Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Απίστευτο: το τόξο του Τσουμπάκα από το Star Wars πουλήθηκε έναντι 768 χιλιάδων δολαρίων

NEWS
  • 3 λεπτά πριν

Πως θα βρείτε φωτογραφίες που έχουν δημοσιευτεί για εσάς στο internet

NEWS
  • 1 ώρα πριν

H πιο θρυλική ελληνική τηλεοπτική σειρά μπήκε στο ANT1+ χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανείς

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Παιχνίδι που προωθούσε σεξουαλική κακοποίηση αφαιρέθηκε από το Steam σε πολλές χώρες

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Στο χαμηλότερή τους τιμή έπεσαν οι μετοχές της Ubisoft

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Οι δασμοί Trump βάζουν μπλόκο και στις προ-παραγγελίες των προϊόντων της Razer

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Ο Reggie Fils-Aimé τη λέει εμμέσως στη Nintendo το επί πληρωμή Welcome Tour του Nintendo Switch 2 (video)

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Η δυνατότητα cross-save του Vampire Survivors για PS5 και PS4 καθυστερεί λόγω νομικών θεμάτων

NEWS
  • 12 ώρες πριν

To Nintendo Switch 2 ενδέχεται να πωλείται με «ζημιά» κατά το λανσάρισμά του

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Ο Neil Druckmann ξεκαθαρίζει εκ νέου την κατάσταση περί The Last of Us Part 3 (video)

VIDEO NEWS
  • 14 ώρες πριν

Το The Last of Us Complete είναι γεγονός (trailer)

VIDEO NEWS
  • 14 ώρες πριν

Η Nintendo ξεκαθαρίζει την κατάσταση με τα cartridges των Switch 2 Edition games

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Νέες αυξήσεις στην τιμή του PS Plus ανακοίνωσε η Sony τι συμβαίνει με την Ελλάδα

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Shawn Layden: “Η αποκλειστικότητα δικαιολογεί την τιμή των €90 για τα παιχνίδια του Nintendo Switch 2” (video)

VIDEO NEWS
  • 17 ώρες πριν

Εμπλουτίζεται η βιβλιοθήκη με τα animated backgrounds του PS5

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Αμφίβολη, προς το παρόν, η κυκλοφορία του Nintendo Switch 2 στην Κίνα

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Το χειρότερο παιχνίδι του Metacritic διαπρέπει πλέον στο Steam

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Προσοχή αν δεις αυτήν την ειδοποίηση της Google στο Android smartphone σου

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Το ευρωπαϊκό ψηφιακό πορτοφόλι έρχεται για όλους (video)

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Atomfall Review

REVIEWS
  • 23 ώρες πριν

Gigabit Voucher: Επιταγή 200 ευρώ για όλους με στόχο την αναβάθμιση του internet τους, τα βήματα

NEWS
  • 10/04

Στο μέλλον ίσως γίνουν κανόνας οι native μεταφορές σε PC τίτλων του PS2

NEWS
  • 10/04

O Jeff Grubb υποστηρίζει πως οι φήμες για το Titanfall 3 είναι εκτός πραγματικότητας

NEWS
  • 10/04

Η Sony παρουσιάζει τρία νέα ηχεία της σειράς ULT POWER SOUND σε σύμπραξη με τον παγκόσμιο σούπερ σταρ Post Malone

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 10/04

Η Women in Games καλεί τη Valve να αφαιρέσει από το Steam παιχνίδι που προωθεί τη σεξουαλική βία

NEWS
  • 10/04

Animal Crossing: New Horizons – Το νησί θα μεταφερθεί εύκολα από το Nintendo Switch στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 10/04

Ανάκαμψη για το Devil May Cry 5 μετά τη πρεμιέρα του anime του Netflix

NEWS
  • 10/04

Μόνο με τίτλους του GameCube θα είναι συμβατό το αντίστοιχο controller του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 10/04

Φήμη: Το Nintendo Switch 2 θα έχει τις ίδιες επιδόσεις με το PlayStation 4 σε third-party games

NEWS
  • 10/04

Πιο φιλική πλατφόρμα όλων το Xbox, αποφάνθηκε το κοινό

NEWS
  • 09/04

Ανακοινώθηκε το roadmap του Diablo 4 μέχρι και το 2026

NEWS
  • 09/04

Εντυπωσιακό mod μεταμορφώνει πλήρως το original Resident Evil του 1997!

NEWS
  • 09/04

GPMI: Ο διάδοχος του HDMI έρχεται από Κίνα με ανάλυση 8Κ και εντυπωσιακές επιδόσεις

NEWS
  • 09/04

PS Portal: Νέες λειτουργίες προστέθηκαν στη beta του cloud streaming για τίτλους του PS5

NEWS
  • 09/04

The Last of Us: Πράσινο φως από το HBO για την τρίτη σεζόν (video)

NEWS
  • 09/04

Με Hogwarts Legacy οι επόμενες προσθήκες στο Game Catalog του PlayStation Plus

FREE GAMES
  • 09/04

Τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν ότι το Mario Kart World των 90 δολαρίων ίσως να μην είναι όσο ακριβό πιστεύουμε

NEWS
  • 09/04

Πολλαπλές διακρίσεις για τη Stoiximan στα Sports Marketing Awards 2025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 09/04

Επιστρέφει το Xbox Games Showcase με έξτρα Direct για το The Outer Worlds 2

NEWS
  • 09/04

Μοναδική προσφορά: δες τώρα Apple TV+ με €4,99 το μήνα!

NEWS
  • 09/04

Η Nintendo λέει πως το καλώδιο HDMI του πρώτου Nintendo Switch δε θα είναι συμβατό με το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 09/04

«Συνεχίζεται η υποστήριξη του original Nintendo Switch», δηλώνει ο Doug Bowser

NEWS
  • 09/04

Αξιολογήθηκαν ηλικιακά νέες εκδόσεις των original Call of Duty: Modern Warfare 2 & 3

NEWS
  • 09/04

Πανικός στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές σπεύδουν να αγοράσουν iPhone πριν τις αυξήσεις

NEWS
  • 09/04

Άρχισαν οι προ-παραγγελίες Nintendo Switch 2 στην Ελλάδα, αυξημένη η τιμή στη χώρα μας

NEWS
  • 09/04
  • 3

Nintendo Switch 2 και GTA 6 εκτινάσσουν την βιομηχανία gaming σε ρεκόρ ανάπτυξης το 2027

NEWS
  • 09/04

Μεγάλη διαρροή: έτσι θα είναι το iOS 19 (video)

NEWS
  • 09/04

Commandos: Origins Review

REVIEWS
  • 09/04

Astro Bot: Ο τίτλος του PlayStation σάρωσε και τα BAFTA Game Awards 2025

NEWS
  • 09/04

Ημερομηνία πρεμιέρας απέκτησε η ταινία Predator: Killer of Killers (trailer)

VIDEO NEWS
  • 09/04

H Lexar παρουσίασε τη δική της κάρτα microSD Express 1TB για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 09/04

Ανανεώθηκαν δημοφιλείς σειρές του ABC για την επόμενη τηλεοπτική σεζόν

NEWS
  • 09/04

Καθυστερούν οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 και στον Καναδά

NEWS
  • 09/04

Ο CEO της Epic Games αρνείται πως το Fortnite θα αποκτήσει δική του ταινία

NEWS
  • 08/04

Νέα πατέντα της Sony θα φοριέται σαν γάντι και θα προσομοιώνει την αίσθηση διαφόρων αντικειμένων ή θερμοκρασίας, μέσω απτικής ανάδρασης

NEWS
  • 08/04

Το Hollow Knight: Silksong θα κυκλοφορήσει και στο original Nintendo Switch

NEWS
  • 08/04

Η Nintendo αποτρέπει τους χρήστες από το να… γλείφουν και να τρώνε τα Nintendo Switch 2 cartridges

NEWS
  • 08/04

Οι δασμοί φέρνουν ξανά στο προσκήνιο τη σκέψη για απόκτηση iPhone με συνδρομή

NEWS
  • 08/04

Η Sony προχωράει σε ακυρώσεις και αλλαγές για το PlayStation The Concert

NEWS
  • 08/04

Nintendo Switch 2: Εταιρεία αναλύσεων αναθεωρεί τις προβλέψεις πωλήσεων λόγω των δασμών των Η.Π.Α.

NEWS
  • 08/04

Hades 2: Console exclusive των Nintendo Switch 2 και Nintendo Switch κατά το λανσάρισμά του

NEWS
  • 08/04

Πλήκτρο του Nintendo Switch 2 θα λειτουργεί μόνο με συνδρομή Nintendo Switch Online!

NEWS
  • 08/04

Φήμη: Κανένας publisher δεν ενδιαφέρεται να στηρίξει την επιστροφή του Deus Ex

NEWS
  • 08/04

Το eShop του Nintendo Switch 2 δεν θα έχει μουσική υπόκρουση, ούτε θα αποκτήσει στο μέλλον

VIDEO NEWS
  • 08/04

Χωρίς Hall Effects τα Joy-Cons του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 08/04
  • 2

Nintendo Switch 2: YouTuber θα στηθεί έξω από κατάστημα της Nintendo δύο μήνες νωρίτερα!

NEWS
  • 08/04

To νέο patch του Assassin's Creed Shadows βελτιώνει τα γραφικά στο PS5 Pro

NEWS
  • 08/04

Nintendo Switch 2: Θα αναβαθμίζει τα γραφικά όχι μόνο με το Nvidia DLSS

NEWS
  • 08/04

Η ASUS παρουσιάζει τη σειρά Zenbook Signature Edition με ένα μοναδικό σχέδιο που καταπλήσσει

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 08/04

Στην Πορτογαλία για τα νέα Philips και AOC monitors

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 08/04
  • 1

Σκονισμένο Ράφι: Viewtiful Joe

*
Από νωρίς, η εταιρεία που θα μεταμορφωνόταν στη σημερινή PlatinumGames είχε παρουσιάσει εκπληκτικά δείγματα φαντασίας και ικανότητας να δημιουργήσει ενδιαφέροντα, μοναδικά action games. Ένα από αυτά ήταν και το Viewtiful Joe.

Την εποχή που η Capcom μεσουρανούσε με τα Resident Evil και η Nintendo αντιμετώπιζε δυσκολίες με το GameCube, οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Σκοπεύοντας να επωφεληθούν η μια από την άλλη και να «χτίσουν» επάνω στην ήδη καλή σχέση που είχαν, έκαναν μια συμφωνία: μια πεντάδα παιχνιδιών θα ερχόταν αποκλειστικά στο GameCube, διά χειρός Capcom. Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν το 2002 και το πρώτο παιχνίδι αναμενόταν να διατεθεί μόλις λίγους μήνες αργότερα.


Η συμφωνία που έγινε γνωστή ως “Capcom Five” περιείχε διάφορα παιχνίδια. Με διαφορά, το πιο εντυπωσιακό ήταν το Resident Evil 4, το παιχνίδι που αναμενόταν να κυκλοφορήσει εντός του 2005 αποκλειστικά για το GameCube. Με τη σειρά να απολαμβάνει τεράστια επιτυχία και το επόμενο κεφάλαιο να βρίσκεται στον ορίζοντα, η συμφωνία φαινόταν άκρως επιτυχημένη πριν καν κυκλοφορήσει κάποιο από τα πέντε παιχνίδια.

Στα ράφια έφτασε πρώτο το P.N.03, ένα φουτουριστικό shooter που παρά την ενδιαφέρουσα προσέγγιση, υπέφερε σε αρκετά σημεία και δεν αγαπήθηκε από τους κριτικούς ή το κοινό. Ένα άλλο παιχνίδι, το Dead Phoenix, ακυρώθηκε εντός του 2003 και η πεντάδα πλέον ήταν τετράδα. Το Resident Evil 4 κυκλοφόρησε στις αρχές του 2005 και η ιστορία του είναι λίγο-πολύ γνωστή. Τελευταίο κυκλοφόρησε το killer7, ένα σουρεάλ shooter από τον ανερχόμενο τότε Suda51.



Πρώτα βήματα μιας «άγουρης» ομάδας
Ανάμεσα σε όλα αυτά βρισκόταν το Viewtiful Joe. Δημιουργημένο από μια μικρή ομάδα του στούντιο Capcom Production Studio 4, όπου επικεφαλής βρισκόταν ο Shinji Mikami. Ο σκοπός του “Red Hot Man”, όπως αρχικά ονομάστηκε για εσωτερική κατανάλωση, ήταν να αποκτήσουν εμπειρία οι νεότεροι δημιουργοί και κυρίως ο νεαρός Hideki Kamiya. Παράξενο, θα σκεφτόταν κανείς – για ποιο λόγο να στηθεί ένα τέτοιο εγχείρημα ενώ ο Kamiya είχε ήδη υπάρξει director των Resident Evil 2 και Devil May Cry; Κι όμως, ο έμπειρος παραγωγός Atsushi Inaba ηγήθηκε της αρχικά εξαμελούς ομάδας και στόχος ήταν μέσα σε δώδεκα μήνες να παραδώσουν το έργο τους, ίσως σε μια προσπάθεια να πάρουν όσα περισσότερα μπορούν από τον ταλαντούχο Kamiya.

Πριν από όλα αυτά, ο Inaba είχε εργαστεί στο Steel Battalion, μια αποκλειστικότητα του Xbox που προσπάθησε κάτι ξεχωριστό. Το χειριστήριο ήταν μια τεράστια κονσόλα με ντουζίνες από πλήκτρα, για να βάζει τον παίκτη στο κλίμα και να νιώθει πως όντως χειρίζεται ένα γιγαντιαίο, δίποδο άρμα. Ήταν μια επιλογή που έκανε το παιχνίδι αξιομνημόνευτο, καθώς άλλοι λάτρεψαν κι άλλοι μίσησαν την πρωτοπορία όμως ο Inaba και η Capcom είχαν πετύχει το σκοπό τους, κυκλοφορώντας έναν τίτλο που δεν άλλαξε το είδος ή κάτι παρόμοιο, όμως απέδειξε πως το gaming είναι ικανό να παράγει μοναδικές εμπειρίες όπως αυτή του Steel Battalion με το υπέρογκο, ακριβό χειριστήριο-πιλοτήριο.

Όπως δήλωσε χρόνια αργότερα, ένας καλός παραγωγός πρέπει να συμπεριφέρεται στην ομάδα και στο δημιούργημά τους σαν να είναι ένα δέντρο που μεγαλώνει, να το φροντίζει, να το ποτίζει κι αν χρειαστεί, να κόψει οποιαδήποτε κλαδιά δεν πηγαίνουν στη σωστή κατεύθυνση. Στην ίδια ομιλία (από τη Game Developers Conference 2005) ανέφερε πως το να στέκεται κάποιος στα ίδια και τα ίδια είναι αυτοκαταστροφικό, καθώς είναι εύκολο να παράγει κανείς κάτι συγκεκριμένο σε σταθερή βάση αλλά οι παίκτες αργά ή γρήγορα θα το βαρεθούν. Στο άλλο άκρο της επανάληψης βρίσκεται το άγνωστο κι ως γνωστόν, λίγες εταιρείες δίνουν εύκολα πόρους και εμπιστοσύνη σε κάτι που δεν γνωρίζουν αν θα τους επιφέρει κέρδη. Ουσιαστικά, πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ δημιουργικότητας και ρεαλισμού.



Η “Team Viewtiful” φοράει τη στολή της

Η ονομασία “Red Hot Man” δεν έμελλε να στεριώσει, μιας και προβλήματα πνευματικών δικαιωμάτων ήρθαν στην επιφάνεια – συγκεκριμένα, η ονομασία έμοιαζε πολύ με της μπάντας “Red Hot Chili Peppers” κι έτσι η Capcom αναγκάστηκε να μετονομάσει το παιχνίδι. Σιγά-σιγά, η ανάπτυξη πήγαινε ολοένα και ταχύτερα, με το δυναμικό να αυξάνεται και πλέον το μικρό στούντιο-παρακλάδι να ονομάζεται “Team Viewtiful”. Είναι άγνωστο τι ήρθε πρώτο -η αλλαγή ονόματος ή το όνομα του στούντιο;- όμως τα δύο συνδυάστηκαν άψογα: ο παρθενικός τίτλος της ομάδας θα ονομαζόταν “Viewtiful Joe”.

Έχοντας ιδιαίτερη αγάπη για τους κλασικούς υπερήρωες των κόμικ και τα “tokusatsu” (ιαπωνικές ταινίες ή σειρές με ειδικά εφέ και ηθοποιούς σε κοστούμια, όπως τα Ultraman ή Godzilla), ο Inaba είχε στο μυαλό του κάτι παρόμοιο για το Viewtiful Joe. Συνεργάστηκε για ακόμη μια φορά με τον σχεδιαστή Kumiko Suekane (είχαν συνεργαστεί παλαιότερα σε παιχνίδια της σειράς Phoenix Wright), που φρόντισε για τη δημιουργία των χαρακτήρων όσον αφορά το εικαστικό κομμάτι αλλά και τη γενικότερη καλλιτεχνική κατεύθυνση του τίτλου. Σε μια εποχή όπου το gameplay σε δύο διαστάσεις φαινόταν ξεπερασμένο, η ομάδα των Inaba και Kamiya επιχείρησε να ξεχωρίσει.

Δύο διαστάσεις, αλλά τρισδιάστατα γραφικά. Τρισδιάστατα γραφικά, αλλά cel-shaded – σαν να πήραν ζωή οι σελίδες ενός κόμικ. Κι αν αυτό μοιάζει χαριτωμένο σε κάποιους, το gameplay θα τους εξέπληττε. Ακατάπαυστη δράση από την αρχή ως το τέλος, με τον ομώνυμο Viewtiful Joe να φορά τη στολή του και να πολεμά τις δυνάμεις του κακού με κάθε τρόπο. Ήταν ένα «παλιάς κοπής» παιχνίδι δράσης που δε συγχωρούσε και κρατούσε διαρκώς τον παίκτη σε εγρήγορση. Χρησιμοποιώντας “Viewtiful Effects Power” σε τρεις μορφές (Slow, Mach Speed, Zoom-in) ο παίκτης και κατ’ επέκταση ο Joe ζούσαν διαφορετικά τη δράση, σε μια προσπάθεια να αντιγραφούν τα ειδικά εφέ που βλέπουμε στις ταινίες. Το Slow έκανε το χρόνο να κυλά αργά, το Mach Speed έκανε το αντίστροφο και το Zoom-In έφερνε την κάμερα κοντά στη δράση – τρεις δυνάμεις που θα ζήλευε ο Zack Snyder. Συνδυάζοντας αυτά με το κλασικό beat-‘em-up gameplay και τα αλλεπάλληλα κύματα εχθρών από κάθε πλευρά, η αδρεναλίνη βρισκόταν συνεχώς στα ύψη και το ταλέντο της Team Viewtiful στο συγκεκριμένο είδος φαινόταν εύκολα.

Εμπνευσμένο λοιπόν και από ταινίες, το Viewtiful Joe λάμβανε χώρα στη Γη αλλά και στη Movieland, τον κόσμο των ταινιών όπου μεταφέρθηκε ο Joe προκειμένου να σώσει τη σύντροφό του, Silvia. Ένας μοχθηρός κακοποιός από μια ταινία tokusatsu σκοτώνει τον ηρωικό Captain Blue και τραβάει στην οθόνη τη Silvia, προτού ένα ρομπότ τραβήξει και τον Joe μέσα στην ταινία. Με την άφιξή του, ο Joe παίρνει ένα μαγικό V-Watch από τον ήρωά του και φοβερές δυνάμεις όταν λέει τη λέξη “henshin”. Οπλισμένος με δύναμη και κουράγιο, πρωταγωνιστεί στη δική του φανταστική ιστορία και παλεύει να σώσει την αγαπημένη του.



“Henshin-a-go-go, baby!”
Μικρό budget, μέτριες απαιτήσεις, πανύψηλες βαθμολογίες. Κατά την κυκλοφορία του τον Ιούνιο του 2003, το Viewtiful Joe απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και παραμένει -σχεδόν 20 χρόνια αργότερα- ένα από τα κορυφαία παιχνίδια στο Metacritic βάσει βαθμολογίας. Οι κριτικοί αγάπησαν την παρουσίαση, την ιδέα με τους υπερήρωες και τις ταινίες tokusatsu, τις δυνάμεις του Joe αλλά και τη δράση με ελάχιστα μελανά σημεία, όπως η ποικιλία ή ευκολία των bosses. Το παιχνίδι κατάφερε να πουλήσει λιγότερα από 300.000 αντίτυπα μέσα στα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του, όμως το χαμηλό budget σήμαινε πως αποδείχτηκε κερδοφόρο για την εταιρεία όπως αργότερα έγινε γνωστό από τον ίδιο τον Inaba.

Ο όγκος των πωλήσεων σημειώθηκε στο GameCube, παρότι ένα χρόνο μετά την αρχική του κυκλοφορία εμφανίστηκε και στο (πιο επιτυχημένο εμπορικά) PlayStation 2. Η συγκεκριμένη έκδοση δε διέθετε progressive scan, μια λειτουργία που απέδιδε υψηλότερης ποιότητας εικόνα αλλά πιο σημαντικά ήταν ορισμένα τεχνικά προβλήματα που οδηγούσαν σε πτώση καρέ, ένα μεγάλο πρόβλημα για παιχνίδι όπου ταχύτητα κι αντανακλαστικά είναι υψίστης σημασίας.  Οι πωλήσεις στην πλατφόρμα της Sony ήταν αποκαρδιωτικά χαμηλές, ωστόσο ήταν η μοναδική έκδοση που μπορούσε να καυχηθεί για κάτι. Δεν ήταν Shin Megami Tensei III, αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να έχει αυτοκόλλητο στο εξώφυλλο με μια περίφημη φράση που έφερε το (φανταστικό) JRPG: “Featuring Dante from the Devil May Cry Series”. Η κυκλοφορία του Viewtiful Joe στο PlayStation 2 είχε κάτι που δεν υπήρχε στην έκδοση του GameCube, τον “badass” Dante ως επιλέξιμο χαρακτήρα.



Η γέννηση της Clover Studio
Στις αρχές του 2004, η “Team Viewtiful” έγινε αυτόνομη κι ονομάστηκε “Clover Studio”. Το τετράφυλλο τριφύλλι έγινε σήμα της εταιρείας, με τη λέξη Clover να είναι ένας συνδυασμός των “creativity lover” πέρα από το κυριολεκτικό νόημά της (τριφύλλι). Οι δύο συλλαβές “mi” και “ba”, που σημαίνουν «τρία» και «φύλλο», είναι επίσης οι τελευταίες συλλαβές στα επώνυμα των Shinji Mikami και Atsushi Inaba, που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του στούντιο.

Δημιουργήθηκε προκειμένου να εργαστεί στο Viewtiful Joe 2 με μεγαλύτερη ευκολία κι ελευθερία, αλλά απώτερος σκοπός ήταν να δημιουργεί νέες σειρές κι όχι να παράγει sequels. Μέσα στην ίδια χρονιά που συστάθηκε, δημιούργησε και κυκλοφόρησε το Viewtiful Joe 2, το οποίο απέσπασε πολύ θετικές κριτικές όμως όχι σε ίδια επίπεδα με το πρωτότυπο. Τουλάχιστον, οι πωλήσεις του υπολογίζονται πιο κοντά στο μισό εκατομμύριο αντίτυπα.

Έπειτα, ακολούθησαν δύο ακόμη παιχνίδια μέσα στο 2005. Το ένα λεγόταν Viewtiful Joe: Red Hot Rumble και κυκλοφόρησε για GameCube και PSP, ένα brawler που θύμιζε το Power Stone της Capcom αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούσε συνέχεια της ιστορίας. Μετά, το Viewtiful Joe: Double Trouble! κυκλοφόρησε για Nintendo DS, με gameplay πιο κοντά στα δύο πρώτα παιχνίδια – όπως και πωλήσεις. Τα δύο spin-offs δεν τα πήγαν πολύ καλά και το μέλλον της Clover φαινόταν αβέβαιο, μιας και η Capcom δεν είχε λάβει τις εμπορικές επιτυχίες που περίμενε. Από τότε, έχει εμφανιστεί μονάχα ως φιλοξενούμενος σε παιχνίδια όπως το Marvel vs Capcom 3 ή ως… κοστούμι για τον Rashid στο Street Fighter V.



Δύο ακόμη παιχνίδια κυκλοφόρησαν από το νεοσύστατο στούντιο προτού κλείσει οριστικά στα τέλη του 2006. Λίγους μήνες μετά, σημαντικά στελέχη τής Clover δημιούργησαν την PlatinumGames που σήμερα θεωρείται «υπερδύναμη» στα action games. Μια εταιρεία που αρνείται να ακολουθήσει την πεπατημένη και κατασκευάσει ασυνήθιστα παιχνίδια. Το πνεύμα του Viewtiful Joe συνεχίζει να υπάρχει, δηλαδή, τουλάχιστον μέσα στους ανθρώπους που σήμερα απαρτίζουν την PlatinumGames και κάποτε αποτελούσαν σημαντικά στελέχη της Clover. Άτομα όπως ο Atsushi Inaba κι ο Hideki Kamiya, οι οποίοι προτού κλείσει τις πόρτες της η Clover Studio, μας πρόσφεραν δύο ακόμη αξέχαστα παιχνίδια – όμως αυτά είναι δύο ιστορίες για μια άλλη φορά.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...