Η αλλαγή της πόλης όμως είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά λογική και ενδιαφέρουσα. Η πόλη χρησιμοποιεί φυσικά το λειτουργικό σύστημα και υποδομή ονόματι ctOS. Στο San Francisco η κουλτούρα είναι χαρακτηριστικά τεχνολογική, αφού εκεί βρίσκεται και η Silicon Valley, εκεί ορίζονται τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν την καθημερινότητα όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Γεγονός που δίνει καθαρότερο πάτημα στην οργάνωση Dedsec, και όχι μόνο, να ασχοληθεί και να αγωνιστεί για κάτι σοβαρό, κάτι που μπορεί καθένας να κατανοήσει, έστω και με ελάχιστη αντίληψη κάποιων τεχνολογικών εξελίξεων. Στο παιχνίδι ισχύος συμμετέχουν εγκληματικές οργανώσεις με προφανείς στόχους, εταιρείες που δεν επιχειρούν απλά να προστατεύσουν το προϊόν τους, το κοινό και τα συμφέροντά τους, αλλά υποκύπτουν φαίνεται, όπως και στην πραγματικότητα, στον πειρασμό να επηρεάσουν καταστάσεις με σκοπό το κέρδος, ακόμη και αν ζημιώνεται οποιοσδήποτε άλλος. Φυσικά, υπάρχει και η κοινότητα Dedsec που επαναστατεί για ιδεολογικούς σκοπούς. Ακόμη και στα σπλάχνα της τα πράγματα δεν είναι ενιαία με διαφορετικούς χαρακτήρες να καταφεύγουν ευκολότερα στη βία, άλλους να κάνουν το αντίθετο κ.λπ. Κατά την Ubisoft, μπορεί να γίνει (σχεδόν) λόγος για προσομοίωση του San Francisco. Δεν κυριολεκτεί βέβαια, εννοεί πάντως ότι είναι πιο ζωντανή και σχεδιασμένη να λειτουργεί περισσότερο αυτόνομα. Συνεπώς δεν υπάρχει για να αντιδρά απλά στις πράξεις και τις επιλογές του παίκτη. Πολίτες ακολουθούν το πρόγραμμά τους, μπορούν να προκύπτουν δυναμικά τσακωμοί και άλλα περιστατικά, ακόμη και αν ο παίκτης μένει ακίνητος και δεν εμπλέκεται με κανέναν τρόπο σε αυτές τις…περιπέτειες.
Η περιοχή είναι ξεκάθαρα πολυπολιτισμική με τον δικό της χαρακτήρα και αυτό αποτυπώνεται και στην επιλογή του Marcus ως πρωταγωνιστή. Δεν είναι ντόπιος, έρχεται από το Oakland, δεν μεγάλωσε στα “λούσα” ενώ πρόλαβε να κατηγορηθεί αδίκως για έγκλημα που δεν διέπραξε. Δεν φτάνει αθώος στην πόλη λοιπόν, ούτε και ποτισμένος ακριβώς με την τοπική πραγματικότητα. Ενσωματώνεται και ξεχωρίζει ταυτόχρονα. Με τη λογική αυτή είναι λιγότερο «βαρύς» από τον Aiden, κάτι που αποτυπώνεται και από τις καλύτερες επιδόσεις του στο parkour. Ας πούμε λοιπόν ότι, σε θέματα πλοήγησης τουλάχιστον, το Watch Dogs θα έρθει λίγο πιο κοντά ακόμη στο Assassin’s Creed έστω και αν διαφέρει σημαντικά σε άλλους τομείς. Η Ubisoft υποστηρίζει ότι πρόσεξε ώστε η αλληλουχία των κινήσεων να είναι πιο ομαλή και οργανική.
Η λογική του hacking, από την άποψη ότι ο καθένας προσπαθεί να φτιάξει τα δικά του εργαλεία και κινείται ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του, εκφράζεται και σε άλλα μέρη του gameplay. Για παράδειγμα υποστηρίζεται η δημιουργία όπλων με 3D printers, κάτι που γενικότερα εξερευνάται όντως στις μέρες μας. Αντιστοίχως μπορεί να φτιάξει αυτοσχέδια «εργαλεία» όπως το μάλλον αγαπημένο του όπλο, που δεν είναι άλλο από μια μπάλα του μπιλιάρδου με κορδόνι. Όποιος θυμήθηκε έστω και φευγαλέα τον Steven Seagal, είναι φυσιολογικό, μην αισθάνεστε άσχημα. Η λογική είναι πως από τη στιγμή που στην πραγματικότητα όλο και πιο παράξενα πράγματα δυνατά με απλά υλικά και «συνταγές» που μπορεί να βρει κάποιος online προκύπτει από την κουλτούρα του hacking και του σχετικού ακτιβισμού και επηρεάζει αναπόφευκτα περιπτώσεις στις οποίες έχουμε συνηθίσει να ελπίζουμε σε shotguns. Έχει και άλλα «παιχνίδια, όπως τηλεκατευθυνόμενα drones, ιπτάμενα και μη, που δεν λένε όχι και σε first person view. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε κατά πόσο το video είναι αντιπροσωπευτικό του παιχνιδιού, σε τεχνικό επίπεδο, μπορούμε να πούμε πως ναι. Δεν ήταν τόσο σκηνοθετημένο ώστε να χωρούν οι παρεμβάσεις που είχαν γίνει για την πρώτη μας γνωριμία με το franchise ενώ και η οι επιδόσεις φαίνονται «γήινες» όχι μη ρεαλιστικά ιδανικές.
Στην ουσία των πραγμάτων όμως τι φαίνεται ότι έχει νόημα να περιμένουμε; Το hacking διευρύνεται για αρχή. Ο παίκτης θα μπορεί να κάνει hack σε οποιοδήποτε πολίτη και σε οποιοδήποτε όχημα. Όχι όμως σε οποιοδήποτε σύστημα της πόλης. Ειδικά στην περίπτωση των πολιτών, οι επιλογές είναι περισσότερες αφού κάποιες φορές μπορεί το ζητούμενο να είναι ένας απλός αντιπερισπασμός, με σκοπιμότητα ή για διασκέδαση, άλλες φορές όμως χρειάζεται κάτι πιο ευρύ, ομαδικό hack δηλαδή με area of effect. Μπορεί δηλαδή ο παίκτης να στείλει κάτι σε όλους τους πολίτες που βρίσκονται κοντά, εφόσον κάτι τέτοιο είναι χρήσιμο. Σε γενικές γραμμές λοιπόν αν έχει τεχνολογία πάνω του και κινείται, είναι λογικός στόχος. Αυτήν τη δόση βέβαια θα δοθεί και λίγη έμφαση στην τηλεκατεύθυνση. Ο παίκτης θα μπορεί να πάρει τον έλεγχο, απομακρυσμένα (από παραδίπλα δηλαδή), οποιουδήποτε οχήματος και να το χειριστεί. Όταν έρθει η ώρα να δοκιμάσετε την τύχη σας με κάποιο κλαρκ, όλο και κάποια τρέλα θα κάνετε, είμαστε σίγουροι. Είδαμε ότι δεν αποκλείεται και ο έλεγχος σκάφους στη θάλασσα και σίγουρα θα θελήσετε να μάθετε αν «πάει» στη στεριά. Διότι….games. Και χωρά και κανένα selfie εδώ κι εκεί.
Ένα από τα βασικά παράπονα βέβαια στον πρώτο τίτλο ήταν η έμφαση στον απόλυτο χαμό και την καταστροφή, κάτι που αντιτίθεται γενικά στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί συνήθως ένας hacker. Στο δεύτερο μέρος ακούμε υποσχέσεις ότι ο παίκτης έχει την ευκαιρία να συνδυάσει διαφορετικές προσεγγίσεις ή και να αφιερωθεί μόλις σε μία. Θέλει να κάνει χαμό; Εύκολο. Θέλει να προχωρήσει βασιζόμενος σε hacks; Μπορεί. Θέλει να αφιερωθεί σε stealth; Κατά την Ubisoft μπορεί να το κάνει και αυτό. Μπορεί και να τα συνδυάσει όλα. Δεν είναι ανάγκη να σκοτωθεί κανείς από τη στιγμή που υπάρχει taser gun. Είναι πολύ μεγάλη υπόσχεση αυτή βέβαια, υπόσχεση που θυμίζει λόγια που είναι πιο φυσικό να συνοδεύουν Deus Ex και σίγουρα ότι τίτλος της Ubisoft, πόσο μάλλον τίτλο με σαφή συγγένεια με τους μηχανισμούς και τη δομή της σειράς Assassin’s Creed. Ως προς το multiplayer τα πράγματα φαίνονται απλά. Την πρώτη φορά ουσιαστικά είχαμε εισβολές ενός παίκτη στον κόσμο ενός άλλου κ.λπ. Τώρα επιστρέφουμε πιο πολύ σε λογική που θυμίζει ελαφρώς το Assassin’s Creed Unity, αφού η έμφαση είναι στο co-op. Οι παίκτες μπορούν να συναντηθούν στον ίδιο κόσμο και να αποφασίσουν να συνεργαστούν. Το τι σημαίνει αυτό στην πράξη, τι προσφέρει και τι είδους δραστηριότητες μπορεί να περιμένει κανείς παραμένει ερωτηματικό βέβαια. Με E3 και Gamescom να γεμίζουν το καλοκαίρι βέβαια, όλο και κάποιο κενό θα καλυφθεί.
Είναι σίγουρο ότι η Ubisoft έδωσε βάση στην κριτική. Το ερώτημα βέβαια είναι ποιος θα είναι ο τελικός αντίκτυπος, δεδομένου ότι η ανάπτυξη του sequel ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, ακολουθώντας δηλαδή τον κλασικό γρήγορο ρυθμό που χαρακτηρίζει την ανανέωση των μεγάλων franchises της γαλλικής εταιρείας. Αυτό σίγουρα θα φανεί το Νοέμβριο, όχι νωρίτερα. Αλλά εδώ θα είμαστε.
Δείτε και τα δύο trailers που δημοσίευσε η Ubisoft
Διαβάστε επίσης: σε ποιες και πόσες εκδόσεις θα κυκλοφορήσει το Watch Dogs 2 και τι θα περιλαμβάνουν.
Πράγματι το Watch Dogs 2, θα θυμίζει κάπου κάπου και το Deus Ex: Mankind Divided. Αυτό δεν είναι αναγκαστικά κακό.
Μακάρι το Watch Dogs 2 να αποδειχτεί ένα διαμάντι όταν με το καλό κυκλοφορήσει.
Τα γραφικα δειχνουν πολυ καλα φοβαμαι ομως μηπως θα ειναι ετσι στις νεες κονσολες που θα βγουν και στις παλαιοτερες θα υπαρξει καποιο downgrade αν συμβει αυτο ελπιζω τουλαχιστον να μην ειναι μεγαλη η διαφορα.
Δύο ειναι τα τεινά. Επειδη φετος δε βγαινει Assassin's Creed, ή θα δώσουν βάρος στο Watch Dogs και θα δουμε κατι καλο ή θα το χρησιμοποιήσουν ως αρπαχτή για να καλύψουν το κενό του AC. Ποντάρω στο δεύτερο.
Τα trailer ειναι αθλια. Το πρωτο δεν δειχνει απολυτως τιποτα περα απο το γεγονος οτι η Ubisoft νομιζει οτι προμοταρει κατι με απηχηση Red Dead και ο κοσμος θα τρελαθει απο μισο πλανο, και τα αλλα δυο στην καλυτερη μοιαζουν με διαφημιση ρουχων στο Mtv το 2005.
Τα γραφικά δείχνουν πολύ ανώτερα από το προηγούμενο..Έμενα και το πρώτο δεν με χάλασε απλά δεν ήταν αυτό που περιμέναμε!Ήταν πολύ μονότονο και βαρετό κάποιες στιγμές και δεν έδειχνε να έχει ουσία.Ήταν όμως διασκεδαστικό και έκανες αυτόν τον χαμό!Απλά το περιμέναμε πολύ καλύτερο ενώ ήταν ένα παιχνίδι της σειράς!
Εγώ αναρωτιέμαι το ΤΙ δεν μπορεί να χακάρει ο πρωταγωνιστής. Αμ εδώ σε θέλω Ubisoft.
Το πρώτο είχε κάνει το hacking ανέκδοτο σε μεγάλο βαθμό. "Press X to hack something" δεν ισοδυναμεί με "μεταφέρω κάτι από την ατμόσφαιρα του hacking scene".
Το χειρότερο όμως ήταν η πλοκή και η αστεία ανάπτυξη χαρακτήρων.
Δεν είναι σοβαρό να είσαι hacker με άλλους hackers για back up και να σκέφτεσαι προς το τέλος του παιχνιδιού, αφού έχεις ξεκάνει το σύμπαν, ότι μάλλον είναι λογικό να βρεις που κρατείται η αδελφή σου μέσω hacking. Κι ο Will Ferrell για πλάκα μόνο θα ακολουθούσε τέτοια γραμμή.
Χώρια ότι απέτυχε πλήρως να ασχοληθεί με τη μεγάλη εικόνα, περί παρακολούθησης και προσωπικής ελευθερίας. Ήταν σαν να παίζεις στην ταινία Taken με καλύτερο κινητό στο μεγαλύτερό του διάστημα.
Η Ubisoft κουφή δεν είναι στην προκειμένη όπως φαίνεται. Αλλά θα δείξει αν άκουσε ή παράκουσε και παίζουμε σπασμένο τηλέφωνο.