Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Until Dawn Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Supermassive Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Τη δυσπιστία τη διαδέχεται γρήγορα η έκπληξη. Παρά την πολύχρονη πορεία ανάπτυξης, η Supermassive Games κατάφερε να παραδώσει το Until Dawn, πετυχαίνοντας παράλληλα το στόχο της. Ναι το Until Dawn είναι ένας ακόμα τίτλος horror, μόνο που η προσέγγισή του διαφέρει π.χ. από την αντίστοιχη του Alien Isolation ή του The Evil Within. Αφήνει πίσω του τον κλειστοφοβικό τρόμο του πρώτου και τη φρίκη του δεύτερου και τα αντικαθιστά με στερεότυπα. Όρος που συνήθως θεωρείται αρνητικός, μόνο που στην περίπτωση του Until Dawn λειτουργεί υπέρ του. Από την πρώτη στιγμή, ο τίτλος της Supermassive Games κάνει σαφές ότι αντλεί την έμπνευσή του από τα “ανάλαφρα” αμερικανικά θρίλερ που συνδυάζουν τον τρόμο με το ανόητο χιούμορ, την τρομάρα με τα σεξουαλικά υπονοούμενα κ.ο.κ.



Πρωταγωνιστές μια ομάδα νεαρών που ύστερα από μια τραγική ιστορία και το χαμό δύο δίδυμων αδερφών, συναντώνται ξανά στο ίδιο μέρος, αποφασισμένοι να αφήσουν πίσω τους τις φριχτές αναμνήσεις της προηγούμενης χρονιάς. Τα πράγματα γρήγορα παίρνουν άσχημη τροπή, καθώς ένας μανιακός δολοφόνος αρχίζει να σπέρνει το θάνατο. Η στερεοτυπική προσέγγιση της ιστορίας επεκτείνεται και στους ίδιους τους πρωταγωνιστές. Ο παίκτης αναγνωρίζει αμέσως τις διάφορες κλασικές προσωπικότητες και τις μεταξύ τους σχέσεις και, σιγά σιγά, ξεδιπλώνεται το όραμα της ομάδας ανάπτυξης να προσφέρει έναν πιο κινηματογραφικό τίτλο horror. Πράγματι, η προσπάθεια της Supermassive Games να αποδώσει πιστευτούς χαρακτήρες, που μπορούν να αποδώσουν την προσωπικότητα που τους έχουν αναθέσει, αλλά και η ηθοποιία στις κινηματογραφικές σκηνές μαρτυρούν μια επιπλέον προσπάθεια στον τομέα του motion capturing.
Πρωταγωνιστές μια ομάδα νεαρών που ύστερα από μια τραγική ιστορία και το χαμό δύο δίδυμων αδερφών, συναντώνται ξανά στο ίδιο μέρος, αποφασισμένοι να αφήσουν πίσω τους τις φριχτές αναμνήσεις της προηγούμενης χρονιάς.
Και παρά το ότι η τεχνολογία προδίδει αρκετές φορές την προσπάθεια, αδυνατώντας να κρύψει τις κάπως ρομποτικές κινήσεις του σώματος, οι εκφράσεις των προσώπων καταφέρνουν -όχι πάντα- να δημιουργήσουν τη ζητούμενη ψευδαίσθηση. Η κινηματογραφική (ή μάλλον τηλεοπτική, καθώς ο τίτλος είναι χωρισμένος σε επεισόδια) αίσθηση σίγουρα αποτελεί πρώτο μέλημα της ομάδας ανάπτυξης, αλλά αυτή η επιλογή απομακρύνει λίγο την αμεσότητα της δράσης από τον παίκτη, ο οποίος καλείται τις περισσότερες φορές να ακολουθεί ενδείξεις κουμπιών επί της οθόνης για να ολοκληρώσει τα εντυπωσιακά QTEs και τις διάφορες αλληλεπιδράσεις με τον κόσμο του τίτλου.


Ο παίκτης αναγνωρίζει αμέσως τις διάφορες κλασικές προσωπικότητες και τις μεταξύ τους σχέσεις και, σιγά σιγά, ξεδιπλώνεται το όραμα της ομάδας ανάπτυξης να προσφέρει έναν πιο κινηματογραφικό τίτλο horror.

