Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Far Cry New Dawn: Το trolling συνεχίζεται

*
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το Far Cry New Dawn, σε ένα εκτενές αφιέρωμα από τον Μάνο Βέζο και ένα 7λεπτο 4Κ gameplay video από τον Δημήτρη Καρέτσο.

Τι καλύτερο από το να χτυπιούνται όλοι στο Hope County επειδή πιστεύουν ότι έρχεται το τέλος του κόσμου ή ότι πρέπει να τελειώσουν οι τρελοί που ετοιμάζονται για το τέλος του κόσμου και να λύνεται η διαφωνία στα γρήγορα με μια μερίδα πυρηνικών; Αυτό έγινε λοιπόν και με το «μετά» απασχολείται το Far Cry New Dawn, το οποίο επιχειρεί να είναι το Blood Dragon/Primal του Far Cry 5. Υποτίθεται ότι κάηκε το σύμπαν, πέρασαν 17 χρόνια, οι προμήθειες των τρελών και τα καταφύγιά τους φάνηκαν χρήσιμα, τέλειωσαν οι πυρηνικοί χειμώνες, η φύση κάνει την πλάκα της και οι Επιζώντες™ το ρίχνουν στην αγροτιά υπό την καθοδήγηση της Kim Rye. Χωράφια σπέρνονται, σοδειές θερίζονται, αιθανόλη συντίθεται (διότι όταν η τροφή είναι το δύσκολο, καλλιεργούμε περισσότερα για να τα κάνουμε καύσιμα για να βρούμε τροφή όπως δεν μας δίδαξε ποτέ η ζωή).




Στο νέο τίτλο έχει ειδικό ρόλο η βάση των επιζώντων, στην οποία τα πράγματα είναι δύσκολα στην αρχή και τα προβλήματα αμβλύνονται καθώς αναβαθμίζονται τμήματά της (Training Camp, Grage, Healing Garden, Cartographer κ.λπ.). Δεν μπορεί να σταθεί ως βουκολικό όνειρο τίτλος Far Cry βέβαια, οπότε χρειάζεται και κάποιος να πηγαίνει κόντρα. Την τιμή αυτή έχει μια νέα οργάνωση, ένα άλλο σύνολο επιζώντων που αποκαλούνται The Highwaymen. Η ονομασία αυτή είναι ταιριαστά αναχρονιστική, αφού παραδοσιακά παραπέμπει σε κλέφτες που στήνουν ενέδρες για να εξασφαλίσουν οτιδήποτε πολύτιμο και χρήσιμο από ανυποψίαστους ταξιδιώτες και όχι μόνο. Αυτοί λοιπόν είναι οι άλλοι επιζώντες. Με μικρό έψιλον και χωρίς ™. Πώς επιβίωσαν λοιπόν; Απλό. Ήταν στην άλλη άκρη, μακριά από το επίκεντρο της συμφοράς και γλίτωσαν τα χειρότερα. Συν τοις άλλοις είχαν πρόσβαση και σε προμήθειες. Μόνο που οι προμήθειες έχουν και ένα τέλος αν δεν προνοήσει κανείς για την αναζωογόνησή τους. Το ότι οι προμήθειες στα καταφύγια έφτασαν και οι προμήθειες σε ανέπαφες περιοχές του έξω κόσμου εξαφανίστηκαν μια ώρα αρχύτερα είναι κάτι σαν τις σκέψεις που περιμένει κανείς από τον Dolph Lundgren αλλά κι αυτό μόνο αν δεν ξέρει πόσο πραγματικά έξυπνος είναι ο συγκεκριμένος Σουηδός στην πραγματικότητα.



Οι Highwaymen, λοιπόν, κάνουν το προβλέψιμο. Εισβάλουν στην ειδυλλιακή (!) Montana μπας και ρεφάρουν ποτέ. Στο τιμόνι της οργάνωσης βρίσκονται οι Mickey και Lou, δίδυμες κόρες του ιδρυτή αυτού του θιάσου. Και για τις κυρίες αυτές κάποιος υπάρχει είτε για να τις εξυπηρετεί είτε για να κάνει τον ανθρώπινο στόχο. Το καλό πάντως με αυτές τις «προδιαγραφές» του κόσμου του παιχνιδιού είναι ότι, κατά κανόνα, τίποτα δεν είναι έτοιμο. Τα φορτηγάκια/αγροτικά είναι τα οχήματα επιλογής και, όπως και τα όπλα, ακολουθούν κάπως τη λογική «φτιξ’ το μόνος σου». Ειδικά τα όπλα ωφελούνται, μάλλον, από την προσέγγιση αυτή, κρίνοντας από το ότι υφίσταται πλέον εκτοξευτήρας πριονωτών δίσκων και άλλα κουφά υβρίδια με δυνατότητα τροποποίησης και αναβάθμισης. Με τα κατάλληλα υλικά ασφαλώς.



Προφανώς και επιστρέφουν κλασικοί πλέον μηχανισμοί της σειράς και του Far Cry 5. Δηλαδή θα έχουμε το σύστημα Guns For Hire και διάφορες επιλογές σε μουρλές προσωπικότητες που θα φροντίζουν να μας κερδίζουν με τις ιστορίες που διηγούνται όταν δεν μας κερδίζουν ως AI. Δυο παραδείγματα στα οποία στάθηκε η Ubisoft είναι αυτό της Carmina (όχι την Burana, την άλλη), την κόρη των Nick και Kim Frye που μεγάλωσε σε αυτόν τον σάπιο κόσμο. Υπάρχει και η Nana, η ώριμη sniper που τη λέει σε όλους όπως κάθε μπαρουτοκαπνισμένη γιαγιά που παραιτείται από κάθε είδους PR μετά από κάποια ηλικία. Είναι από τις αδυναμίες του narrative director με τον οποίο τα είπαμε προ καιρού. μιας και η κεντρική ιστορία του Far Cry, παραδοσιακά, δεν είναι για βραβείο, φαίνεται να επιδεικνύεται περισσότερη προσοχή σε τέτοιες περιφερειακές στιγμές που σε κακό δεν βγαίνουν. Να δούμε αν θα είναι ουσιαστικά μόνες του βέβαια στο τέλος. Εννοείται ότι επανέρχεται και το σύστημα Fangs For Hire γιατί τα σκυλιά δεν είναι γνωστά για την ανθρωπίνου επιπέδου μακροβιότητά τους. Υπάρχουν κι άλλα κυνίδια εκεί έξω, όπως ο Timber που συνοδεύει τους παίκτες όταν καβαλούν οχήματα και βγάζει και κεφάλι έξω. Μάλλον μήπως και βρει τον Horatio, ο μεταποκαλυπτικός γουρουνοφύλακας που πρέπει να έχει μείνει νηστικός από τότε που απέφυγε να φάει τον Hannibal Lecter.



Και ναι, επιστρέφουν και τα Outposts (αμ πως). Κατά τα λεγόμενα της Ubisoft φέρνουν και δώρα. Προφανώς και ο παίκτης προσπαθεί να τα καταλάβει και να τα ξαλαφρώσει από διάφορες προμήθειες. Υπάρχρι όμως και το Escalation Mode, όπου το εγκαταλελειμμένα Outposts καταλαμβάνονται προοδευτικά από ισχυρότερους εχθρούς, οι οποίοι θωρακίζουν ολοένα και καλύτερα τις εγκαταστάσεις. Έτσι ο παίκτης έχει μπροστά του ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση από πριν και, αντίστοιχα, καλύτερες ανταμοιβές. Πέραν αυτού φαίνεται ότι θα παίρνουμε γεύση και από άλλες τοποθεσίες αφού το σύστημα Expeditions στέλνει τον παίκτη σε διαφορετικά σημεία των ΗΠΑ προς αναζήτηση προμηθειών. Εικάζουμε πως η προσέγγιση αυτή έρχεται να πάρει τη θέση των πολλαπλών περιοχών του Far Cry 5, όπου κάθε μια είχε το χαρακτήρας της, βάσει του μέλους της οικογένειας του Father Seed που την ήλεγχε αλλά και το ρόλο που είχε στη γενικότερη προσπάθεια εκείνης της οργάνωσης.



Και κάπως έτσι φτάνουμε στο εξώφυλλο που διέρρευσε που μπορεί να μας λέει περισσότερα για την Ubisoft παρά για το Far Cry New Dawn. Όταν ξεκίνησε η προώθηση του Far Cry 5, ακροδεξιοί εθνικιστές στις ΗΠΑ πήραν κάποια πράγματα προσωπικά, θεωρώντας ότι το παιχνίδι τους σατιρίζει, ότι ισοδυναμεί με κάποιου είδους επίθεση στους λευκούς κ.λπ. Τότε η Ubisoft προσπαθούσε να πείσει τον κόσμο ότι δεν είχε τέτοια πρόθεση, ότι δεν προσπαθεί να κάνει πολιτικό σχόλιο, ακόμη και ότι τέτοια σχόλια δεν έχουν θέση σε τέτοια παιχνίδι. Όπως μας είπε ο Dan Hay «σε τελική ανάλυση τα videogames είναι ‘entertainment’». Αυτή είναι η κλασική υπεκφυγή που λατρεύει η βιομηχανία όταν υποψιάζεται πως οτιδήποτε άλλο θα της κοστίσει. Όταν το παιχνίδι βγήκε θίχτηκαν οι αριστεροί διότι το παιχνίδι δεν έπαιρνε πραγματικά θέση ενάντια των λευκών εθνικιστών και έτσι ολοκληρώθηκε ο κύκλος της παράνοιας, με την Ubisoft να χρεώνεται δύο τελείως αντίθετα πράγματα και να επιμένει, τελικά, ότι δεν είναι δικό της θέμα να κάνει οποιοδήποτε πολιτικό σχόλιο. Διαφωνούμε με τόσους πιθανούς τρόπους που μέχρι να τους καταμετρήσουμε νοερά ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε. Αλλά δεν πειράζει. Δικαιούται κάθε εταιρεία να έχει τη νοοτροπία της.



Και ύστερα βλέπουμε το εξώφυλλο του Far Cry New Dawn που ξεκάθαρα σχεδιάστηκε για trolling προς λευκούς εθνικιστές. Που δεν πειράζει. Αυτό που πειράζει είναι άλλο. Ότι, βάσει πιθανοτήτων, θα έρθει η ώρα να δούμε τι γίνεται στο παιχνίδι και το εικαστικό αυτό δεν θα έχει «πόδια», δεν θα έχει συνέπεια, δεν θα ξεφεύγει από το ρόλο του stunt. Μπορεί και να πέσουμε έξω. Για την ακρίβεια, θα χαρούμε να πέσουμε έξω. Όχι επειδή έχουμε καημό για το ποιος θα καυτηριάσει ποιον. Αλλά για να δούμε αν, τελικά, έμαθε κάτι η Ubisoft από τη θεσμοθετημένη της αναποφασιστικότητα και το πώς αυτή συγκρούεται με τις αισθητικές και επικοινωνιακές επιλογές της. Διότι αυτό το λέμε σχιζοφρένεια στον πραγματικό κόσμο. Και έχει πλάκα στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού. Μέχρι να μην έχει.

Αγαπητή Ubisoft, θέλει και το trolling μια κάποια συνέπεια, μια κάποια επιμονή, για να πιάσει τόπο. Ο Horatio ξέρει. Γίνε περισσότερο σαν τον Horatio.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*