Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

GameUp: Η CD Projekt RED και το τέλος της αθωότητας

*
Στο νέο GameUp podcast ο Ηλίας Παππάς και ο Παύλος Παπαπαύλου αναλύουν την ιστορία της CD Projekt RED και αποκαλύπτουν τις επιλογές που οδήγησαν στο λανσάρισμα του Cyberpunk 2077.

Το γεγονός των ημερών δεν μπορεί παρά να είναι η κυκλοφορία του Cyberpunk 2077 και όλα όσα επακολούθησαν και συνεχίζουν να μας απασχολούν. Από τη μία έχουμε το review του Enternity που μας αποκαλύπτει τις βασικές τομές που φέρνει στο σχεδιασμό των RPGs, από την άλλη το πρόσφατο GameUp που πηγαίνει σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος και εξερευνά τη θέση του τίτλου στην κατηγορία του και την όποια πολιτική του στάση.


Το εν λόγω podcast, λοιπόν, δεν μπορεί παρά να απασχολείται με το τρίτο μέρος της κυκλοφορίας του Cyberpunk 2077, που δεν είναι άλλο από τη διοίκηση της εταιρείας, ένα θέμα που έχω δει να απασχολεί ελάχιστους ουσιαστικά. Βλέπετε, αυτό που μας καίει κυρίως στην εποχή μας είναι ο εξευτελισμός μέσω των social media, ένας εξευτελισμός που οδηγεί σε παραπληροφόρηση και δεν ωφελεί κανέναν.



Τα πάμπολα βίντεο με τα τεχνικά προβλήματα του Cyberpunk 2077 έχουν δημιουργήσει την εντύπωση ότι το παιχνίδι είναι κακό σε οποιαδήποτε πλατφόρμα. Κανένας δεν συζητάει για τις σχεδιαστικές επιλογές που κάνει σε θέματα σεναρίου και side quests ή στο πόσο εντυπωσιακό είναι το γράψιμο ή οι χαρακτήρες του.

Αυτή η στάση του κοινού, βέβαια, δεν θα ήταν πρόβλημα αν δεν οδηγούσε σε χαλασμένο τηλέφωνο, με παράπονα που έχουν ήδη διορθωθεί με patches ή σε υπερβολές όπως, π.χ., ότι ακόμα και μετά τα patches στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς δεν έχει διορθωθεί τίποτα.

Αναμφίβολα αυτός είναι οχετός των social media και η CD Projekt RED δεν έχει κανέναν άλλο να κατηγορήσει πέρα από τον εαυτό της. Από την άλλη, όμως, ως gamers, πρέπει να έχουμε πολύ καλύτερη ισορροπία στις αντιδράσεις μας αλλά και υπευθυνότητα για τις ειδήσεις που αναπαράγουμε, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχουν ήδη ενεργοποιηθεί όλες οι δομές υποστήριξης των καταναλωτών όπως, για παράδειγμα, οι επιστροφές χρημάτων.

Και γιατί χρειαζόμαστε αυτή την ισορροπία και υπευθυνότητα; Μα για να καταλάβουμε πώς φτάσαμε ως εδώ. Αυτό δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει περισσότερο απ' όλα;

Στο εν λόγω podcast λοιπόν επιχειρώ μια ανάλυση στην ιστορία της εταιρείας και αποκαλύπτω ένα σχέδιο των βασικών μετόχων και CEO που είχε ξεκινήσει 8 χρόνια πριν. Φέρνω στο φως τους πραγματικούς λόγους που ο τίτλος ανακοινώθηκε το 2012 αλλά και την πορεία των αποφάσεων που οδήγησαν στην τραγική επιλογή του «cross gen».

Τι κρύβεται πίσω από την απόφαση του Adam Kicinski; Για ποιο λόγο και πώς άνοιξαν νέο στούντιο το 2018; Γιατί ξεκίνησε η προ-παραγωγή τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την ανακοίνωση του τίτλου; Πόσο καλά έκανε η Sony που αφαίρεσε τον τίτλο από το PS Store;



Σε αυτά και άλλα πολλά με βοηθάει να απαντήσω ο Παύλος Παπαπαύλου, καθώς βάζουμε κάτω τις πραγματικές αιτίες πίσω από τις απαράδεκτες επιλογές της CD Projekt RED και προσπαθούμε να αναλύσουμε το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το μίσος του κοινού, ένα κοινό που κρίνει επιλεκτικά και ξεχνάει πολύ, μα πολύ γρήγορα. Τέλος, αναρωτιόμαστε ποιες μπορεί να είναι οι επόμενες κινήσεις της εταιρείας για να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Να είστε καλά και μη ξεχνάτε: Το twitter δεν είναι ενημέρωση.



Αν θέλετε να μας στηρίξτε αφήστε μια αξιολόγηση στο podcast και γίνετε συνδρομητές. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σπόνσορά μας, Sky Telecom.

GameUp (Apple)
GameUp (Spotify) 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
11 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • nickvog
    • Η εταιρεία πρέπει να δουλέψει υπερωρίες για να διορθώσει το κακό port.

      ΟΜΩς, αυτός ο κακός χαμός που έγινε και συνεχίζει εις βάρος της από τα media και κάποιους που απλά θέλουν να σώσουν τον κ@λο τους (βλ. SONY) είναι, για μένα, ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ και πιστεύω ότι κρύβει οικονομικά συμφέροντα και όχι δημιουργικές ανησυχίες.

    • joehok
    • Δεν θα μπορούσατε να αρνηθείτε κώδικα για υπολογιστή απο την στιγμή που αυτόν σαν έδιναν αλλά όταν τα 14/15 reviews του σάιτ είναι για κονσόλα και το κοινό είναι σίγουρα κατα 80% και βάλε για κονσόλα θα ήταν σίγουρα πιο τίμιο να γίνει εκεί η δουλειά ....και ας αργήσει κιόλας....και άλλα review άργησαν απο το σάιτ αλλά δεν πειράζει. Αυτό που είδες ο κόσμος είναι ότι σε πολλά review για pc αναφέρθηκαν επίσης save corruptions ....αν δεν σου έτυχε οκ... αλλά εγώ όταν κάνω review το αναφέρω ενημερωτικά απλά δεν το συνηπολογιζω στην βαθμολογία γιατί δεν ξέρω την έκταση του ώστε να του δώσω το ανάλογο βάρος.... αυτά συνεχίζω ακρόαση

      • Sephiroth
      • Το review μας δεν βγήκε καν με τη λήξη του εμπάργκο, οπότε δεν είναι ότι τρέχαμε να το προλάβουμε. Απλά καταλαβαίνεις πως όταν σου λένε είτε παίρνεις το παιχνίδι 10 μέρες πριν σε PC, είτε στην κυκλοφορία σε κονσολα, σε τίτλο αρκετά μεγάλης διάρκεια, τυπικά δεν έχεις εναλλακτική. Και δεν είναι οτι περιμέναμε τέτοιο χαλι για να πεις ότι έπρεπε να είμαστε υποψιασμένοι. Γενικα ελάχιστες φορές παίζουν εναλλακτικές για review formats, ειδικά στην ελληνική αγορά. Συνήθως οι εταιρειες στέλνουν στο format που πουλάνε περισσότερο ή σε αυτό που θα τους πουν οι publishers του εξωτερικού. Εμεις το καλύπτουμε όπως και να 'χει, και όπως τόνισα και στο ποντ, καταγράφουμε και συνεχιζουμε να καταγράφουμε και το χαμο που γίνεται

    • Alias
    • Εμενα ολο το ετος με αυτα που διαβαζα σε media και ακομη και απο απλους gamers μου δημιουργηθηκε η εντυπωση οτι την περιμεναν ολοι στην γωνια την CD project. Δεν εχει υπαρξει προηγουμενο σε αναπτυξη παιχνιδιου το ποσο διογκωθηκαν ειδησεις οπως το crunch των developers, τα περι υποτιθεμενου ρατσισμου, σεξισμου και identity politics bullshit (που τωρα που το τερματισα δεν ειδα πουθενα κατι μεμπτο), η μειωμενη διαρκεια του και ενα σωρο αλλα. Το γιατι χωραει σε αλλα 3 podcast.

      Αλλα αναθεμα κι αν δεν τους εδωσε πατημα μετα την κυκλοφορια του με ολο αυτο το φιασκο. Και ειναι πραγματικα κριμα που αδικειται αυτο το παιχνιδι ετσι. Θεωρω οτι θα μαζευτει η κατασταση τους επομενους μηνες, αλλα φοβαμαι τις συνεπειες των ανακαταταξεων που θα συμβουν εντος της εταιριας. Και συγκεκριμενα μηπως απο εταιρια που δεν επαναπαυεται στις δαφνες της και καινοτομει σε καθε βημα μετατραπει σε αλλη ubisoft. Να σου πεταει ανα ετος 10ωρα witcher και cyberpunk

      • Talk Show Host
      • Ναι, οι συνέπειες είναι που με φοβίζουν, μιας και είναι πολύ σπάνιο να έχουμε τέτοιο ντεβ ανεξάρτητο. Το χρησιμοποίησαν επίσης πολύ για να βγάλουν το άχτι τους με ακραίες θέσεις, έτσι είχει μαζευτεί πολύ πράγμα. Δυστυχώς το μεγαλύτερο λάθος ξεκινάει από τη διοίκηση και αυτό πρέπει να τιμωρηθεί από τους μετόχους. Μέσα σε όλο το χαμό ξεχνάμε φυσικά τα πολύ δυνατά του στοιχεία και τη φιλοδοξία του.

    • PORTAL
    • Επειδη φτανουμε στο τελος μιας χρονιας στην οποια εαν δεν πρωταγωνιστουσε ο κορονοϊος, θα πρωταγωνιστουσε το επαγγελμα της δημοσιογραφιας, με την κακη εννοια , θα κανω μια ευχη για τον καινουργιο χρονο. Ας μην γινει η gaming δημοσιογραφια σαν τη δημοσιογραφια της επικαιροτητας που βλεπουμε στην τηλεοραση αλλα και στο διαδυκτιο. Ας ειναι το Cyberpunk το εναυσμα για να ξαναπαει ο gaming δημοσιογραφος στο πλευρο του gamer και να μην καταληξει να ειναι ενα "βαπορακι" που πουλαει το ναρκωτικο hype στον gamer, οπως πουλανε τα καναλια φοβο, πανικο κτλ. Ας ειναι το Cyberpunk το τελευταιο χτυπημα που τρωει ο gamer απο αυτους που εχει απαιτηση να τον πληροφορησουν. Ισως να χρειαζοταν ενα φιασκο σαν το Cyberpunk 2077 για να επαναπροσδιορισουμε την κατασταση της βιομηχανιας.

      Σημειωση: Εννοω το συνολο των sites και δεν στοχοποιω to enternity, το οποιο ειναι η πρωτη μου επιλογη απο τα ελληνικα sites.

    • vegeta13
    • Γενικα δεν σχολιαζω παρα πολυ στο site, αυτη η εκπομπη ομως αξιζει ενα σχολιο, πραγματικα απολαυστικη και γεματη με ωραιες πληροφοριες.

    • goalzila
    • “I can only assume that [Sony and Microsoft] trusted that we’re going to fix things upon release, and that obviously did not come together exactly as we had planned,” CDPR’s Michał Nowakowski said in regards to a question about submitting the game through Sony and Microsoft certification.

      Απ ότι φαίνεται μάλλον η εμπιστοσύνη στη cdpr έκανε Sony k Microsoft να μην ασχοληθούν με το certification και η αποτυχία παράδοσης σωστού αποτελέσματος έφερε και την υπερβολική αντίδραση από τη Sony

      • Talk Show Host
      • To λέμε και στο pod, το πόσο περίεργο είναι αυτό. Ολόκληροι οργανισμοί παγκόσμιας εμβέλειας και ένας από τους μεγαλύτερους developers στον κόσμο συννεοήθηκαν στο...προφορικό; Πολύ περίεργα όλα αυτά και από τις δύο πλευρές. Καλά χριστούγεννα!

*