Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Withering Rooms Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Moonless Formless

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Perpetual

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Withering Rooms
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.witheringrooms.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7.5

    ENTERNITY SCORE
*
Αν και η early access version κυκλοφορεί εδώ και ενάμισι χρόνο ήρθε η ώρα να σχολιάσουμε την τελική μορφή του Withering Rooms, μέσω του αναλυτικού review από τον Στυλιανό Αλμπανίδη.

Πως θα σας φαινόταν η ιδέα να “παγιδευτείτε” μέσα σε ένα όνειρο; Να έχετε την αίσθηση πως αυτό που ζείτε είναι πραγματικότητα, να έρχεστε σε επαφή με αντικείμενα εξερευνώντας την κάθε σπιθαμή. Πως θα σας φαινόταν να πέφτατε για ύπνο και να ξυπνούσατε σε ένα άλλο δωμάτιο, σε διαφορετικό κρεβάτι, σε διαφορετικό χώρο– ίσως και χρόνο– χωρίς οικεία πρόσωπα. Με ένα μισοτελειωμένο κερί να φωτίζει κάθε σας βήμα την ώρα που αναρωτιέστε συνεχώς: Γιατί βρέθηκα εδώ; Από που ακούστηκε αυτός ο θόρυβος; Πότε θα ξυπνήσω; Τη λύση του μυστηρίου έρχεται να δώσει o Troy West, ένας developer από το Seattle και ιδρυτής του studio Moonless Formless. Αφηγείται την ιστορία της νεαρής Nightingale - που για κακή της τύχη - ξυπνά μες τα μεσάνυχτα και αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται σε μια στοιχειωμένη έπαυλη της Ουαλίας του 19ου αιώνα. Μετά την early access version που είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβριο του 2022 ήρθε επιτέλους η ώρα να δούμε το τελικό αποτέλεσμα σε μια ενδιαφέρον προσέγγιση ενός survival horror με προοπτική 2.5D και στοιχεία RPG.




Το setting ακολουθεί γνωστά μονοπάτια και προσφέρει όλα τα κομφόρ. Μισοσκότεινους διαδρόμους, φλόγες από κεριά να τρεμοπαίζουν, κοστούμια της Βικτωριανής εποχής και νεκρούς...πολλούς νεκρούς.. Κάποιοι από αυτούς θυμίζουν τις πάλαι πότε φιγούρες που βλέπαμε στα Silent Hill ενώ δεν λείπουν οι επιρροές από το Bloodborne. Παρόλα αυτά, το studio καταφέρνει να κάνει το επόμενο βήμα και διανθίζει το design των μορφών και σε κάθε περίπτωση αποφεύγει τη στείρα αναπαραγωγή τους. Η ποικιλία είναι τόσο μεγάλη που θα μπορούσε κάλλιστα να κυκλοφορήσει artbook που θα παρουσιάζει τις ιδιότητες και τα τρωτά σημεία του κάθε εχθρού. Στους διαδρόμους θα συναντήσετε οικιακές βοηθούς με κουζινομάχαιρα, εξαιρετικά αφιλόξενες, πρόθυμες να “καθαρίσουνε” τους ενοχλητικούς επισκέπτες μέχρι και ζωντανούς-νεκρούς, φρέσκους- φρέσκους κυριολεκτικά καθώς κυκλοφορούν με ένα νεκροσέντονο να καλύπτει το πάνω μέρος του σώματος. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα φαντάσματα. Εκεί θα πρέπει να σκεφθείτε ευφάνταστους τρόπους για να τα αντιμετωπίσετε αλλά την παράσταση κλέβουν οι gunslingers που αν και βρίσκονται λίγο έξω από τα νερά τους “δένουν” αρμονικά με το περιβάλλον του παιχνιδιού. Φαίνεται πως στην περίπτωση του Withering Rooms, ο ορισμός survival horror υπερβαίνει τα πλαίσια στα οποία έχουμε συνηθίσει και αναμιγνύει με έξυπνο τρόπο στοιχεία RPG. Για παράδειγμα, όλοι οι εχθροί που αναφέραμε παραπάνω έχουν συγκεκριμένα stats και καλό θα είναι να χρησιμοποιήσετε διαφορετική προσέγγιση σε κάθε περίπτωση, ειδικά στα boss fights τα οποία θα σας ταλαιπωρήσουν, είτε έχετε ρυθμίσει το παιχνίδι στo Narrative (hard), είτε στο Standard (normal) επίπεδο δυσκολίας. Για παράδειγμα, η “αχίλλειος πτέρνα” ορισμένων bosses βρίσκεται στα poisons, οπότε θα πρέπει να έχετε στην κατοχή σας κάποιο όπλο είτε αντικείμενο που θα σας βοηθήσει να κάνετε το αντίστοιχο damage στον εχθρό σας, αν θέλετε δηλαδή να τελειώνετε μια ώρα νωρίτερα.



Για Nightingale θα πρέπει να πούμε πως δεν είναι μια προσωπικότητα που περνά από character creator όπως στα περισσότερα RPGs. Μπορείτε να την αναβαθμίσετε τόσο σε επίπεδο ρουχισμού- πανοπλίας όσο και στα stats. Παρόλα αυτά, το level- up είναι λίγο ιδιαίτερο και δεν δίνει την επιλογή αναβάθμισης στα όπλα καθώς επικεντρώνεται σε άλλα stats, όπως το health και στο resistance. Εννοείται πως δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα δαχτυλίδια που σας δίνουν ιδιότητες, συνταγή της επιτυχίας που έγινε ευρέως γνωστή κυρίως από τους τίτλους της From Software. Για παράδειγμά, υπάρχουν τα Curious Rings, εξαιρετικά ιδιαίτερα καθώς χρησιμοποιούνται απλά και μόνο για να σας εναρμονίσουν με το περιβάλλον, να φωτίσετε το διάβα σας και να αναβαθμίσετε το luck ώστε να βρίσκεται πιο εύκολα σπάνια αντικείμενα. Στη συνέχεια, θα συναντήσετε τα Protective Rings τα οποία όπως δηλώνει και ο τίτλος τους θα μπορείτε να ενισχύσουν το health bar, καθώς και το resistance απέναντι σε poison, curse και bleeding, με το τελευταίο να αποτελεί “βραχνά” ενώ με τα Contingent Rings ενισχύεται το armor που σε συνδυασμό με ένα light outfit, μπορείτε να είστε αρκετά ευκίνητοι, να σηκώνεστε εύκολα και να μειώσετε το damage των επιθέσεων. Μεταξύ όλων των υπολοίπων δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα δαχτυλίδια που ενισχύουν τις melee επιθέσεις από το Rogue’s Ring που πραγματοποιεί +30 melee damage για τα πισώπλατα μαχαιρώματα μέχρι και το Bloody Ring που ενισχύει το bleeding damage. Αναμφίβολα οι επιλογές είναι πολλές και προκειμένου να επιβιώσετε θα χρειαστεί να επισπεύσετε όλα σας τα μέσα. Για παράδειγμα, θα ήταν φρόνιμο από την αρχή να ξεκλειδώσετε όσα περισσότερα Spells και Charms μπορείτε καθώς θα σας γλυτώσουν από πολλά δεινά. Με τα συγκεκριμένα μπορείτε να κάνετε heal, να αναπληρώσετε το health bar μετά από κάθε χτύπημα απέναντι στους εχθρούς σας αλλά και να κάνετε κάθε είδους μαγεία, είτε για προστασία, είτε για επιθέσεις εξ αποστάσεως δημιουργώντας ενεργειακά πεδία που απωθούν όποιον εισέλθει στην εμβέλεια τους. Για να τα αποκτήσετε θα πρέπει να αποκτήσετε τις προαπαιτούμενες γνώσεις αλχημείας μέσα από τα εγχειρίδια Grimoire, να συλλέξετε διάφορα αντικείμενα και εν τέλει να κάνετε crafting σε συγκεκριμένα σημεία. Οπότε θα μάθετε πως πρέπει να τα χρησιμοποιείται με φειδώ.



Καλά μέχρι εδώ αλλά σε αυτό το σημείο έρχονται τα δύσκολα. Κάθε φορά που πεθαίνετε, ξεκινάτε πάλι από την αρχή. Λογικό θα πούνε ορισμένοι, ειδικά αν κάποιος δεν μερίμνησε για κάποιο checkpoint. Όπως όλα δείχνουν, ο Troy West αποφάσισε να καινοτομήσει και όχι μόνο πρόσθεσε χαρακτηριστικά RPG σε ένα survival horror τίτλο αλλά είχε και την φαεινή ιδέα – ως κερασάκι στην τούρτα – να προσθέσει και μηχανισμούς roguelike. Δεν φτάνει που θα έχετε συνεχώς αγωνία και θα τρέμει το φυλλοκάρδι σας, θα χάνετε όλη σας την πρόοδο, λίγα δεύτερα, μετά από την ένδειξη Danger. Η Nightingale παθαίνει αμνησία κάθε φορά που ξυπνάει, έτσι τα αντικείμενα που αποκτήσατε σε προηγούμενο run δεν είναι πλέον διαθέσιμα εκτός αν “θυμηθείτε” να τα αποθηκεύσετε στα slots μέσω των Rememberance Shrines που καταχωρούνται ως αντικείμενα και θα βρίσκονται πάντοτε στο inventory. Η διαχείριση υλικού θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή, αναλόγως την περίσταση. Αν δεν είστε λάτρεις του farming και δεν σκοπεύετε να εξασφαλίσετε αρκετά slots αποθήκευσης για τα αντικείμενά σας, τότε να θα πρέπει να προετοιμαστείτε διαφορετικά οδεύοντας προς ένα boss fight και αλλιώς όταν πρόκειται να εξερευνήσετε ένα υπόγειο. Στο ίδιο σημείο αναφοράς βρίσκονται και τα λιγοστά checkpoints που τα συναντούμε σε σημεία-κλειδιά, κυρίως πριν από τα boss fights ενώ το fast travel γίνεται υπό προϋποθέσεις. Η 2.5D προοπτική του παιχνιδιού παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες στο στυλ της μάχης. Θα σας θυμίσει εποχές PlayStation 1 με τις μηχανικές-άχαρες κινήσεις των χαρακτήρων που πραγματοποιούνταν με τη χρήση των ακόμη πιο άβολων – για τους περισσότερους – tank controls. Παρόλα αυτά δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε την ποικιλία που υπάρχει στον τρόπο προσέγγισης της μάχης. Αναλόγως την περίσταση μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε melee επιθέσεις με light ή heavy χτυπήματα, τη χρήση knives ή cleavers, να χρησιμοποιείται μαστίγιο, να πυροβολείτε με καραμπίνα και να κάνετε επιθέσεις κρατώντας απόσταση από τους εχθρούς ενώ μπορείτε να σπείρετε τον πανικό γύρω σας με τη χρήση flamethrower. Από πολύ νωρίς θα αντιληφθείτε την αστοχία που υπάρχει στην χρήση του dodge. Θα γίνει η αιτία να δεχθείτε ακόμη μεγαλύτερο damage καθώς τις περισσότερες φορές δεν θα καταφέρετε να προβλέψετε ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να πατήσετε το κουμπί, με αποτέλεσμα να προσγειώνεστε πάντα μπροστά στις επιθέσεις του εχθρού. Επίσης, να αναφέρουμε πως οι κινήσεις των επιθέσεως της Nightingale είναι ιδιαίτερα αργές, ανεξαρτήτως όπλου, και σχεδόν όλοι οι εχθροί τυγχάνει να είναι πιο γρήγοροι από εσάς.



Το Withering Rooms επιβραβεύει τους τολμηρούς και η εξερεύνηση αποτελεί ένα από τα πιο απολαυστικά σημεία του. Καταρχάς να πούμε πως οι περιοχές παραμένουν ίδιες σε κάθε run αλλά τα αντικείμενα και οι εχθροί είναι randomly generated. Το γεγονός πως βρήκατε bandages ή ένα crafting item που έτυχε να χρειαζόσασταν εκείνη τη στιγμή δεν θα βρίσκονται στο ίδιο σημείο την επόμενη φορά, οπότε θα πρέπει να κάνετε τα πάντα “φύλλο και φτερό”. Η περιήγηση σας γίνεται με πολύ άνετο τρόπο και ο χάρτης παρουσιάζεται ως γράφημα, προσθήκη που έχει γίνει με πολύ έξυπνο τρόπο καθώς έτσι δεν χρειάζεται να σταματάτε κάθε λίγο και λιγάκι για να προσανατολιστείτε. Για παράδειγμα, υπάρχει πάντοτε ένας μεγάλος διάδρομος που απεικονίζεται με δύο παράλληλες γραμμές στο πάνω μέρος της οθόνης. Η πρώτη γραμμή απεικονίζει κάποιες εσοχές οι οποίες αποτελούν την είσοδο για το κάθε δωμάτιο που βρίσκεται κατά μήκος ενώ υπάρχουν κάποια μικρά εικονίδια που σας πληροφορούνε για τι βρίσκεται μέσα σε αυτό το δωμάτιο, αν θα βρείτε σημαντικά αντικείμενα ή κάποιον NPC. Εναλλακτικά, μπορείτε να δείτε λεπτομερέστερη περιγραφή αυτού στο pause menu. Οι NPCs αποτελούν ό,τι πιο ευχάριστο θα μπορούσε να σας συμβεί και ίσως θα είναι η πρώτη φορά που θα χαρείτε τόσο συναντώντας κάποιον από αυτούς, σε χώρους που αποτελούν safe rooms και δεν απειλήστε από οτιδήποτε. Με ορισμένους από αυτούς,  θα κάνετε ψιλή κουβεντούλα μαθαίνοντας πληροφορίες για το πως μπορεί κανείς να παγιδευτεί μέσα σε ένα όνειρο και τις επιπτώσεις που έχει αυτό στην πραγματική ζωή. Θέλοντας να αποφύγουμε τυχόν spoilers, να αναφέρουμε απλώς πως η πλοκή της ιστορίας παρουσιάζει ενδιαφέροντα σημεία με αρκετά plot twists που δεν περνάνε αδιάφορα, με αποκορύφωμα τα τέσσερα διαφορετικά φινάλε που διαφέρουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό.



Μεταξύ των NPCs θα συναντήσετε και merchants οι οποίοι θα σας εξυπηρετήσουν με χαρά, ωστόσο το προσωπικό τους κέρδος αποτελεί το μοναδικό τους μέλημα. Αναπόσπαστη προσθήκη σε κάθε survival horror αποτελούν τα puzzles. Όσο εξοικειωμένοι και να είστε δεν πρόκειται να προσπεράσετε αβίαστα ούτε έναν από αυτά, σε σημείο να σκεφτείτε πολλές φορές να τα παρατήσετε. Βέβαια, από ένα σημείο και μετά θα εξοικειωθείτε με τον τρόπο σκέψης που επιτάσσει ο Troy West και θα μάθετε να “αδειάζετε” το μυαλό σας από εικασίες τύπου “λογικά, αυτή θα είναι η λύση, δεν γίνεται κάτι διαφορετικό” και θα πρέπει να σκέφτεστε out of the box καθώς οι πληροφορίες δεν δίνονται απλόχερα και οι λεπτομέρειες που προσφέρονται είναι αρκετά αλληγορικές. Παρόλο που ο τεχνικός τομέας κινείται σε ασφαλή μονοπάτια με την αισθητική κλασσικών horror του PlayStation 2, με το Silent Hill 2 και το Haunting Ground να δεσπόζουν, το παιχνίδι κλειδώνει στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και σε ανάλυση 4K στο PlayStation 5, με ελάχιστη χρήση dynamic resolution scaling για να μένει πάντα σταθερή η ανάλυση στα ίδια επίπεδα. Δυστυχώς δεν θα μπορούσαν να λείπουν ορισμένα bugs που ενώ είναι μετρημένα στα δάχτυλα, εμφανίζονται κατά τη διάρκεια μερικών cutscenes με αποτέλεσμα να χρειαστεί να κάνετε επανεκκίνηση του παιχνιδιού. Αν σκεφτεί κανείς πως η early access κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό και ο τίτλος δεχόταν συνεχώς διορθώσεις, τα συγκεκριμένα bugs δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Επίσης, μέσω discord και Steam, οι παίκτες αφήνανε σχόλια σχετικά με την εμπειρία τους, είτε αρνητική, είτε θετική, πράγμα που θα μπορούσε να σώσει την κατάσταση. Ο ηχητικός τομέας είναι πλημμυρισμένος από μελωδίες της Βικτωριανής εποχής και ατμοσφαιρικά ambient, η κάθε σύνθεση έχει τοποθετηθεί με εύστοχο τρόπο προσπαθώντας να αναπαραστήσει τα γεγονότα της κάθε σκηνής και να σας μεταφέρει τη συναισθηματική φόρτιση που αρμόζει στην περίσταση.



Το Withering Rooms προσπαθεί να καινοτομήσει και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Καταφέρνει και ελίσσεται χρησιμοποιώντας τα RPG στοιχεία, με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπερχειλίζει από περιεχόμενο και να μην γίνεται βαρετό. Εάν είστε εξοικειωμένοι με τίτλους που ανεβάζουν το challenge τότε θα χρειαστείτε σίγουρα 15 με 20 ώρες ενώ αν θέλετε να πειραματιστείτε με builds και να δείτε όλα τα πιθανά φινάλε, τότε το κασέ ανεβαίνει απότομα. Το Withering Rooms κέρδισε οπαδούς παρόλο που δεν βρίσκεται στα trends και θα εκπλαγείτε αν δείτε τη στήριξη των παικτών στο Discord. Αν εξαιρέσεις το γεγονός πως σε κάποια σημεία το παιχνίδι πυροβολεί τα πόδια του, θέλοντας να δείξει πως μπορεί να προσδώσει το κάτι παραπάνω, μιλάμε για ένα αξιόλογο παιχνίδι που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον. 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Οι γρίφοι
  • Πλούσιο περιεχόμενο σε όπλα και items και εχθρούς
  • Η σύμπραξη survival horror με στοιχεία RPG
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το σύστημα της μάχης είναι αναχρονιστικό όσο και αν προσπαθεί για το αντίθετο
  • Ορισμένα bugs εμφανίζονται ακόμη και μετά τα updates
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*