Οι παίκτες, έως και έξι, χρησιμοποιούν το κινητό τους και την επίσημη εφαρμογή, χωρίς την οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει το παιχνίδι. Μόνο μέχρι την εκκίνηση θα σας πάει το DualShock 4 στην ουσία. Η δράση τρέχει αυτόματα και οι παίκτες διαλέγουν ουσιαστικά τη στάση που θα κρατήσουν, τις επιλογές που θα κάνουν οι χαρακτήρες, συνήθως διαλέγοντας μεταξύ δυο εναλλακτικών. Σε άλλες περιπτώσεις προκύπτει το περιστασιακό QTE ή στην ανακάλυψη συγκεκριμένου αριθμού στοιχείων στο χώρο. Και τα δυο σενάρια συνοδεύονται από συγκεκριμένη διορία, οπότε επιβάλλεται και μια κάποια εγρήγορση. Κάθε φορά που πρέπει να γίνει μια επιλογή, οι παίκτες αποφασίζουν κατά πλειοψηφία, διαλέγοντας την προτίμησή τους από τη συσκευή τους. Σε περίπτωση ισοπαλίας βέβαια, δύο είναι οι λύσεις. Ή να μεταπειστεί κάποιος ή να χρησιμοποιηθεί κάρτα που επιτρέπει σε κάποιον να πάρει τους πάντες στο λαιμό του. Οι κάρτες αυτές κερδίζονται από οποιονδήποτε στη ροή του παιχνιδιού, αρκεί να είναι ο πιο γρήγορος στις επιλογές που κάνει. Δηλαδή το παιχνίδι μπορεί να προτάσσει το σενάριό του αλλά κάπως έτσι φροντίζει να απαιτεί και αντανακλαστικά. Το ψάξιμο για στοιχεία στο χώρο θέλει σίγουρα ταχύτητα. Όχι επειδή είναι πραγματικά δύσκολο να εντοπίσει κανείς ορισμένες αντικείμενα σε ορισμένο χρόνο αλλά επειδή το ψάξιμο γίνεται με μετακίνηση κέρσορα με τη βοήθεια της οθόνης αφής της φορητής συσκευής του καθενός. Παρότι υπάρχει σύστημα υποβοήθησης που λειτουργεί αυτόματα, η κίνηση δεν είναι επαρκώς αναλογική και δεν γλιτώνει ποτέ από δυσάρεστο lag. Το κακό στην προκειμένη είναι πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία για πιο απλοποιημένη προσέγγιση, ενώ σε τέτοιο παιχνίδι, με το συγκεκριμένο ρυθμό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχει έστω ενδεχόμενο να χαθεί κάποια ευκαιρία χωρίς να φταίει πραγματικά ο παίκτης.
Όπως και να ‘χει, επιλογές, συλλογή στοιχείων και QTE μπορούν να αλλάξουν την πλοκή, αφού η Supermassive χρησιμοποιεί κι εδώ το Butterfly effect, οι επιπτώσεις του οποίου μάλιστα σημειώνονται στην εφαρμογή, μαζί με άλλες χρήσιμες πληροφορίες, για να αντιλαμβάνεται τελικά ο καθένας ότι οι επιλογές έχουν κάποια βαρύτητα. Ό,τι και να γίνει βέβαια ο δολοφόνος είναι ένας και γραφή, σκηνοθεσία και σινιάλα καταφέρνουν να «δείχνουν» από νωρίς προς τη σωστή κατεύθυνση καταστρέφοντας το μυστήριο. Οπότε είναι εφικτό να έχει πέσει μέσα κάποιος, να κάνει τα πάντα στραβά, να μην αποκαλυφθεί ο ένοχος στη ροή του παιχνιδιού και να αποκαλυφθεί…στους τίτλους τέλους. Πράγμα που κάνει ζημιά και σε όσους δεν έκαναν από νωρίς τη σωστή υπόθεση, αφού αφαιρεί το κίνητρο για επανάληψη. Κι είναι κρίμα διότι η ροή μπορεί να αλλάξει εμφανώς ανάλογα με τις επιλογές που γίνονται, αν και τα τεχνάσματα που χρησιμοποιεί η Supermassive δεν φτάνουν στο βάθος που είδαμε στο Until Dawn. Όταν πεθαίνει κάποιος δευτερεύων χαρακτήρας για παράδειγμα, οι ατάκες του «μετακομίζουν» σε κάποιον άλλον. Δηλαδή η απώλεια καταλήγει…κενή.
Ο ρυθμός του μυστηρίου πάει περίπατο στο ανταγωνιστικό co-op. Σε κάθε σκηνή ένας παίκτης λαμβάνει οδηγίες να στρέψει τα πράγματα προς κάποιες επιλογές. Η κατεύθυνση είναι πάντα ίδια, προς όφελος του δολοφόνου δηλαδή, χωρίς σκέψη για το πώς κυλούν τα πράγματα για να γίνει κάποια απόπειρα κόντρα στο κύμα. Στο τέλος κάθε σκηνής ο σαμποτέρ εξασφαλίζει πόντους αν τα πάει καλά ενώ οι υπόλοιποι ψηφίζουν όποιον θεωρούν ότι είχε αυτόν το ρόλο για να κερδίσουν και πάλι πόντους. Το ότι σε ένα μυστήριο με κατά συρροή δολοφόνο, μυστήριο με σκοτεινό ύφος γενικά, χωρά αγώνας για πόντους και εκφωνητής που ενίοτε πιστεύει πως είναι σε τηλεπαιχνίδι είναι συνδυασμός που δεν μπορεί παρά να ακουστεί περίεργος. Και στην πράξη είναι αυτό ακριβώς.
Η μόνη ελπίδα για το Hidden Agenda προκύπτει από τις διαφωνίες των παικτών, την προσπάθεια του καθενός να μεταπείσει την άλλη πλευρά και τον παροδικό πανικό στη συλλογή στοιχείων. Με λίγη τύχη και την κατάλληλη παρέα το Hidden Agenda μπορεί να σταθεί για το δίωρο που διαρκεί συνήθως. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αφήνει πικρή γεύση στο τέλος. Τουλάχιστον θα έχετε δικαιολογία να μοιραστείτε την εμπειρία με περισσότερους γνωστούς, φίλους και συγγενείς, χάρη στον πλήρη εξελληνισμό του παιχνιδιού. Μενού, υπότιτλοι και διάλογοι έχουν αποδοθεί στα ελληνικά οπότε κανείς δεν θα προφασιστεί γλωσσικό εμπόδιο. Ούτε και θα μείνει ασυγκίνητος από τα υπόλοιπα «εμπόδια».
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity