Η ώρα για την κυκλοφορία του Street Fighter 6 έφτασε και ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο μιας εκ των σπουδαιότερων σειρών fighting games που υπήρξαν ποτέ. Όπως με κάθε νέα γενιά του δημοφιλούς franchise, το Street Fighter 6 υπόσχεται νέες εμπειρίες, πλούσιο περιεχόμενο και περαιτέρω βελτιώσεις, αναβαθμίσεις, αλλαγές και προσθήκες στο σύστημα μάχης του. Αυτήν τη φορά μάλιστα, επιχειρεί περισσότερο από ποτέ να προσεγγίσει όσους βρίσκουν το gameplay του υπερβολικά απαιτητικό για τα δεδομένα τους, παρουσιάζοντας τρεις διαφορετικούς τρόπους παιχνιδιού, αλλά και ένα ολοκαίνουργιο mode που μπορεί να γοητεύσει τόσο τους νέους, όσο και τους παλιούς φίλους της σειράς.
“Your Moment / Your Fight”
Οι μάχες, η ουσία δηλαδή του Street Fighter, είναι καλύτερες από ποτέ. Οι 18 χαρακτήρες που είναι διαθέσιμοι στο λανσάρισμα, διαθέτουν έναν μεγάλο κατάλογο από επιθέσεις που χωρίζονται σε 5 κατηγορίες, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν για την εκτέλεση πολλαπλών super combos. Το νέο χαρακτηριστικό Drive εμπλουτίζει το σύστημα μάχης με ένα σετ κινήσεων επίθεσης και άμυνας, που η χρήση του εξαρτάται από το drive meter των παικτών. Κάθε επίθεση και κάθε επιτυχημένο μπλοκάρισμα αντίπαλου χτυπήματος αφαιρεί μια μπάρα από το drive meter, το οποίο ξαναγεμίζει σταδιακά. Μια από αυτές τις επιθέσεις είναι το Drive Impact, μια ισχυρή γροθιά που, εφόσον χρησιμοποιηθεί στρατηγικά και ανάλογα με την τοποθεσία των παικτών στην πίστα, μπορεί να φέρει τον αντίπαλο σε πολύ μειονεκτική θέση. Το Drive Rush είναι μια πιο προχωρημένη εκδοχή του dash, αφού οι χαρακτήρες τρέχουν κανονικά, αντί να κάνουν διακεκομμένα βήματα προς τα μπρος, δημιουργώντας έτσι δεκάδες πιθανότητες ως προς τα combos που μπορούν να ακολουθήσουν.
Όσο για τα combos, ο πειραματισμός με διαφορετικούς συνδυασμούς που εκμεταλλεύονται ταυτόχρονα το drive και το super (art) meter του παίκτη, προσφέρει την αυθεντική εμπειρία ενός Street Fighter με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Το σύστημα μάχης του Street Fighter 6 είναι πλούσιο και, λόγω των σύνθετων εντολών που απαιτούνται από ειδικές επιθέσεις, μπορεί να γίνει περίπλοκο. Το Practice mode του περιέχει εκτενή tutorials για 4 διαφορετικά επίπεδα παικτών, άψογα σχεδιασμένα ώστε να καθοδηγούν τον παίκτη στην εκτέλεση μιας απλής επίθεσης ή ενός εξεζητημένου combo και μάλιστα για όλους τους διαθέσιμους τρόπους παιχνιδιού. Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν τρεις. Οι δύο βασικοί είναι το Classic, με την παραδοσιακή διάταξη των πλήκτρων και με τις περισσότερο σύνθετες εντολές και το Modern, με πιο απλοποιημένο gameplay και την αυτόματη εκτέλεση combos με τη χρήση δύο πλήκτρων. Το Dynamic χρησιμοποιεί μόλις ένα πλήκτρο και εκτελεί επιθέσεις ανάλογα με τη θέση των χαρακτήρων, όμως δεν είναι διαθέσιμο για online αγώνες. Στο σύνολό του, το Practice mode του Street Fighter 6 είναι το πιο ολοκληρωμένο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, όντας μια σανίδα σωτηρίας για όσους θέλουν, αλλά δεν μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητές τους πέραν ενός σημείου.
