Η Sony a6700 όμως είναι μια εντελώς νέα μηχανή, με καινούριο αισθητήρα, καινούριο επεξεργαστή, καινούριο μενού, νέες δυνατότητες αυτόματης εστίασης, δυνατότητα εγγραφής βίντεο έως 4K στα 120fps και ανανεωμένο σώμα με αναδιπλούμενη και περιστρεφόμενη οθόνη. Ουσιαστικά, η a6700 έρχεται στα ίδια επίπεδα με τις κορυφαίες full frame mirrorless της Sony, όντας όμως μικρότερη σε μέγεθος ακριβώς επειδή χρησιμοποιεί APS-C αισθητήρα.
Σχεδιαστική η μηχανή σίγουρα μοιάζει με την a6600. Έρχεται με μεγάλη λαβή που κάνει ευκολότερο το κράτημα με το ένα χέρι, η οποία λαβή έχει σαγρέ επιφάνεια για να βοηθάει τα δάχτυλα ώστε αυτά να μην ιδρώνουν. Ένας από τους λόγους που η λαβή είναι μεγάλη είναι το γεγονός ότι στο εσωτερικό της βρίσκεται και η μπαταρία FZ100, η μεγάλη μπαταρία της Sony που χρησιμοποιούν οι full frame μηχανές της εταιρείας και είχε και η a6600.
Στη πρόσοψη και προς τα πάνω της λαβής έχουμε το ρυθμιστικό που αφορά την αλλαγή της τιμής του διαφράγματος ενώ στο πάνω μέρος βρίσκεται το πλήκτρο για το κλείστρο παρέα με το διακόπτη on-off.
Στη πάνω πλευρά της μηχανής έχουμε περισσότερα πλήκτρα ελέγχου και ρυθμίσεων, όπως το μικρό κόκκινο για την έναρξη της εγγραφής βίντεο, το προγραμματιζόμενο C2 δίπλα του, τη ροδέλα ελέγχου της ταχύτητας κλείστρου και τη βασική ροδέλα επιλογής mode μεταξύ P/A/S/M/Auto καθώς και των 1/2/3 που είναι πλήρως προγραμματιζόμενα. Κάτω από τη ροδέλα αυτή υπάρχει μια ακόμα για να διαλέξουμε τι θα κάνει η μηχανή: φωτογραφία, βίντεο και slow motion βίντεο. Επίσης, στη πάνω πλευρά υπάρχει και το socket για τη τοποθέτηση εξωτερικών φλας (η μηχανή δεν έχει δικό της φλας) ή και μικροφώνων, υποστηρίζοντας και όλα τα πρόσφατα μικρόφωνα της Sony.
Στην αριστερή πλευρά έχουμε όλες τις θύρες επικοινωνίας της μηχανής πίσω από τρια πορτάκια. Το πάνω πορτάκι έχει ένα mini-jack για είσοδο μικροφώνου και τη Type-C USB για τη φόρτιση της μπαταρίας ή και τη σύνδεση με τον υπολογιστή. Μέσω της Type-C USB η Sony a6700 μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν web camera για τον υπολογιστή εφόσον ενεργοποιήσουμε τη σχετική επιλογή από το menu.
Μάλιστα, συνδέοντάς τη μηχανή σε USB 3.0 θύρα του υπολογιστή, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ανάλυση έως 4K στα 30 fps, με τη μηχανή να εξακολουθεί να έχει ενεργά όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά της στο τομέα της αυτόματης εστίασης.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπεις στο preview του OBS τέτοια ποιότητα και ακόμα περισσότερο ενεργοποιώντας το blur εφέ που μπορεί να προσφέρει μια RTX GPU της Nvidia μέσω του Nvidia broadcast.
Η εικόνα της Sony a6700 συνδεδεμένη στον υπολογιστή μέσω USB 3.0 με 4K30 streaming, περασμένη μέσα από το Background Blur εφέ του Nvidia Broadcast φαίνεται έτσι!
Συνεχίζοντας με την αριστερή πλευρά, έχουμε ακόμα τη θέση για τις κάρτες SD η οποία δέχεται και κάρτες CFexpress Type A για τη περίπτωση που κάποιος θέλει να αξιοποιήσει τις καλύτερες δυνατότητες video recording της κάμερες όπου οι απαιτήσεις όσον αφορά στη ταχύτητα εγγραφής είναι υψηλές. Στο τρίτο πορτάκι έχουμε την έξοδο ακουστικών και την έξοδο HDMI σε micro μορφή με υποστήριξη ανάλυσης έως 4K60. Η a6700 ακόμα και όταν είναι συνδεδεμένη σε εξωτερική οθόνη/recorder συνεχίζει να λειτουργεί με όλες τις της δυνατότητες ενεργές όσον αφορά στην αυτόματη εστίαση, όμως για ακόμα μια φορά δε μπορούμε να βλέπουμε ταυτόχρονα στην οθόνη της κάμερας και στην εξωτερική το μενού.
Και καθώς μιλήσαμε για την οθόνη, αυτή βρίσκεται στη πλάτη της κάμερας και είναι ανακλινόμενη και περιστρεφόμενη. Έχει καλή ανάλυση και υψηλή φωτεινότητα ενώ χάρη στο γεγονός ότι περιστρέφεται, επιτρέπει στο χρήστη να βλέπει όπως και να κρατάει τη κάμερα. Η οθόνη είναι αφής αλλά αυτή τη φορά και σε αντίθεση με την a6600, ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δάχτυλά του για να μετακινηθεί στα μενού και να κάνει επιλογές, πέρα από το να διαλέγει σημεία εστίασης. Και το μενού της μηχανής είναι νέο και ίδιο με αυτό που έχουν όλες η τελευταίας γενιάς full frame φωτογραφικές μηχανές της Sony. Για παράδειγμα, όλα τα εικονίδια που υπάρχουν στην οθόνη μπορούμε να τα πατήσουμε με το δάχτυλο και να κάνουμε αλλαγές, ενώ με swipe από το κάτω μέρος της οθόνης και προς τα πάνω εμφανίζεται το υπομενού που σε παλιότερες κάμερες θα εμφανιζόταν πατώντας το Fn (κάτι που εξακολουθεί να γίνεται). Οπότε συνολικά είναι ευκολότερο για το χρήστη να επιλέξει ρυθμίσεις και να πραγματοποιήσει αλλαγές.
Φυσικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τα πλήκτρα που βρίσκονται δίπλα στην οθόνη για να προβούμε σε ρυθμίσεις, τα οποία είναι τα συνηθισμένα που έχουμε δει και σε άλλες μηχανές της εταιρείες, έχοντας δυο ακόμα προγραμματιζόμενα πλήκτρα, το C3 κάτω δεξιά και το C1 που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της μηχανής.
Πάνω από την οθόνη και προς τα αριστερά έχουμε το ηλεκτρονικό viewfinder το οποίο προσφέρει εξαιρετική ανάλυση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άνεση.
Συνολικά, από πλευράς εργονομίας, η κάμερα παίρνει άριστα όντας μικρή και ελαφριά αλλά ταυτόχρονα προσφέρει καλό κράτημα, ευκολία στο να βλέπουμε τι θέλουμε τόσο από το view finder όσο και από την οθόνη και πολλούς διαφορετικούς τρόπου για πρόσβαση στις ρυθμίσεις.
Πηγαίνοντας τώρα στα ενδότερα, η Sony έχει χρησιμοποιήσει ένα νέο αισθητήρα και συγκεκριμένα τον ίδιο που φοράει η FX30, ένας APS-C BSI αισθητήρας ανάλυσης 26MP με ενσωματωμένο IBIS. Το inbody image stabilization λειτουργεί τόσο σε φωτογραφίες όσο και σε βίντεο, προσφέροντας επιπλέον σταθεροποίηση, η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν ο φακός που χρησιμοποιείται δεν έχει οπτική σταθεροποίηση. Κατά τις δοκιμές μας φαίνεται να είναι καλύτερο από αυτά που έχουμε δει στο παρελθόν (πχ στην a6600) ενώ η μηχανή χάρη στο νέο επεξεργαστής και αισθητήρα, διαθέτει και επιπλέον ηλεκτρονική σταθεροποίηση (στο βίντεο) που ονομάζει Active Stabilization, με επιπλέον crop της τάξης του 10%. Κάτι που καταφέρνει καλά ο νέος αισθητήρας είναι το rolling shutter, το οποίο είναι κατά πολύ καλύτερο από αυτό που έχουν τα παλαιότερα μοντέλα της σειράς a6xxx. Αλλά για το βίντεο θα μιλήσουμε παρακάτω.
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά που προσφέρει η a6700 είναι το ανανεωμένο σύστημα εστίασης, το οποίο είναι σαφώς καλύτερο και αποδοτικότερο σε σχέση με το –ούτως ή άλλως- εξαιρετικό που είχε η a6600. Ουσιαστικά έχουμε ένα phase detect σύστημα εστίασης με 759 σημεία το οποίο επιπλέον μπορεί να αναγνωρίσει πραγματικά πολλά διαφορετικά αντικείμενα. Έχει ανθρώπου, ζώα, πουλιά, έντομα, αυτοκίνητα, τρένα και αεροπλάνα.
Για τους ανθρώπους συγκεκριμένα μπορεί να αναγνωρίσει το μάτι και να εστιάσει αυτόματα σε κάποιο από τα δυο (ή σε αριστερό/δεξί κατ επιλογή), ενώ για πουλιά και ζώα μπορεί κανείς να διαλέξει αν η μηχανή θα εστιάζει αυτόματα σε μάτι/κεφάλι/σώμα ή σε κάποιο από αυτά. Φυσικά, υπάρχει δυνατότητα να πατήσουμε κάποιο αντικείμενο πάνω στην οθόνη και η μηχανή θα το κάνει tracking ώστε να είναι πάντα αυτό εστιασμένο, ενώ ακόμα και αν κρυφτεί για λίγο πίσω από κάτι άλλο και το χάσει η κάμερα, αυτό είναι προσωρινό καθώς με το που θα κάνει την εμφάνισή του, θα κλειδώσει πάλι σε αυτό. Κάτι καινούριο που φέρνει στο τομέα της εστίασης είναι η δυνατότητα να αποθηκεύσουμε μέχρι 7 πρόσωπα, φωτογραφίζοντάς τα και η μηχανή αυτόματα θα προσπαθεί να εστιάσει σε αυτά όσα πρόσωπα και να βρίσκονται σε μια φωτογραφία, με ότι φακό και να έχουμε και ότι απόσταση να έχουν μεταξύ τους, κάτι πολύ χρήσιμο πχ για φωτογράφους (ή βιντεογράφους) σε γάμους ή γενικότερα κοινωνικές εκδηλώσεις. Όλες οι παραπάνω λειτουργίες είναι διαθέσιμες τόσο σε φωτογραφία όσο και σε βίντεο.
Ειδικά στο τομέα της φωτογραφίας, η εστίαση είναι συνεχής και σε μεγάλο βαθμό επιτυχημένη ακόμα και όταν έχουμε το burst mode ενεργό στη ρύθμιση high, με τη μηχανή να «πυροβολεί» ασταμάτητα και χωρίς να φαίνεται πως υπάρχει κάποιο θέμα με το buffer, τουλάχιστον χρησιμοποιώντας μια V60 κάρτα microSD. Τραβώντας για 30 δευτερόλεπτα (με το μηχανικό κλείστρο, υπάρχει και ηλεκτρονικό) σε full ανάλυση με JPEG αρχεία στο X-Fine, η κάμερα έβγαλε 333 λήψεις, το οποίο βγαίνει περίπου 11 καρέ το δευτερόλεπτο. Απλά η μηχανή δε σταμάτησε να τραβάει φωτογραφίες ούτε ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. Γυρνώντας σε RAW, είχαμε πάλι την ίδια ταχύτητα, αλλά η μηχανή μετά από περίπου 25 λήψεις άρχισε να καθυστερεί καθώς γέμισε το buffer. Όμως κατά τη διάρκεια του burst mode, η εστίαση παρέμεινε στο αντικείμενο που θέλαμε (πχ αυτοκίνητο). Όσον αφορά τώρα στην απόδοση στα υψηλά ISO, τα πράγματα είναι εξαιρετικά, με τη μέγιστη τιμή να μπορεί να φτάσει στα 102400. Οι πραγματικά χρήσιμες τιμές προφανώς είναι αρκετά χαμηλότερες, ωστόσο κάποιος ξέρει ότι μπορεί έστω να τραβήξει μια φωτό σε πραγματικά πολύ χαμηλό φωτισμό.
Στα του βίντεο τώρα, η μηχανή της Sony κάνει πραγματικά πάρα πολλά πράγματα και ουσιαστικά φέρνει όλα τα βίντεο χαρακτηριστικά της FX30. Φυσικά, υποστηρίζεται πλήρως χειροκίνητη ρύθμιση, ενώ υπάρχουν και σημαντικά βοηθήματα όπως η εμφάνισης zebras για να μπορεί να καταλάβει κανείς ευκολότερα τα επίπεδα έκθεσης, αλλά και το focus peak για την ευκολότερη χειροκίνητη εστίαση. Κάτι νέο που διαθέτει η μηχανή όσον αφορά στον έλεγχο της εστίασης είναι το FocusMap, το οποίο όταν ενεργοποιούμε «γεμίζει» την οθόνη με χρώματα δείχνοντάς μας τι είναι εστιασμένο (τα σημεία που δεν έχουν χρώμα) και τι όχι (με μπλε και κόκκινο). Μια άλλη λειτουργία είναι αυτή του Antiflicker την οποία όταν ενεργοποιήσουμε, μας δίνει τη δυνατότητα για ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου σε πολύ μικρά βήματα (πχ αντί για 1/120, 1/120.6, 1/121,3 κτλ), ώστε να εξαλειφτούν τα «νερά» που κάνουν κυρίως τα LED φώτα. Μια άλλη λειτουργία που υπάρχει αλλά έρχεται από την ZV-E1 και χρησιμοποιεί την AI, είναι το auto framing.
Όταν αυτό ενεργοποιηθεί και ρυθμιστεί κατάλληλα, αυτό που κάνει είναι να λειτουργεί σαν ένας… κάμερα μαν. Αντιλαμβάνεται πχ τον άνθρωπο που θέλουμε να έχουμε στο πλάνο μας και κάνοντας crop, ο αισθητήρας ακολουθεί τον άνθρωπο. Παρόλο που αυτό γίνεται με crop και μετακίνηση του cropped παραθύρου παράλληλα με τον άνθρωπο, η ποιότητα σε 4K είναι εξαιρετική. Μάλιστα, μέσα από το μενού επιλογών έχουμε την δυνατότητα να διαλέξουμε αν η κάμερα θα γράφει πλήρη εικόνα ή την cropped και αντίστοιχα αν η έξοδος HDMI θα δείχνει πλήρη εικόνα ή cropped, οπότε ο χρήστης μπορεί να γράψει και τη πλήρη εικόνα και αυτή που παράγει η λειτουργία Auto Framing (η οποία να σημειώσουμε ότι δε λειτουργεί σε 4K120).
Από εκεί και πέρα τώρα, έχουμε δυνατότητες για εγγραφή σε ανάλυση 1080p και 4K με frame rates έως 120fps και με διάφορους codec. Συγκεκριμένα μπορούμε να γράψουμε έως 4K120 με XAVC S τόσο σε 8bit (4:2:0, 200Mbps) όσο και σε 10bit (4:2:2, 280Mbps) αλλά και με XAVC HS (δηλαδή h265, δύσκολος codec για edit) με τις ίδιες ρυθμίσεις. Για τα 120fps πάντως απαιτείται κάρτα SD τεχνολογίας V60 ενώ ταυτόχρονα υπάρχει μεγάλο crop που αγγίζει το 1,6x (πάνω από το υπάρχον crop του αισθητήρα). Επίσης, όταν έχουμε 120fps δε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Active Stabilization καθώς με αυτό το frame rate η κάμερα παίρνει την εικόνα από το κέντρο του αισθητήρα και δε κάνει oversampling από 6K ανάλυση όπως συμβαίνει στα χαμηλότερα frame rate (όπου υπάρχει πάλι crop, αλλά ανεπαίσθητο. Το καλύτερο mode για εγγραφή βίντεο είναι το XAVXS-I το οποίο πάει μέχρι 4K60 (μόνο 10bit, 4:2:2, 600Mbps bitrate), όμως απαιτείται κάρτα SD τεχνολογίας V90.
Πάνω σε αυτά μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τόσο τα picture profiles όσο και εγγραφή σε HLG και S-Log 2/3, για τους επαγγελματίες που θέλουν στη συνέχεια να κάνουν σωστό color correction. Μάλιστα, το μενού επιτρέπει στο κάτοχο της μηχανής να ενεργοποιήσει άμεσα το Log Shooting χωρίς να χρειαστεί να πάει σε κάποιο PictureProfile (PP) έχοντας να διαλέξει μεταξύ S-Gamut3.Cine/S-Log3 και S-Gamut3 /S-Log3. Επιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα να φορτώσουμε στη μηχανή μέσω της κάρτας και κάποιο LUT και να γράψουμε βίντεο απευθείας με αυτό εφόσον δεν υπάρχει χρόνος για editing στο post.
Όσον αφορά τώρα σε θέματα overheating, η κάμερα δε μπορεί να γράφει ασταμάτητα ούτε στα 120fps ούτε στα 60fps. Τις δοκιμές μας τις κάναμε σε εσωτερικό χώρο χωρίς να κρατάμε τη μηχανή και με θερμοκρασία δωματίου περίπου στους 27 βαθμούς Κελσίου. Δοκιμάζοντας σε 4K120 (τόσο σε XAVC S όσο και σε XAVC HS) η κάμερα έβγαλε μήνυμα υπερθέρμανσης περίπου στα 15 λεπτά και έκλεισε στα 17-18 λεπτά, με το σώμα να είναι πραγματικά πολύ ζεστό. Από πλευράς αυτονομίας, τα 18 λεπτά εγγραφής «έφαγαν» περίπου 22% μπαταρία. Φυσικά, είναι σχεδόν αδύνατο να γράψει κανείς μεγάλα βίντεο σε 4K120 καθώς αυτό το mode είναι σχεδιασμένο για δημιουργία slow motion (κάτι που η μηχανή μπορεί να κάνει αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται editing στο S&Q mode), οπότε τα 15 περίπου λεπτά συνεχούς εγγραφής είναι ικανοποιητικά. Σε 4K60, ο χρόνος εγγραφής είναι περισσότερος αλλά όχι πολύ, καθώς πήραμε περίπου 24 λεπτά μέχρι να κλείσει η μηχανή (με τη μπαταρία να χάνει το 25%). Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε, η FX30 σίγουρα τα καταφέρνει καλύτερα για μεγάλης διάρκειας βίντεο καθώς ενσωματώνει ανεμιστήρα, έχοντας και μεγαλύτερο σώμα.
Ακόμα και σε 4Κ30, η μηχανή σταμάτησε μετά από 40-45 λεπτά συνεχούς εγγραφής, με τη μηχανή να χάνει περίπου 37-40% της μπαταρίας της, έχοντας την οθόνη ρυθμισμένη στο sunlight mode (με τη μέγιστη φωτεινότητα δηλαδή).
Η Sony Alpha a6700 είναι μια high end mirrorless φωτογραφική μηχανή με μικρό σώμα, εξαιρετικό auto focus, πολλές ευκολίες χρήσης και κορυφαίες δυνατότητες βιντεοσκόπησης.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity