάρχουν 2 είδη match, το Payload και το Point Capture. Στο Payload ο σκοπός της επιτιθέμενης ομάδας είναι να κάνει capture το Payload και στη συνέχεια να το συνοδεύσει μέχρι το delivery point ενώ οι αμυνόμενοι πρέπει να σταματήσουν την επέλαση των αντιπάλων τους μέχρι να τελειώσει ο χρόνος. Το Point Capture από την άλλη έχει τους επιτιθέμενους να κάνουν capture δύο σημεία στο χάρτη μέσα σε ένα χρονικό περιθώριο με τους αμυνόμενοι να προσπαθούν να τους αποτρέψουν. Κάθε mode έχει ένα γύρο και με τη λήξη του οι ομάδες ανακατεύονται και προχωρούν σε άλλο χάρτη. Τα maps είναι αρκετά ανοιχτά και δίνουν τη δυνατότητα για flanking με τα chokepoints να είναι και αυτά μεγαλύτερα και περισσότερα από ό,τι σε άλλα παιχνίδια καθώς σπάνια υπάρχει μόνο ένα πέρασμα προς ένα σημείο του χάρτη. Ιδιαίτερη λεπτομέρεια έχει δοθεί στο σχεδιασμό τους καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία που είναι ιδανικά για snipers αλλά και μικρά μπαλκονάκια που δημιουργούν παρακάμψεις για ήρωες με dash. Για Closed Beta το παιχνίδι είναι εξαιρετικά polished. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν glitches ή bugs αλλά είναι πολύ σπάνια και κανένα τους δεν είναι game breaking. Τα γραφικά είναι πανέμορφα, είτε μιλάμε για τους χαρακτήρες ή το περιβάλλον και τα physics είναι άψογα και φαίνονται φυσικά.
Στο ίδιο καλό επίπεδο βρίσκεται και το gameplay. Στο lobby πριν να ξεκινήσει το παιχνίδι υπάρχουν tips που βοηθούν να δημιουργηθεί μια συμπαγής ομάδα. “Need more defensive heroes”, “need a tank” ή “you have too many offensive heroes” είναι μερικές από τις συμβουλές πριν ακόμα το παιχνίδι ξεκινήσει. Με 18 ήρωες χωρισμένους σε 4 classes το Overwatch είναι ένα αμάλγαμα FPS και MOBA. Offensive, Defensive, Tank και Support είναι τα 4 classes και ο κάθε ήρωας που υπάγεται σε κάποιο ρόλο έχει χαρακτηριστικό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει πως ένα tank, που ο ρόλος του είναι να είναι ο μπροστάρης που θα προστατεύσει τους λιγότερο ανθεκτικούς συμπαίκτες του, πετυχαίνει διαφορετικά βάσει του kit του. Ο Roadhog έχει hook και self-healing ability ώστε να μπορεί να τιμωρεί τους αντιπάλους που έχουν κακό positioning και ταυτόχρονα να “απορροφά” το damage τους. Από την άλλη ο Reinhart με την ασπίδα του μπορεί να προπορευτεί και να προστατεύσει τους damage dealers που βρίσκονται από πίσω του. Τα support έχουν κυρίως το ρόλο του healer με utility abilities και μπορούν να κρατήσουν ζωντανούς τους συμπαίκτες τους και να τους βοηθήσουν να πάνε πιο γρήγορα στη μάχη ή να κάνουν τους αντιπάλους τους πιο ευάλωτους.
Οι Defensive ήρωες είναι καλοί στο να κάνουν zoning και να προστατεύουν τα objectives κάνοντάς τους θανατηφόρους σε chokepoints. Οι Offensive ήρωες έχουν το περισσότερο damage στο παιχνίδι, λίγο health και καλό mobility. Φανταστείτε λοιπόν τι γίνεται όταν διαφορετικές συνθέσεις ομάδων μπορούν να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία στο παιχνίδι. Το gameplay είναι balanced ακόμη και αν ο σκοπός της Beta δεν είναι αυτή τη στιγμή το fine tuning των ηρώων. Δεν έχουμε συναντήσει ακόμα συνδυασμό τόσο δυνατό που να κάνει steamroll το match δίχως να υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί. Σε αυτό βέβαια βοηθάει και η δυνατότητα αλλαγής ήρωα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ακόμα και στην πιθανότητα ύπαρξης πολλαπλών ίδιων ηρώων στην ίδια ομάδα. Αυτές οι επιλογές προσθέτουν στην πολυπλοκότητα του παιχνιδιού αφού μερικοί ήρωες είναι καλοί στην αντιμετώπιση κάποιον άλλων. Σε ομάδα που αμύνεται, δύο Bastion σε turret form μπορούν να κρατήσουν τους επιτιθέμενους σε απόσταση αλλά η Tracer και ο Reaper μπορούν να βρεθούν εύκολα στα μετόπισθέν τους και να τους εξαφανίσουν, την ώρα που οι ίδιοι τα βρίσκουν σκούρα απέναντι σε tanks όπως ο Winston και η Zarya. Φανταστείτε το λοιπόν σαν μια πολύ περίπλοκη παρτίδα πέτρα-ψαλίδι-χαρτί που η επιλογή των ηρώων είναι το ίδιο σημαντική με την ακρίβεια, τα αντανακλαστικά και αντίληψη.
Κάθε ήρωας έχει 2 unique basic abilities και ένα Ultimate Ability σε hotkeys. Σε καίριο σημείο του UI, υπάρχει μια μπάρα που γεμίζει όταν ο ήρωας κάνει και δέχεται damage και όταν γεμίσει τότε μπορεί να εκτελεστεί το Ultimate. Τα Ultimate Abilities είναι major events που καθορίζουν την πορεία του match. Με μικρό channeling time οι ήρωες, πριν εξαπολύσουν την Ultimate Ability τους, φωνάζουν ένα catch phrase το οποίο ακούγεται από όλους τους παίκτες στο πλαίσιο σκηνών που μοιάζουν βγαλμένες από anime. Με αυτόν τον τρόπο δίνονται έμφαση και "style points" στον παίκτη που ετοιμάζεται να εκτελέσει το Ultimate αλλά δίνει και χρόνο στους αντιπάλους να αντιδράσουν. Για παράδειγμα το Ultimate του Hanzo είναι ένας τεράστιος δράκος που ταξιδεύει σε μια ευθεία και κάνει damage στους αντιπάλους που βρίσκονται στο διάβα του. Το να το χρησιμοποιήσει χωρίς σκέψη όταν δει τους αντιπάλους μαζεμένους, πολύ συχνά δεν θα αποφέρει kills και είναι πολύ πιθανό να πεθάνει αν ήταν εκτεθειμένος. Το Ultimate της Mercy από την άλλη κάνει resurrect έναν συμπαίκτη. Πρέπει να διαλέξει αν πρέπει να το χρησιμοποιήσει στο tank που πέθανε καθώς προστάτευε τους damage dealers ή σε κάποιον offensive παίκτη που βρισκόταν βαθιά στις αντίπαλες γραμμές. Χρειάζεται σκέψη για το πότε και που θα χρησιμοποιηθούν τα Ultimate Abilities ώστε μαζί με ομαδικότητα να δημιουργηθούν ανοίγματα για να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Οι επιλογές είναι ατελείωτες και χαρακτηρίζονται από τους περιορισμούς τους. Το death timer είναι 5 δευτερόλεπτα και ο παίκτης πρέπει να σκεφτεί αν χρειάζεται να αλλάξει ήρωα που θα αποτελεί καλύτερη επιλογή για την ομάδα του. Αν ο παίκτης αμύνεται και έχουν μείνει λίγα δευτερόλεπτα για να τελειώσει η ομάδα του, μπορεί να είναι καλύτερο να αλλάξει το tank που έπαιζε και να πάρει ένα defensive χαρακτήρα. Αν έχουν μείνει λίγα μέτρα για να φτάσει το Payload στο τέρμα ίσως ένα tank να βοηθήσει περισσότερο απ' ότι ένας offensive ήρωας. Όταν αλλάξει ο ήρωας, η πρόοδος στη μπάρα για το Ultimate Ability μηδενίζεται και ο παίκτης έχει άλλη μια παράμετρο να σκεφτεί. Το παιχνίδι δεν μένει ποτέ στάσιμο και ο παίκτης πρέπει πάντα να αναλογίζεται τις επιλογές του και να αντιδρά. Χαρακτηριστικό της νοοτροπίας της Blizzard σε όλα της παιχνίδια είναι το low floor και high ceiling από άποψη δυσκολίας. Το παιχνίδι απαιτεί κατά βάση λιγότερη ακρίβεια στο χειρισμό του από τα περισσότερα FPS αλλά ταυτόχρονα η πολυπλοκότητά του είναι πολύ μεγάλη. Θετικό αυτής της προσέγγισης είναι το πόσο φιλικό είναι το παιχνίδι σε παίκτες νέους στο είδος. Παίκτες οι οποίοι δεν έχουν αναπτύξει τα αντανακλαστικά και την ταχύτητα που ζητούν τα FPS μπορούν να δοκιμάσουν ένα από τα supports ή τα tanks του roster, ήρωες που δεν χρειάζονται ιδιαίτερη ακρίβεια στο στόχο αλλά είναι εξίσου χρήσιμοι στην ομάδα. Τα supports είναι εύκολο να σημαδέψουν τους συμπαίκτες τους με τα heals και τις ασπίδες τους και τα tanks έχουν κυρίως short range weapons και ο ρόλος τους είναι να δέχονται το damage των αντιπάλων. Ακόμα όμως και οι snipers ή οι long range damage dealers δεν έχουν δυσκολία στη σκόπευση.
Το recoil είναι ελάχιστο και δεν εξαρτάται από το αν ο ήρωας είναι ακίνητος ή κινείται. Από την άλλη παίκτες που έχουν εμπειρία σε FPS θα βρουν αρκετές ομοιότητες σε κάποιους ήρωες με το αγαπημένο τους franchise. Η Pharah θυμίζει το Quake, ο Soldier 76 θυμίζει χαρακτήρα από το Call of Duty και φυσικά η Mercy έχει ομοιότητες με τον Medic του Team Fortress 2. Η περιπλοκότητα του παιχνιδιού αναδεικνύεται στο πως συνδυάζονται οι ικανότητες των ηρώων μεταξύ τους. Η Widowmaker με το damage boost της Mercy κάνει one shot οποιοδήποτε ήρωα. Ο Winston μπορεί να βάλει την ασπίδα του ώστε να κάνει channel ανενόχλητος το Ultimate του ο McCree. Το Ultimate της Zarya, που μαζεύει τους αντιπάλους σε ένα σημείο, μπορεί μαζί με το Ultimate του Hanzo να εξολοθρεύσει την άλλη ομάδα και όπως καταλαβαίνετε η λίστα συνεχίζεται. Το θέμα είναι πως η πολυπλοκότητα του παιχνιδιού σχετίζεται με την οργάνωση και την ομαδικότητα και αναμενόμενο είναι να δούμε πιο σπουδαία πράγματα όταν το παιχνίδι ανοίξει σε περισσότερους παίκτες και σχηματιστούν οργανωμένες ομάδες. Το σίγουρο είναι πως η προοπτική υπάρχει.
Λείπει από το παιχνίδι το σύστημα progression και το μοναδικό στοιχείο με το οποίο (εικάζουμε) ότι μπορεί να παίξει ρόλο είναι οι κάρτες που βλέπουμε στο τέλος του match. Μετά το Play of the Game οπότε προβάλλεται η πιο θεαματική στιγμή του παιχνιδιού, 4 καρτέλες εμφανίζονται στην οθόνη με χαρακτηριστικά για τις αποδόσεις μερικών παικτών και δίνεται η επιλογή να ψηφίσουμε τον πολυτιμότερο παίκτη. Αυτή τη στιγμή τίποτα το ιδιαίτερο δεν κερδίζει εκείνος με τις περισσότερες ψήφους αλλά στο μέλλον ίσως υπάρξει κάποια επιβράβευση. Δίχως να είναι στο τελικό του στάδιο το Overwatch είναι μια σπουδαία εμπειρία που απευθύνεται τόσο σε hardcore FPSers αλλά και σε πρωτάρηδες του είδους ή φίλους της Blizzard. Ο ρυθμός είναι γρήγορος και η δράση συνεχόμενη και σίγουρα μιλάμε για ένα δυνατό μπάσιμο της Blizzard στο genre.
cod,halo 5,overwatch,doom,battlefield,destiny,cs,star wars....
σφαγη του δραμαλη στα FPS...
ξερουμε για ποτε παει το release?
Στο Amazon έχει βγει preorder του Overwatch για το Xbox One με release day 21 Ιουνίου 2016