Προς τιμή του, το Until Dawn εξισορροπεί αυτήν την έλλειψη αμεσότητας με τον εξαιρετικό ρυθμό της δράσης. Είτε πρόκειται για τα κλασικά jump scares (μερικά από τα οποία είναι πολύ πετυχημένα) είτε για ανατροπές και εξελίξεις, η ομάδα ανάπτυξης δείχνει να έχει μετρήσει σωστά το ρυθμό, μην αφήνοντας τον παίκτη να ενοχληθεί από τη σχεδιαστική επιλογή των QTEs. Ακόμα και η στροφή του σεναρίου σε κλασικές videogame μεταφυσικές πορείες δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, αν και θα ήταν προτιμότερο να είχε βρεθεί κάτι το διαφορετικό. Διαφορετικότητα που φαίνεται να υπάρχει στον τρόπο της εξέλιξης του παιχνιδιού, καθώς η Supermassive Games αποφάσισε να ακολουθήσει τα παραδείγματα τίτλων που επιτρέπουν στον παίκτη να επηρεάσει την πορεία του σεναρίου μέσα από μικρές ή μεγάλες επιλογές. Η προσπάθεια λειτουργεί σε όλα της τα επίπεδα. Είτε όταν ο παίκτης βρίσκεται σε κάποιο από τα πολλά running sequences όπου πρέπει να επιλέγει κατεύθυνση σε κλάσματα του δευτερολέπτου, είτε όταν η ιστορία τον φέρνει αντιμέτωπο με δύσκολα διλήμματα στα οποία η απάντηση δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρη. Όλα δένονται γύρω από το λεγόμενο φαινόμενο της πεταλούδας, σε μια προσπάθεια να δοθεί βάρος σε κάθε απόφαση που λαμβάνει ο παίκτης. Απόφαση που μπορεί να μην έχει πάντα ιδιαίτερο αντίκτυπο, αλλά μπορεί ορισμένες στιγμές να οδηγήσει (ή όχι) στο θάνατο κάποιου μέλους της ομάδας. Οι επιλογές και οι αποφάσεις διαφοροποιούν το σύνολο της εμπειρίας, κάτι που δίνει το έναυσμα για επανάληψη (παράλληλα με το ότι δεν υπάρχει δυνατότητα για άμεσο retry), με σκοπό να δει κανείς όλες τις πιθανές καταλήξεις.


Ακόμα και η στροφή του σεναρίου σε κλασικές videogame μεταφυσικές πορείες δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, αν και θα ήταν προτιμότερο να είχε βρεθεί κάτι το διαφορετικό.

Ακόμα και με τον εξαιρετικό ρυθμό και τη σκοτεινή ατμόσφαιρα, το Until Dawn δεν μπορεί να κρύψει κάποια από τα κενά του. Η μειωμένη αλληλεπίδραση μπορεί να μην ενοχλεί ιδιαίτερα, όμως κάνει την παρουσία της αισθητή, ειδικά στα τμήματα εξερεύνησης των χώρων του παιχνιδιού, όπου ο τίτλος θυμίζει κάπως την καινούργια τάση των λεγόμενων “walking sims”. Παράλληλα, η στερεοτυπική προσέγγιση είναι μεν ηθελημένη και εφαρμόζεται σωστά, όμως δεν μπορεί να αποτινάξει τον προβλέψιμο χαρακτήρα που προσδίδει στην ιστορία, ακυρώνοντας ως ένα βαθμό κάποιες από τις ανατροπές του σεναρίου. Κάτι που ισχύει και για τις ίδιες τις αποφάσεις που καλείται να πάρει ο παίκτης, καθώς από ένα σημείο και μετά η λογική πίσω από κάθε δίλημμα διακρίνεται πιο εύκολα. Αυτό που δεν ακυρώνεται και δεν εξαφανίζεται είναι το ενδιαφέρον του παίκτη για την εξέλιξη της ιστορίας αλλά και την τύχη των πρωταγωνιστών. Το Until Dawn καταφέρνει να κρατήσει τον παίκτη κοντά του σε όλη τη διάρκειά του, τουλάχιστον κατά το πρώτο playthrough. Η σχεδίαση με βάση τα QTE και το gameplay που θυμίζει κάπως το ιδιαίτερο Heavy Rain, αλλά και διάφορους τίτλους της Telltale, δεν πρόκειται να συγκινήσει τον καθένα, όμως όλοι πρέπει να παραδεχτούν την προσπάθεια της Supermassive Games για ατμόσφαιρα και εξαιρετικό ρυθμό, όπως και για το ρίσκο που παίρνει με το παιχνίδισμα με τα στερεότυπα του είδους που αποδίδει σχεδόν από την αρχή.



Και μπορεί η σύντομη διάρκεια να αποτελεί παραδοχή της ομάδας ανάπτυξης ότι η ιδιαιτερότητα της προσέγγισής της δεν αντέχει πολύωρα sessions, παρόλα αυτά είναι μια ειλικρινής παραδοχή που τελικά ωφελεί τον τίτλο και αναδεικνύει με τη σειρά της την ίδια την ιδιαιτερότητά του.


 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ατμόσφαιρα και σενάριο που θυμίζουν κλασικά αμερικανικά θρίλερ
  • Σύστημα επιλογών που αλλάζουν σημαντικά την εξέλιξη της ιστορίας
  • Προσεγμένο σε γενικές γραμμές motion capturing
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μειωμένη αλληλεπίδραση
  • Ορισμένες ανατροπές είναι ιδιαίτερα προβλέψιμες
  • Δεν αποφεύγει videogame μεταφυσικές επιρροές
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
14 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • VagDog
    • Ακομα να ασχοληθω μαζι του....Σε μια καλη τιμη σιγουρα θα αγοραστει...Το αξιζει.... Πολυ καλη προσπαθεια φαινεται να ειναι....!!!!

    • korko
    • ωραίο το review και δεν ρίχνει και καθόλου spoilers.το παιχνίδι θ αγοραστεί σίγουρα απλά μόλις πέσει η τιμή γιατί δεν υπάρχει σάλιο...

    • OSjohnFP7
    • Είναι από τα ..kind of games που μου αρέσει να βλέπω και όχι να παίζω,για πολλούς και διάφορους λόγους.Θα το έπαιρνα μόνο σε τιμή σκότωμα,γιατί εκτός από σάλιο που δεν υπάρχει,έχουμε άλλα σε προτεραιότητα!

    • Pirederas
    • Το Until Dawn βγήκε τελικά ανέλπιστα καλό. Μου μοιάζει να είναι το αντίστοιχο του Heavy Rain στο PS4, μια περιπέτεια θρίλερ με πολλαπλούς χαρακτήρες, πολλές επιλογές/αποφάσεις, και φοβερό motion/performance capture. Απλά διαφέρουν στο είδος ιστορίας, horror vs. crime investigation. Αργότερα μπορεί να το τιμήσω.

    • Scott_Pilgrim
    • Το ξεκίνησα χθες και έχω φτάσει στο 8ο κεφάλαιο. Μέχρι στιγμής είμαι απόλυτα ικανοποιημένος, καθώς ότι θέλει να κάνει το έχει καταφέρει ο τίτλος. Έχω πεταχτεί 2-3 φορές από κάτι άκυρα scares ενώ η ατμόσφαιρα και οι ερμηνείες είναι απίστευτα καλά δουλεμένες. Τα γραφικά με ξένισαν λίγο στην αρχή αλλά από το ch1 και μετά που άρχισα να βλέπω περισσότερα, τελικά άλλαξα γνώμη.

    • G.k.K
    • Εεεεεε, περιμένω πώς και πώς...Μπορεί όντως η τιμή του ακόμα να μην το κάνει τόσο προσεγγισιμο, ωστόσο ευελπιστώ στο άμεσο μέλλον να το τσιμπήσω...Για μένα αξίζει...!

    • Georgebor
    • Και εκεί που κάθεσαι Καρέτσο κ γράφει πίσω σου τους συντελεστές βλέπω ενα Rami κ πρίν προλάβω να κανω check στο imdb μας λες ότι είναι ο ηθοποιός απο το (πραγματικά εξαιρετικό) Mr Robot. Τρελάθηκα όπως κ συ την ίδια στιγμή! Το game φαίνεται άψογο και ίσως ήμουν απο τους λίγους (απο οτι διακρίνω στα σχόλια )που το περίμενα. Λίγο να πέσει η τιμή και θα το τσιμπήσω!

    • chris7
    • Αυτό βγήκε από το πουθενά δεν το περίμενα τόσο καλο,σίγουρα θα το τσιμπήσω κάποια στιγμή.
      Το έφαγαν εδώ στην Ελλάδα τα capital control και δεν κυκλοφόρησε πολλά κομμάτια. ;)

    • The_source
    • Δεν το έχω αγοράσει ακόμα αλλά μόλις πέσει λίγο η τιμούλα το πήρα με κλειστά τα μάτια! Σε φίλο μου βέβαια που παίξαμε αργά την νύχτα κατάφερα απ την τρομάρα μου να σπάσω το dualshock. Κατατοπιστικότατο και καλογραμμένο review.

    • that_greek_gamer
    • Μετά από όλο το hype που έγινε στο youtube και τα μέσα για το παιχνίδι πέρασε από τα χέρια μου, πραγματικά προσαρμόζεται πάνω σου και σε βάζει βαθιά σε ένα κλίμα τρόμου! Πέρα του στοιχείου των jumpscares είναι απίστευτος ο τρόμος που προσδίδει σε κάθε βήμα. Αν δεν πάρεις το χειριστήριο στα χέρια σου δεν μπορείς να νιώσεις την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού! Well played PS4 για το exclusive, well played....!

    • Geovra
    • Πραγματικα εξαιρετικο Game...μετα τα stream που εκανε ο Κωστας το παιχνιδι ειναι στην buy list κατευθειαν

*