Οι χαρακτήρες που απαρτίζουν το ρόστερ του τίτλου διαφέρουν μεταξύ τους, όσο και με τις εκδοχές τους σε προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Δηλαδή, πολύ. Πρόκειται για μια από τις περιπτώσεις στις οποίες υπάρχουν ξεκάθαρες διαφορές μεταξύ τους, γεγονός που αφορά τόσο το στυλ μάχης τους, όσο και τα stats τους. Οι παίκτες που βλέπουν τα Street Fighter λίγο σοβαρότερα από τους casual fans, θα χρειαστούν αρκετές ώρες παιχνιδιού με κάθε έναν από τους 18 χαρακτήρες, έως ότου μάθουν πώς να τους αντιμετωπίζουν από τη θέση του αντιπάλου. Ιδιαίτερη πρόκληση σε αυτό αποτελούν οι νεοφερμένοι στη σειρά, μια και αναπόφευκτα τραβούν την προσοχή και, ευτυχώς, δεν απογοητεύουν σε καμία περίπτωση.
Fighting Ground, η καρδιά του Street Fighter
Ο πυρήνας του Street Fighter βρίσκεται στο Fighting Ground, το hub που περιέχει τα κλασικότερα modes Arcade, Practice, Versus, Online, αλλά και Special Match. Στο Arcade υπάρχει το story mode κάθε χαρακτήρα του ρόστερ, που αποτελείται από (minimum) 5 αγώνες και που είτε ακολουθεί τις πιο πρόσφατες περιπέτειές του, είτε παρουσιάζει όποιον είναι πρωτοεμφανιζόμενος. Μπορεί να μην πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του τίτλου, όμως είναι ο πιο λογικός τρόπος να δοκιμάσει κανείς για πρώτη φορά, κάθε έναν από τους διαθέσιμους χαρακτήρες και να γνωρίσει το στυλ του στη μάχη.
Το Versus είναι το mode στο οποίο διαλέγουμε χαρακτήρα και αντίπαλο και ξεκινάμε το παιχνίδι, solo ή με παρέα σε local multiplayer. Το Special Match είναι παρόμοιο, όμως περιέχει μόνο Extreme Battles, στα οποία μπορούν να υπάρχουν εμπόδια στις πίστες ή διαφοροποιημένα stats και κανόνες, με ή χωρίς gimmicks, όπως παρελαύνοντες ταύροι και μαχητικά drones, που εμφανίζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Η δυνατότητα μάχης με ασυνήθιστους κανόνες δίνει πολύ χώρο για πειραματισμούς και για εναλλακτικούς τρόπους εξάσκησης συγκεκριμένων στρατηγικών και επιθέσεων. Η προαιρετική συμπερίληψη σχολιασμού στους αγώνες τους δίνει μια ξεχωριστή νότα, όμως οι ατάκες που έχουν ηχογραφηθεί είναι πολύ περιορισμένες και επαναλαμβάνονται σε ενοχλητικό βαθμό. Στο Online υπάρχουν τα ranked και casual matches και η δημιουργία private rooms, εκ των οποίων όλα λειτουργούν στην εντέλεια – το εξαιρετικό netcode του Street Fighter 6 έδειχνε πολλά υποσχόμενο από την πρώτη κιόλας closed beta του, τον Οκτώβριο του 2022. Η κατάσταση που επικρατούσε στο λανσάρισμα του Street Fighter V ανατράπηκε και πλέον τα όποια προβλήματα συνδεσιμότητας απουσιάζουν. Περισσότερα όμως για το online θα δούμε στη συνέχεια.
Battle Hub, το στέκι των πρωταθλητών
Το Battle Hub είναι ο ψηφιακός τόπος συνάντησης των παικτών του Street Fighter 6. Ή, σωστότερα, των avatars τους. Μετά από τη δημιουργία του προσωπικού μας avatar, με τη χρήση ενός ακραία γενναιόδωρου customization system, εισαγόμαστε σε έναν φουτουριστικό χώρο με arcade cabinets, όπου μπορούμε να παίξουμε με παίκτες από ολόκληρο τον κόσμο. Στο μεταξύ μπορούμε να τους μιλήσουμε και να τους προσθέσουμε στη λίστα επαφών μας, να προπονηθούμε solo, να κάνουμε ένα διάλειμμα με κλασικούς arcade τίτλους της Capcom στο Game Center και να αγοράσουμε εκκεντρικά αξεσουάρ για το avatar μας. Η διαδραστικότητα του Battle Hub, ταυτόχρονα με την τεχνική αρτιότητα του netcode του, θα αποτελέσουν το απόλυτο καταφύγιο όλων των παικτών που εντάσσονται στην κατηγορία των ανταγωνιστικών. Η ύπαρξή του και μόνο είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Street Fighter 6 να ξεχωρίζει από τους προκατόχους του.
World Tour, ένα πρωτότυπο story mode
Το πιο ενδιαφέρον νέο mode του Street Fighter 6 μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε έναν μικρό, μα ανοιχτό κόσμο, έχοντας τη δυνατότητα να παλέψουμε με σχεδόν οποιονδήποτε κυκλοφορεί στους δρόμους του. Η βασική περιοχή ονομάζεται Metro City και μοιάζει με αυτό ακριβώς που θα φανταζόταν κανείς, αν σκεφτόταν τον κόσμο του Street Fighter σε 3D. Ξεκινώντας, δημιουργούμε έναν δικό μας χαρακτήρα, ο οποίος θα ζήσει μια περιπέτεια στον δρόμο για τον πρωταθλητισμό, γνωρίζοντας κλασικούς χαρακτήρες της σειράς στην πορεία. Πρώτος μας δάσκαλος είναι ο Luke, ο οποίος, ύστερα από τα πρώτα σύντομα μαθήματα, μας μαθαίνει το στυλ μάχης του. Αυτό σημαίνει πως, μετά από τη διδασκαλία του, μπορούμε να χρησιμοποιούμε κινήσεις του στη μάχη. Αυτός είναι και ο τρόπος να μεγαλώσουμε το moveset μας: η γνωριμία με κλασικούς μαχητές, που θα μας βοηθήσουν στην προσπάθεια να πετύχουμε τη δόξα. Η εναλλαγή μεταξύ των διαφορετικών στυλ τους γίνεται πανεύκολα (πάντα εκτός μάχης), ενώ κάνοντας το κάθε ένα από αυτά level up, μας δίνει επιπλέον δυνατότητες.
Το στοιχείο του RPG ταιριάζει στο ύφος της σειράς, αλλά μόνο υπό το πρίσμα του συγκεκριμένου mode, που προσφέρει μια ενδιαφέρουσα και ανάλαφρη ιστορία, σε συνδυασμό με καταιγιστικές μάχες. Σε πολλές περιπτώσεις βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ολόκληρα κύματα εχθρών, κάτι που καθιστά απαραίτητο το να γεμίσουμε την μπάρα του HP μας καταναλώνοντας τρόφιμα, τα οποία αγοράζουμε από καντίνα. Βέβαια, μπορούμε να βρούμε χρήσιμα αντικείμενα για μάχες και στον κόσμο γύρω μας, σπάζοντας κιβώτια ή εντοπίζοντας loot crates. Σε γενικές γραμμές, το World Tour αποτελεί ένα κομμάτι του Street Fighter 6 που θα θέλαμε να επιστρέψει στο μέλλον και μάλιστα σημαντικά ενισχυμένο, μια και κρύβει πολλές δυνατότητες.
Ο ορισμός του Street Fighter
Το Street Fighter 6 χαίρει ενός καλύτερου λανσαρίσματος, σε σχέση με το Street Fighter V. Με τις πολύ σημαντικές προσθήκες του και με τις βελτιώσεις - αναβαθμίσεις στον οπτικοακουστικό τομέα που εντυπωσιάζει, μα και στο τεχνικό κομμάτι που διαπρέπει (πλην σπάνιων frame drops και μερικών bugs στο World Tour), ορίζει νέα standards για το franchise. Το σύστημα μάχης του είναι ένας θησαυρός που ανταμείβει ανάλογα με τον χρόνο που επενδύουμε πάνω του και το Drive system του αλλάζει άρδην τα δεδομένα που είχαμε στο μυαλό μας μέχρι σήμερα. Πλέον, ανυπομονούμε για ότι μας επιφυλάσσει στο μέλλον, με το αναπόφευκτο επιπρόσθετο περιεχόμενο.
Ωραιο review:
2 πραγματα ομως: Διαβάζοντας το review μου φαίνεται ενα ολοστρόγγυλο 10αρι! Δεν καταλαβαίνω γιατι δεν δόθηκε.
Επίσης για το αρνητικό με τα frame drops στο world tour, ελπίζω να έβαλες performance mode που εκει ειναι κλειδωμένο 60αρι.Γιατι αν το ειδες μονο στο fidelity mode που απο επιλογη πεφτει στα locked 30fps τα battle του world tour, είναι λαθος που το ανέφερες ετσι...Παντα φιλικα
Performance mode από την αρχή. Σε σημεία του χάρτη που συσσωρεύεται πολύς κόσμος, συμβαίνει αρκετά συχνά. Όχι ιδιαίτερα ενοχλητικό, όμως είναι εκεί