Όπως λοιπόν στις περισσότερες πρόσφατες κυκλοφορίες της, σαν τα Assassin's Creed Origins ή Ghost Recon Wildlands, έτσι και εδώ την παράσταση κλέβει η ψηφιακή Hope County, μια φανταστική περιοχή στην Montana της σύγχρονης Αμερικής. Βλέπετε, μετά την επιδέξια κινηματογραφική εισαγωγή και την κλασική πια απόδραση του πρωταγωνιστή, έχουμε ένα tutorial περίπου μιας ώρας, όπου μαθαίνουμε τα βασικά για τον κόσμο του Far Cry 5 και τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούμε στη -σχεδόν- κατεχόμενη Montana. Ξεχάστε τους πύργους και τα checkpoints για να ξεκλειδώσετε την κάθε περιοχή. Μετά το tutorial είστε ελεύθεροι να πάτε οπουδήποτε, μιας και όλος ο χάρτης βρίσκεται ανοικτός και διαθέσιμος προς εξερεύνηση. Έτσι, η περιήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη από ποτέ άλλοτε, αφού το μόνο που χρειάζεται για να δείτε μια περιοχή, είναι απλά να πάτε εκεί χωρίς αόρατους τοίχους και άλλους μηχανισμούς να σας περιορίζουν με οποιονδήποτε τρόπο. Επιπλέον, η απουσία του mini map σε κάποιο άκρο της οθόνης κάνει την εξερεύνηση του χάρτη και την ανακάλυψη των NPC πιο οργανική, ακόμα και αν υπό συνθήκη μπορεί να αυξήσει τις ματιές στον πλήρη χάρτη του παιχνιδιού.
Ο χάρτης χωρίζεται σε τρεις περιοχές, κάθε μια από τις οποίες βρίσκεται υπό τον έλεγχο ενός μέλους της οικογένειας Seed. Είναι καθαρά επιλογή του παίκτη προς τα που θα κινηθεί προκειμένου να βρει συμμάχους αλλά και να κεντρίσει, σιγά σιγά την προσοχή του εκάστοτε αδελφού Seed, ο οποίος θα λειτουργήσει αργότερα ως boss. Αυτό γίνεται μέσω των Resistance Points, τα οποία συγκεντρώνουμε όσο εκτελούμε αποστολές, κύριες ή δευτερεύουσες, που συνήθως αναλαμβάνουμε από τη συνάντησή μας με κάποιον NPC. Είναι άξιο συγχαρητηρίων πως αυτή τη φορά σε τίτλο της Ubisoft, main και side quests έχουν άμεση σχέση με την ιστορία του παιχνιδιού, αφού ακόμα και αν τα δευτερεύοντα ανταμείβουν με λιγότερα RP σε σχέση με τα main quests, ο ρυθμός και η αίσθηση ότι συμμετέχουμε ενεργά στην απελευθέρωση κάθε περιοχής δεν χάνεται σε κανένα σημείο της περίπου εικοσάωρης διάρκειας του campaign. Σε αυτό συμβάλλει και ο χαρακτήρας των villains, οι οποίοι (παραδοσιακά για τη σειρά Far Cry) είναι δουλεμένοι και σε πρώτη φάση τουλάχιστον, δείχνουν πολυεπίπεδοι. Τα τέσσερα μέλη της οικογένειας Seed έχουν τη δική τους προσωπικότητα ακόμα και αν ο τρόπος προσέγγισης και των τεσσάρων σημαντικών αναμετρήσεων δεν διαφέρει ουσιωδώς. Όταν συγκεντρώσετε τα απαιτούμενα Resistance Points θα ξεκινήσει ένα cut scene, όπου αρχικά συλλαμβάνεστε από τους ανθρώπους του εκάστοτε αδελφού, έπειτα ακούτε το αντίστοιχο κήρυγμά του. Προφανώς δραπετεύετε και εν συνεχεία αντιμετωπίζετε στους κλειστούς χώρους όπου κρατείστε ένα σεβαστό αριθμό εχθρών, για να καταλήξετε να αντιμετωπίσετε τον ίδιο τον αδελφό.
Μπορεί κανένας τους τελικά να μην συγκρίνεται σε «κακία» και παράνοια με άλλους κακούς στην ιστορία των videogames, όπως π.χ. τον Vaas του Far Cry 3, όμως σίγουρα δεν απογοητεύουν, αφού ακόμα και από τους ελαφρώς κλισέ και λίγο κενούς σε δεύτερη ανάγνωση διαλόγους τους προχωρούν την ιστορία όπως πρέπει και δείχνουν, εμπράκτως, διαφορετικά άτομα ο ένας με τον άλλον. Στο Far Cry Primal είδαμε πρώτη φορά την προσθήκη συμμάχων, μηχανισμός που επιστρέφει στο Far Cry 5. Πολλοί από τους NPC που θα βοηθήσετε θα εκτιμήσουν τη βοήθειά σας και θα προσφέρουν τη δική τους σε περίπτωση που τη χρειαστείτε. Καθένας τους προσφέρει κάτι διαφορετικό, όπως για παράδειγμα κάλυψη με πυρά από αέρος ή ακριβείς βολές από απόσταση με τη χρήση sniper rifle, ενώ φυσικά όταν παίζετε με companion μπορεί πάντα να σας «σηκώσει» σε περίπτωση που πέσετε από εχθρικά πυρά. Αυτό βέβαια αν το AI τους το επιτρέψει, καθώς μπορεί ο καθένας να είναι πολύ καλός στον τομέα του, όμως συνολικά δεν είναι και οι πιο έξυπνοι σύμμαχοι που θα μπορούσατε να έχετε. Παρόμοιο AI έχουν και οι εχθροί στον τίτλο, όμως η έλλειψη πρωτοβουλιών τους κρύβεται πίσω από την επιθετικότητα τους και το μεγάλο τους αριθμό, οπότε σπάνια θα συναντήσετε glitches ή εχθρούς κολλημένους πίσω από πόρτες.
Το πρόβλημα του φιλικού AI βέβαια λύνεται και με έναν άλλον τρόπο, νεωτεριστικό για τη σειρά. Πλέον το campaign παίζεται ολόκληρο co-op με ένα φίλο, μέσω internet. Χρειάζεται βέβαια μια διευκρίνιση εδώ, καθώς ο δεύτερος παίκτης ουσιαστικά κάνει support στον πρώτο, οπότε τα missions που ολοκληρώνουν μαζί δεν ολοκληρώνονται στο δικό του προφίλ. Συνεπώς αν θέλετε να βοηθήσετε ένα φίλο, η διπλή δουλειά δεν αποφεύγεται στο τέλος.
Παράπτωμα του Far Cry 5 αποτελεί η παρουσία και επιθετικότητα των εχθρών στην πλειονότητα του χάρτη, ειδικότερα τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με κάθε περιοχή. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο ομάδες εχθρών να σας επιτεθούν ακόμα και την ώρα που συναντάτε κάποιον NPC, συνήθως για side mission, διακόπτοντας με αυτόν τον τρόπο τη ροή της ιστορίας και το διάλογο με το συγκεκριμένο NPC. Για την ιστορία, σε συγκεκριμένο σημείο του χάρτη και ενώ υποτίθεται είχαμε εξοντώσει όλους τους εχθρούς που βρίσκονταν σχετικά κοντά, χρειάστηκε να αρχίσουμε τη συζήτηση με συγκεκριμένο NPC τέσσερις φορές, καθώς κύματα εχθρών εμφανιζόντουσαν συνεχώς. Αντιλαμβανόμαστε ότι η Hope County βρίσκεται υπό κατοχή, αλλά και πάλι το εν λόγω φαινόμενο είναι αρκετά έντονο και αρκετά σπαστικό όταν προσπαθούμε απλά να αναλάβουμε μια αποστολή.
Συνεχίζοντας με τα του multiplayer, υπάρχει ακόμα και η επιλογή του Far Cry Arcade. Εδώ η Ubisoft έχει ξεφύγει λιγάκι της κλασικής συνταγής. Αντί να αγωνιστείτε μαζί ή εναντίον φίλων σας μόνο σε επίπεδα που έχουν φτιάξει οι developers, μπορείτε να εξασκήσετε τη δημιουργικότητά σας και να φτιάξετε δικά σας μέσω -αρκετά βατού- editor. Assets παρέχονται όχι μόνο από τη σειρά Far Cry και περασμένους τίτλους της αλλά και άλλα δημοφιλή παιχνίδια της γαλλικής εταιρείας. Και οι κανόνες του εκάστοτε επιπέδου μπορούν να αλλάξουν ριζικά, θυμίζοντας από arena shooters μέχρι μάχες για την κατάκτηση συγκεκριμένων outposts ή ακόμα και survival horror co-op. Γενικότερα έχουμε υπόψιν μας το arcade mode ως ξεχωριστή οντότητα, η οποία δυστυχώς είναι καταδικασμένη να πετύχει ή να αποτύχει, τόσο εξαρτώμενη από την εμπορική πορεία του Far Cry 5, όσο και από την ενασχόληση του κοινού με αυτήν. Για την ώρα λειτουργεί άψογα, ως online multiplayer, χωρίς αποσυνδέσεις, lag και άλλα πιθανά προβλήματα, ενώ και οι δημιουργίες της κοινότητας είναι λίγο ή πολύ ενδιαφέρουσες, προσφέροντας κάτι για οποιονδήποτε θέλει να ασχοληθεί.
Ελάχιστα πράγματα έχουμε να προσάψουμε στο Far Cry 5 τελικά. Ναι, έχουμε συναντήσει και πιο έξυπνο AI αντιπάλων και συμμάχων, ενώ και η προσέγγιση των αδελφών Seed θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι πιο πολύπλευρη. Θεωρούμε ότι βολικά η Ubisoft απέφυγε να εμβαθύνει σε πιο τολμηρούς διαλόγους σε ότι αφορά τη θρησκευτική αίρεση και αυτά που υπονοούνται μεν αλλά δεν λέγονται ποτέ από τους «κακούς» της υπόθεσης. Η επιθετικότητα των εχθρών είναι σεβαστή σεναριακά, με μικρά παράπονα που χαλάνε λίγο τη ροή κατά τη διάρκεια κάποιων διαλόγων, όχι όμως και τη γενικότερη εικόνα του τίτλου. Οι πειραματισμοί της Ubisoft, σε συνδυασμό με το feedback που λαμβάνει από κοινό και κριτικούς φαίνονται να αποδίδουν καρπούς. Με λίγη σεναριακή τόλμη παραπάνω, πιθανώς να μιλούσαμε για το καλύτερο Far Cry. Τώρα, μένουμε απλά στο να το χαρακτηρίζουμε το καλύτερο Far Cry των τελευταίων ετών.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity