
O Josh, το έφηβο αγόρι που κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Sym, βρίσκεται παγιδευμένος σε έναν υπαρξιακό λαβύρινθο που απαρτίζεται από δύο αντικρουόμενους κόσμους.
Η δυαδικότητα αυτή του Josh και η μετακίνηση από το υπαρκτό στο ιδεατό (λευκό - μαύρο), δουλεύει σωστά και δημιουργεί αρκετά ενδιαφέρουσες καταστάσεις. Περνώντας σε διαφορετική κατάσταση, αναστρέφεται και η βαρύτητα και αλλάζουν οι συσχετισμοί των πλατφορμών. Αν είστε για παράδειγμα με τον Caleb, οι πλατφόρμες είναι λευκές, ενώ με τον Ammiel το λευκό ισοδυναμεί σε χαράδρα. Δυστυχώς η Atrax Games δεν αξιοποίησε ιδιαίτερα το μηχανισμό αυτόν, αναπτύσσοντας επίπεδα με ελάχιστη συνοχή και αυξημένη δυσκολία ως προς το platforming κομμάτι: αναπόφευκτα οι χρήστες θα έρθουν αντιμέτωποι με ανεξέλεγκτο αριθμό θανάτων και υπερβολικά restarts. Δεν υπάρχει περιορισμός στις ζωές του Josh αλλά η έλλειψη απανταχού checkpoints, ειδικά στα μεταγενέστερα επίπεδα που είναι εκτενέστερα, θα σας φέρουν κυριολεκτικά στα όριά σας. Φυσικά δεν βοηθά ιδιαίτερα και το γεγονός ότι το παιχνίδι δεν υποστηρίζει gamepads και ο χειρισμός με το keyboard απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί ιδανικός.

Η παρουσίαση του Sym είναι μεν λειτουργική και ταιριαστή θεματικά (το άσπρο-μαύρο φόντο αντικατοπτρίζει τις ψυχολογικές μεταπτώσεις του ήρωα) από την άλλη όμως δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ατελής και πρόχειρη. Ειδικά τα sprites του χαρακτήρα έχουν κακό animation και το collision detection δεν ανταποκρίνεται πάντα σωστά. Οι χώροι είναι απελπιστικά άδειοι και γενικά δεν υπάρχει ποικιλία στους εχθρούς και στις παγίδες που καλείστε να αντιμετωπίσετε. Από την άλλη αυτή η λιτή απεικόνιση λειτουργεί προς όφελος της ατμόσφαιρας, δημιουργώντας ένα αποπνικτικό, απόκοσμο περιβάλλον.
Η δυαδικότητα αυτή του Josh και η μετακίνηση από το υπαρκτό στο ιδεατό (λευκό - μαύρο), δουλεύει σωστά και δημιουργεί αρκετά ενδιαφέρουσες καταστάσεις.
Οι βολβοί ματιών, οι περιστρεφόμενες λεπίδες, τα γλοιώδη τέρατα που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από διήγημα του Lovecraft και τα αναδυόμενα φυτά που σας καταβροχθίζουν αν βρίσκεστε σε λανθασμένο polarity, έχουν μια απλοϊκή γοητεία σίγουρα, αλλά το όλο black & white concept απλά παραπέμπει σε κλώνο του Shift (casual game που κυκλοφόρησε προ ετών σε iOS). Μέχρι και το κείμενο που αντικατοπτρίζει τις εσωτερικές σκέψεις του ήρωα και αντιπαραβάλλεται στο φόντο αποτελεί ευθεία αντιγραφή. Στα θετικά του τίτλου πάντως προσμετράμε και την ύπαρξη του map editor, μέσω του οποίου μπορείτε να δημιουργήσετε και να μοιραστείτε τα δικά σας επίπεδα με το community στο Steam.Το Sym σε τελική ανάλυση πάσχει και το ίδιο από τη σχιζοειδή προσωπικότητα του ήρωά του. Δεν στέκεται ιδιαίτερα καλά σαν platform λόγω άτσαλου χειρισμού και προβληματικού collision detection αλλά ούτε και σαν puzzle παρουσιάζει ουσιαστική πρόκληση. Ίσως να εκτιμηθεί από τους φίλους των Shift και Shift 2 που κυκλοφόρησαν προ αρκετών ετών στην πλατφόρμα iOS. Σε Mac και PC πάντως υπάρχουν σαφώς καλύτερες επιλογές για να επιλέξετε, ειδικά αν δεν έχουν πέσει μέχρι τώρα στα χέρια σας τα They Bleed Pixels και Closure.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity