Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν η Compulsion Games επέλεξε εσκεμμένα να κυκλοφορήσει το South of Midnight λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα. Όπως και να έχει πάντως, ήταν κάτι το απόλυτα επιτυχημένο, μιας και το παιχνίδι αποτελεί την περιγραφή και την κορύφωση ενός ανθρώπινου δράματος. Έστω και αν αυτό είναι «πλεγμένο» με φανταστικές καταστάσεις, που θα μπορούσαν να υπάρχουν μονάχα σε έναν μαγικό κόσμο. Όχι απαραίτητα μη ρεαλιστικό, αν δεχτεί κανείς πως ό,τι βιώνουμε ως πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα το μοναδικό που υπάρχει και «αναπνέει» γύρω μας.

Τα γεγονότα μας μεταφέρουν στο Prospero, μια περιοχή του αμερικανικού Νότου, όπου δεν είναι διακριτά τα όρια ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα. Πρωταγωνίστρια είναι η Hazel. Μια νεαρή γυναίκα, που μαζί με τη μητέρα της ετοιμάζεται για τον τυφώνα που πλησιάζει τον τόπο κατοικίας τους. Η Hazel είναι χαρακτήρας που νοιάζεται για τους φίλους και γείτονές της και πριν «χτυπήσει» το καιρικό φαινόμενο αποφασίζει να τους επισκεφτεί για να διαπιστώσει ότι όλοι είναι ασφαλείς. Όμως, αυτή της η απόφαση θα έχει δυσάρεστες συνέπειες, μιας και ο τυφώνας θα παρασύρει το σπίτι της και η πρωταγωνίστρια θα αποχωριστεί από τη μητέρα της, η τύχη της οποίας αγνοείται. Η Hazel θέλει να είναι αισιόδοξη, βαθιά μέσα της πιστεύει ότι μια μέρα θα δει ξανά τη Florence, όμως το αν θα το κατορθώσει είναι κάτι που προφανώς δεν θα σας αποκαλύψουμε.

Έτσι λοιπόν ξεκινάει για ένα ταξίδι, όπου με τις υπερφυσικές δυνάμεις μίας Weaver θα προσπαθήσει να προσφέρει ανάπαυση σε ταλαιπωρημένες ψυχές και να «θεραπεύσει» ανθρώπινους δεσμούς που διαλύθηκαν λόγω δυσάρεστων καταστάσεων. Το συναίσθημα κυριαρχεί από την αρχή έως το τέλος του παιχνιδιού και η Hazel θα αποκαλύψει πολλά, καλά κρυμμένα μυστικά, ρίχνοντας έτσι άπλετο φως σε σκοτεινές οικογενειακές καταστάσεις, στοιχειωμένες με την πάροδο του χρόνου. Θα μάθει επίσης να συλλέγει, περνώντας προσωρινά σε μια άλλη διάσταση, τον πόνο των άλλων, βοηθώντας τους να βρουν επιτέλους δικαίωση. Παράλληλα, ο παίκτης θα «διδαχτεί» πράγματα για την ιστορία του αμερικανικού Νότου, όπως η απέλπιδα προσπάθεια των σκλαβωμένων να δραπετεύσουν σε εδάφη όπου θα θεωρούνταν όχι απλά ελεύθεροι, αλλά άνθρωποι, συνδυασμένα με αλιγάτορες, γατόψαρα και μια σειρά από άλλα είδη της τοπικής πανίδας. Όχι όμως όπως τα φαντάζεται κάποιος αρχικά, αλλά σε μορφές που είτε προκαλούν τον φόβο, είτε συμμάχους στην περιπέτεια της Hazel. Επίσης, μετά τα πρώτα κεφάλαια, η μονάδα μετατρέπεται σε δυάδα με την εμφάνιση του Krouton, μιας πάνινης κούκλας, με ζωή, που θα προσφέρει κάτι παραπάνω από ένα χέρι βοήθειας στη Hazel, τρυπώνοντας σε σημεία που η ίδια θα ήταν αδύνατο να εισχωρήσει. Θα πει κάποιος, παρόμοιο έργο έχουμε ξαναδεί. Εντάξει, παρόλα αυτά δεν παύει να είναι μια ευπρόσδεκτη βοήθεια σε παραπάνω από έναν τομείς, όπως πολύ γρήγορα θα γίνει αντιληπτό.

To gameplay είναι χωρισμένο σε δύο κομμάτια. Το ένα είναι αυτό της εξερεύνησης και των μετακινήσεων από σημείο σε σημείο. Δεν υπάρχουν περιπτώσεις όπου η πρωταγωνίστρια θα χάσει τον δρόμο της και θα χαθεί στους βάλτους. Έτσι και αλλιώς, με μια κίνηση αποκαλύπτεται κάθε φορά η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει προς τον επόμενο στόχο. Η εξερεύνηση κάθε περιοχής θα βοηθήσει στο να συγκεντρωθούν πληροφορίες οι οποίες συμπληρώνουν την αφήγηση, Floofs για την αναβάθμιση των ικανοτήτων της Hazel- μια πολύ βασική δεντροειδής μορφή- αλλά και αναβαθμίσεις για την υγεία της. Η ομάδα ανάπτυξης έχει υλοποιήσει αρκετούς μηχανισμούς platforming, που κατά βάση δεν θα σας δημιουργήσουν προβλήματα, εκτός από περιπτώσεις που θα «κολλήσουν» τα πάντα και δεν θα υπάρχει η οποιαδήποτε ανταπόκριση στις εντολές χειρισμού. Ένα ακόμα «μελανό» σημείο είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι προτροπές για την επόμενη εντολή που θα πρέπει να χρησιμοποιήσει ο παίκτης. Για παράδειγμα, μπορεί να βρίσκεται πολύ κοντά στο κλαδί ενός δέντρου, εκεί να γνωρίζει πως πρέπει να χρησιμοποιήσει το LT για να περάσει από ένα χάσμα, όμως επειδή δεν «έβλεπε» την ένδειξη του LT τη στιγμή που επιχειρούσε την κίνηση, καταλήγει στο κενό. Όσο περνάει η ώρα, αυτό αποτυπώνεται στο μυαλό, όμως σίγουρα δεν βοηθάει σε καταστάσεις όπου η Hazel βρίσκεται κυνηγημένη και πρέπει να βάλει τα πόδια στους ώμους.

Το δεύτερο κομμάτι είναι οι μάχες, που πραγματοποιούνται σε αρένες. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Compulsion Games φρόντισε να υλοποιήσει κατά γράμμα την υπόσχεσή της να κάνει τον τίτλο προσβάσιμο για όλους. Με πέντε διαφορετικές επιλογές, ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον βαθμό δυσκολίας στις προσωπικές του απαιτήσεις, από απόλυτα χαλαρές συγκρούσεις για μικρές παύσεις στη ροή της ιστορίας, μέχρι μάχες που ανεβάζουν στα ύψη την αδρεναλίνη. Η Hazel ξεκινάει με τα πολύ βασικά, χτυπήματα και μηχανισμούς αποφυγής και με την ιστορία να εκτυλίσσεται, το παλμαρέ των δυνάμεων και κινήσεών της εξελίσσεται σημαντικά, φτάνοντας τελικά σε ένα επίπεδο που μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει σχετικά καλή ποικιλία, για να αντιμετωπίσει τα όχι και πάρα πολλά είδη εχθρών. Το λεγόμενο ως «σπαμάρισμα» συγκεκριμένων επιθέσεων θα είναι αναπόφευκτό από ένα σημείο και μετά, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι μάχες αποτελούν απλά έναν καλό τρόπο για να επεκταθεί η διάρκεια του gameplay και δεν είναι το στοιχείο που καθηλώνει τον παίκτη. Αν οι developers ήθελαν κάτι τέτοιο, θα πρόσεχαν και λίγο περισσότερο την camera καθώς η γωνία της είναι τέτοια που- στις μάχες τουλάχιστον- οδηγεί σε χαοτικές καταστάσεις. Αλλά για να αποδώσουμε και λίγα εύσημα, η κατάσταση βελτιώνεται κατά πολύ στα boss fights, με δραματική- σε σύγκριση με τα υπόλοιπα δεδομένα- αύξηση του ενδιαφέροντος.

Το South of Midnight φιλοδοξεί να κρατήσει τον παίκτη από την αρχή έως το τέλος μπροστά από την οθόνη με την ιστορία και την ατμόσφαιρά του. Το επιτυγχάνει απόλυτα. Το μοναδικό του στυλ, τα προσεγμένα μοντέλα των χαρακτήρων, η τεχνική stop motion που έχει επιστρατευτεί στα cutscenes, ο σχεδιασμός και η λεπτομέρειες κάθε περιοχής, ο μοναδικός τρόπος αφήγησης, οι ερμηνείες και οι φωνές των πρωταγωνιστών και του αφηγητή, οι απίστευτες μελωδίες και τα τραγούδια, όλα θυμίζουν αμερικάνικο Νότο. Όλα δίνουν μια ιδιαίτερη, ζωντανή πινελιά σε ένα σενάριο που βγάζει θέρμη σε κάθε του στροφή. Ακόμα και στο Xbox Series S των 1080p και 60fps, ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πανέμορφός και προφανώς προτείνεται η χρήση ακουστικών για να μην χάνεται ούτε μια νότα από το απίστευτα ατμοσφαιρικό soundtrack, που προσθέτει πολλούς πόντους σε αυτή τη συναισθηματική εμπειρία. Τα ψυχικά τραύματα δύσκολα ξεπερνιούνται, όμως τουλάχιστον οι ταλαιπωρημένες ψυχές έχουν την ευκαιρία να βρούνε ησυχία.
Σίγουρα, η προσθήκη του South of Midnight στο Game Pass είναι μια καλή ευκαιρία να του αφιερώσετε γύρω στις 15 ώρες που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του. Μετά το Indiana Jones and the Great Circle και το Avowed, το Xbox προσφέρει μια ακόμα- περισσότερο από- αξιοπρεπή εμπειρία, που μπορεί να μην αριστεύει σε κάθε της πτυχή, αλλά ως σύνολο έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα τη χαράξουν στο μυαλό όσων αποφασίσουν να κάνουν το ταξίδι στο Prospero για να τιθασεύσουν τις «ανωμαλίες» που προκάλεσε ο τυφώνας.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity